Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Punto: LV - SD - LA - SF - NP - LV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Punto
Amerika-ontdekker

Reis Punto: LV - SD - LA - SF - NP - LV

Bericht door Punto »

Hallo,

Over een 2 dikke weken is het eindelijk zover; de rondreis naar the USA.
In Februari dit jaar zijn we 3 weken naar las vegas geweest (+ Zion, Grand Cayon, Hooverdam en Valley of fire)
Dit was zo bevallen dat we nu terug willen gaan maar dan voor 4 weken.

Onze reis zal er als volgt gaan uitzien; (reacties / tips en ideeen zijn natuurlijk welkom)
We reizen met auto en tent en in de grote steden (SD - LA - SF en LV) overnachten we "waarschijnlijk"in een h(m)otel

11 sept. - dag 01 - Vertrek vanuit AMS naar LAS
12 sept. - dag 02 - Las Vegas, verblijf in Tavelodge (Geboekt)
13 sept. - dag 03 - Las Vegas; Auto ophalen (12.00u) - San Diego
Lieft in 1x doorrijden via het solar project in de mojave dessert (Vanwege architectuur/bouwkunde opleiding )
Als in 1 dag niet haalbaar een overnachting in Riverside of Moreno Valley
14 sept. - dag 04 - San Diego
15 sept. - dag 05 - San Diego (Seaworld)
16 sept. - dag 06 - San Diego (winkelen :P )
17 sept. - dag 07 - San Diego - La Jolla - LA
18 sept. - dag 08 - LA (Universal studios)
19 sept. - dag 09 - LA (Long beach en ......)
20 sept. - dag 10 - LA - Malibu - Santa Barbara
21 sept. - dag 11 - Santa Barbara - Monterey Bay
22 sept. - dag 12 - Monterey Bay - Santa Cruz - SF
23 sept. - dag 13 - SF
24 sept. - dag 14 - SF - Lassen volcanic national park (via Redding)
25 sept. - dag 15 - Lassen volcanic national park - Reno (vertrek naar Reno in de namiddag)
26 sept. - dag 16 - Reno - Lake Tahoe
27 sept. - dag 17 - Lake Tahoe (ontspanning)
28 sept. - dag 18 - Lake Tahoe - Bodie - Yosemite
29 sept. - dag 19 - Yosemite
30 sept. - dag 20 - Yosemite - Sequoia
01 okt. - dag 22 - Sequoia
02 okt. - dag 23 - 1 dag speling (voor als het ergens meer bevalt dan gepland)
03 okt. - dag 24 - Sequoia - Lake Isabella
04 okt. - dag 25 - Sequoia - Death Valley - Las Vegas (Luxor Hotel Las Vegas GEBOEKT)
05 okt. - dag 26 - Las Vegas (Luxor Hotel Las Vegas GEBOEKT) - Hooverdam (voor rondleiding --> vorige keer gesloten) - Auto inleveren
06 okt. - dag 26 - Las Vegas (Luxor Hotel Las Vegas GEBOEKT)
07 okt. - dag 26 - Las Vegas (Luxor Hotel Las Vegas GEBOEKT)
08 okt. - dag 26 - Las Vegas (Luxor Hotel Las Vegas GEBOEKT)
09 okt. - dag 26 - Las Vegas - Amsterdam

groetjes Sharon & Raymond
Laatst gewijzigd door Punto op 28 aug 2009, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: LV - SD - LA - SF - NP - LV

Bericht door Bushmaster »

mag ik vragen waarom je de auto al inleverd op de 1e dag Las Vegas?
Waarschijnlijk was het bedrag hetzelfde geweest al je de auto gewoon had gehouden tot eind van de vakantie.
(huur van de auto gaat vaak in staffels van weken)
Punto
Amerika-ontdekker

Re: LV - SD - LA - SF - NP - LV

Bericht door Punto »

Om de volgende reden:
- Na de rondreis wilden we gewoon relaxen en bijkomen van al het rondrijden :wink: :oops:
- Autoprijs werd hier wel duurder en wij zaten nog met een <25jaar toeslag en die was wel duur. :roll:
- Vorige vakantie in LV nog niet alles kunnen bezichtigen, en daarvoor hebben we geen auto nodig
we maken dan gebruik van de Deuce en taxi :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Punto: LV - SD - LA - SF - NP - LV

Bericht door Yeehaw »

Een route die we niet alle dagen zien, dus altijd leuk!
1. 13 september is een zondag en op een zondag middag kan het heel druk zijn tussen Las Vegas en LA/SD. Dat toetje in de Mojave ken ik niet (sorry een "s") maar houd rekening met het verkeer.
2. Santa Barbara-Monterey. Ik neem aan dat jullie Hearst Castle bij San Simeon niet willen missen. Dan wordt de rit daarna via hw1 wel lang. In Monterey is ook nog het Bay Aquarium. En Santa Cruz neemt ook nog tijd voor de Boardwalk. Kan er niet een dag LA of SD af om meer tijd tussen LA en SF te nemen? En 1 dag SF is ook wat kort imo.
3. SF-Lassen is ook nog een heel eind maar kan wel natuurlijk en dan nog de volgende ochtend.
4. Virginia City bij Reno is een stop en bezoek waard. Misschien nog in te passen. Mss tijdens de "" rustdag".
5. Lake Isabella-Las vegas via DV kan ook natuurlijk maar als je nog niet eerder in DV bent geweest zou ik een overnachting plannen. Ipv die dag speling??
In ieder geval heel veel plezier, je zal van jullie route geen spijt krijgen.
Yeehaw
Punto
Amerika-ontdekker

Bericht door Punto »

Yeehaw, bedankt voor je leuke reactie en tips :wink: de route wijkt idd een beetje af van de routes die ik hier al gezien heb, vooral bij Lassen volcanic national park, deze heb ik nog niet echt terug kunnen vinden op het forum.
Met de tips die je hebt gegeven zullen we zeker wat gaan doen.
1. Die drukte hadden we eigenlijk niet meegeteld nee, wel dat we pas later de auto konden ophalen en ook pas in de middag kunnen vertrekken, maar dan ben je nog fit en rij je wel wat langer door denk ik :oops:
Het solar project ligt naast de splitsing van hwy 15 en 40 rechts naast het plaatsje Dagget
2. Hearst Castle wilden we wel bezoeken maar het Bay Aquarium in monterey waarschijnlijk niet omdat we ook al in Sea world zijn geweest en zou mss dubbel op zijn? Ik had opgezocht dat van Monterey naar SF 3 ur rijden is..als we dan het 's ochtends vroeg vertrekken met een tussenstop in Santa Cruz kunnen we in de middag al in SF zijn en dan hebben we er 1,5 dag, maar dat moeten we nog beter uitzoeken :oops:
3. Ja dat was ongeveer 4,5u rijden via redding dus dat doen we idd een dag na SF vanaf 's ochtends
4. Virgina city zal ik eens gaan bekijken op internet, zou idd een leuke invuling zijn nog op de "rustdag" :P
5. Dv ga ik ook nog wat meer onderzoeken :wink:

groetjes Sharon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Het probleem is dat veel mensen op zondag na een bezoek aan Las Vegas terugrijden waardoor de interstate een parkeerplaats kan zijn op zondagmiddag/avond. Daggett ken ik wel om dat daar de oude R66 (National Trails Hw) doorheen gaat alhoewel het stuk bij Daggett is afgesloten. Misschien wel door dat solar project alhoewel het meer op een basis leek.
Lassen Volcanic is een van de minst bezochte van de 55 National Parks in de USA maar wel de moeite waard (zoals alle NP's) Het stinkt er vaak behoorlijk (zwavel)
Yeehaw
Punto
Amerika-ontdekker

Bericht door Punto »

Yeehaw,

Oke, dan moeten we de zondag mss maar met een extra optie voor een overnachting plannen.
Het solar project is goed te zien op Google maps met foto's. Het ligt ook bij een basis, dus je zat goed :wink:
Zo ziet een deel ervan uit volgens foto's en internet.
Afbeelding

Lassen volcanic zag ik ik via een site en sprak me enorm aan, maar wijkt een beetje van de route, maar denk dat het, het wel waard is :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer