Nou zou ik graag de recepten hiervan willen want ik zou ze hier in nederland toch ook wel eens willen eten.
Oa gerechten die ik erg lekker vond.
Hardrock cafe: Spareribs en de Pulled Pork (vooral de saus hierover deed het hem)
Panda Express: Orange chicken en Beijing beef Sweet Sour Pork.
Nou heb ik van de Orange chicken het recept gevonden en ga het binnenkort eens uitproberen (eerst maar eens alle ingredienten gaan zoeken)
Toevallig hebben ze op dezelfde site ook die van mandarin chicken voor de liefhebbers.BRON:Tastyweb
Recept uit China voor 8 personen, geschikt voor kinderen of met kinderen te maken.
Ingredienten
900 gr kipfilet
1 ei
1 1/2 tl zout
witte peper
olie
1 kopje bloem
1 el geraspte gember
1 tl gehakte knoflook
3 lenteuitjes gesneden
wat gedroogde chillies naar smaak
1 el rijstwijn
0,6 dl water
1/2 tl sesamolie
Orange Chicken sauce
2 tl raspsel van een sinasappelhuid, alleen het oranjedeel!
0,5 dl (vers) sinasappelsap
1/2 tl suiker
2 el kippebouillon
1 el lichte sojasaus
Bereiding
Snijd de kipfilet in dobbelsteentjes. Plaats de stukjes kip in een schaal. Roer het ei , zout, water, peper en olie en mix goed. Roer dan wat bloem erin. Doe dit mengsel bij de kip, zodat de stukjes allemaal bedekt zijn. Het moet een dun laagje zijn dat rondom de kip blijft plakken, je hoeft dus niet alle bloem te gebruiken.
Voor de saus meng je alle ingredienten goed.
Frituur de stukjes kip in hete olie. Laat uitlekken op wat keukenpapier.
Doe wat olie in een hete wok, voeg de gember en knoflook toe en roerbak enkele seconden. Voeg dan de chillies en lenteui toe. Daarna de rijstwijn enkele seconden, voeg dan de Saus teo en breng aan de kook. Voeg dan de kip toe tot het geheel goed heet is, meteen serveren.
zijn er nog mensen die van bovengenoemde gerechten de recepten hebben of andere heerlijke recepten van gerechten die in Nederland minder bekend zijn ?BRON:Tastyweb
Recept uit China voor 2 personen
Ingredienten
2/3 kopje suiker
0,5 dl sojasaus
1 el citroensap
1 tl olie
1 tl knoflook, gehakt
1/2 tl vers geraspte gember
0,5 dl water
4 tl bloem
6 kippedijen, ontveld
Bereiding
Meng suiker, soja, citroensap, olie, knoflook en gember in een steelpannetje. Maak de bloem aan met water. Verhit het pannetje en voeg het bloemmengsel toe. Aan de kook brengen en op laag vuur laten sudderen tot de saus dikker wordt.
Grill de kip, liefst op een bbq, anders in de oven onder de grill of in de grillpan. Zorg dat ie niet te droog wordt. Dan in stukjes snijden en de kip in een koekepan doen en op medium vuur eventjes bakken in wat olie. De kip in een schaaltje doen en daar wat van de saus over gieten, zorg dat alle kipstukjes bedekt zijn met de saus.
Dit is voor 2 flinke porties.
Serveren met rijst.