Iemand die geen 18 is kan meedoen met de DV lotery als je een High School diploma hebt. Onze dochter heeft dat gedaan en wo de NL. Ze was al jaren in de USA.
Ik begrijp dit niet helemaal. Krijgen kinderen niet automatisch een GC als de ouders een GreenCard hebben?
Nu je je dochter erbij hebt gehaald en de nodige verwaaring hebt geschapen: misschien kun je even in het kort aangeven hoe dat allemaal gegaan is. Hoe oud is ze? Hoe lang heeft ze in de VS op school,gezeten? In Nederland?
En waarom moest ze zelf een groene kaart halen in de loterij, terwijl ze toch jouw kind is? Was ze boven de 21 en kon op geen andere manier blijven?
Niet omdat ik aan je twijfel of veel over je familietoestanden wil weten. Maar gewoon omdat je met een losse opmerking verwarring hebt gezaaid. Ik zou graag dat misverstand uit de wereld geholpen zien. En ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Ik heb al meermaals aan Bentlebee gevraagd om zich deftig voor te stellen, maar dat werd genegeerd. Het is toch niet zo moeilijk om even te vertellen hoe je in Amerika geraakt bent?
Ik meens zelfs dat ik op een bepaald moment een van de dochters ook eens heb zien posten onder de naam van de moeder?
Irritant vind ik het dus wel, dergelijke halve flarden. (en dat geeft de neiging om maar te negeren wat iemand schrijft, het gewoon niet meer te lezen... )
Maar hier moeten we het mee doen:
viewtopic.php?f=17&t=22807&p=360489#p360489
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Dat is ook de reden dat ik de vraag stelde. Maar het antwoord maakkt het nog niet duidelijk voor mij.
Bentlebee, ik begrijp dat je anoniem wilt blijven maar je bent op deze manier wel verwarring aan het zaaien.
Aan de ene kant begrijp ik uit wat je schrijft dat jouw dochter onder de 18 was toen ze de GC lotery gewonnen heeft en dat dat mogelijk was omdat ze op haar 15e al een highschooldiploma had. Dat zou dus betekenen dat het voor mensen onder de 18 met (veel) minder dan 12 jaar scholing mogelijk is om een GC te winnen.
Aan de ander kant schrijf je dat jullie met het hele gezin al 9 jaar in de VS wonen. Dat zou dus kunnen betekenen dat ze al recht had om in de VS te wonen en dat er dus andere dingen meespeelden bij haar voor het verkrijgen van de GC die voor mensen die gewoon nog in Nederland wonen niet spelen.
Het is dus niet zozeer nieuwsgierigheid dat ik de vraag stel maar meer om duidelijkheid te scheppen.
Misschien kun je een beetje verduidelijken waarom jouw dochter mee moest doen aan de GC lotery om in Amerika te blijven, terwijl het hele gezin al 9 jaar in de VS woont? Komt dat misschien omdat jullie op een bepaald visum in Amerika zijn, waarbij kinderen op hun 21e terug moeten naar Nederland?
Op de 1ste plaats weet mijn dochter niet mijn password en van dit forum af en is ze veel te druk met haar College (2 majors)en internship.
Zij heeft meegedaan met de DV lotery omdat iedereen die aan de eisen voldoet mee mag doen en won die toen ze 18 was, maar ze speelde al jaren mee aangezien de eis een HS diploma is en er staat nergens of je 12 jaren in school moet hebben gezeten alleen een HS diploma hebben of vergelijkbaar diploma. Dus als je sneller bent wordt je niet gestraft en ook niet als je er veel langer over doet. Zover ik weet zijn er geen speciale omstandigeheden als je in de USA meedoet of in Nederland en dat zou ook niet eerlijk zijn.
Het zou zoveel makkelijker zijn als je gewoon uit jezelf eens iets meer vertelde over jullie situatie, zonder dat elk antwoord op elke vraag uit je getrokken moet worden, en zonder dat elk antwoord dat gegeven wordt weer nieuwe vragen en onduidelijkheid oproept...
Je roept nu "Makkelijk antwoord...wij hebben geen GC!", maar waarom niet meteen zeggen hoe jullie dan wél in de VS zitten, in plaats van de vraag oproepen?
Jullie zitten dus zelf al 9 jaar in Amerika, en jullie dochter heeft op haar 18e een GC gewonnen... en verder? Op basis waarvan zitten jullie in de VS?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Marcel87 schreef:Ik denk dat het nutteloos is om te blijven vragen.... Hij wil er blijkbaar niet over praten. Prima.
Ik zet hem in mn vijanden lijstje, dan hoef ik zijn berichten ook niet meer te lezen.
Wat ben jij vriendelijk Marcel. Heeft de man/vrouw je wat aangedaan of zo?
Hij geeft nog netjes antwoord op je vragen ook.
Enige wat ik niet snap is dat als je aan de voorwaarden voldoet Equivalent van Highschool en 15 bent je volgens mij toch niet mee mag doen omdat je niet meerderjarig bent? Of zie ik dat fout.
Dat zie je fout . De voorwaarde is high school diploma of equivalent, maar een minimum leeftijd wordt nergens genoemd. Het wordt over het algemeen aangenomen, dat de meeste mensen voor hun achttiende niet aan die eisen voldoen, maar daar zijn natuurlijk uitzonderingen op, zoals in dit geval kennelijk Bentlebee's dochter (jaren geleden heb ik hier ooit ook eens iemand ontmoet, die voor haar 18e de GC kreeg via de loterij). Even zoeken online of ik nog een bron daarvoor vind. Gevonden: 18. IS THERE A MINIMUM AGE FOR APPLICANTS TO APPLY FOR THE E-DV PROGRAM
There is no minimum age to apply for the program, but the requirement of a high school education or work experience for each principal applicant at the time of application will effectively disqualify most persons who are under age 18.
Bentlebee ik heb even je berichten teruggelezen en begrijp nu dat jij en je gezin op een P visum in de VS verblijven. Ik weet niet wat dat inhoudt dus vandaar mijn vraag waarom je dochter aan de GC lotery meedeed. Ik begrijp dat je dochter de zeer goede vriendin uit je eerste bericht is en dus ook op een P visum in Amerika zat voordat ze de GC won.
P Visum is toch bedoeld voor Topsporters of Modellen?
# P-1 classification applies to individual or team athletes, or members of an entertainment group that are internationally recognized (25,000);
# P-2 classification applies to artists or entertainers who will perform under a reciprocal exchange program;
# P-3 classification applies to artists or entertainers who perform under a program that is culturally unique (same as P-1)
Dan heb ik nog even tussendoor een vraag Is er een lijstje met alle visa beschikbaar? Er komen zoveel dingen voorbij op dit forum en ik denk dat ik misschien een lijstje over het hoofd zie. Verder; veel succes hier! :beerchug: Ik moet maar eens vaker een topic openen zie ik EDIT: HEB HET AL GEVONDEN!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.