Maar ik ben het met je eens dat het inderdaad een verschijnsel is en het woord niet letterlijk genomen moet worden. Ik heb ook nog nooit zakken met lucht voorbij zien vliegen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe was jouw vlucht ?
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Hoe was jouw vlucht ?
Dit zijn nou echt van die punten waar een ellenlange discussie over kan ontstaan haha. Het enige wat ik weet is dat ik op een vlucht naar Egypte een keer zo`n stuk naar beneden ben gevallen dat spontaan de 'luchtkapjes` naar beneden kwamen. Duurde gelukkig maar erg kort, maar de piloot riep daarna om dat het een luchtzak was waar we in terecht waren gekomen. 
Maar ik ben het met je eens dat het inderdaad een verschijnsel is en het woord niet letterlijk genomen moet worden. Ik heb ook nog nooit zakken met lucht voorbij zien vliegen.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vertrekdatum: 7 augustus 2009
Vluchtnummer(s): BA 298 / BA 438
Overstap ja/nee Ja, LHR
Ervaring overstap: We hadden wat meer tijd dan op de heenweg. Weer door die belachelijk chaotische securitycheck en (ivm druk vliegverkeer) langer in het vliegtuig aan de gate gezeten, dan in de lucht naar Schiphol.
Luchthaven vertrek: Chicago ORD
Ervaring luchthaven vertrek: Incheck bij BA was gewoon goed en erg rustig. Verder stelt de Int.terminal van O'Hare niets voor. Buiten een tweetal kleine winkeltjes vlakvoor de security en een kiosk op Airside, is er buiten toiletten helemaal niets.
Luchthaven bestemming: Schiphol
Ervaring luchthaven bestemming: Aangekomen aan D2, dus nog geen 50m van de bagageband. Toch slaagt de afhandelaar Servisair er in om er 40 min over te doen om de bagage te presenteren. Daarna met een "Big Smile" door het Douanepoortje.
Gevlogen klasse: In tegenstelling tot de heenreis (WT-plus) nu World Traveler. Dat zat even wat krapper en een vreselijk krijsend/tegen stoel trappend kind voor ons. Kind (met Bollywood Maxi-cosy en al) werd door de purser met moeder op de eerste rij gezet en viel na een uurtje vliegen gelukkig in diepe slaap.
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: 42a Tja, krap en gezien de lucht maaltijd maar afgeslagen.
Toevoeging:
Het is even afwachten of de andere maatschappijen meegaan, maar gezien het gewijzigde bagagebeleid van BA (na 7-10-2009) nog maar één koffer van 23kg) zal het geen BA meer worden. Ik ga geen 48 USD voor iedere 2e koffer betalen.
Vluchtnummer(s): BA 298 / BA 438
Overstap ja/nee Ja, LHR
Ervaring overstap: We hadden wat meer tijd dan op de heenweg. Weer door die belachelijk chaotische securitycheck en (ivm druk vliegverkeer) langer in het vliegtuig aan de gate gezeten, dan in de lucht naar Schiphol.
Luchthaven vertrek: Chicago ORD
Ervaring luchthaven vertrek: Incheck bij BA was gewoon goed en erg rustig. Verder stelt de Int.terminal van O'Hare niets voor. Buiten een tweetal kleine winkeltjes vlakvoor de security en een kiosk op Airside, is er buiten toiletten helemaal niets.
Ervaring luchthaven bestemming: Aangekomen aan D2, dus nog geen 50m van de bagageband. Toch slaagt de afhandelaar Servisair er in om er 40 min over te doen om de bagage te presenteren. Daarna met een "Big Smile" door het Douanepoortje.
Gevlogen klasse: In tegenstelling tot de heenreis (WT-plus) nu World Traveler. Dat zat even wat krapper en een vreselijk krijsend/tegen stoel trappend kind voor ons. Kind (met Bollywood Maxi-cosy en al) werd door de purser met moeder op de eerste rij gezet en viel na een uurtje vliegen gelukkig in diepe slaap.
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: 42a Tja, krap en gezien de lucht maaltijd maar afgeslagen.
