Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

CA 120 gesloten door wildfire

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
fwout
Amerika-ontdekker

Re: CA 120 gesloten door wildfire

Bericht door fwout »

Afbeelding

Afbeelding

hier dus wat foto's welke ik zondag gemaakt heb.
we kwamen binnen via Tioga Pass en moesten heel de 120 afrijden, het park weer uit, via Mariposa naar de 140 om zo weer het park binnen te komen. Na een rit van 4,5 uur kwamen we in de Valley aan. Maarrr, het was de moeite waard!

gr
frank
red_princess
Amerika-ontdekker

Bericht door red_princess »

Wij zouden vandaag vanuit Death Valley naar Curry Village gaan. Bij aankomst in Death Valley gister werden we al gewezen op de brand, maar zouden we nog wel in Curry Village kunnen komen. Vandaag bij Lone Pine naar de Visitors center gegaan en te horen gekregen dat de Tioga road ook dicht was. We hebben ter plekke Curry Village gebeld om te melden dat we er niet op tijd konden zijn vandaag. Ze konden onze reservering spontaan niet meer vinden en sowieso waren we ons geld voor de eerste nacht kwijt.
Ik weet niet of we alsnog waren gegaan als de Tioga road wel open zou zijn. Er waren mega vertragingen en pilot cars, dus het was maar de vraag of we voor 't donker aangekomen zouden zijn.
We zijn nu doorgereden naar Lake Tahoe en gaan morgen door naar San Francisco. Erg jammer dat we Yosemite nu missen, maar als er brand is, dan wil ik er toch niet in de buurt zijn.
Vlak nadat we van LA naar Vegas zijn gereden zijn er op meerdere plaatsen waar we zijn geweest branden uitgebroken. Enge gedachte als je er dichtbij zou zitten hoor.
Oktober 2007: Miami
November 2008: Washington, Atlantic City, Amish, Boston en New York
Augustus 2009: Zuidwesten USA & Hawaii
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ja, ik zie dat Tioga nu ook al (deels) gesloten is.
Vrienden van ons gaan vandaag (!!) naar Yose. Ik heb ze via facebook gewaarschuwd maar mijn vriendin's reactie was zoiets van "ach, wij gaan met een tour en die mensen weten heus wel wat zij doen". :roll: Wat moet je nu met zoiets?? Ik kan mij niet voorstellen dat er tour operators zijn die op dit moment excursies naar Yose uitvoeren. Wat denken jullie ervan?

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Ik kan niet echt opmaken of je nu nog vanuit Yosemite over de 120 richting Mono Lake kunt...

Iemand die bekend is met de omgeving die er wat over kan zeggen?? Wij willen daar namelijk a.s. maandag overheen om in Death Valley te geraken.

Zaterdag vliegen we :dance:
pushirubiano
Amerikakenner

Rob als je van de Valley naar Mono Lake wil, neem ik aan dat je via Tioga Road/pass bedoeld? In dat geval kan het vervelend worden want Tioga is idd. gedeeltelijk gesloten.

Ilona
Groetjes, Ilona

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het stuk tussen Crane flat en White Wolf aan de CA120 (de Tioga Road) is afgesloten, ik heb het globaal aangegeven op dit kaartje. Dat betekent dus dat je niet via de 120 het park richting Death valley kunt verlaten. Het kan er natuurlijk maandag heeel anders uitzien.
Mocht de Tioga Road dan nog afgesloten zijn dan is, afhankelijk van waar je verblijft bij Yosemite, de Sonora Pas een alternatief.

Marianne
BartV
Amerika-newbie

Bericht door BartV »

Kan iemand (uit ervaring) inschatten wanneer deze branden onder controle (of geblust) zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is onmogelijk om hiervandaan er iets over te zeggen, maar kijk eens hier: Estimated Containment Date Thursday September 10th, 2009 approx 12:00 AM .

Ik zou die site en de NPS-site in de gaten houden.

Marianne
BartV
Amerika-newbie

Bericht door BartV »

Bedankt voor de tip.
Ik ga het zeker in de gaten houden.
We hebben namelijk 2 overnachtingen (25/9 en 26/9) geboekt in Curry Village. :-)
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

Wij komen pas in Yosemite - El Portal - op 1 en 2 oktober vanuit Death Valley
Zal dus wel geen probleem meer zijn vermoed ik .

Hoe weet je dit feitelijk ? We zijn niet van plan om een laptop mee te nemen .
Via de visitors centers in de andere parken ?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Dit het nummer te bellen dat hier vermeld staat.
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Thx voor jullie reacties.

Volgens mij hebben wij (en anderen) 2 opties:
Onder Yosemite langs via Fresno:
Fresno Optie 1

of

Bovenlangs via Sonora Pass (Thx Marianne!)
Sonora Pass Optie 2

En dan lijkt me bovenlangs wel de mooiste route, via Sonora dus, ook omdat je dan wel Mono Lake nog kunt meepakken.

EDIT: Owja reistijd maakt niet zo veel verschil, beide +- 8uur. Een pittige etappe wordt dus nog wat pittiger 8) Maar ach we komen a.s. zaterdag pas aan, dus fit genoeg! :mrgreen:
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

Martin & Marianne schreef: Estimated Containment Date Thursday September 10th, 2009 approx 12:00 AM .
mmhh, 10 sep, dat komt erg dicht bij za 12 sep, wanneer wij eigenlijk naar Yosemite willen gaan.
Als we op zaterdag het park inrijden via de CA-140 kost ons dat slechts een uur extra rijtijd. Als we op maandag weer vertrekken en langs CA-140 het park uitrijden en dan bovenlangs de sonora pass nemen kost het 4 uur extra rijtijd. Op zich zouden we nog 'een dag en een beetje' Yosemite overhouden. Dat lijkt ons nog wel de moeite van een bezoek waard.
We begrijpen echter niet of het nu afgeraden is om naar Yosemite te gaan. Daarover vind ik niets op de NPS site of op inciweb.

pushirobiano: zijn je vrienden geweest? hebben ze verder in het park nog wat 'gemerkt' van de bosbrand?
red_princess: werd jullie afgeraden om naar Yosemite te gaan of werd enkel aangegeven dat je moest omrijden?

Elke&Kurt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, dat klopt niet. De Tioga Road is nog open vanuit het oosten tot aan White Wolf. Het stuk tussen Crane Flat tot White Wolf is gesloten. Crane Flat ligt ongeveer bij de splitsing van de 120 in de 120 en 41.
Een aantal berichten eerder heb ik ook een kaartje geplaatst.

Marianne
Mosselmaniac
Amerikafan

Bericht door Mosselmaniac »

Dan haal ik hem snel weg. Ik zie nu je kaartje. Ik was in de veronderstelling (als ik zoek op Crane Flat in google maps) dat crane flat ten oosten ligt van white wolf. Naja. Wilde helpen. :oops:
pushirubiano
Amerikakenner

Mijn vriendin (die in Yose zit) heeft net op haar Facebook status gezegd dat zij last van as hebben in Yosemite Valley. :shock: Ik weet niet of het echt wel zo erg is, heb een boodschap voor haar achtergelaten. Zodra ik iets van haar hoor, laat ik het jullie weten.

Ilona
Groetjes, Ilona

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het ziet er inderdaad niet goed uit in de vallei. Hieronder een afdruk van de Ahwahnee webcam.
Zie ook hier.

Afbeelding

Wat triest voor iedereen die daar nu zit of binnenkort naar toe gaat!

Marianne
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Ben ik blij dat wij pas volgende zomer begin juli gaan :?
Ik veronderstel dat het dan nog niet zooo droog is :?

Veel succes aan de "gaanders" en "ginderzijnders" !
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

red_princess schreef: Vlak nadat we van LA naar Vegas zijn gereden zijn er op meerdere plaatsen waar we zijn geweest branden uitgebroken.
Wat moeten we hier nou weer van denken? :lol:

Martin
Mosselmaniac
Amerikafan

Bericht door Mosselmaniac »

Ohjee, ohjee. Wat een pech hebben we weer zeg.

Wij zelf zitten er volgens planning op 17 september. Dat is nog precies 2 weken! :banghead: :banghead:

Percent Contained 70%
Estimated Containment Date Thursday September 10th, 2009 approx 12:00 AM

Is dit niet een lichtpuntje? Dit stond vanmiddag, paar uur geleden nog op 60%..... Go brandweer! :dance:

Sterkte aan iedereen die ook gaat! Of erger (?): Er al zit!

--------------

Edit:

Nog een klein lichtpuntje (tenminste, denk ik), ik volg op Twitter de YosemityNPS:
"Big Mdw Fire 70% contained (7,240 acres). Progress of fire toward Crane Flat CG&Tioga Rd stopped yesterday. http://bit.ly/19NXzz"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer