Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studeren in Missouri
-
- Amerika-newbie
Studeren in Missouri
Ik ga vanaf januari studeren in de staat Missouri(plaats columbia) kan iemand me meer vertellen over die staat...klimaat? Leuke steden? Waar ik het beste naar toe kan vliegen om in Missouri te komen..enz
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Hallo Linda!!
Ik woon sinds 3 jaar in St. Louis en ben zelf nog niet in Columbia geweest. Wat ik ervan weet is dat het een vrij kleine stad is (voor amerikaanse begrippen dan), op ongeveer 2 uur rijden van St. Louis. Wel leuk om te wonen, maar niet erg cosmopolitisch (is dat een nederlands woord?) - uh, cosmopolitan dus. Je zit trouwens ook vrij dicht bij Kansas City.
Als je naar de University of Missouri gaat, daar heb ik heel goede dingen van gehoord. Een erg mooie campus, en omdat de stad zelf vrij klein is, is de omgeving erg 'student gericht' met nacht leven, bars, bioscopen, etc.
Als je in Missouri woont moet je eigenlijk wel van het buitenleven houden. Je kunt in Missouri erg goed kampeeren, wandelen (ook met rugzak rondtrekken, en je kunt hier in het wild kamperen), en ook zijn er veel meeren waar je leuk kunt zwemmen, bootje varen en ook zijn jet-skis erg populair. Het grootste meer hier in de buurt is het Lake of the Ozarks, een enorm stuwmeer in het zuid-westen van de staat. Als je wilt skieen dan moet je weer even verder kijken, maar we hebben hier in Missouri geloof ik wel zeker een of twee ski resorts. Je zit trouwens ook dicht bij Iowa & daar kun je ook skiien geloof ik.
In de winter hebben we hier vrij lage temperaturen, en het is erg droog. Dus wel je favoriete lippenspul meenemen. De gemiddelde temperatuur ligt overdag rond het vriespunt of iets daar onder, maar kan daar in Januarie en februarie ook flink onderzitten. Hier in St. Louis zitten we geloof ik gemiddeld zo'n tien graden (fahrenheit dan) hoger dan in Columbia, dus ik denk dat je wel op zo'n graad of -10 Celcius kunt rekenen.
In de zomer zijn muggen hier echt een probleem. Je moet je vanaf mei of juni goed insmeren met muggen spul dat DEET bevat. Ook voor je gezondheid is dat bevorderlijk, want het West Nile virus komt hier jammer genoeg nu regelmatig voor.
Ik vlieg zelf altijd naar St. Louis
, ik geloof dat dat ook goedkoper is als naar Kansas City vliegen. Je zit in Columbia precies in het midden, aan Interstate 70, dus je kunt kiezen.
Hope this helps,
Margaret
Ik woon sinds 3 jaar in St. Louis en ben zelf nog niet in Columbia geweest. Wat ik ervan weet is dat het een vrij kleine stad is (voor amerikaanse begrippen dan), op ongeveer 2 uur rijden van St. Louis. Wel leuk om te wonen, maar niet erg cosmopolitisch (is dat een nederlands woord?) - uh, cosmopolitan dus. Je zit trouwens ook vrij dicht bij Kansas City.
Als je naar de University of Missouri gaat, daar heb ik heel goede dingen van gehoord. Een erg mooie campus, en omdat de stad zelf vrij klein is, is de omgeving erg 'student gericht' met nacht leven, bars, bioscopen, etc.
Als je in Missouri woont moet je eigenlijk wel van het buitenleven houden. Je kunt in Missouri erg goed kampeeren, wandelen (ook met rugzak rondtrekken, en je kunt hier in het wild kamperen), en ook zijn er veel meeren waar je leuk kunt zwemmen, bootje varen en ook zijn jet-skis erg populair. Het grootste meer hier in de buurt is het Lake of the Ozarks, een enorm stuwmeer in het zuid-westen van de staat. Als je wilt skieen dan moet je weer even verder kijken, maar we hebben hier in Missouri geloof ik wel zeker een of twee ski resorts. Je zit trouwens ook dicht bij Iowa & daar kun je ook skiien geloof ik.
In de winter hebben we hier vrij lage temperaturen, en het is erg droog. Dus wel je favoriete lippenspul meenemen. De gemiddelde temperatuur ligt overdag rond het vriespunt of iets daar onder, maar kan daar in Januarie en februarie ook flink onderzitten. Hier in St. Louis zitten we geloof ik gemiddeld zo'n tien graden (fahrenheit dan) hoger dan in Columbia, dus ik denk dat je wel op zo'n graad of -10 Celcius kunt rekenen.
In de zomer zijn muggen hier echt een probleem. Je moet je vanaf mei of juni goed insmeren met muggen spul dat DEET bevat. Ook voor je gezondheid is dat bevorderlijk, want het West Nile virus komt hier jammer genoeg nu regelmatig voor.
Ik vlieg zelf altijd naar St. Louis

Hope this helps,
Margaret
-
- Amerika-newbie
Beste margaret,
Ontzettend bedankt voor je bericht, ben blij dat je iets meer hebt kunnen vertellen over Missouri en Columbia...ik schrik wel een beetje van de koude temperaturen die er zijn in januari en februari, maar goed, dan maar een warme trui aan denk ik maar
Toen ik pas een mailtje stuurde naar de universiteit over waar ik het beste heen kon vliegen, toen zeiden ze dat ik met de " shuttle" ook naar columbia kon komen...kan jij me misschien vertellen wat dat is?
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Linda
Ontzettend bedankt voor je bericht, ben blij dat je iets meer hebt kunnen vertellen over Missouri en Columbia...ik schrik wel een beetje van de koude temperaturen die er zijn in januari en februari, maar goed, dan maar een warme trui aan denk ik maar

Toen ik pas een mailtje stuurde naar de universiteit over waar ik het beste heen kon vliegen, toen zeiden ze dat ik met de " shuttle" ook naar columbia kon komen...kan jij me misschien vertellen wat dat is?
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Linda
-
- Amerika-newbie
Beste margaret,
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Linda

Ik hoor het graag!
Groetjes,
Linda
Hoi Linda,kleinelinda schreef: " shuttle" ... kan jij me misschien vertellen wat dat is?
Waarschijnlijk heeft de universiteit vervoer georganiseerd om hun studenten van het vliegveld af te halen. Een shuttle is een bus; soms laten ze ook vrijwilligers mensen afhalen. Je zal vantevoren je aankomsttijd moeten doorgeven, dan zullen zij zorgen dat je afgehaald wordt of waar je de bus kunt vinden.
Kansas City is ook leuk, trouwens! Leuk shoppen...

Monique
Linda,
Ik zou het zeker nog even bij de universiteit na vragen, maar er is minstens een (en misschien wel meer) zo'n shuttle die je op het vliegveld in St. Louis of Kansas City ophaalt en je dan in Columbia afzet. Dit is de website: https://www.moexpress.com/tac/default.aspx. De kosten vallen wel mee vind ik; de prijs is $41.00 voor een enkele reis (door to door service), en dan word je volgen mij op de universiteit afgezet.
Margaret
Ik zou het zeker nog even bij de universiteit na vragen, maar er is minstens een (en misschien wel meer) zo'n shuttle die je op het vliegveld in St. Louis of Kansas City ophaalt en je dan in Columbia afzet. Dit is de website: https://www.moexpress.com/tac/default.aspx. De kosten vallen wel mee vind ik; de prijs is $41.00 voor een enkele reis (door to door service), en dan word je volgen mij op de universiteit afgezet.
Margaret
-
- Amerika-newbie
Omdat we Chicago niet konden betalen en we er toch maar op 5 uur rijden vanaf zitten?Jan Visser schreef:Wat ik me altijd afvraag.....hoe KOM je erbij om als Nederlander in een staat als Missouri te gaan zitten? Maar ja, dat dacht ik ook toen Dennis naar (of all places) Kentucky verhuisde

Dat is eigenlijk best wel een lang verhaal.
Ik heb eerst nog tien jaar in San Francisco gewoond, maar op een gegeven moment ging de huur maar up, up, up ($1400 voor 50 vierkante meter) en we wilden graag een huis met een tuin kopen omdat we ook kinderen wilden, en toen konden we kiezen tussen een huis met een tuin, OF in een behoorlijke buurt wonen (dat is dus een buurt waar je geen tralies op de ramen hoeft te hebben). We hebben toen eerst nog in Richmond gewoond, maar daar konden we ook maar twee slaapkamers betalen en bovendien waren daar de scholen zo slecht dat we de kinderen naar een prive school hadden moeten sturen. Dus toen heb ik mijn baas voorgesteld om naar St. Louis te komen, wat hij graag aannam.
Het bevalt ons hier eigenlijk wel, voornamelijk omdat St. Louis best kind-vriendelijk is. De rest van de staat ligt een beetje buiten onze sfeer. We wonen in een voorstad met goede scholen, gaan regelmatig naar concerten, ballet, hebben goede musea, mooie dierentuin, kunnen zomers goed kampeeren, en kunnen ook leuk winkelen. Ik hou ook nog geld over om op vakantie te gaan. Je zit niet echt in een grote stad, maar toen we in Richmond woonden kwamen we eigenlijk ook bijna nooit meer in San Francisco vanwege de kinders, het verkeer, en na een hele week op mijn werk zit ik eigenlijk liever in de achtertuin dan in een etnisch tentje in The Height of op Castro Street waar je dan ook nog de bedelaars en drugs verslaafden van je af moet houden. Ik vind dat geen omgeving om een kind in op te voeden. Hier kan ik de kinderen gewoon naar buiten sturen.
Bovendien heeft St. Louis (omdat het vroeger WEL een grote stad was, en het de grootste stad is binnen een straal van zo'n 2-300 Mijl) ook best wel een diverse populatie. Er zijn hier vrij veel mensen van oost europese afkomst (veel van Bosnie), Mexicanen, en ook wel een percentage van aziatische afkomst. Veel mensen van Italiaanse afkomst zijn daar nog erg trots op, en The Hill heeft nog steeds mensen die met zwaar Italiaans accent praten. Er is een active kunst genmeenschap en er zijn eco-groupies. Kortom, de stad heeft facetten waar je als 'over-flyer' (want wij zijn tenslotte 'the flyover people') niks vanaf weet.
Ik vind Chicago of New York of San Francisco heel leuk als je geen kleine kinderen hebt en we blijven hier ook vast niet voor de rest van ons leven, maar nu vind ik St. Louis wel even een rustige plek om te wonen.
Margaret
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De dochter van vrienden is ook net in Missouri beginnen studeren, op zo'n woman's college:
http://www.cottey.edu/home/home/index.html
Ze heeft het er heel erg naar haar zin, wil hier 2 jaar doen, en dan nog 4 jaar aan een university.
http://www.cottey.edu/home/home/index.html
Ze heeft het er heel erg naar haar zin, wil hier 2 jaar doen, en dan nog 4 jaar aan een university.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mijn schoonzusje heeft met haar gezin een aantal jaren in St. Louis gewoond. Ook zij vonden het daar leuk en als wij op bezoek gingen vonden we het ook een gezellige stad. Het lijkt me inderdaad heel goed te doen om daar met kinderen te wonen. Voor mij zou het alleen te ver van de zee zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Op z'n grootst had de stad ongeveer een miljoen mensen. Dat was in het midden van de vorige eeuw. In de jaren 50 is toen de 'white flight' begonnen en hoewel de 'greater St. Louis' nog steeds rond de 2.5 miljoen inwoners heeft wonen er in de stad zelf nog maar ongeveer 350000. Er zijn grote gedeeltes waar de gemeente de lege huizen afgebroken heeft en waar het er nu erg groen uitziet, hoewel ik het droevig vind want er woonden daar toch eens mensen en die zijn gewoon weg getrokken met achterlating van het huis. Je kunt nog steeds vele achtergebleven huizen vinden en dat ziet er ongeveer uit zoals op deze fotos: http://www.builtstlouis.net/northside/west_end02.html
En die zee, ja die mis ik ook echt wel, hoor.
Margaret
En die zee, ja die mis ik ook echt wel, hoor.
Margaret
Margaret,
Leuk om een positief verhaal te lezen over St. Louis. Als nieuwbakken countrygirl kan je zo nu en dan eens een middagje stad nodig hebben en dan ben ik binnen anderhalf uur in STL.
Misschien heb ik in mijn jeugd te veel Lucky Luke's gelezen maar de ontdekking dat de roots van Jesse James en de Dalton Broertjes in Missouri lagen gaven de staat iets heel speciaals..
Leuk om een positief verhaal te lezen over St. Louis. Als nieuwbakken countrygirl kan je zo nu en dan eens een middagje stad nodig hebben en dan ben ik binnen anderhalf uur in STL.
Misschien heb ik in mijn jeugd te veel Lucky Luke's gelezen maar de ontdekking dat de roots van Jesse James en de Dalton Broertjes in Missouri lagen gaven de staat iets heel speciaals..
Was that for us?
Amerikaanse vrachtwagenchauffeurs noemen Missouri inderdaad "Misery" omdat de verkeerspolitie er nogal streng schijnt te zijn.Marcel schreef:De State of Missouri ... ook wel genaamd de State of Misery
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ja, en die grotten waar die broers een poos gewoond hebben zijn de Meramec Caverns. Daar word heftig voor geadverteerd langs de snelwegen. Dat is leuk om te bezoeken.laska schreef:Margaret,
Trouwens, I zat verkeerd met die temperaturen in Columbia. Het word daar alleen 's nachts rond de -10C.
Margaret
Ja, zo noemde mijn man Missouri ook altijd. Ik wist alleen niet dat het kwam vanwege de zeer toegewijde politie agent. De trucks van zijn werkgever gingen alleen niet zo snel om misery te veroorzaken.Amerikaanse vrachtwagenchauffeurs noemen Missouri inderdaad "Misery" omdat de verkeerspolitie er nogal streng schijnt te zijn.
Ik wil nog steeds naar Meramec, als we eens een weekendje hebben... . Het zal er nu wel erg mooi zijn.
Branson moet je ook meegemaakt hebben.
Was that for us?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo,
Ik woon al weer 10 jaar in Missouri en wel in het zuid westen van de staat, vlakbij Springfield.
Ik werk wel in Springfield, want daar heb ik een makelaarskantoor
Even een paar reakties op wat hierboven geschreven is.
Het is er niet droog maar vochtig. De zomers zijn heet en vochtig mede door de luchtstromen vanuit de golf van mexico die overheersen.
De winters zijn over het algemeen niet koud. Ik draag meestentijds een zomerjas en af en toe een winterjas. De winter is te vergelijken met die van nederlander maar met meer pieken en dalen. Als er een koufront komt kan je van +18 naar -10 gaan in 12 uur tijd.
Missouri is een hele leuke staat om in te wonen met heel veel toerisme.
Veel nederlanders weten dit niet.
Je zult vast horen van Branson (3 uur rijden) en je moet er abosluut naar toegaan. Kan je bij ons langs komen om een bakje koffie te halen.
Branson heeft jaarlijks 10 miljoen toeristen, Springfield is home of the Bass Pro shops, de grootste toeristische trekpleister in MO.
State of misery? Door de politie?
Ik rijd altijd te hard en krijg gem 1 keer per 2 jaar een boete.
De laatste een jaar geleden en notabene in South Dakota.
Republikeins hier?
Absoluut, maar daar kun je hier goed mee leven
Dus heb je vragen of wat dan ook. Ik ben vrij goed op de hoogte van wat er hier gebeurd. PM me dan maar.
Ik woon al weer 10 jaar in Missouri en wel in het zuid westen van de staat, vlakbij Springfield.
Ik werk wel in Springfield, want daar heb ik een makelaarskantoor
Even een paar reakties op wat hierboven geschreven is.
Het is er niet droog maar vochtig. De zomers zijn heet en vochtig mede door de luchtstromen vanuit de golf van mexico die overheersen.
De winters zijn over het algemeen niet koud. Ik draag meestentijds een zomerjas en af en toe een winterjas. De winter is te vergelijken met die van nederlander maar met meer pieken en dalen. Als er een koufront komt kan je van +18 naar -10 gaan in 12 uur tijd.
Missouri is een hele leuke staat om in te wonen met heel veel toerisme.
Veel nederlanders weten dit niet.
Je zult vast horen van Branson (3 uur rijden) en je moet er abosluut naar toegaan. Kan je bij ons langs komen om een bakje koffie te halen.
Branson heeft jaarlijks 10 miljoen toeristen, Springfield is home of the Bass Pro shops, de grootste toeristische trekpleister in MO.
State of misery? Door de politie?
Ik rijd altijd te hard en krijg gem 1 keer per 2 jaar een boete.
De laatste een jaar geleden en notabene in South Dakota.
Republikeins hier?
Absoluut, maar daar kun je hier goed mee leven

Dus heb je vragen of wat dan ook. Ik ben vrij goed op de hoogte van wat er hier gebeurd. PM me dan maar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5754 Weergaves
-
Laatste bericht door mbrouwer