Toevoeging:
Het is even afwachten of de andere maatschappijen meegaan, maar gezien het gewijzigde bagagebeleid van BA (na 7-10-2009) nog maar één koffer van 23kg) zal het geen BA meer worden. Ik ga geen 48 USD voor iedere 2e koffer betalen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
mofraweert
- Amerika-ontdekker
Vertrekdatum: 8 augustus 2009
Vluchtnummer(s): NW 58 / KL 1859
Overstap ja/nee Ja, AMS
Ervaring overstap: We hadden ruim drie uur de tijd om over te stappen, dus dat was geen enkel probleem.
Luchthaven vertrek: Memphis MEM
Ervaring luchthaven vertrek: Super rustig op dit vliegveld. Onze vlucht naar Amsterdam was de enige vlucht naar het buitenland, hoewel het vliegveld Memphis International Airport heet. Het waren verder alleen binnenlandse vluchten. Voldoende kleine winkeltjes en eetgelegenheden. Super-relaxte mensen daar op dat vliegveld. Bereidwillig om je overal bij te helpen.
Luchthaven bestemming: Düsseldorf DUS
Ervaring luchthaven bestemming: Compact vliegveld, lekker dichtbij onze huisbestemming. Niet te grootschalig maar vanaf dit vliegveld kun je, soms met een overstap, de hele wereld bereiken.
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: Economy, 1e vlucht rij 34 (A330-200), 2e vlucht rij 9 (Cityhopper). Goede plaatsen.
Toevoeging:De 1e vlucht werd voor KLM uitgevoerd door NWA. Vorig jaar nog met NWA gevlogen, goede service, geen problemen. Dit jaar, vermoedelijk vanwege de fusie met Delta, is het wel even anders. Alles moet snel snel, het eten wordt uitgeserveerd en dan moet je hard doorwerken want de volgende stewardess komt er alweer aan om alles weer op te halen. De service is niet vergelijkbaar met de service van KLM. Nu zijn we gelukkige geen lastige reizigers (al zeg ik het zelf) maar een volgende keer weet ik het nog niet of ik weer met NWA vlieg.
Vluchtnummer(s): NW 58 / KL 1859
Overstap ja/nee Ja, AMS
Ervaring overstap: We hadden ruim drie uur de tijd om over te stappen, dus dat was geen enkel probleem.
Luchthaven vertrek: Memphis MEM
Ervaring luchthaven vertrek: Super rustig op dit vliegveld. Onze vlucht naar Amsterdam was de enige vlucht naar het buitenland, hoewel het vliegveld Memphis International Airport heet. Het waren verder alleen binnenlandse vluchten. Voldoende kleine winkeltjes en eetgelegenheden. Super-relaxte mensen daar op dat vliegveld. Bereidwillig om je overal bij te helpen.
Luchthaven bestemming: Düsseldorf DUS
Ervaring luchthaven bestemming: Compact vliegveld, lekker dichtbij onze huisbestemming. Niet te grootschalig maar vanaf dit vliegveld kun je, soms met een overstap, de hele wereld bereiken.
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: Economy, 1e vlucht rij 34 (A330-200), 2e vlucht rij 9 (Cityhopper). Goede plaatsen.
Toevoeging:De 1e vlucht werd voor KLM uitgevoerd door NWA. Vorig jaar nog met NWA gevlogen, goede service, geen problemen. Dit jaar, vermoedelijk vanwege de fusie met Delta, is het wel even anders. Alles moet snel snel, het eten wordt uitgeserveerd en dan moet je hard doorwerken want de volgende stewardess komt er alweer aan om alles weer op te halen. De service is niet vergelijkbaar met de service van KLM. Nu zijn we gelukkige geen lastige reizigers (al zeg ik het zelf) maar een volgende keer weet ik het nog niet of ik weer met NWA vlieg.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bandido
- Amerika-expert
Dat komt niet door de fusie, die versobering was al doorgevoerd door NWA voordat de overname door Delta een feit was. Bij KLM zal het overigens nu niet veel beter zijn aangezien ze binnen SkyTeam zoveel mogelijk vergelijkbare service hebben. De snelheid van de service heeft daar overigens niets mee te maken, maar dat zal alles te maken hebben gehad met het vluchtplan, misschien vermoedden ze later op de reis hevige turbulentie, of vertrok de vlucht wat te laat. Er gebeurt altijd vanalles achter de schermen waar je als passagier geen weet van hebt.mofraweert schreef:Dit jaar, vermoedelijk vanwege de fusie met Delta, is het wel even anders.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
USdaydreamer
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Vertrekdatum: 29 juni
Vluchtnummer(s): DA???
Overstap ja/nee: ja, ATL
Ervaring overstap: chaotisch, mochten achteraan in de rij voor de customs staan, maar dit viel echt 100% mee tov de verwachting die wij hadden. ATL. is een praktisch vliegveld wat gemaakt is voor de grote hoeveelheid passagiers, alles snel gevonden.
Luchthaven vertrek: Schiphol
Ervaring luchthaven vertrek: inchecken was geen probleem, de rest ook niet. ruim 60 minuten wachten in een stilstaandvliegtuig waar geen drinken uitgedeeld wordt (alleen de laatste 10 minuten een bekertje water) was niet voor herhaling vatbbaar. Veel passagiers hadden inmiddels al doorgekregen dat ze hun volgende vlucht zouden missen. Dit alles omdat de 'chauffeur' een computeronderdeel wilde laten vervangen wat ivm zijn en onze veiligheid wel zo verstandig was!
Luchthaven bestemming: Seattle Tacoma
Ervaring luchthaven bestemming: Rustig, wij dachten de bagage op te gaan halen, stonden we ineens al in de ontvangshal. Dus vrienden begroet, koffers ogehaald en naar de autoverhuur matschapijen gelopen. Verder een prima overzichtelijk vliegveld.
Gevlogen klasse: EC
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: vlucht van AMS-ATL was mijn stelknop van de rugleuning stuk, heb ruim 8 uur gevochten met een rugleuning die continue tegen mijn rug aan duwde. Was ook niet leuk voor de passagiers achter denk ik. Klagen over EC mag niet, had ik maar een duurdere klasse moeten boeken.
Vluchtnummer(s): DA???
Overstap ja/nee: ja, ATL
Ervaring overstap: chaotisch, mochten achteraan in de rij voor de customs staan, maar dit viel echt 100% mee tov de verwachting die wij hadden. ATL. is een praktisch vliegveld wat gemaakt is voor de grote hoeveelheid passagiers, alles snel gevonden.
Luchthaven vertrek: Schiphol
Ervaring luchthaven vertrek: inchecken was geen probleem, de rest ook niet. ruim 60 minuten wachten in een stilstaandvliegtuig waar geen drinken uitgedeeld wordt (alleen de laatste 10 minuten een bekertje water) was niet voor herhaling vatbbaar. Veel passagiers hadden inmiddels al doorgekregen dat ze hun volgende vlucht zouden missen. Dit alles omdat de 'chauffeur' een computeronderdeel wilde laten vervangen wat ivm zijn en onze veiligheid wel zo verstandig was!
Luchthaven bestemming: Seattle Tacoma
Ervaring luchthaven bestemming: Rustig, wij dachten de bagage op te gaan halen, stonden we ineens al in de ontvangshal. Dus vrienden begroet, koffers ogehaald en naar de autoverhuur matschapijen gelopen. Verder een prima overzichtelijk vliegveld.
Gevlogen klasse: EC
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: vlucht van AMS-ATL was mijn stelknop van de rugleuning stuk, heb ruim 8 uur gevochten met een rugleuning die continue tegen mijn rug aan duwde. Was ook niet leuk voor de passagiers achter denk ik. Klagen over EC mag niet, had ik maar een duurdere klasse moeten boeken.
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vertrekdatum: 28 - 7
Vluchtnummer(s): DL0025 en DL1937
Overstap ja/nee: Ja.
Ervaring overstap: Tsja, 4 uur wachten is geen lolletje, was aanvankelijk 3 uur maar na schemawijziging werd het 4 uur. We hebben het overleefd.
Luchthaven vertrek: Düsseldorf.
Ervaring luchthaven vertrek: Uitstekend. Compacte en moderne luchthaven. Maar waarom willen laten ze je betalen voor dat treintje van de parkeergarage naar het vliegveld en waarom is dat andersom gratis?
Luchthaven bestemming: Atlanta, daarna Denver.
Ervaring luchthaven bestemming: Atlanta: Gigantisch, maar uitstekend georganiseerd. Denver, mooie luchthaven. Ook hier verliep alles op rolletjes.
Gevlogen klasse: Cattle class, oftewel economy.
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: Stoel 34-F en 34 C. Ervaring. 't Is wat krapjes, maar dat weet je van tevoren. Eten viel me 100 procent mee en het kabine-personeel was geweldig.
Vlucht van Atlanta naar Denver was rommelig en lawaaiig. Veel turbulentie en schreeuwende jongeren.
Vertrekdatum: 19 - 8
Vluchtnummer(s): DL0062 en DL0024.
Ervaring overstap: We hadden maar 40 minuten dus zaten aardig in onze rats. We kwamen bijna 10 minuten eerder in Atlanta aan maar die tijd ging verloren doordat er nog een vliegtuig aan onze gate stond. Stewardess was zeer behulpzaam, leende ons haar telefoon (dan heb je niet van die hoge belkosten zei ze) maar we konden de voicecomputer in het lawaai niet verstaan. Daarna gaf ze ons foute info: Nee, vanaf T03 vertrekken nooit internationale vluchten (wel dus) en: vliegtuigen die uit het oosten komen en weer terug moeten vertrekken altijd wat later (stipt op tijd dus). Atlanta bleek tot onze opluchting zo eenvoudig en flitsend te zijn dat we eigenlijk niet eens hadden te hoeven rennen. We kwamen weliswaar bij de final call bij de gate maar hadden toch nog zeker een kwartier over. En uiteindelijk bleek onze bagage het ook gehaald te hebben.
Luchthaven vertrek: Denver
Ervaring luchthaven vertrek: Uitstekend. Alles verliep zo gladjes.
Luchthaven bestemming: Atlanta, later Düsseldorf.
Ervaring luchthaven bestemming: Atlanta. Zie verhaal bij overstap.
Gevlogen klasse:Economy.
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: 27 - C en 30 - G.
Ervaring hetzelfde als bij de heenweg. De schreeuwende jongelui waren op de vlucht Denver - Atlanta vervangen door een huilende baby. Met een conditie als een paard. Hoe kan zo'n kind dat bijna 3 uur volhouden?
Vluchtnummer(s): DL0025 en DL1937
Ervaring overstap: Tsja, 4 uur wachten is geen lolletje, was aanvankelijk 3 uur maar na schemawijziging werd het 4 uur. We hebben het overleefd.
Luchthaven vertrek: Düsseldorf.
Ervaring luchthaven vertrek: Uitstekend. Compacte en moderne luchthaven. Maar waarom willen laten ze je betalen voor dat treintje van de parkeergarage naar het vliegveld en waarom is dat andersom gratis?
Luchthaven bestemming: Atlanta, daarna Denver.
Ervaring luchthaven bestemming: Atlanta: Gigantisch, maar uitstekend georganiseerd. Denver, mooie luchthaven. Ook hier verliep alles op rolletjes.
Gevlogen klasse: Cattle class, oftewel economy.
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: Stoel 34-F en 34 C. Ervaring. 't Is wat krapjes, maar dat weet je van tevoren. Eten viel me 100 procent mee en het kabine-personeel was geweldig.
Vlucht van Atlanta naar Denver was rommelig en lawaaiig. Veel turbulentie en schreeuwende jongeren.
Vertrekdatum: 19 - 8
Vluchtnummer(s): DL0062 en DL0024.
Ervaring overstap: We hadden maar 40 minuten dus zaten aardig in onze rats. We kwamen bijna 10 minuten eerder in Atlanta aan maar die tijd ging verloren doordat er nog een vliegtuig aan onze gate stond. Stewardess was zeer behulpzaam, leende ons haar telefoon (dan heb je niet van die hoge belkosten zei ze) maar we konden de voicecomputer in het lawaai niet verstaan. Daarna gaf ze ons foute info: Nee, vanaf T03 vertrekken nooit internationale vluchten (wel dus) en: vliegtuigen die uit het oosten komen en weer terug moeten vertrekken altijd wat later (stipt op tijd dus). Atlanta bleek tot onze opluchting zo eenvoudig en flitsend te zijn dat we eigenlijk niet eens hadden te hoeven rennen. We kwamen weliswaar bij de final call bij de gate maar hadden toch nog zeker een kwartier over. En uiteindelijk bleek onze bagage het ook gehaald te hebben.
Luchthaven vertrek: Denver
Ervaring luchthaven vertrek: Uitstekend. Alles verliep zo gladjes.
Luchthaven bestemming: Atlanta, later Düsseldorf.
Ervaring luchthaven bestemming: Atlanta. Zie verhaal bij overstap.
Gevlogen klasse:Economy.
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: 27 - C en 30 - G.
Ervaring hetzelfde als bij de heenweg. De schreeuwende jongelui waren op de vlucht Denver - Atlanta vervangen door een huilende baby. Met een conditie als een paard. Hoe kan zo'n kind dat bijna 3 uur volhouden?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Vertrekdatum: 26 augustus 2009
Vluchtnummer(s): CO1703 en CO60
Overstap ja/nee: Ja
Ervaring overstap: Goede vlotte overstap, ondanks vooraf gekregen korte overstap (1 uur terugreis) uiteindelijk 1 1/2 uur overstap, zelfs kunnen eten
Luchthaven vertrek: Los Angeles International
Ervaring luchthaven vertrek: Saai... niet veel te doen
Luchthaven bestemming: Brussel
Ervaring luchthaven bestemming: Lange rij bij Douane, niet veel meer van gezien
Gevlogen klasse: Economy
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: Tja het blijft klein, rij 34 volgens mij.... stoel D
Vluchtnummer(s): CO1703 en CO60
Overstap ja/nee: Ja
Ervaring overstap: Goede vlotte overstap, ondanks vooraf gekregen korte overstap (1 uur terugreis) uiteindelijk 1 1/2 uur overstap, zelfs kunnen eten
Luchthaven vertrek: Los Angeles International
Ervaring luchthaven vertrek: Saai... niet veel te doen
Luchthaven bestemming: Brussel
Ervaring luchthaven bestemming: Lange rij bij Douane, niet veel meer van gezien
Gevlogen klasse: Economy
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: Tja het blijft klein, rij 34 volgens mij.... stoel D
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Bandido
- Amerika-expert
Ze had inderdaad moet zeggen "zelden" in plaats van "nooit". De T-terminal is namelijk de oude internationale terminal en wordt alleen in geval van overcapaciteit op de E-terminal nog ingezet voor internationale vluchten. In alle tig keren dat ik van en naar ATL ben gevlogen gebeurde dat welgeteld 1 keer via de T-terminal.Matrox schreef:Stewardess was zeer behulpzaam, leende ons haar telefoon (dan heb je niet van die hoge belkosten zei ze) maar we konden de voicecomputer in het lawaai niet verstaan. Daarna gaf ze ons foute info: Nee, vanaf T03 vertrekken nooit internationale vluchten (wel dus)
Als je in de toekomst last hebt van dit soort passagiers, moet je daar gewoon wat van zeggen tegen de stewardess.Matrox schreef:Vlucht van Atlanta naar Denver was rommelig en lawaaiig. Veel turbulentie en schreeuwende jongeren.
"Keep Georgia On Your Mind"
Vertrekdatum: 30 augustus 2009
Vluchtnummer(s): AA 2248 /BA 298 / BA 438
Overstap ja/nee: Ja, ORD + LHR
Ervaring overstap:
Ervaring luchthaven vertrek: Net klein vliegveld. Ik had een probleem met AA. BA had mijn vlucht voor me gewijzigd, zodat ik geen layover van 5 uur op ORD zou hebben. Is iets misgegaan, waardoor in het systeem van AA stond dat ik nog niet betaald had. Wat ik wel gedaan had. Gelukkig zou ik zelf een uitgebreide administratie bij over dit soort dingen en heb ik dus toch mijn Boarding pass gekregen.
Ervaring luchthaven bestemming: Home sweet home? Zoals altijd deed de bagage er belachelijk lang over, zeker voor hoe rustig het was. Bij de uitgang stonden maar liefst 7 douaniers, die allemaal enorm hun best deden om vooral niet naar de bagage van reizigers te kijken. Prima voor mij, enigszins verontrustend als je bedenkt dat zij bepaalde zaken buiten het land dienen te houden
Gevlogen klasse: Coach (AA), World Traveller (BA) en Euro Traveller (BA).
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: 5A in een Embraer 145 (AA): configuratie was 1-2, dus ik had een stoel met niemand naast me, erg fijn! Wel twee keer mijn hoofd gestoten, ik kon namelijk niet rechtop staan. 28D in de BA Boeing 747: in de bulkhead (eerste rij van economy) aan het gangpad. Betere stoel dan menig van mijn medereizigers. Blijft krap. Naast me zat een alleen reizende 14 jarige die zijn mond niet wilde houden en een moeder met een krijsende baby. Geen oog dichtgedaan dus. 8D in de BA Airbus 319. Standaard, service was matig.
Vluchtnummer(s): AA 2248 /BA 298 / BA 438
Overstap ja/nee: Ja, ORD + LHR
Ervaring overstap:
- ORD: moest van T3 naar T5, wat inhoudt dat je uit de secured area moet, daarna met een tram naar T5. Aanduiding in T3/T2 was erg onduidelijk vond ik. Al met al heeft het als nog maar 15 minuten gekost. T5 is werkelijk schandalig voor een luchthaven als ORD. Je hebt voor de security check wat eetmogelijkheden (McDonalds, Pizza Uno e.d.). Na security alleen nog een winkeltje met snoep, tijdschriften en flesjes drinken. Heel slecht voor een Internationale terminal!
- LHR: chaotisch als altijd. Ik blijf het systeem van gate aanduiding erg vervelend vinden.
Ervaring luchthaven vertrek: Net klein vliegveld. Ik had een probleem met AA. BA had mijn vlucht voor me gewijzigd, zodat ik geen layover van 5 uur op ORD zou hebben. Is iets misgegaan, waardoor in het systeem van AA stond dat ik nog niet betaald had. Wat ik wel gedaan had. Gelukkig zou ik zelf een uitgebreide administratie bij over dit soort dingen en heb ik dus toch mijn Boarding pass gekregen.
Ervaring luchthaven bestemming: Home sweet home? Zoals altijd deed de bagage er belachelijk lang over, zeker voor hoe rustig het was. Bij de uitgang stonden maar liefst 7 douaniers, die allemaal enorm hun best deden om vooral niet naar de bagage van reizigers te kijken. Prima voor mij, enigszins verontrustend als je bedenkt dat zij bepaalde zaken buiten het land dienen te houden
Gevlogen klasse: Coach (AA), World Traveller (BA) en Euro Traveller (BA).
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: 5A in een Embraer 145 (AA): configuratie was 1-2, dus ik had een stoel met niemand naast me, erg fijn! Wel twee keer mijn hoofd gestoten, ik kon namelijk niet rechtop staan. 28D in de BA Boeing 747: in de bulkhead (eerste rij van economy) aan het gangpad. Betere stoel dan menig van mijn medereizigers. Blijft krap. Naast me zat een alleen reizende 14 jarige die zijn mond niet wilde houden en een moeder met een krijsende baby. Geen oog dichtgedaan dus. 8D in de BA Airbus 319. Standaard, service was matig.
Laatst gewijzigd door Clint op 02 sep 2009, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Clint, wij maken precies dezelfde weg op onze volgende reis. Kan je een beetje helpen met hoe je het handigst naar T5 komt of is het gewoon ter plekke maar puzzelen? We hebben 2 uur overstaptijd.ORD: moest van T3 naar T5, wat inhoudt dat je uit de secured area moet, daarna met een tram naar T5. Aanduiding in T3/T2 was erg onduidelijk vond ik. Al met al heeft het als nog maar 15 minuten gekost.
ORD: Er staan een hoop borden met 'all connections'. In mijn geval was mijn gate van T3 erg dicht bij T2, ik ben dus naar de uitgang van T2 gelopen, waarna ik in het gedeelte komt waar je normaal gezien in zou checken. Vanaf daar staan er borden met 'connections to all terminals'. Als je die volgt kom je bij een treintje, die je naar T5 brengt. Dat is ook gelijk de enige manier om in T5 te komen.
Laatst gewijzigd door Clint op 02 sep 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Ruud2004
- Amerika-expert
LHR blijft chaotisch Monique. Zoals Clint ook al aangaf hebben ze een vreemde "Engelse" manier van Gate-aanduiding. Erg onduidelijk, maar als je het eenmaal door hebt goed te doen. 2 uur overstaptijd is prima, je kan op je gemak overstappen. Ook in ons geval 80 min (incl. bus-arrival) geen problemen, als je maar blijft overstappen (veel roltrappen en een treintje). Er is niet echt tijd voor een drankje of één van de vreselijk dure winkeltjes te bezoeken.
Het meest heb ik mij gestoord aan de securitycheck. Het leek helemaal nergens op daar op LHR. Schandalig voor zo'n grote luchthaven. Daar waren wij ook de meeste tijd kwijt. Ik kan het mij nu goed voorstellen dat die Engelsen altijd zo positief zijn over Schiphol. Ze kunnen daar echt nog wat van Schiphol leren !
Het meest heb ik mij gestoord aan de securitycheck. Het leek helemaal nergens op daar op LHR. Schandalig voor zo'n grote luchthaven. Daar waren wij ook de meeste tijd kwijt. Ik kan het mij nu goed voorstellen dat die Engelsen altijd zo positief zijn over Schiphol. Ze kunnen daar echt nog wat van Schiphol leren !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, dank Clint en Ruud, we blijven in beweging dus daar
Drankje zullen we wel kunnen missen, we hebben geen wereldreis achter de rug dan. Zal best goed komen!
Terug hebben we maar een uur, maar met een vlucht die 's morgens om 8.40 aankomt, zal er best nog een naar Amsterdam gaan die dag.
Terug hebben we maar een uur, maar met een vlucht die 's morgens om 8.40 aankomt, zal er best nog een naar Amsterdam gaan die dag.
Mijn verhaal was trouwens over ORD.
LHR, als je BA vliegt, kom je aan in T5 en vertrek je uit T5. AA kom je aan in T3, en neem je een bus naar T5 (heb ik zelf nooit gedaan btw).
LHR, als je BA vliegt, kom je aan in T5 en vertrek je uit T5. AA kom je aan in T3, en neem je een bus naar T5 (heb ik zelf nooit gedaan btw).
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry Clint, dan had ik je verkeerd begrepen, dacht dat het over LHR ging.
Wij vliegen heen met BA naar Londen en dan met AA naar Miami. We moeten inderdaad van 5 naar 3 (had net even andersom in mijn hoofd). Terug vliegen we beide legs met BA en blijven we in Terminal 5 (vanuit Dallas).
Wij vliegen heen met BA naar Londen en dan met AA naar Miami. We moeten inderdaad van 5 naar 3 (had net even andersom in mijn hoofd). Terug vliegen we beide legs met BA en blijven we in Terminal 5 (vanuit Dallas).
Ah ok, ik heb een tijd geleden wel het een en ander uitgezocht voor de route die jullie nemen:
Na aankomst in T5 gewoon de connections borden volgen voor T3, je zal met een bus naar de terminal gebracht worden. In T3 moet je even langs het flight connection center om bij de balie van AA de boarding passes die BA op Schiphol voor je heeft geprint, om te wisselen voor BP's van AA zelf.
Na aankomst in T5 gewoon de connections borden volgen voor T3, je zal met een bus naar de terminal gebracht worden. In T3 moet je even langs het flight connection center om bij de balie van AA de boarding passes die BA op Schiphol voor je heeft geprint, om te wisselen voor BP's van AA zelf.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je!
Bij online inchecken heb je de boardingpassen al geprint toch? Dan hoef je niet langs AA?
Bij online inchecken heb je de boardingpassen al geprint toch? Dan hoef je niet langs AA?
Je kan alleen niet online inchecken voor die AA vlucht, dat kan bij AA alleen voor domestic flights.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, duidelijk. Gelukkig kan je wel lang van tevoren stoelen vastleggen bij AA, dat kan bij BA weer niet.
- Ruud2004
- Amerika-expert
Ik had ook niet door dat je het over ORD had Clint. Ik kan jouw mening over deze luchthaven alleen maar onderschrijven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida