Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis gert & peggy: Charleston/Myrtle Beach/Atlanta
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
Reis gert & peggy: Charleston/Myrtle Beach/Atlanta
Hoi hoi hoi,
even een vraag :
in oktober vertrekken we naar Orlando (dat thuishoort in een ander forum).
We trekken van daaruit naar de Oceaan en dan langs Daytona Beach naar boven tot Myrtle Beach (langs St. Augustine, Savannah & Charleston)
Wat we nu eigenlijk nog zoeken, zijn bezienswaardigheden op volgende routes :
Myrtle Beach - Atlanta
Atlanta - Tampa (Fl)
Any help will be appreciated !
even een vraag :
in oktober vertrekken we naar Orlando (dat thuishoort in een ander forum).
We trekken van daaruit naar de Oceaan en dan langs Daytona Beach naar boven tot Myrtle Beach (langs St. Augustine, Savannah & Charleston)
Wat we nu eigenlijk nog zoeken, zijn bezienswaardigheden op volgende routes :
Myrtle Beach - Atlanta
Atlanta - Tampa (Fl)
Any help will be appreciated !
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Reis gert & peggy: Charleston/Myrtle Beach/Atlanta
Helaas zijn geen van beide routes erg interessant, als je ze direct neemt (d.w.z. via de interstates). Langs de I-75 in Florida zou je naar Ocala kunnen gaan, daar ligt Jumbolaire, een wijk, waar iedere bewoner een eigen vliegtuig heeft. O.a. John Travolta heeft daar een huis. Het idee was wel grappig, maar veel zagen we niet. Van Atlanta naar Tampa zou je ook de Golfkust kunnen volgen voor een mooiere weg met o.a. Homosassa Springs en Tarpon Springs, maar dat duurt wel een stuk langer. Het stuk van Myrtle Beach naar Atlanta hebben wij nog nooit gereden, maar er zijn hier een paar "Georgians", die wellicht wat ideeen hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Het meest snelle stuk van Myrtle Beach naar Atlanta is niet bijster interessant vind ik. Je gaat dan dwars door een vrij vlak en saai stuk van South Carolina en komt dan bij Augusta Georgia binnen. Als ik jullie was zou ik wat meer met een omweg gaan, je gaat dan verder door naar het westen, naar Asheville, North Carolina en gaan dan via Noord-Georgia naar Atlanta. Dat gebied is veel aantrekkelijker en je pakt dan nog mooi een stuk Smokey Mountains/Zuidelijke Appalachians mee. In het noorden van Georgia zijn er een hoop leuke plaatsjes te bezoeken, denk dan bv aan Dahlonega en de daaromheen liggende wineries. Maar je kunt ook naar het State Park "Tallulah Gorge" gaan, erg mooi!
Zitten jullie trouwens om de een of andere reden vast aan Myrtle Beach? Ik vind dat namelijk nou niet de meest boeiende badplaats van de VS. Het is er een beetje verloederd en zeker als je net Savannah en Charleston hebt gezien (allebei wel erg de moeite waard), dan is dat wel een beetje teleurstellend. Ik zou Myrtle Beach overslaan om zo minder rijtijd te hebben en meer tijd voor het eerste of tweede deel van de route.
Laat maar even weten of jullie nog meer vragen hebben!
Zitten jullie trouwens om de een of andere reden vast aan Myrtle Beach? Ik vind dat namelijk nou niet de meest boeiende badplaats van de VS. Het is er een beetje verloederd en zeker als je net Savannah en Charleston hebt gezien (allebei wel erg de moeite waard), dan is dat wel een beetje teleurstellend. Ik zou Myrtle Beach overslaan om zo minder rijtijd te hebben en meer tijd voor het eerste of tweede deel van de route.
Laat maar even weten of jullie nog meer vragen hebben!
"Keep Georgia On Your Mind"
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
Bandido, Petra,
bedankt voor de reacties.
De 2 trajecten leken ons ook al een beetje saai omdat er verschrikkelijk weinig info te vinden was.
We zitten niet vast aan Myrtle Beach, maar omdat het ons aangeraden werd (en toch niet zo ver van Charleston is)...
Wat de tip van Petra betreft : ik kijk niet echt op kilometertje (of mile) meer dus waarom niet hé... Homosassa Springs hebben we enkele jaren geleden al gedaan...
Gert
bedankt voor de reacties.
De 2 trajecten leken ons ook al een beetje saai omdat er verschrikkelijk weinig info te vinden was.
We zitten niet vast aan Myrtle Beach, maar omdat het ons aangeraden werd (en toch niet zo ver van Charleston is)...
Wat de tip van Petra betreft : ik kijk niet echt op kilometertje (of mile) meer dus waarom niet hé... Homosassa Springs hebben we enkele jaren geleden al gedaan...
Gert
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
We zijn er klaar voor !
Voor 't eerst ook een blog aangemaakt (zie ons onderschrift). Benieuwd of we dat volhouden...
Voor 't eerst ook een blog aangemaakt (zie ons onderschrift). Benieuwd of we dat volhouden...
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! Ik volg jullie verslag dagelijks, maar helaas is het niet mogelijk een reaktie achter te laten (de instellingen staan op 'alleen teamleden kunnen een reaktie achterlaten'). Veel plezier nog!
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
Sorry allemaal, is onze eerste blog en het is nog wat zoeken.
Ondertussen zijn de reacties open voor iedereen, dus: vanaf nu allemaal reageren ! :dance:
Ondertussen zijn de reacties open voor iedereen, dus: vanaf nu allemaal reageren ! :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6062 Weergaves
-
Laatste bericht door Charon
-
- 0 Reacties