Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar in de VS zou je het liefst wonen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
KennethBelg
Amerika-ontdekker

Waar in de VS zou je het liefst wonen?

Bericht door KennethBelg »

Hoi.
Waar zou jij het liefst wonen in de VS? Zeg eerste de staat en daarna in welke stad, gemeente van de staat.
Dit heeft niet echt bijbedoelingen, het is gewoon dat andere mensen dan kunnen zien waar jij het liefst zou wonen als je ooit naar daar zou gaan.

Ikzelf weet het nog niet echt, maar ik ben allemaal informatie aan het zoeken over steden etc. en zo ga ik zoeken waar ik wel graag zou wonen. Maar echt oordelen kan ik alleen als ik er echt zelf geweest ben. ;)
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Liefst wonen?

Bericht door tcoppers »

Staat: Arizona
Stad: Prescott
Huis: Turner Ranch :D
Maar momenteel heeft iemand anders een optie genomen op dit huis dus dat zal wel niets worden. Maar de omgeving vind ik gewoon mooi.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik blijf gewoon het liefste in Nederland wonen, maar als ik zou "moeten" kiezen, zou ik in Californie willen wonen. Maar waar? Ergens aan de kust waar het niet te druk is.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik blijf ook liever gewoon in Nederland wonen, maar als ik moest kiezen zou het ergens in de San Francisco bay area worden, ik denk dat ik me het meest thuis zou voelen in dit relatief progressieve stukje Amerika.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Zullen we dan buren worden, Harry? :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

California zou wel hoog komen op mijn lijst (no 2?), maar ik denk dat ik het liefste in Washington zou willen wonen, met al stad Seattle. Volgens mij ook behoolijk progressief.
Maar laat mij maar lekker hier blijven, ik ga wel weer eens op vakantie er naar toe.

Marianne
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

New York, NY. Bruisende stad met zoveel mensen dat er altijd wel mensen te vinden zijn die precies bij je passen. Bovendien komen de meeste mensen ergens anders vandaan en vormen dus niet zulke afgesloten clubjes als je in andere steden vindt (inclusief San Francisco, zo weet mijn zoon uit ervaring).

Helaas, wat te duur geworden voor gewone mensen, die de Staatsloterij (weer) niet gewonnen hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Als twintiger tot midden dertiger: California, San Francisco. Waarom? Omdat ik een stadsmens ben, ik geniet van het dynamische stadsleven en een stad als San Francisco past bij mij. Ik zou me daar gelukkig voelen, het is een verfrissende stad, echt Amerikaans, maar toch ook Europees, down to earth, laid back, een hippie vibe waait door de stad, terwijl het toch ook mooi en klassiek is met zijn eigen herkenbare architectuur.

Afbeelding

Als ik een gezin zou beginnen, zou ik van San Francisco heel graag naar Marin County in California willen verhuizen. Dat ligt net ten noorden van San Francisco, de Golden Gate Bridge over. Ik heb daar als high school student gewoond en het was werkelijk waar een heerlijke plek. Heel groen, in de zin dat er heel veel mooie natuur is, maar ook dat het heel goed behouden wordt, men leeft er heel organic, iets wat mij heel erg aanspreekt.

Ik hou van Marin, het voelt als mijn thuis, tussen de groene heuvels vol mist en de gele heuvels met houten huizen er tussen geplant. De kleine dorpjes vol antiekwinkeltjes en andere snuisterijen. Wielrenners die koffie komen drinken op zondagmorgen. Ik snap Marin, ik ben Marin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Edit: Nu nog die rijke Amerikaan vinden om mee te kunnen trouwen zodat ik het en kan betalen en er mag wonen :lol: )
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Texas Jack
Amerika-ontdekker
Partner van: Kokopelli
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Texas Jack »

Staat: Texas
Plaats: Bandera
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Ergens met een mooi stukje grond en zo'n huis:

Afbeelding

Wat beestjes, wat bos in de buurt en een lekker klimaatje (niet te warm/niet te koud) en niet in de buurt van een grote stad!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Staat: Oregon
Plaats: Portland (Milwaukie)
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Forks, Washington State
jerbia
Amerika-expert

Bericht door jerbia »

Ik blijf het liefste in ons landje, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor een mooi groot huis in de buurt van Sedona, AZ.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Gypsygirl1 schreef:Forks, Washington State
Wil je vampier worden Ingrid? :D :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Boulder, Colorado. Huis met stukje land voor de paarden. Ik vind de Rockies in de buurt van Denver geweldig!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Precies, waar ik woon: Vienna, Virginia.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Staat: Oregon
Plaats: Jacksonville

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Petra/VS schreef:Precies, waar ik woon: Vienna, Virginia.
Ja dat lijkt me ook een fijn plekje naar wat ik lees.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Encinitas, California ( = North County San Diego)

Sunny, warm & dry climate. Pacific.
Open, free, spiritual vibes. Authentic.
KennethBelg
Amerika-ontdekker

Bericht door KennethBelg »

Staat: Washington
Plek: Seattle

-> Lijkt me een zeer leuke plaats om te wonen, leefbare plek (Het is Eind Jaren Negentig tot meest leefbare stad van de VS verkozen!) waar het bruist van de energie. Verder is de natuur in de buurt 'wow!'. De jongere bevolking is ook hoog-opgeleid.

Staat: Californië
Plek: LA/SF

-> LA is misschien een stad waar je veel armoede vind, maar tegelijkertijd is het ook een stad waar het prettig te wonen is en veel te doen valt. Het is verspreid, waar je dan wel een auto voor nodig hebt, maar het voordeel daarvan is dat er veel huizen zijn en minder hoogbouw. En je er dus veel makkelijker in een huis kan wonden dan in bv. New York. De buurten die niet bij LA horen maar ergens toch weer wel zijn ook zeer interessant. Zoals Santa Monica, Hollywood, ..

-> SF is een prachtige stad waar het heerlijk wonen moet zijn. Er is veel tolerantie tegenover alle mensen (Homo's, Vreemdelingen, overjaarse hippies etc.). En het weer is net zoals in LA goed, geen extreme kou en geen extreme hitte. De stad is niet alleen Amerikaans, maar er zit ook wat Europees in wat ook een pluspunt is.

Misschien kom ik wel nog nieuwe plaatsen tegen. NY heb ik er niet tussengezet omdat het leven daar echt zeer duur is!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer