Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Electriciteit: wat wel of niet mee te nemen?
-
Sylvia
- Amerika-ontdekker
Electriciteit: wat wel of niet mee te nemen?
Hoe zit het nou met die electriciteit? Wij vertrekken in januari voor onbepaalde tijd naar Washington DC en zijn uiteraard druk bezig met de voorbereidingen. Nou heb ik dit hele forum inmiddels zo'n beetje uitgespit (veel nuttige info trouwens, bedankt!) maar over die electriciteit kom ik er toch niet uit. Moeten we gewoon alles meenemen (lampen, stofzuiger, wasmachine, keukenapparatuur etc etc) of beter verkopen/weggeven en daar nieuw kopen? Iemand vertelde me trouwens ook dat je je wasmachine al helemaal niet kunt gebruiken omdat ze in Amerika een ander soort waterpomp hebben.....???
-
Tristan
Ik weet het ook niet zo goed, maar volgens mij hebben ze daar ander soort stopcontacten en passen je stekkers uit Europa er niet in, of er stond minder volt op ofzo. Je hoeft je dvd's ook niet mee te nemen, want die zijn niet regiovrij en kun je niet in de Amerikaanse Dvdspelers afspelen. Dit geldt ook voor spellen voor spelcomputers.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Electriciteit: wat wel of niet mee te nemen?
Ze gebruiken daar 110V. Veel zal het niet doen en de kosten van het verschepen wegen denk ik niet op tegen het aanschaffen van nieuwe spullen.Sylvia schreef:Hoe zit het nou met die electriciteit? Wij vertrekken in januari voor onbepaalde tijd naar Washington DC en zijn uiteraard druk bezig met de voorbereidingen. Nou heb ik dit hele forum inmiddels zo'n beetje uitgespit (veel nuttige info trouwens, bedankt!) maar over die electriciteit kom ik er toch niet uit. Moeten we gewoon alles meenemen (lampen, stofzuiger, wasmachine, keukenapparatuur etc etc) of beter verkopen/weggeven en daar nieuw kopen? Iemand vertelde me trouwens ook dat je je wasmachine al helemaal niet kunt gebruiken omdat ze in Amerika een ander soort waterpomp hebben.....???
Wasmachines werken daar vaak met een warm-water aansluiting. Dat is in Europa niet gebruikelijk..
Vind trouwens dat je best laat met je voorbereidingen begint.. Januari is zo..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
Lampen (geen lampen met transformatoren erin; alleen met gewone gloeilampen) zijn om te bouwen. Een andere stekker is in wezen genoeg (fitting is dacht ik hetzelfde), alleen de lichtopbrengst zal anders zijn, dus je zult er een andere lamp in moeten zetten. Ik denk dat je met een beetje googelen hierover wel wat kunt vinden.
Grote huishoudelijke apparatuur (wasmachine, stofzuiger, e.d.): niet meenemen. Wanneer je ergens een huis of appartement huurt, zijn deze vaak (niet altijd) al voorzien van wasmachine (inderdaad meestal met warm-water aansluiting) en droger.
Kleine huishoudelijke apparatuur: indien goedkoop in aanschaf, zou ik ze niet meenemen, maar daar opnieuw aanschaffen (doorgaans goedkoper dan hier); andere apparaten zou je mee kunnen nemen, maar dan moet je een transformator kopen (o.a. verkrijgbaar in diverse wattages via kleine zaakjes op eBay, zoeken naar 'step up converter' of 'step down converter'; prijzen vanaf enkele tientjes). Het vermogen (wattage) van die transformator moet groter zijn dan of gelijk zijn aan het vermogen van de apparaten die je erop wilt aansluiten. In deze transformatoren kun je doorgaans een Europese stekker steken. Transformatoren zijn zwaar, dus niet handig voor apparaten die je veel verplaatst.
Apparaten die nogal eens worden meegenomen op vakantie of zakenreis, zoals scheerapparaten en haardrogers, maar ook opladers van laptop-PCs en videocamera's zijn omschakelbaar (soms automatisch) tussen 110 en 220 Volt. Kijk op het typeplaatje op het apparaat; dat moet iets aangeven in de sfeer van 110-230 Volt.
TV: niet meenemen (tenzij je 'm wilt gebruiken om Nederlandse video's/DVDs op weer te geven, maar dan heb je wel een stevige, dus prijzige, transformator nodig).
Video/DVD-speler, e.d. Niet alleen het voltage is hier een punt, maar ook de videostandaard: in NL hebben we PAL, in de US heeft men NTSC. Er bestaan TVs, video's en DVD-spelers/recorders die beide formaten aankunnen. Ook de regiobeveiliging werd al genoemd, maar veel DVD-spelers/recorders zijn regiovrij te maken met allerlei 'hacks' die je op het internet kunt vinden (zoek op 'region free' + merk en type van je DVD-speler). Hangt er dus vanaf wat je hebt en wat je ermee wilt doen. Als jouw apparatuur alleen PAL aankan, dan kun je die daar alleen gebruiken om Nederlandse DVDs/video's af te spelen op een TV die ook PAL 'begrijpt'.
Grote huishoudelijke apparatuur (wasmachine, stofzuiger, e.d.): niet meenemen. Wanneer je ergens een huis of appartement huurt, zijn deze vaak (niet altijd) al voorzien van wasmachine (inderdaad meestal met warm-water aansluiting) en droger.
Kleine huishoudelijke apparatuur: indien goedkoop in aanschaf, zou ik ze niet meenemen, maar daar opnieuw aanschaffen (doorgaans goedkoper dan hier); andere apparaten zou je mee kunnen nemen, maar dan moet je een transformator kopen (o.a. verkrijgbaar in diverse wattages via kleine zaakjes op eBay, zoeken naar 'step up converter' of 'step down converter'; prijzen vanaf enkele tientjes). Het vermogen (wattage) van die transformator moet groter zijn dan of gelijk zijn aan het vermogen van de apparaten die je erop wilt aansluiten. In deze transformatoren kun je doorgaans een Europese stekker steken. Transformatoren zijn zwaar, dus niet handig voor apparaten die je veel verplaatst.
Apparaten die nogal eens worden meegenomen op vakantie of zakenreis, zoals scheerapparaten en haardrogers, maar ook opladers van laptop-PCs en videocamera's zijn omschakelbaar (soms automatisch) tussen 110 en 220 Volt. Kijk op het typeplaatje op het apparaat; dat moet iets aangeven in de sfeer van 110-230 Volt.
TV: niet meenemen (tenzij je 'm wilt gebruiken om Nederlandse video's/DVDs op weer te geven, maar dan heb je wel een stevige, dus prijzige, transformator nodig).
Video/DVD-speler, e.d. Niet alleen het voltage is hier een punt, maar ook de videostandaard: in NL hebben we PAL, in de US heeft men NTSC. Er bestaan TVs, video's en DVD-spelers/recorders die beide formaten aankunnen. Ook de regiobeveiliging werd al genoemd, maar veel DVD-spelers/recorders zijn regiovrij te maken met allerlei 'hacks' die je op het internet kunt vinden (zoek op 'region free' + merk en type van je DVD-speler). Hangt er dus vanaf wat je hebt en wat je ermee wilt doen. Als jouw apparatuur alleen PAL aankan, dan kun je die daar alleen gebruiken om Nederlandse DVDs/video's af te spelen op een TV die ook PAL 'begrijpt'.
Life is good in the Tarheel State.
-
Sylvia
- Amerika-ontdekker
Bedankt alvast voor jullie antwoorden (vooral Marcel). Het meeste wist is al wel, maar door de tegenstrijdige berichten ging ik toch twijfelen! Ga gelijk eens op ebay kijken voor een transformator, als ze niet zo duur zijn dan misschien toch wel handig voor de TV + video en behalve de lampen ga ik de rest dan maar opslaan of verkopen. We hebben ook nog een schotel met decoder (we wonen nu in Belgie), maar die zal het dan wel helemaal niet doen daar!
[/i]
[/i]
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1701 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg