Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel betalen zonder creditcard

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Hotel betalen zonder creditcard

Bericht door Dezz »

Mijn broer studeert momenteel in Toronto en ik ga hem in december daar ook opzoeken. Nu willen we vanuit daar graag op wintersport naar Salt Lake City, maar het enige probleem is dat we allebei geen creditcard hebben. Van onze vader kunnen we de vlucht+hotel (via expedia.com) betalen met zijn creditcard, maar deze creditcard hebben wij natuurlijk niet bij als we daar zijn.

Is dit een probleem of niet? Of moeten we hem ons iets mee laten geven waaruit blijkt dat hij het heeft betaald met zijn creditcard?

Alvast bedankt voor het antwoord :)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hotel betalen zonder creditcard

Bericht door Grandu »

Als je broer in Toronto studeert neem ik aan dat hij >18 jaar is? Kun je toch gewoon een creditcard vragen bij je bank? ;) Kan wel iets kosten per jaar maar zal niet erg duur zijn. Bij de Rabobank is het volgensmij 30 euro per jaar en bij een studentenpakket dacht ik zelfs gratis. Weet niet of hij in Amerika of Nederland een rekening heeft maar hoeft denk ik in beide landen geen probleem te zijn.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Volgensmij heb je indien je via Expedia boekt en alles betaald NIET dezelfde creditcard nodig als waarmee de betaling is gedaan. Je hebt echter bij het inchecken wel jullie paspoort nodig en een geldige creditcard voor de borg! Dit hoeft dus niet persé die van je vader te zijn.
Sommige hotels gaan ook akkoord met een contante borg, maar dat is afhankelijk van het hotel.

Waarom neem je geen creditcard? In de VS/Canada kan je er bijna niet omheen want praktisch alles wordt betaald met een creditcard, je pinpas werkt niet om te betalen, alleen om contant geld op te nemen uit de ATM, en dit kost iedere x geld. Bovendien is het niet erg veilig om met veel geld in je zak te lopen toch??

@ Grandu - Een creditcard kan je als je 18 jaar bent en GEEN vast inkomen hebt van minimaal 1000 euro per maand NIET KRIJGEN. De enige uitzondering hierop is als je een student bent en MINIMAAL HBO of WO studeert. MBO'ers krijgen geen creditcard (heeft mn vriendin helaas moeten ondervinden).
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Ik ben student (WO), 23 jaar en krijg geen creditcard omdat ik geen studiefinanciering meer krijg. Anders had ik natuurlijk een creditcard genomen :)
Misschien dat mijn broer een creditcard kan regelen bij zijn Canadese bank, ik zal het eens vragen aan hem.

Bedankt voor de adviezen!
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Heb het even opgezocht, je hebt idd niet dezelfde creditcard nodig.
Wij hebben in Canada gelogeerd in een hotel, dit betaald met de creditcard van een vriend van mij, en mijn creditcard als borg 'gegeven'. Dit was geen probleem.

Als je geen stufi krijgt, krijg je inderdaad geen creditcard.
Misschien is het een tip om een pre-pay creditcard te 'kopen' ?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dezz schreef:Ik ben student (WO), 23 jaar en krijg geen creditcard omdat ik geen studiefinanciering meer krijg. Anders had ik natuurlijk een creditcard genomen :)
Misschien dat mijn broer een creditcard kan regelen bij zijn Canadese bank, ik zal het eens vragen aan hem.

Bij welke bank zit je?

---Mark Twain
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Grandu schreef:
Dezz schreef:Ik ben student (WO), 23 jaar en krijg geen creditcard omdat ik geen studiefinanciering meer krijg. Anders had ik natuurlijk een creditcard genomen :)

Bij welke bank zit je?
Rabobank, maar geen enkele bank wil me een creditcard geven helaas.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Maar dan heb je geen jongerenrekening, geen studentenrekening (daarvoor heb je stufie nodig), dus dan móet je denk ik een Rabo Totaalpakket hebben? Voor de creditcard geldt dan het volgende:

Voor het Rabo TotaalPakket geldt, als je een creditcard wilt bestellen:

u bent 18 jaar of ouder
u heeft een bruto maandinkomen van minimaal € 1.500
u ontvangt uw inkomsten op een betaalrekening van de Rabobank
bij aanvraag toetsen wij uw kredietwaardigheid bij het Bureau Krediet Registratie

Ik denk dat, omdat je student bent, het 2e punt niet akkoord is?

---Mark Twain
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Klopt, ik heb inderdaad een Rabo Totaalpakket.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Als je niet aan al die punten zou kunnen voldoen, denk ik dat je er niets aan kunt doen inderdaad. Ik zou inderdaad in Canada nog even proberen, maar is het niet zo dat je met een Rabo Pinpas voortaan ook erg veel buiten de EU kunt betalen? Ik zou er eens naar informeren bij je bank.

Kijk hier eens. Volgensmij moet je pinpas werken in de VS!

---Mark Twain
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Grandu. Een europese pinpas werkt buiten europa ALLEEN in de geldautomaten en dus niet in winkels. Je kan er alleen geld mee opnemen.
Een creditcard in Canada zal je ( als tourist) kunnen vergeten....

Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

RNA schreef:Grandu. Een europese pinpas werkt buiten europa ALLEEN in de geldautomaten en dus niet in winkels. Je kan er alleen geld mee opnemen.
Een creditcard in Canada zal je ( als tourist) kunnen vergeten....
Maar zijn broer studeert er en heeft dan waarschijnlijk ook een canadese rekening.

Om even ontopic te gaan; als je een bewijs hebt van het boeken, ik neem aan per e-mail of per post, en je je eigen naam hebt opgegeven bij het boeken, dan lijkt het mij toch geen probleem? Ze hebben mij nooit bij een reis gevraagd om mijn creditcard.
Laatst gewijzigd door Grandu op 15 sep 2009, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

---Mark Twain
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Die kan dan toch alleen een creditcard voor zichzelf aanvragen? Die kan Dezz dan niet gebruiken, alleen zn broer.

Jij kan toch ook geen creditcard aanvragen voor je neefje uit Canada die een weekje op bezoek komt?

Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

RNA schreef:Die kan dan toch alleen een creditcard voor zichzelf aanvragen? Die kan Dezz dan niet gebruiken, alleen zn broer.

Jij kan toch ook geen creditcard aanvragen voor je neefje uit Canada die een weekje op bezoek komt?
Maar als zijn broer meegaat naar Salt Lake City is er toch op z'n minst één iemand met een creditcard zodat er altijd betaald kan worden? Ik neem aan dat als een broer en zus/broer samen op vakantie gaan, ze ook wel bij thuiskomt even het geld eerlijk kunnen verdelen. Dan kan toch één iemand in de VS met een creditcard betalen?
en ik neem aan dat expedia.COM te betalen is met een canadese creditcard

---Mark Twain
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dat kan op de .nl site zelfs :D
Maar als zn broer idd meegaat, en een creditcard heeft is er geen probleem !

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RNA schreef:Grandu. Een europese pinpas werkt buiten europa ALLEEN in de geldautomaten en dus niet in winkels. Je kan er alleen geld mee opnemen.
:dunno:

Je europese pinpas werkt gewoon in winkels in Amerika (als debitcard). Dus betalen in winkels in Amerika is geen enkel probleem als ze debitcards accepteren. Dit werkt al heel lang. In 1999 kwam ik het al tegen in winkels in Amerika en betaal al sindsdien met mijn pinpas in Amerika... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een CC hoef je niet bij je bank aan te vragen, maar kan bijvoorbeeld ook via de ANWB en andere organisaties.
Die zijn vaak wat makkelijker met toekennen ook.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

ik heb ook regelmatig met mijn pinpas in winkels betaald, je geeft dan gewoon aan dat je met een debitcard betaalt.
Je kunt in supermarkten bovendien een cashback vragen (dus extra geld opnemen). De kosten hiervan zijn een stuk minder dan als je geld opneemt via een ATM

marjon
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn pinpas van de ING gaat al jaren door allerlei betaalautomaten bij grootgrutters van St. Paul, Minnesota, tot San Francisco, tot Asheville, NC. en zelfs in kleinere plaatsen en kleinere winkels.

Vroeger gaf een Nederlandse kredietkaart nog wel eens andere code dan men gewend was, wat altijd leuk was voor een gesprekje. Tegenwoordig merk je zelfs dat niet eens meer. Behalve dan dat de kruidenierswaren steeds goedkoper worden naarmate de dollar zakt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Kan je niet gewoon de creditcard van je vader meenemen? Heb ik ook gedaan toen ik naar New York ging 4 jaar geleden (was toen 17). Voor inchecken in het hotel moest je toen eigenlijk minimaal 21 zijn en een eigen creditcard hebben. Uiteindelijk volstonden een toestemmingsbrief van mijn vader en zijn creditcard ook. Heb het hotel zelfs ter plekke nog met die kaart betaald (gewoon met mijn eigen handtekening...)!
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer