Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur U-25 toeslag omzeilen.
Autohuur U-25 toeslag omzeilen.
Komende zomer gaan ik en m'n vriendin een Oostkust reis in de VS maken. We zullen veel afstanden per trein doen (met name tussen grote steden), maar willen ook voor een periode een auto huren.
Ik ben dan 24 jaar en mijn vriendin 25. Nu zouden we die auto dus op naam van mijn vriendin kunnen huren, maar dat betekent dat zij dan ook de enige bestuurder van die auto mag zijn, correct? En dat is niet ideaal, omdat zij liever wil dat ik het grootste deel van de tijd achter het stuur zit.
Stel nu, we huren 'm op haar naam en registreren mij als 2e bestuurder, gaat dat voordeel opleveren in vergelijking met de situatie waarin ik 'm in mijn eentje als U-25'er zou huren?
Overigens, is die U-25 toeslag die alle verhuurders hanteren het gevolg van een bepaalde wet? Of een verzekeringskwestie? En zijn er geen uitzonderingen?
Ik ben dan 24 jaar en mijn vriendin 25. Nu zouden we die auto dus op naam van mijn vriendin kunnen huren, maar dat betekent dat zij dan ook de enige bestuurder van die auto mag zijn, correct? En dat is niet ideaal, omdat zij liever wil dat ik het grootste deel van de tijd achter het stuur zit.
Stel nu, we huren 'm op haar naam en registreren mij als 2e bestuurder, gaat dat voordeel opleveren in vergelijking met de situatie waarin ik 'm in mijn eentje als U-25'er zou huren?
Overigens, is die U-25 toeslag die alle verhuurders hanteren het gevolg van een bepaalde wet? Of een verzekeringskwestie? En zijn er geen uitzonderingen?
Re: Autohuur U-25 toeslag omzeilen.
Nee heeft met verzekeringen te maken... kijk eens bij USA-reisen.de en dan bij Alamo en dan bij U-25.. maar iets van €5 per dag meer (Neem een Mid-Size SUV + dat pakket geeft vaak een gratis upgrade naar Full Size SUV :dance: )
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Nee gaat niets uitmaken, op de site van Alamo:Stel nu, we huren 'm op haar naam en registreren mij als 2e bestuurder, gaat dat voordeel opleveren in vergelijking met de situatie waarin ik 'm in mijn eentje als U-25'er zou huren?
Additional drivers must meet the same eligibility requirements as the Primary driver.
Oeh, dat klinkt helemaal niet slecht. Ik geloof dat die toeslag doorgaans €20 per dag is, dus €5 is een koopje!1250 schreef:Nee heeft met verzekeringen te maken... kijk eens bij USA-reisen.de en dan bij Alamo en dan bij U-25.. maar iets van €5 per dag meer (Neem een Mid-Size SUV + dat pakket geeft vaak een gratis upgrade naar Full Size SUV :dance: )
Maar om even terug te komen op de constructie waarbij mijn vriendin (25j.) de auto huurt en ik mij als tweede bestuurder (24j.) registreer gaat geen voordeel opleveren, denk je?
Ik heb er natuurlijk ook aan gedacht om mij helemaal niet te registeren als bestuurder, mijn vriendin die auto te laten huren en ik de hele reis als bestuurder in die auto rijden. Maar dat lijkt me onprettige consequenties hebben in het geval we betrokken raken bij een ongeval o.i.d.
Ah, duidelijk. Had eigenlijk ook niet anders verwacht.Bushmaster schreef:Nee gaat niets uitmaken, op de site van Alamo:Stel nu, we huren 'm op haar naam en registreren mij als 2e bestuurder, gaat dat voordeel opleveren in vergelijking met de situatie waarin ik 'm in mijn eentje als U-25'er zou huren?
Additional drivers must meet the same eligibility requirements as the Primary driver.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat zou zeer onprettige consequenties hebben, als je een ongeval met letsel veroorzaakt zul je de rest van je leven kunnen afbetalen, en misschien heeft het in de VS ook nog wel strafrechtelijke gevolgen, ik zou er niet eens aan denken om het zo te doen.PGT schreef:Ik heb er natuurlijk ook aan gedacht om mij helemaal niet te registeren als bestuurder, mijn vriendin die auto te laten huren en ik de hele reis als bestuurder in die auto rijden. Maar dat lijkt me onprettige consequenties hebben in het geval we betrokken raken bij een ongeval o.i.d.
Zeker niet in zo'n 'Sue' land als de VS.... jij rijdt iemand gewond en het kan je miljoenen kosten....
Die €6,50 (dat is het) is toch niet zo erg?
Natuurlijk. Het schoot ook maar heeel even door m'n hoofd, om er na enkele seconden weer uit te verdwijnen.1250 schreef:Zeker niet in zo'n 'Sue' land als de VS.... jij rijdt iemand gewond en het kan je miljoenen kosten....

Maar ik heb besloten dat ik dan inderdaad zelf die auto maar huur, bij bv. Alamo (via Usareisen.de) en die enkele euro's toeslag per dag voor lief neem.
Niet dat ik het onverzekerd rondrijden wil promoten, maar...1250 schreef:Zeker niet in zo'n 'Sue' land als de VS.... jij rijdt iemand gewond en het kan je miljoenen kosten....
Daarover beslist altijd nog een Nederlandse( of Belgische) rechter en die legt geen miljoenen schadevergoeding op.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Denk niet dat een Amerikaan een Europeaan gaat aanklagen voor miljoenen, maar je kan je beter indekken, ongeluk zit in een klein hoekje.6foot6 schreef:1250 schreef:Zeker niet in zo'n 'Sue' land als de VS.... jij rijdt iemand gewond en het kan je miljoenen kosten....
Oké... ja maar stel jij maakt een ongeluk.. iemand raakt werkeloos en die is benenmodel en haar benen zijn er nu af... dan kan zij jou toch voor miljoenen sue-en?
Uitspraken van buitenlandse rechters in civiele zaken zijn nooit rechtsgeldig in eigen land, dus wat een Amerikaanse rechter beslist is alleen belangrijk als je daar bezittingen hebt die ze kunnen konfiskeren.
Niet betaalde schulden zijn geen grond voor strafrechtelijke vervolging dus ook bij in- of uitreizen zal je daar niets van merken.
Je Amerikaanse benenmodel zal zich bij een Nederlandse rechtbank moeten vervoegen.
Niet betaalde schulden zijn geen grond voor strafrechtelijke vervolging dus ook bij in- of uitreizen zal je daar niets van merken.
Je Amerikaanse benenmodel zal zich bij een Nederlandse rechtbank moeten vervoegen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht