Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bellen in Amerika (NYC)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bellen in Amerika (NYC)

Bericht door Grandu »

He,

In november ga ik naar New York voor een weekje. Ik ben aan het uitzoeken hoe ik vanuit daar naar Nederland kan bellen en/of eventueel gebeld kan worden. Er is veel over te vinden op google en op dit forum maar ik kan niet vinden wat ik zoek.

Ik heb een SonyEricsson K770i uit mei 2008. Ik heb een Hi-abonnement van 20 euro per maand. Is het mogelijk om hiermee te bellen in de VS? Moet ik daar een simkaart kopen (zo ja, hoeduur en waar en van welke provider?) of kan ik gewoon naar Nederland bellen? Als ik het buitenland tarief opzoek op Hi.nl en ik de VS selecteer kan ik alleen aangeven dat ik prepay heb. Is het dus zo dat mijn abonnement een limiet heeft? Dat ik alleen in de EU kan bellen?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bennogr
Amerika-expert

Re: Bellen in Amerika (NYC)

Bericht door Bennogr »

Een beetje ouderwets misschien, maar ik zou gewoon Hi eens bellen en aan een persoon vragen hoe dat allemaal precies zit. Dan heb je een echt antwoord, dat precies voor jou geldt.

Je kunt niet ALLES via de computer doen, soms is het nuttig om eens even stil te staan, na te denken, diep adem te halen en dan van mens tot mens te werken. Rechtstreeks informatie uitwisselen tussen levende wezens, weet je wel.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je kan met je Hi abbo gewoon bellen in de VS (heb zelf Hi). Je komt in het netwerk van of AT&T of T-mobile terecht (maar AT&T zal de preferred provider van KPN zijn). Alle kosten die je maakt zijn naast je abbo en dat kan flink in de kosten oplopen, bellen kost namelijk €2.25 per minuut, gebeld worden 1.75 en smsen 55ct. Staat trouwens gewoon op de site: http://www.hi.nl/web/show/id=213215

Goedkoper zal je uitzijn als je een simkaartje van AT&T (of T-mobile) koopt en met een access nummer naar NL belt. Daar is trouwens al HEEL veel over geschreven, dus even zoeken!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Clint schreef:Je kan met je Hi abbo gewoon bellen in de VS (heb zelf Hi). Je komt in het netwerk van of AT&T of T-mobile terecht (maar AT&T zal de preferred provider van KPN zijn). Alle kosten die je maakt zijn naast je abbo en dat kan flink in de kosten oplopen, bellen kost namelijk €2.25 per minuut, gebeld worden 1.75 en smsen 55ct. Staat trouwens gewoon op de site: http://www.hi.nl/web/show/id=213215

Goedkoper zal je uitzijn als je een simkaartje van AT&T (of T-mobile) koopt en met een access nummer naar NL belt. Daar is trouwens al HEEL veel over geschreven, dus even zoeken!
Die website heb ik gevonden. Maar daar kan ik bij de VS alleen maar Pre-paid kiezen ;)

---Mark Twain
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Die dropdown is alleen voor uitzonderingen, voor de de rest geldt het zone overzicht, waarbij de VS zone 3 is ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Helpdesk bellen als je zekerheid wilt hebben lijkt mij het beste advies.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bennogr schreef:Een beetje ouderwets misschien, maar ik zou gewoon Hi eens bellen en aan een persoon vragen hoe dat allemaal precies zit. Dan heb je een echt antwoord, dat precies voor jou geldt.

Je kunt niet ALLES via de computer doen, soms is het nuttig om eens even stil te staan, na te denken, diep adem te halen en dan van mens tot mens te werken. Rechtstreeks informatie uitwisselen tussen levende wezens, weet je wel.
Ik ben het helemaal met je eens Benno. Maar tegenwoordig is het vaak wel moeilijk om een echt mens aan de telefoon te krijgen, dat vind ik zo frustrerend. Meestal krijg je een bandje met allemaal keuzemogelijkheden en duurt het eeuwen voordat je eindelijk in de wacht gezet wordt om een mens in vlees en bloed te kunnen spreken.

Marjon
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Er is ergens op het internet een hele site met allemaal maniertjes om zo snel mogelijk door een keuzemenu heen te komen en een echt levend mens te spreken te krijgen. Meestal druk ik vrij snel op 0, dat helpt vaak, of of * of # en dan 0.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Jouw toestel is een tri-band en je provider is ook geschikt om te bellen, kortom JA je kan bellen/smssen etc in de VS, je kan altijd nog bellen naar Hi maar hun zullen precies hetzelfde zeggen :)
Let wel op, want alles wat je daar belt en smst gaat buiten je bundel, en zoals al eerder is gezegd.. dat is vrij prijzig, ook gebeld worden kost jou geld!!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

RNA schreef:Jouw toestel is een tri-band
In NYC is dat idd wel genoeg, maar hou er rekening mee dat je EU Triband in Amerikaanse rural area's niet zal werken, doordat EU triband en US triband allebei een andere band gebruiken (de Amerikanen gebruiken de 450 band, die in Europa niet voorkomt). De enige manier om zeker te zijn dat de boel werkt is met een quadband toestel (en dan nog, kom je in een gebied waar AT&T of T-mobile onder doet voor CDMA providers, heb je kans op geen bereik, omdat US phones voorrang hebben op EU phones wat GSM masten betreft).
Clint's Thoughts
tomas
Amerika-ontdekker

Bericht door tomas »

Ik ben met dezelfde telefoon in het Zuidwesten en New York geweest. Je kunt in de bewoonde gebieden gewoon bellen, geen probleem.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Lees nu pas de laatste berichten. Ondertussen met Hi gebeld en inderdaad, ze vroegen veel. Eerst mijn telefoonnummer, dan werd er op een heel sloom toontje gezegd waar ik mn klantnummer zou kunnen vinden (tikt lekker aan hè aangezien het toch aan hi wordt betaald). Vervolgens of ik de klantenservice wilde hebben, waarover en dan moest ik nota bene aangeven wat mijn provider was :blink: Maar al met al kan ik gewoon bellen en inderdaad in het zone3-tarief.
Einde :D

---Mark Twain
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Clint schreef:
RNA schreef:Jouw toestel is een tri-band
In NYC is dat idd wel genoeg, maar hou er rekening mee dat je EU Triband in Amerikaanse rural area's niet zal werken, doordat EU triband en US triband allebei een andere band gebruiken (de Amerikanen gebruiken de 450 band, die in Europa niet voorkomt). De enige manier om zeker te zijn dat de boel werkt is met een quadband toestel (en dan nog, kom je in een gebied waar AT&T of T-mobile onder doet voor CDMA providers, heb je kans op geen bereik, omdat US phones voorrang hebben op EU phones wat GSM masten betreft).
hmm... dat wist ik niet. Heb nu een quadband telefoon, maar toen ik mn oude telefoon nog had (triband) heb ik nergens problemen ondervonden, kon werkelijkwaar overal bellen in Canada en de VS. Toen ik in Seattle was had ik ineens een netwerk uit Groot Britannie :shock: maar hij werkte wel, en belde nog voor goedkoper tarief ook.. heel raar!!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Clint schreef:omdat US phones voorrang hebben op EU phones wat GSM masten betreft
Waar ik dus achter ben gekomen met mijn S-E k770i (dus hetzelfde toestel als Grandu) en een AT&T simmetje...

Bezoekende telefoons zenden een "bezoekers-signaal" mee, en worden - als het druk is op een mast - vrolijk naar een mast verder gedirigeerd, waardoor je ontvangst afneemt... wat in mijn geval verklaarde waarom in Walmart iedereen met AT&T goed bereik had, en ik alleen als ergens in een bepaald hoekje ging staan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

@ RNA: Wat was dat netwerk als ik vragen mag?
Dento schreef: wat in mijn geval verklaarde waarom in Walmart iedereen met AT&T goed bereik had, en ik alleen als ergens in een bepaald hoekje ging staan...
:lol: was het op zijn minst een interessant hoekje?
Clint's Thoughts
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dat mag je vragen Clint :D
Ik heb zelf Vodafone en toen ik net de grens met Canada over was, was mijn netwerk Vodafone UK. Ik kreeg ook een smsje van Vodafone met Welkom in het verenigd koninkrijk, u belt nu voor uw passport tarieven etc. Iets in die trend.

Toen ik later keek op de specificatie van mn factuur bleek dat ze ook ECHT het tarief van de UK hadden gehanteerd. Smsjes waren 24 cent.

Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hahaha dat is wel heel raar ja, sowieso is er geen Vodafone in de VS (Verizon is wel van hen, maar daar kan geen GSM mee over weg). Ik dacht eerst even aan Virgin Mobile, die zowel in the UK als US zit ;)
Clint's Thoughts
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Nope het was echt Vodafone, snap er zelf ook niks van.
Het mooie is dat ik wel de kosten heb teruggekregen, verklaar immers maar dat je om 10 uur een sms stuurt vanuit Canada, en om half 11 vanuit 'Engeland'. Om vervolgens een paar uur later weer vanuit Canada te smssen :lol:

Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Clint schreef:Hahaha dat is wel heel raar ja, sowieso is er geen Vodafone in de VS (Verizon is wel van hen, maar daar kan geen GSM mee over weg). Ik dacht eerst even aan Virgin Mobile, die zowel in the UK als US zit ;)
Virgin Mobile maakt gebruik van het Sprint netwerk dus dat kan ook niet.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer