Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tanken in Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tanken in Amerika

Bericht door Ruud2004 »

Ik had wel verwacht dat op dit topic (ook op mijn bijdrage) de nodige reacties zouden komen. Enneh kom kom, zo "kwetsend" is die nu ook weer niet. Is ook absoluut niet mijn bedoeling. Er wordt in dit forum behoorlijk scherp "gemodereerd" en mijn reactie staat er nog steeds. Zelfs Elke, die mijn reactie niet echt waardeerde, heeft 'm laten staan. (Trouwens reuze naïef om je CC af te geven bij een tankstation Elke. Zo maak je het "skimmers" wel erg gemakkelijk)

Tijdens de Amerikareis van dit jaar hebben we ruim 3000 miles gereden en de nodige tankstations bezocht. Bezoekjes die we tot een minimum beperken en dan ook nog zo kort mogelijk. Uitzonderingen daargelaten, zijn tankstations niet de meest prettige plaatsen om je stop te plannen. Het is er smerig, onveilig voor kinderen en hebben een duur assortiment in de zgn. bijverkoop. Een groot voordeel van tanken in de VS is het aan de pomp betalen met de CC. (Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren) Binnen een paar minuutjes konden we weer verder op zoek naar een mooi plekje of een restaurant voor ontbijt, stop, lunch of inkopen bij één of andere supermarktketen.

Ik vond het echt een voordeel dat ik niet helemaal naar binnen moest om af te rekeken. Op onze reis lukte het 2 keer niet om aan de pomp te betalen (zipcode probleem) en moest dit contant aan de kassa. Je lag (in ons geval) een briefje van 50 USD neer, noemde het pompnummer en kon gaan tanken. Daarna kon ik wéér naar binnen en weer aansluiten om mijn wisselgeld op te halen. Ik heb dat in voorgaande jaren wel meer gehad, dat is toch onhandig ? Daarnaast, het is toch normaal dat je je wisselgeld terugkrijgt ? Maar om even terug te komen op de korting. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je daar speciaal om gaat vragen. Misschien loont dit voor "grootverbruikers" met een camper wel de moeite, maar dan zou ik misschien wel voor één of ander tankpasje (?) gaan kijken of vóór het tanken om korting vragen. Voor die paar gallons die ik in mijn (huur)auto rij gaat mij dit te ver en heb daarom gemeend zo te moeten reageren..
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ruud2004 schreef:Er wordt in dit forum behoorlijk scherp "gemodereerd" en mijn reactie staat er nog steeds. Zelfs Elke, die mijn reactie niet echt waardeerde, heeft 'm laten staan. (Trouwens reuze naïef om je CC af te geven bij een tankstation Elke. Zo maak je het "skimmers" wel erg gemakkelijk)
1) Ik reageerde niet als moderator (ik gebruikte geen kleurtje), en dat vond ik ook niet nodig. Jouw opmerking was immers niet geheel tegen de forumregels (maar redelijk op het randje).
2) Tuurlijk laat ik mijn kaart niet zomaar achter! Mijn ventje is de 'tanker', en ik de 'bewaker' van de kaart. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Ik snap niet zo goed waarom iedereen problemen schijnt te hebben. Vorig jaar jaar hebben wij bijna nergens problemen gehad met het betalen aan de pomp. Zo nu en dan deed ons pasje het niet en dan moesten we inderdaad naar binnen. Maar verder deed hij het gewoon. Ook als ik een postcode intikte dan gebruikt ik mijn eigen postcode met een 0 ervoor. Werkte altijd.

Wat ik overigens wel vaak lastig vond was de keuze maken tussen een credit en een debet kaart. Waarom is dat??!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Trouwens reuze naïef om je CC af te geven bij een tankstation Elke. Zo maak je het "skimmers" wel erg gemakkelijk
Als je zoals wij weleens voor meer dan 200 dollar tankt (dat gebeurde in 2008 regelmatig!), moet je soms wel vijf keer je creditcard gebruiken, omdat veel tanks bij 50 of 75 dollar afslaan. Sommige accepteren je kaart ook niet vaker dan drie keer achter elkaar. Dan kan je dus of gaan klooien met twee kaarten of je loopt netjes naar de cassier. Je geeft je kaart af, vraagt authorisatie en bewaakt inderdaad je kaart. Ik vraag altijd netjes of ze mijn kaart in het zicht willen laten. Ze leggen hem dan op de kassa, je blijft er zelf bij staan en krijgt hem terug als het tanken klaar is. Albert tankt, ik blijf bij de kaart, zo simpel.

De term 'reuze naïef' vind ik ook weer niet erg vriendelijk trouwens.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

nieuwenoord schreef:
Trouwens reuze naïef om je CC af te geven bij een tankstation Elke. Zo maak je het "skimmers" wel erg gemakkelijk
Waarom geef je een CC niet af bij een tankstation en wel in een restaurant, hotel etc....
Het risico is toch even groot?
Groetjes,
Carine
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Phaidra schreef:Wat ik overigens wel vaak lastig vond was de keuze maken tussen een credit en een debet kaart. Waarom is dat??!
Wat is hier moeilijk aan? Bij credit gebruik je je creditcard, bij debit je pinpas. Dat laatste kan niet overal maar zo af en toe kom je het toch tegen.

Afgelopen zomer hebben we overigens nergens problemen ondervonden met tanken, met zipcode (90210, mijn favoriet 8) ), postcode met 0 ervoor of erachter of vaak zelfs niets extra hoeven intoetsen, het werkte overal perfect. Volgens mij is het vooral gebied-afhankelijk waarom het de ene keer wel lukt en de andere keer niet lukt met zipcode/postcode.

Enneh, ik betaal ook bij de pomp waar ik maar kan. Vind het maar knap lastig als ik vooraf contant moet betalen of creditcard moet afgeven. Dat heb ik wel eens gedaan maar liever niet.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 21 aug 2009, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

sachasenne schreef:
nieuwenoord schreef:
Waarom geef je een CC niet af bij een tankstation en wel in een restaurant, hotel etc....
Het risico is toch even groot?
Ik schreef niet dat Elke naïef is hoor ;-) Ik heb alleen RuudB gequot. En ja, zelfde vraag eigenlijk ...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Oei Monique, was niet de bedoeling. Ik heb verkeerd gequote. Mijn fout :? Ik wist dat jij het niet was. Zou ik ook niet verwachten :wink:
Groetjes,
Carine
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

nieuwenoord schreef:
Als je zoals wij weleens voor meer dan 200 dollar tankt (dat gebeurde in 2008 regelmatig!), moet je soms wel vijf keer je creditcard gebruiken, omdat veel tanks bij 50 of 75 dollar afslaan. Sommige accepteren je kaart ook niet vaker dan drie keer achter elkaar. Dan kan je dus of gaan klooien met twee kaarten of je loopt netjes naar de cassier. Je geeft je kaart af, vraagt authorisatie en bewaakt inderdaad je kaart. Ik vraag altijd netjes of ze mijn kaart in het zicht willen laten. Ze leggen hem dan op de kassa, je blijft er zelf bij staan en krijgt hem terug als het tanken klaar is. Albert tankt, ik blijf bij de kaart, zo simpel.

De term 'reuze naïef' vind ik ook weer niet erg vriendelijk trouwens.
Ja, sorry Monique, maar zoals Elke het in eerste instantie omschreef kan je dat best naïef noemen. Zo vraag je om ellende. Inmiddels heeft ze al aangegeven dat ze op dezelfde wijze met haar CC omgaat als jij en ik. Dat is verstandig. Wat jij beschrijft (hoe jullie tanken) is de enige manier om het skimmen te voorkomen. Dat kan ook in restaurants. Ik stop in restaurants mijn CC al lang niet meer in de klapper. Ik loop wel even mee, maakt men ook geen enkel probleem van.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Wat jij beschrijft (hoe jullie tanken) is de enige manier om het skimmen te voorkomen
Over naïef gesproken, in Europa kunnen ze die apparaten in de winkels/tankstations ombouwen om te skimmen,
zal ze dat in de US toch ook wel lukken als ze dat zouden willen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet het ook niet hoor. Mijn creditcard wordt vele malen vaker gebruikt dan die van Albert, omdat ik alle reserveringen maak in Amerika en ook bij tankstations altijd af ga rekenen. In restaurants wordt die van Albert wel gebruikt.

Alberts kaart is onlangs dus wel geblokkeerd wegens fraude, in Australië notabene. Maar dat was lang na een Amerikareis.

Ik geef mijn kaart in restaurants wel mee ... zal wel heel naïef zijn.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik geef mijn kaart in restaurants wel mee ... zal wel heel naïef zijn
100% van de hotels maakte een keurige afdruk van mijn creditcard bij inchecken (laatste vakantie twee weken geleden).
Hierop is volledige nummer en vervaldatum leesbaar. Wie zegt mij wie er allemaal toegang hebben tot die papieren in zo'n hotel?
Als ze je kaartgegevens willen, krijgen ze ze echt wel.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Als ze je kaartgegevens willen, krijgen ze ze echt wel.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook!
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

nieuwenoord schreef:Ik geef mijn kaart in restaurants wel mee ... zal wel heel naïef zijn.
Ik vind het allemaal wel mee vallen. Zo veel wordt er niet gefraudeerd en als er een verkeerd bedrag wordt afgeschreven van je creditcard dan ben je toch ook verzekerd!
Ik gebruik mijn kaart overal voor, overal op vakantie en ook in Nederland. Ik heb nog maar één keer meegemaakt dat er een onbekend bedrag werd afgeschreven en daarover heb ik een kort briefje geschreven naar de cc-maatschappij en meteen was het weer teruggeboekt :D

Ik maak me er echt niet druk om en geef gewoon mijn creditcard in hotels, winkels, restaurants en zelfs op internet.

Els

Ter info; ja, ik ben blond en ik geef er niks om!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ter info; ja, ik ben blond en ik geef er niks om!Dommel
:lol: :D :beerchug:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dommel schreef:
nieuwenoord schreef:Ik geef mijn kaart in restaurants wel mee ... zal wel heel naïef zijn.
Ik vind het allemaal wel mee vallen. Zo veel wordt er niet gefraudeerd en als er een verkeerd bedrag wordt afgeschreven van je creditcard dan ben je toch ook verzekerd!
Ik gebruik mijn kaart overal voor, overal op vakantie en ook in Nederland. Ik heb nog maar één keer meegemaakt dat er een onbekend bedrag werd afgeschreven en daarover heb ik een kort briefje geschreven naar de cc-maatschappij en meteen was het weer teruggeboekt :D

Ik maak me er echt niet druk om en geef gewoon mijn creditcard in hotels, winkels, restaurants en zelfs op internet.

Els

Ter info; ja, ik ben blond en ik geef er niks om!

Ik ben donkerblond, en denk er precies hetzelfde over.
Je kan je overal wel druk en bezorgd over maken, maar waarom zou je.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik werk bij een benzine maatschappij die 63 stations hebben hier in NY state. Wij zijn bijna geen van allen prepaid. Veel buitenlandse of zelfs out of state credit cards kun je inderdaad maar een bepaald bedrag mee tanken aan de pomp. Betalen na het pompen voor een groter bedrag binen met dezelfde card is bijna nooit een probleem.

Anders om had ik in feb dit jaar in Nederland hetzelfde probleem. Ik wil met mijn credit card en/of debit card tanken. Bij een groot station bij zoetermeer aan de A12. Noppes een van tweeen werkte. Ik vraag binnen of die daar zal werken maar een pre autorisation vertelt van niet. Leuk heb je 2 visa kaarten bij je.

Fraude gebeurd met CC kaarten overal. Ik denk dat je bij een bezine station juist minder kans hebt omdat er minder mensen tegelijk werken en dus toegang tot de kaart hebben en dus sneller tegen de lamp zullen lopen dan bij een groot restaurant.

Korting op kontant betalen is bij ons niet maar ik heb er wel meer van gehoort. Dat je na pre paid je teveel betaalde terug krijgt is vrij logische, wat zeg ik verplicht...
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik denk dat het heus wel allemaal mee valt met het skimmen, zeker in restaurants.

Ik geef mijn credit card met een gerust hart af bij een restaurant, gewoon in dat leuke vakje wat daarvoor bestemd is, en daar vind ik niets naïefs aan. Ik denk dat de klanten die meelopen om in een restaurant zo met de CC te betalen normaal gesproken toch wel op één hand te tellen zijn.

Veilig? Tja,vast en zeker. Nodig? Hmmm, ik weet het niet. Ongebruikelijk? Ja, dat wel... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

nieuwenoord schreef:
Als je zoals wij weleens voor meer dan 200 dollar tankt (dat gebeurde in 2008 regelmatig!), moet je soms wel vijf keer je creditcard gebruiken, omdat veel tanks bij 50 of 75 dollar afslaan.
Dat hebben wij dus ook.... maar nu de benzine niet meer zo vreselijk duur is als vorig jaar staat mijn record op 3 X :wink: dan slaat 'ie af op $75 meestal....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik gebruik mijn cc ook erg veel. Ook voor on-line aankopen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar mensen zich altijd zo druk over maken. In al die jaren dat ik ze heb is er echt nog NOOIT wat mee gebeurd.

Mijn motto is: "Don't sweat the small stuff". :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer