Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat betaalden jullie voor jullie camper?
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Wat betaalden jullie voor jullie camper?
Daar zitten dan denk ik geen verzekeringen bij en voor ieder mijl boven die 100 betaal je ook een bedrag en dat loopt aardig op.
Van de website:
Package inludes:
100 Miles per day, Preparation Fee, One-way Charges, CDW, SLI and VIP Insurance
Not included:
Convenience Kits, Local sales tax, additional mileage, generator usage, gps, mountain bikes and racks, baby and child seats Additional nights will be charged at normal published rates
http://www.moturis.com/oneway.cfm
Package inludes:
100 Miles per day, Preparation Fee, One-way Charges, CDW, SLI and VIP Insurance
Not included:
Convenience Kits, Local sales tax, additional mileage, generator usage, gps, mountain bikes and racks, baby and child seats Additional nights will be charged at normal published rates
http://www.moturis.com/oneway.cfm
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het punt bij die Moturisaanbiedingen is dat je meestal binnen een paar dagen of weken moet vertrekken:
Kijk maar in de lijst. Op zo'n korte termijn kunnen niet veel mensen weg. Bovendien zijn de afstanden die je in die 21 of 14 dagen moet afleggen erg pittig, blijft weinig tijd over om echt vakantie te vieren.
Kijk maar in de lijst. Op zo'n korte termijn kunnen niet veel mensen weg. Bovendien zijn de afstanden die je in die 21 of 14 dagen moet afleggen erg pittig, blijft weinig tijd over om echt vakantie te vieren.
We wisten al gelijk na deze trip dat we weer een keer met een camper willen gaan.
Toen we bijvoorbeeld naar de helicoptervlucht gingen in de Grand Canyon bleek dat het vreselijk warm was, wij hadden verwacht dat het koud was... zo makkelijk even naar de RV lopen en je kan jezelf een hele nieuwe look aanmeten
.
Als 'ie ergens geparkeerd staat heb je het gevoel van thuis komen, heerlijk!
Tja een camper zal ongetwijfeld duurder zijn dan een hotel, maar wij vinden het heel onprettig om om de 2/3 dagen weer in een nieuwe omgeving terecht te komen,ik gok dat wij dit jaar ongeveer 3/5 van onze avond maaltijden in onze eigen camper hebben gemaakt en dat ging eigenlijk altijd goed (Barbecue
).
Wat wij het grootste nadeel van de camper vinden/vonden is dat je niet even snel makkelijk kan weggaan.. eerst altijd minstens 10 min off hook uppen.
Het liefst zou ik volgende keer gewoon een auto achter de camper hangen
Toen we bijvoorbeeld naar de helicoptervlucht gingen in de Grand Canyon bleek dat het vreselijk warm was, wij hadden verwacht dat het koud was... zo makkelijk even naar de RV lopen en je kan jezelf een hele nieuwe look aanmeten
Als 'ie ergens geparkeerd staat heb je het gevoel van thuis komen, heerlijk!
Tja een camper zal ongetwijfeld duurder zijn dan een hotel, maar wij vinden het heel onprettig om om de 2/3 dagen weer in een nieuwe omgeving terecht te komen,ik gok dat wij dit jaar ongeveer 3/5 van onze avond maaltijden in onze eigen camper hebben gemaakt en dat ging eigenlijk altijd goed (Barbecue
Wat wij het grootste nadeel van de camper vinden/vonden is dat je niet even snel makkelijk kan weggaan.. eerst altijd minstens 10 min off hook uppen.
Het liefst zou ik volgende keer gewoon een auto achter de camper hangen
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die auto achter die camper willen wij al héél lang!!
Misschien moeten we toch een keer met Road Bear gaan praten want de voorbereidingen waren er gewoon op de camper... misschien kan Aldie auto's gaan verhuren voor auto's achter Road Bear RV campers 
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, dacht jij dat wij dat nog nooit besproken hadden? Tuurlijk!! Maar het is vooral een verzekeringskwestie, zie het echt nog niet gebeuren.
Tja... jammer, maar stel je hebt daar een auto staan en het spul om te slepen, mag het dan?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nope, tenminste, niet toen wij het vroegen. Staat trouwens duidelijk in hun rentalvoorwaarden. Ha, ergens, zoek, maar ik kan het niet vinden 
Ik ook niet.... ik zal trouwens nog uitgebreid verslag doen over alle Moturis A klasses die ik ben tegen gekomen... wel wat verschillen met ons beertje.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je gaat me niet bang maken voor Moturis he?
Nee hoor
maar ik heb er 9 gezien en daar van hadden er 8 een luifel.... eentje niet... maar die zag er wel gehavend uit (veel krassen).
En de kleppen beneden hebben hetzelfde mechanisme als de C klasse campers, dus geen gas druk veren.
Het waren allemaal Winnebago Chalets.
En de kleppen beneden hebben hetzelfde mechanisme als de C klasse campers, dus geen gas druk veren.
Het waren allemaal Winnebago Chalets.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een Chalet is toch geen A-klasse??? Ik heb Winnebago Chateaus en Chalets gezien, maar geen enkele A-klasse van Moturis dit seizoen. Wel fijn dat de meesten toch een zonnescherm hebben!
En welke kleppen bedoel je met gasdrukveren?? Je bedoelt de buitenluiken?
En welke kleppen bedoel je met gasdrukveren?? Je bedoelt de buitenluiken?
Ja, er stond toch echt Chalet bij......
Ja ik bedoelde de buitenluiken
Ja ik bedoelde de buitenluiken
Wij zijn in 2008 met camper geweest en dat is heel goed bevallen. Na terugkomst direct naar CampoWorld geweest, maar niet echt iets gevonden. Mijn zoontje kwam net uit een mooie luxe camper toen de verkoper mij aansprak. M'n zoontje zei net 'Veel te klein pap'. Tja, als je 28 voet gewend bent en de campers in NL zijn vaak voor 2 personen. Mijn vrouw wil bij het winnen van een hoofdprijs maar 1 uitgave doen (naast nieuwe vulling van kledingkast) en dat is een camper aanschaffen.
Wij gaan volgend jaar weer en willen met een camper door Noord-West USA en Canada.
Ik schat dat ik zo'n 10% duurder uit ben met camper dan met auto.
Nadelen van een camper:
- Duur in de huur (helemaal in het hoogseizoen) en benzine, groot, onhandig in stad of als je even een boodschap wilt doen
+ Iedere avond hetzelfde bedje, altijd alles bij de hand, met kleine kinderen handiger, je hoeft niet iedere middag (gewoon even stoppen en een boterham smeren) en elke avond op zoek naar een eetgelegenheid
Wij gaan volgend jaar weer en willen met een camper door Noord-West USA en Canada.
Ik schat dat ik zo'n 10% duurder uit ben met camper dan met auto.
Nadelen van een camper:
- Duur in de huur (helemaal in het hoogseizoen) en benzine, groot, onhandig in stad of als je even een boodschap wilt doen
+ Iedere avond hetzelfde bedje, altijd alles bij de hand, met kleine kinderen handiger, je hoeft niet iedere middag (gewoon even stoppen en een boterham smeren) en elke avond op zoek naar een eetgelegenheid
Bij Moturis heb je ook diesel campers obv Mercedes sprinter. Gunstiger in verbruik dan de benzine versies.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je dat zeker? Ze verbruiken wellicht minder, maar de diesel is meestal wel duurder dan benzine. Zelfs vrij grote campers lopen daar op benzine ... waarom niet meer diesels dan?beetle99 schreef:Bij Moturis heb je ook diesel campers obv Mercedes sprinter. Gunstiger in verbruik dan de benzine versies.
Bij mijn weten lopen de grote campers op diesel 
Meestal vanaf 35ft.
Meestal vanaf 35ft.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat weet ik. Maar als het zoveel voordeliger is, zouden ze de kleinere toch ook in een dieselversie op de markt zetten?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Van die grote jongens lopen er maar een zeer beperkt aantal op diesel, dat heeft voornamelijk met de aanschafprijs te maken die verdubbeld bijna ten opzichte van een benzinebak.
Ook de generator moet op diesel draaien dus heb je twee duurdere motoren nodig.
Kijk maar eens op de verschillende sites waar ze (tweede hands) campers te koop aanbieden daar zit zelden een dieselbak tussen en de vraagprijs komt dan meestal boven de nieuwprijs van een benzinebak uit.
Ook de generator moet op diesel draaien dus heb je twee duurdere motoren nodig.
Kijk maar eens op de verschillende sites waar ze (tweede hands) campers te koop aanbieden daar zit zelden een dieselbak tussen en de vraagprijs komt dan meestal boven de nieuwprijs van een benzinebak uit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1738 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties