Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jurgdebruijn: Chicago en route SF - LV - LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jurgdebruijn
Amerika-ontdekker

Reis jurgdebruijn: Chicago en route SF - LV - LA

Bericht door jurgdebruijn »

Met dank aan allen hier voor de hints en tips:

Hier de link van de route: http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 755988&z=7

5 dagen Hotel Westin Chicago (5de dag naar SF)
4 dagen Hotel Monaco San Francisco (4e dag naar Yosemite)
3 dagen Lodge at the Falls, Yosemite (3e dag naar Sequoia NP)
2 dagen Wuksachi Lodge, Sequoia NP (2e dag naar Death Valley)
1 dag Furnace Creek Ranch, Death Valley (volgende dag naar Las Vegas)
4 dagen MGM Grand, Las Vegas (4e dag naar Bryce)
3 dagen Bryce Canyon Lodge, Bryce Canyon (3e dag naar Monument Valley)
1 dag The View Hotel, Monument Valley (volgende dag naar Grand Canyon)
3 dagen Maswik Lodge South, Grand Canyon (3e dag naar Santa Monica)
4 dagen Fairmont Miramar Hotel, Santa Monica (4e dag terug naar nederland)

Een paar aardige stukken rijden, waar ik graag nog wat advies zou hebben over waar een leuke korte tussenstop of iets is waar we even kunnen rusten. Dat is op het stuk van Sequoia naar Death Valley, Bryce naar Monument Valley en van de Grand Canyon naar LA. Is daar iets wat niet te lang duurt maar we echt niet moeten missen? En ook nog leuk is om de benen even te strekken?

Volgens mij hebben we best behoorlijke hotels, er is in ieder geval niet op bezuinigd hoewel dat nooit een garantie is :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis jurgdebruijn: Chicago en route SF - LV - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Behalve Furnace Creek Ranch en Yosemite Lodge ken ik de accommodaties niet, maar het ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe Bryce Lodge bevalt, daar wil ik ook wel eens naar toe. Sequoia - DV is inderdaad een flink eind rijden. Je zou de iets kortere (maar wel meer tijd kostende) route via Lake Isabella kunnen nemen. Ook een stop bij Lone Pine (Alabama Hills) is een mogelijkheid, maar ik denk dat ik zelf er de voorkeur aan zou geven om de snelste route te nemen. Zorg er in elk geval voor dat je voor zonsondergang in het park bent. Wanner ga je eingelijk? Het is in september/oktober natuurlijk al best vroeg donker.
Tussen Monument Valley en Bryce is Page natuurlijk een prima stop. Je zou een bezoek kunnen brengen aan Antelope Canyon. Of neem een kijkje bij Lake Powell of bezoek Glen Canyon dam. Wij hebben eens de route genomen via Natural Bridges en Capitol Reef. Mooi, maar dan ben je wel veel langer onderweg.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Hoewel ik een fan ben van Bryce Canyon NP, kan ik me voorstellen dat je daar een dag inlevert ten gunste van een 'tussenstop' in Page.
Met één volle dag in Bryce kun je heel veel doen: een wandeling in de canyon - heel mooi is de combinatie van Queens Garden Trail met de Navajo Loop, waar je dan tussen de hoodoos loopt: ... 054762958/) en met de auto langs de divers viewpoints en evt. nog een kortere wandeling.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik neem aan dat jullie wandelaars zijn?
Zo niet dan zou ik zeker bij Bryce en de Grand Canyon wat dagen inkorten en deze besteden aan Page en Zion.
Als je niet naar beneden wandelt in de Grand Canyon is 3 dagen echt teveel om een goed beeld te krijgen, dan is 1 overnachting voldoende.

Qua hotels: Het MGM Grand is prima en is ook qua locatie goed te doen.
De Maswik Lodge zijn eigenlijk een soort van kleine cabins. Niets speciaals, maar wel schoon.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Oeps, ik had helemaal niet gezien dat Zion ontbrak, dat is erg jammer. Ik zou ook proberen daar wat tijd voor te maken.
En aangezien jullie wel houden van mooie accommodaties: kijk eens bij de Desert Pearl Inn in Springdale!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer