Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Terug naar NL, huis aanhouden in de VS?
Terug naar NL, huis aanhouden in de VS?
Mijn Amerikaanse vrouw en ik denken eraan om terug te gaan naar Nederland. Zij heeft nog nooit in NL gewoond, maar is klaar voor een nieuwe uitdaging. Wij hebben beide ons Amerikaans paspoort, dus verliezen niet ons Amerikaans staatsburgerschap. Moet voor mijn vrouw een verblijfsvergunning aanvragen zodra we in NL zijn (iemand ervaring hiermee?). Ik hoop dit jaar een baan te vinden in NL, ga aanstaande oktober terug voor een week en heb al een paar sollicitatiegesprekken gepland (maar kan er altijd meer gebruiken, laat me weten). Wil terug in de IT. Werk nu in de bouw (project management). Denk erover na om ons huis hier in de VS aan te houden (verhuren), zodat er altijd een weg terug is als NL niet mocht bevallen. We hebben geen problemen met onze hypotheek. Vraag me af of ik hiermee alleen maar extra problematiek op mijn schouders haal (Belastingdienst?!) of dat dit als verstandig beschouwd kan worden. Jullie feedback graag.
Bedankt
Bedankt
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Terug naar NL, huis aanhouden in de VS?
Heb je een oplossing voor problemen? Checked er iemand voor je? Een rental op afstand kan erg vervelend zijn als er wat mis gaat.
Ik denk er daarom aan om een property manager in te huren, maar dat brengt ook weer extra kosten met zich mee.ned in MO schreef:Heb je een oplossing voor problemen? Checked er iemand voor je? Een rental op afstand kan erg vervelend zijn als er wat mis gaat.
-
- Amerika-expert
Als je naast je Amerikaanse paspoort je Nederlanderschap behouden hebt, zou verhuizen naar Nederland toch niet ZO moeilijk moeten zijn. Zeker niet als je een baan hebt. Als ik goed begrepen heb, kan je vrouw een verblijs- en werkvergunning krijgen als jij meer dan een minimuminkomen hebt. Ze hoeft dan geen Nederlander te worden (en geen inburgering te doen).
Ben benieuwd naar je antwoorden, mijn vrouw wil te zijner tijd ook eens een jaartje naar het Oude Land, in Haarlem wonen.
Ben benieuwd naar je antwoorden, mijn vrouw wil te zijner tijd ook eens een jaartje naar het Oude Land, in Haarlem wonen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel property managers zijn absoluut waardeloos.
Check voor references.
Check the huizen die ze reeds beheren
Check voor references.
Check the huizen die ze reeds beheren
Wij hebben het omgekeerde gedaan. Ons huis in Ned. jaren lang verhuurd via een speciaal kantoor dat huizen verhuurde voor mensen die uitgezonden werden naar Nederland. Wij hadden jaren lang een Australische familie in ons huis. Het huis moest aan bepaalde dingen voldoen zoals: niet te oud, zeer goede staat, niet te ver van scholen, winkels, etc.
Wij hebben er een goede ervaring mee gehad en zijn nooit meer terug in "ons" huis geweest en toen de familie terug ging hebben we ons huis te koop gezet en was het 1,5 week later verkocht voor een geweldige prijs, maar dat was in 2005.
Wij verhuren hier ook onze huizen maar het is hier toch anders. Vele management companies hebben problemen en sommige zijn gewoon weg onbetrouwbaar, maar natuurlijk zijn er ook goede....maar wij doen het zelf, wat natuurlijk niet te doen is als je niet hier woont. Als je hier familie of kennissen hebt die goed te vertrouwen zijn dan kan je het misschien via hun laten lopen. Makelaars heb ik hier weinig vertrouwen in aangezien ik zeer vaak verteld ben dat ik mijn woning niet zou kunnen verhuren zonder gebruik te maken van hun en ik vele woningen te huur zag staan voor maanden lang....ik heb ze zelf binnen 2 weken verhuurd voor hoger prijzen als zij aangaven en die v/d makelaar stonden zolang leeg en de makelaar vraagt hier 1 maand huur als commissie, die ik dus bespaarde. Dan moet je nog iemand hebben die kan zorgen dat reparaties gedaan worden mochten die er zijn en dat kost ook gauw 10% per maand + rep. kosten en dus alleen maar lucratief als je je huis niet verkocht kan krijgen en kan wachten tot de waarde omhoog gaat.
Het probleem met de makelaars is dat velen van hen zelf huizen hebben die ze proberen te verhuren en als er iemand belt dan proberen ze eerst hun huis te verhuren....
Wij hebben er een goede ervaring mee gehad en zijn nooit meer terug in "ons" huis geweest en toen de familie terug ging hebben we ons huis te koop gezet en was het 1,5 week later verkocht voor een geweldige prijs, maar dat was in 2005.
Wij verhuren hier ook onze huizen maar het is hier toch anders. Vele management companies hebben problemen en sommige zijn gewoon weg onbetrouwbaar, maar natuurlijk zijn er ook goede....maar wij doen het zelf, wat natuurlijk niet te doen is als je niet hier woont. Als je hier familie of kennissen hebt die goed te vertrouwen zijn dan kan je het misschien via hun laten lopen. Makelaars heb ik hier weinig vertrouwen in aangezien ik zeer vaak verteld ben dat ik mijn woning niet zou kunnen verhuren zonder gebruik te maken van hun en ik vele woningen te huur zag staan voor maanden lang....ik heb ze zelf binnen 2 weken verhuurd voor hoger prijzen als zij aangaven en die v/d makelaar stonden zolang leeg en de makelaar vraagt hier 1 maand huur als commissie, die ik dus bespaarde. Dan moet je nog iemand hebben die kan zorgen dat reparaties gedaan worden mochten die er zijn en dat kost ook gauw 10% per maand + rep. kosten en dus alleen maar lucratief als je je huis niet verkocht kan krijgen en kan wachten tot de waarde omhoog gaat.
Het probleem met de makelaars is dat velen van hen zelf huizen hebben die ze proberen te verhuren en als er iemand belt dan proberen ze eerst hun huis te verhuren....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1243 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-
- 10 Reacties