Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hebben meer mensen hier 'last' van?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: hebben meer mensen hier 'last' van?

Bericht door Gerben Steeg »

Iris_1982 schreef:
Matrox schreef: Nee hoor. Ik doe gewoon net of ik het niet gelezen heb en blijf gewoon genieten van mijn prachtige uitzicht op het dak van de Utrechtse Jaarbeurs en het gestoord lelijke gebouw dat ze erachter gezet hebben. Als dat al geen voldoende compensatie biedt, wat dan nog wel? :cry:.
Hahahaha :mrgreen:
Mijn vriend vertrekt a.s zondag voor twee weken naar San Diego voor zijn werk!
Hij zal er ook aardig wat vrije tijd hebben. (**JALOERS**)
Ik zei dus ook al tegen hem: "En dan loop jij daar lekker tussen de palmbomen en zit ik hier achter mijn bureau met uitzicht op een Zoetermeerse vinexwijk!!! Dat is gewoon niet eerlijk!!"
Viva de vinexwijk :dance: ik woon er, geen Dead Horse Point, maar gewoon Dead Point dus... :lol:
Gr, Gerben
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ja maar tel daar dan ook nog Zoetermeer bij op en het is Point Less geworden.... :D
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Volgens mij bedoelt Gerben dat hij in een Vinexwijk in Zoetermeer woont, dus ik weet niet of hij het zo pointless vindt :lol: :lol:
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Gerben Steeg
Amerikakenner

Jostravels schreef:Volgens mij bedoelt Gerben dat hij in een Vinexwijk in Zoetermeer woont, dus ik weet niet of hij het zo pointless vindt :lol: :lol:
Ach, het woont prima daar, maar lijkt me idd niet een fantastisch uitzicht van een werkplek en om nou te zeggen dat het de mooiste stad van Ned is, nee hoor.. Maar als je net in een nieuwbouwwijk woont, heb je toch een beetje Burr Trail voor je deur :D
Laten maar ophouden over vinex-wijken, moderators beginnen al met de wenkbrauwen te fronsen...
Gr, Gerben
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maksim »

Heel herkenbaar en ik heb er na elke reis last van. Het is een soort heimwee, verdrietigheid dat je vakantie gedaan is, hierbij nog eens de jetlag. Onmogelijk te delen met mensen die er niet op reis zijn geweest...
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Wij zijn ook met het virus besmet.
Als ik in Amerika aankom heb ik het gevoel dat ik thuiskom. Ik ben nu 4x in Amerika geweest en elke keer heb geen zin om terug naar huis te gaan. Moet zelfs moeite doen om niet te huilen als ik het vliegtuig instap.
Ik durf dat eigenlijk nooit aan iemand te vertellen, ze zullen me wel voor gek verklaren.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in principe met elke vakantie al heb hoor, na 3 weken Mexico, of een weekje Turkije wil ik ook echt niet naar huis
Alleen met Amerika heb ik het nog erger omdat ik idd het gevoel heb een beetje thuis te komen daar.
En omdat je manier van reizen zo intensief is....het is echt even een levensstijl.
Maar dat verdrietige heb ik ook vooral na een Amerikareis, gewoon omdat je ook zo lekker (in ons geval dan) met zijn tweeen op avontuur bent. Geen afspraken, werk, onverwachtse telefoontjes.....gewoon lekker samen even weg en mooie dingen zien!
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Iris_1982 schreef: En omdat je manier van reizen zo intensief is....het is echt even een levensstijl.
Dat zal het wel zijn ja. Op al onze trektochten vroeger (en gelukkig weer de laatste jaren), door welk land dan ook, had ik altijd dat "Nee, nu nog niet" gevoel als we naar huis moesten en de eerste dagen na thuiskomst steevast zwaar de pee in. Kon dan gewoon een tijdje niet accepteren dat het erop zat en wilde terug.
Toen we nog met kleine kinderen in een huurtent oid op campings in Italië of Frankrijk zaten liep een vakantie gewoon min of meer af. De mensen waar je mee om ging vertrokken één voor één. Je sloeg langzaam wat minder boodschappen in. Je was kortom, de laatste paar dagen al een beetje naar huis aan het gaan en eenmaal thuis ging je bijna naadloos over in je dagelijkse leventje.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Het is gewoon een virus :wink: en eenmaal besmet blijft het in je lijf zitten. Ik kan erover meepraten want ik ben er mee besmet geraakt in 1992 toen ik voor de eerste keer in Amerika was en van de oostkust naar de westkust ben gereisd. ... erin berusten is het enige wat helpt en natuurlijk de forums bezoeken, foto's bekijken, blogs lezen en vooral je storten in de voorbereidingen voor de volgende reis ... :D Maar je hebt gelijk want mensen die niet met het virus besmet zijn, snappen er echt de ballen van :roll:
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Ja het plannen van de volgende reis is idd het enige wat een beetje helpt tegen het verdriet......

Dit x trouwens geen jetlag gehad, wat volgens mij kwam doordat we voor het laatste stuk (JFK-AMS) de waanzinnige mazzel hadden dat ze een stuk bznz class bij economy hadden getrokken, waardoor we de hele nacht LIGGEND hebben doorgebracht, kortom, heerlijk hebben geslapen! De volgende dag allemaal onmiddelijk aan het werk / naar school, en hierdoor niemand aan het spoken om 3 uur 's nachts, wat ons normaliter wel overkomt.

Nu zijn we verwend, zo lekker zullen we nooit meer de oceaan oversteken, tenzij we ergens een hele grote jackpot winnen....
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Heb ook een beetje een dubbel gevoel na de vorige reis. Het was mijn 4de Amerika trip en tevens mijn 2de bezoek aan NYC, Phoenix en San Francisco. Las Vegas reeds de 5de keer (2 maal tijdens onze 1ste trip)...

Een prachtige, goed gevulde reis die qua kosten toch beperkt bleef... maar misschien tijd voor iets nieuws? Telkens ik van de vorige reizen thuiskwam had ik het gevoel dat ik onmiddelijk terug wilde, dit gevoel heb ik nu niet. Ik denk dat ik de regio noord-Arizona/zuid-Utah zo een beetje (ik durf het bijna niet te zeggen) beu ben?

Hoog op het lijstje staat nog steeds Yellowstone NP, de oostkust heb ik enkel NYC aangedaan en ook Florida spreekt me wel aan. Tijdens ons blitzbezoek aan San Jose (mijn neef woont daar) en SanFran heb ik beseft dat dit toch wel prachtige relaxte steden zijn waar ik gerust nog eens naar terug wil! Ook Colorado/New Mexico of bv Hawaii zie ik zitten.

Zijn er nog mensen die dit herkennen? De Arizona strip is nog steeds mijn favoriete regio maar ik denk dat mijn volgende reis ergens anders dient plaats te vinden, anders gaat het overkill zijn. Moeilijk.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Wel een beetje herkenbaar. Als ik meerdere dagen tussen de (rode) rotsen heb gezeten, heb ik dat voorlopig wel even gezien en heb ik weer behoefte aan frisse, groene natuur.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben dat juist omgekeerd. Zo snel mogelijk weer terug naar de woestijn en de rotsen en meer dan een dag bos zit er niet in. Gelukkig heeft het ZW meer woestijn dan bossen :)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou ook niet 4 weken tussen de rode rotsen willen zitten. Wij proberen altijd een goede afwisseling te vinden tussen rode rotsen en groen/bergen.

Zoals ik het nu voel heb ik zelf ook een beetje de behoefte om na onze USA reis van volgend jaar eens een ander werelddeel te zien of misschien een ander deel van de USA.
In het westen hebben we het dan voorlopig wel even gezien denk ik. Ik heb niet zo'n behoefte om elke dirtroad, elke mooie rots of canyon in dat gebied te gaan bekijken.

Marjon
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

vana schreef:
Zoals ik het nu voel heb ik zelf ook een beetje de behoefte om na onze USA reis van volgend jaar eens een ander werelddeel te zien of misschien een ander deel van de USA.

Marjon
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar onze volgende vakantie gaat naar een ander werelddeel gaan. Eind 2009 hebben we vijf maal ZW Amerika gedaan op twee jaar en een half. Nu is het wel effe genoeg, en de volgende keer staat Azie op het programma.

Carine
Groetjes,
Carine
Gerben Steeg
Amerikakenner

Yeehaw schreef:Wij hebben dat juist omgekeerd. Zo snel mogelijk weer terug naar de woestijn en de rotsen en meer dan een dag bos zit er niet in. Gelukkig heeft het ZW meer woestijn dan bossen :)
Idem. Leuke steden, maar ook lekker die desert in. Bos hebben ze hier in Ned ook wel, of anders de Ardennen/Alpen... :wink:
Gr, Gerben
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

sachasenne schreef:
vana schreef:

Marjon
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar onze volgende vakantie gaat naar een ander werelddeel gaan. Eind 2009 hebben we vijf maal ZW Amerika gedaan op twee jaar en een half. Nu is het wel effe genoeg, en de volgende keer staat Azie op het programma.

Carine
Exact! Heb op 3 jaar ook 4 maal het zuidwesten doorgetrokken, en elk jaar minder en minder toeristische dingen en meer exclusievere bezienswaardigheden bezocht. Ik kan me moeilijk een bezoek aan de States zonder woestijn, tentkamperen en hiken voorstellen, maar heb wel het gevoel alsof ik Arizona zo een beetje gezien heb (voorlopig).

New Mexico is me tijdens een vorig (kort) bezoek enorm bevallen, toch een iets andere sfeer dan in Arizona, en heb de grote steden in noord-NM nog niet eens bezocht. Moet eens dringend op zoek gaan naar Texas ervaringen hier op het forum.

Heb ook "last" van het feit dat onze vakanties altijd propvol zitten! Niet dat elke dag op voorhand al gepland is, maar er zijn zoveel opties dat we geen problemen hebben om de dag te vullen. Tel daarbij de tijd die je steekt in het aankopen, bereiden en opruimen van dinner (tijdens kamperen) en de dag is snel om. Kun je geloven dat ik in Vegas met zijn miljoenen knipperlichtjes en jackpotgeluiden nog het meest ontspannen was? :D

Ben er zeker van dat binnen enkele maanden weer het USA virus de kop opsteekt, maar denk toch dat het volgend jaar bij een citytrip SanJose/SanFran zal blijven. En ondertussen natuurlijk ideeen opdoen voor een volgende reis!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik zat gisteren in een Djoser gids te bladeren en toen kwamen er opeens prachtige foto's van de Filippijnen en Lapland voorbij! Ik dacht meteen: jeetje wat zijn er toch ongelooflijk veel mooie plekken op de wereld. Het zou gewoon ook zonde zijn om alleen maar naar amerika te reizen.

Toch blijft het wel een land waar ik altijd naar terug zal blijven willen. Maar dan wel elke keer andere stukken.
Uiteraard met hier en daar een overlap (Vegas vind ik niet erg om voor de 3e keer te bezoeken, maar 3 keer Page zou ik dan weer minder snel doen).

Overigens stond er in diezelfde Djoser gids een reis naar Yellowstone in de winter. nou hadden wij in het visitor center deze zomer al prachtige beelden van het park met sneeuw gezien, maar we zouden het graag eens echt bekijken! Nadeel is dan dat je je zomervakantie moet laten schieten (althans: 2 van die grote reizen wordt een beetje duur).
Maar wie weet doen we het een keer en gaan we dan op een goedkoop reisje naar Turkije of zo. Is ook wel eens leuk :mrgreen:

* Opmerking moderator - Marco:
Het vervolg op dit bericht over het Yellowstone NP in de winter is afgesplitst naar dit topic in het Noorwestenforum.
ienekje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ienekje »

Iris_1982 schreef: En omdat je manier van reizen zo intensief is....het is echt even een levensstijl.
Maar dat verdrietige heb ik ook vooral na een Amerikareis, gewoon omdat je ook zo lekker (in ons geval dan) met zijn tweeen op avontuur bent. Geen afspraken, werk, onverwachtse telefoontjes.....gewoon lekker samen even weg en mooie dingen zien!
Ruim 2 maanden terug na mijn eerste Amerika-ervaring.
Voor het eerst na een reis zo van slag geweest.
Voelde me compleet misplaatst in mijn eigen stad.
Heeft ruim 3 weken geduurd, ik sta nu weer in de normale stand, maar met een redelijk constant geknaag.

En het zit wat mij betreft niet in bovenstaande citaat.
Wij hebben de afgelopen jaren in onze vakanties zo vrij als een vogeltje door europa gereisd met een VW-campertje, af en toe wild gecampeerd en verder op camperplaatsen en een enkele keer een camping.
Nooit langer dan 1 nacht op de zelfde plek, elke dag nieuwe dingen.
En nooit heb ik gevoelt wat ik nu voelde.
Raar om zo van slag te zijn.

Tis een gek land.

En ik ben bang dat dat met Australie ook zo zal zijn, waardoor ik er bijna niet meer heen durf.
Wat moet je nou met 2 plekken op aarde die zo ver weg zijn en waar je maar een kleine periode in je leven kan zijn... :banghead:

Maar genoeg gemekkerd en lekker genieten van de beelden die te pas en te onpas door mijn hoofd schieten :D

En heel binnenkort een week de vrijheid op Terschelling beleven, joepie, ook fijn.
Gerben Steeg
Amerikakenner

ienekje schreef:En nooit heb ik gevoelt wat ik nu voelde.
Raar om zo van slag te zijn.
Lachen dit hoor.. Zit idd wel een verschil tussen terugkomen uit bijv (het mooie) Frankrijk dan uit Amerika; zit in mn vrije tijd ook niet op een Frankrijkforum te lezen over de beste kant om de Eifeltoren op te gaan.. :wink: Maar: gelukkig hebben we de foto's nog!! Gewoon een paar naar herinneringenoplinnen.nl om flink te vergroten en je waant je elke dag in Amerika :dance:
Gr, Gerben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer