Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hebben meer mensen hier 'last' van?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: hebben meer mensen hier 'last' van?

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind het een beetje triest als het dagelijkse leven in NL je tegenstaat. Als je niets meer aan Nederland vindt, niet meer kunt genieten van Hollandse luchten, een lekker briesje, de mooie stadjes, dan zou ik emigratie overwegen.
Hier ben ik het wel mee eens hoor. Ondanks mijn continue heimweeachtige gevoel naar Amerika, besef ik heel goed dat het ook vooral heimwee is naar 'vakantie' op zich. Die camper, dat kleine huisje, niet de hele dag verantwoordelijkheiden, telefoon, zorgen, maar gewoon alleen rondrijden en genieten. Als ik in Amerika zou wonen, zou dat toch ook anders zijn.

En ja, ik hou van Holland en ben dol op polders. Ik kan zo genieten van een rij knotwilgen, een mooie boom, een koppel koeien of een paard met een veulentje. En de Hollandse luchten zijn vaak zo prachtig! Nee, ik zou niet weg willen hier, maar een paar keer jaar Amerika is het toefje op de slagroom.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik durf het nauwelijks te zeggen op een America forum Jose, maar na ons bezoek aan Zuid Afrika hadden we ook het gevoel meteen terug te willen. Misschien een paar weken rondtrekken voor of na het WK?
O ja wat ons klimaat betreft. We hadden het er gisteravond nog over met een aantal bereisde vrienden. Nederland heeft het beste klimaat in de wereld....daar was iedereen het over eens.
Yeehaw
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoe geweldig ik het ook vind in Amerika, ik vind het ook altijd heerlijk om weer thuis te komen. Ik zou echt niet willen blijven in de VS om er te wonen.
Ik zou niet snel in een ander land dan Nederland willen wonen, heb het hier prima naar mijn zin. Nederland is echt wel mooi. Als ik hier de fiets pak en door de duinen of het bos fiets geniet ik volop.

Wij genieten trouwens ook heel erg van andere landen dan Amerika. Dit jaar zijn we naar Toscane in Italië geweest, heerlijk. Ik zou ook heel graag nog eens een rondreis door Zuid Spanje willen maken en ook Noorwegen en Schotland staan hoog op het lijstje.

Wij maken volgend jaar een rondreis door een deel van het zuidwesten dat we nog niet gezien hebben en dan hebben we denk ik niet zoveel behoefte meer om nog eens naar het zuidwesten te gaan. Ik hoef niet persé al die dirt roads en bijzonder plekjes te zien die we nog niet bezocht hebben. Misschien gaan we nog eens naar het Oostkant en waarschijnlijk ook nog een keer naar Canada.
Als de portemonnee het toelaat gaan we in de komende jaren nog naar Australië, maar als dat niet lukt, ook goed, dan wordt het gewoon Europa, daar kan ik me ook prima vermaken.
En niet te vergeten natuurlijk, in januari 2011 gaan we 3 weken naar Thailand in verband met het huwelijk van mijn broer. :dance:

Kortom, Amerika is heel leuk en we voelen ons er bijzonder thuis voor een vakantie, maar het is bij ons niet zo erg dat we willen blijven en ons ongelukkig voelen als we er niet naar toe kunnen.

Marjon
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

nieuwenoord schreef:Ik durf het nauwelijks te zeggen op een America forum Jose, maar na ons bezoek aan Zuid Afrika hadden we ook het gevoel meteen terug te willen. Misschien een paar weken rondtrekken voor of na het WK?
Mijn vriend gaat samen met een vriend, dus ik mag/ga niet mee.. Ik vond het, het geld van die dure voetbaltickets niet waar. Ik kom vast nog wel eens in Zuid Afrika terecht!
Voordeel is, dat ik wel ontzettend veel geld uitspaar voor een volgend USA Tripje in 2011.. (mèt of zonder vriend).

Staat vast; Huwelijksreis wordt zeker weten een combi van Flordia en Tropisch eiland in de buurt..
(Oké, moeten we eerst nog een huwelijk regelen, maar tja, dromen is geoorloofd!)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Wat heerlijk te lezen dat ik niet de enige ben met dat gevoel.

Wij zijn net twee weken terug van een heerlijke rondreis van drie weken door het noordoosten van Amerika. Voor mijn man was het de eerste keer, mijn dochter en ik zijn vorig jaar al 10 dagen op familiebezoek geweest in Amerika. Wij wisten dus al wat ons te wachten stond (in positieve zin). Mijn man was voor de reis nog een beetje sceptisch over hetgeen hij daar zou gaan ervaren. Maar hij is nu helemaal om. Zo erg zelfs dat we gisteren definitief hebben besloten om in 2011 weer richting de VS te gaan, en dan nu naar het zuidwesten.
Hoewel we allebei een baan hebben willen we het hier toch ook gezellig hebben en plannen we het ene jaar een wintersportvakantie en het andere jaar een vliegvakantie. 2010 wordt dus sneeuw, maar 2011 wordt zeker weer Amerika!! :dance: :dance:

Ik vind het heerlijk om me nu al te gaan orienteren. Vind het ook heerlijk om alles voor die tijd al uit te zoeken en te regelen. Ik ben wat dat betreft een klein reisbureautje en zal dus hier op het forum nog heel lang mijn info blijven zoeken!!
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

thebes schreef: Ik vind het een beetje triest als het dagelijkse leven in NL je tegenstaat. Als je niets meer aan Nederland vindt, niet meer kunt genieten van Hollandse luchten, een lekker briesje, de mooie stadjes, dan zou ik emigratie overwegen. Ik kan van een wandeling over de pier in Hoek van Holland op een herfstdag, of van snuffelen in leuke winkeltjes in Delft of Gouda, de grandeur van Den Haag, net zo genieten als van een wandeling door Arches NP.
Laat ik één ding voorop stellen, ik zou niet weg willen uit Nederland qua wonen. Nederland vind ik ook heel mooi, net zoals mijn huis en de tuin. Alleen al de beuk die daarin staat kan ik in elk jaargetijde enorm van genieten.
Qua Amerika, het is denk ik de combi van idd het zorgeloze met je huisje op wielen...ver weg ( letterlijk ) van de dagelijkse beslommeringen etc.
Tel daarbij dan op wat voor prachtigs natuurschoon je ziet met alle pie's en dessert aldaar en jawel het jeukt. Onze dochter ( nu ruim 16 ) gaat de opleiding voor dierenartsass. doen en die wil tzt stagelopen in Amerika. Ze zegt nu dat ze er zelfs tzt wel wil wonen. ( moet er zelf niet aan denken al was het maar om het Nederlandse brood met kaas :lol: ) Zo lekker bijdehand als ze is hebben wij dan direct een leuk vakantieadresje maar niet voor wéken wordt er in één moeite bij verteld.

:mrgreen: :mrgreen: Toch zit ik meerdere keren per dag op dit forum en dan heb ik het nog niet eens over de reisverslagen die ik volg. :lol:

Ach er zijn ergere dingen.

groeten,
es
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

José schreef:
nieuwenoord schreef:Ik durf het nauwelijks te zeggen op een America forum Jose, maar na ons bezoek aan Zuid Afrika hadden we ook het gevoel meteen terug te willen. Misschien een paar weken rondtrekken voor of na het WK?
Dat was ik niet hoor, Yeehaw schreef dat. Ben nog nooit in Zuid Afrika geweest :wink:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik ben ook helemaal weg van de USA, mijn vrouw wat minder, maar ze zou er ook gerust elk jaar naartoe kunnen gaan ;). Dit jaar gaan we niet omdat we net mama en papa zijn geworden (sinds 4 maanden), en dan zagen we zo'n lange reis toch nog niet zitten. (We gaan wel 2 weken naar Zuid-Frankrijk ;), thuiszitten zit er toch echt niet in).

Ik ben al een maand bezig met de voorbereidingen voor een reis volgend jaar (gepland september/oktober) dus qua voorpret ben ik alweer helemaal vertrokken. Alleen mijn vrouw is nog niet helemaal overtuigt (ze twijfelt of ik wel genoeg vakantiedagen ga hebben omdat we er voor ons zoontje wel wat meer in reserve moeten houden voor ziekte e.d.).

Uiteindelijk vind ik een Amerika reis niet zo duur. Volgens mij ben je bijna evenveel kwijt als je 3,5 weken naar Spanje of Turkije gaat, en regelmatig uitstappen doet. We gaan wel redelijk budget, we proberen goedkope motelletjes te vinden en verzorgen meestal zelf ons ontbijt en lunch. We gaan zeker ook niet elke avond uitgebreid dinneren. Ik vind dat het reizen in de VS redelijk goedkoop is, goedkope benzine, parken zijn heel goedkoop (in Frankrijk heb je met die paar dollar net de parkeerplaats betaald). Spijtig van die vliegreis.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Over dat verward zijn na terugkomst: De tweede nacht thuis, 3 weken geleden, zei ik 's ochtends tegen mijn vriend (volledig slaapdronken); 'wat gek he, dat ons huis in Los Angeles staat?" :lol: Dus ja....ik heb dat ook. Echt compleet in de war de eerste dagen.

Zojuist maakte ik mijn vriend wakker en hij zei gelijk; "ik liep net in de Wal*Mart!". Amerika heeft zich in ons genesteld.

Na onze eerste reis, vorig jaar april/mei hebben we keurig 1 jaar en 3 maanden gewacht met teruggaan. Maar nu zijn we net weer terug en we plannen een tripje van 1,5 week naar LA en SF in oktober. Dit heeft ook een beetje met werk te maken omdat mijn vriend momenteel een expositie heeft in LA en zijn werk (schilderijen) weer op wil gaan halen. Maar zo snel had dat niet gehoeven want ik heb familie in LA waar het werk gewoon gestald kan blijven.

Voor ons kan het ook goedkoop, ik heb dus familie in LA en we hebben goede vrienden in SF waar we altijd terecht kunnen. Dat maakt het allemaal iets makkelijker en goedkoper wanneer je, zoals nu, hele goedkope tickets kunt vinden. Daarnaast leven we niet echt 'duur'. Veel van mijn vrienden geven bergen geld uit aan stappen en uit eten gaan en aan hun auto's en hypotheken en gaan dan heel low-budget op vakantie...ALS ze al gaan. Wij niet...iets van de wereld zien is voor mij belangrijker dan al dat andere.

Bij mij is het wel zo dat ik dolgraag zou emigreren, liefst morgen! Het heeft niet zozeer te maken met het niet leuk vinden van Nederland of het permanent op vakantie willen zijn. Ik denk dat ik altijd al wist dat ik niet de rest van mijn leven in NL wil blijven wonen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Chi Sin X schreef:Uiteindelijk vind ik een Amerika reis niet zo duur. Volgens mij ben je bijna evenveel kwijt als je 3,5 weken naar Spanje of Turkije gaat, en regelmatig uitstappen doet. We gaan wel redelijk budget, we proberen goedkope motelletjes te vinden en verzorgen meestal zelf ons ontbijt en lunch. We gaan zeker ook niet elke avond uitgebreid dinneren. Ik vind dat het reizen in de VS redelijk goedkoop is, goedkope benzine, parken zijn heel goedkoop (in Frankrijk heb je met die paar dollar net de parkeerplaats betaald). Spijtig van die vliegreis.
Voor ons is reizen naar de VS echt wel een heel stuk duurder dan in Europa. Naar de VS moeten we een dure vliegreis betalen en een auto huren.
Als wij in Europa op vakantie gaan reizen we meestal met de auto naar Italië, Frankrijk of Oostenrijk. Onze benzinekosten worden door de baas van mijn man betaald. Dat scheelt ons dus 3 dure tickets (ongeveer € 2400,we gaan in het hoogseizoen) en zo'n € 1200 autohuur en ook nog benzinekosten.
En dan heb ik het natuurlijk nog niet eens de prijs van al die kleding die we mee terug naar huis nemen :D

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als we uit Australia terugkomen zijn we altijd weer blij om naar de USA te gaan. Eindelijk weer goedkoop vliegen -lol-
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ook voor ons tweetjes is 3,5 week USA een flink stuk duurder dan 2 weken Griekenland (joepie ! nog maar 12 nachtjes slapen...)
Onze reis in sept. 2007 heeft ons in totaal 6600 euro gekost. All-in. Ontbijt en lunch meestal uit supermarkt, hotelovernachtingen varierend tussen 50 en 120 dollar.
Twee weken Griekenland kost ons grofweg tussen de 3200 en 3400 euro all-in. Toch een behoorlijk verschil.
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Wij hebben afgelopen reis iets van 5000 euro uitgegeven. Voor drie weken NY en Zuidwest.. (Inclusief alles)

Ik vond het echt meevallen. Ook zijn wij van 27 juli tot 3 augustus een weekje naar Tenerife geweest; waren we met z'n tweetjes toch bijna 1700 euro kwijt. (inclusief alles)
Doe dat keer drie en je bent zelfs nog 100 euro duurder uit! haha!

Je kunt alles zelf zo duur maken als je wilt. En uiteraard is een vakantie in de USA niet te vergelijken met drie weken kamperen in Zuid-Frankrijk. (Niet dat dat minder leuk is, maar toch anders..)
Reisverslag juni 2009:

Reisverslag mei 2008:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

José schreef:Doe dat keer drie en je bent zelfs nog 100 euro duurder uit! haha!
Je moet het natuurlijk niet keer drie doen(of betaal je drie keer de vliegreis? :D )

Marjon
José
Amerikakenner

Bericht door José »

:banghead: Ik zit nu in een hoekje te schamen!
Dat begrijp je natuurlijk wel.. :oops:

Tja, voor mijn gemoedstoestand, klonk het wel goed.. :lol:
Reisverslag juni 2009:

Reisverslag mei 2008:
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Wij waren voor onze reis dit jaar (zijn van 18 mei t/m 5 juni 2009 geweest) met z'n tweetjes € 4500,- kwijt (all-in).

Onze reis ging naar het Noordoosten met steden als NewYork, Boston en Washington. De eerste 5 dagen in NewYork hadden we (slik) al bijna 1000 dollar uitgegeven (excl. overnachtingen). Dat was ff schrikken, maar de rest van de vakantie hebben we het netjes gedaan. Niet super budget, wel bijna elke avond ergens eten, af en toe ergens ontbijten etc. Een aantal overnachtingen ook onderweg geboekt met priceline, waardoor we soms echt heel goedkoop konden overnachten. Toen ik thuis de balans opnam viel het me per persoon (dus zo'n 2250,- pp) reuze mee voor 3 weken.

Wij zijn inmiddels ook wel erg besmet en de eerste dagen na zo'n grote mooie reis is echt ff wennen, maar ik denk dat het bij ons vooral de 'jetlag' is. Echt heimwee kan ik het niet noemen. Wel bekruipt af en toe het gevoel (zeker als je dan reisverslagen aan het lezen bent) "ik wil ook weer....".

Volgend jaar gaan wij onze 4e reis op rij doen. Dit keer van Las Vegas naar Los Angeles, met veel tijd voor UT, AZ, CO en NM. Maar ook andere plannen zijn er al weer. We willen graag nog een keer naar Florida, terug naar Yellowstone (wordt dan rondje Denver-Denver), kustroute van San Francisco naar Seattle..
Maar volgend jaar willen we graag weer terug naar de rode rotsen, een flinke wandeling in de Grand Canyon doen en heel graag terug naar Moab. Een stukje Colorado en New Mexico zal dan geheel nieuw zijn voor ons.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

wij hebben voor onze reis van 5 weken ongeveer 6500€ uitgegeven. Als je dan zo ver vliegt, wil ik dat we lvoor een redelijke lange periode doen.
Als we in Europa op reis gaan is dat meestal voor zo'n 2 weken en dan zijn we zo'n 2.000e kwijt (afh of we met de auto of vliegtuig gaan). Dus het scheelt toch redelijk wat.

en ja, wij hebben wel ook een huis af te betalen, hoewel onze hypotheek nauwelijks meer is dan wat je aan huur besteed tegenwoordig (zeker als je het belastingsvoordeel meerekent), maar ja, je eigen huis wil je dan ook onderhouden en opknappen. We gaan ook graag en regelmatig uit eten maar voor de rest zijn we niet zo'n big spenders.

Misschien wil ik gewoon teveel :wink:
We gaan in elk geval terug, de vraag is alleen wanneer....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

thebes schreef:Ook voor ons tweetjes is 3,5 week USA een flink stuk duurder dan 2 weken Griekenland (joepie ! nog maar 12 nachtjes slapen...)
Onze reis in sept. 2007 heeft ons in totaal 6600 euro gekost. All-in. Ontbijt en lunch meestal uit supermarkt, hotelovernachtingen varierend tussen 50 en 120 dollar.
Twee weken Griekenland kost ons grofweg tussen de 3200 en 3400 euro all-in. Toch een behoorlijk verschil.
Als je de prijs van twee weken Griekeland omzet naar drie en halve week (reisduur Amerika) is de Amerika reis niet zoveel duurder volgens mij.
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disney »

Dit gevoel ken ik helemaal.
Wij zijn nu ruim 2 weken terug van 3 weken zuidwesten en zeker de eerste anderhalve week was ik niet te pruimen!! :blink:
Uiteraard wat last van vermoeidheid en inderdaad het niet weten in welk hotel je bent als je 's nachts wakker wordt in je eigen bed. Maar verder zit het ook weer gewoon in mijn bloed! De mensen, de gastvrijheid, de beleefdheid zowel in restaurants als op straat/weg. Het heerlijke klimaat, de schitterende natuur en de relaxte way of living mis ik verschrikkelijk!!
Thuis is ook maar thuis met het daarbij behorende huishouden en het weer naar je werk moeten gaan.
Ik heb ook nog nooit eerder zo het gevoel gehad dat ik absoluut niet naar huis wilde. Normaal tel ik na een week de dagen af dat ik weer naar huis mag, maar nu kon ik wel janken bij het idee dat ik het allemaal achter moest laten. En dat heb ik nog steeds een beetje, al moet ik zeggen dat als je eenmaal weer een beetje in je normale doen bent het allemaal wel weer gaat.
Maar toch.......... IK WIL TERUG!!! Het zal niet volgend jaar zijn, maar dat ik terug ga is een ding dat zeker is :D .....
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Ik heb wel 4 trips van een week of drie klaarliggen, maar nu hubbie nog om. Ik wil elk halfjaar wel die kant op...zeker als je veel films kijkt en dan tegen elkaar zegt.....weet je nog daar en daar...oh kijk daar waren we ook nog toen en toen :banghead:

Prijzen, wat zal'k zeggen.
Voor 8 dagen New York waren we met z'n tweeen ruim 3300 euro kwijt totaal en voor 16 dagen Turkije ultra-all-inclusive 3200 euro. Maar dat het duurder is zo'n stedentrip, dat heb ik er graag voor over :beerchug: . Even melden dat shoppen niet mee is gerekend :oops:

Voor 10 dagen Las Vegas ben ik € 800 voor de reis kwijt voor mij alleen. Dan reken ik nog $ 200 per dag voor eten, uitgaan, shoppen en sight-seeing. Ik heb al wel, limovervoer, helicoptervlucht, Cirque du Soleiltickets, Chippendale tickets en een dinervoucher bij Pearl via internet aangekocht. Dat is voor 2 personen ongeveer € 800. M'n reisgenoot is niet m'n hubbie maar m'n dochter en die betaald haar reis zelf. Die leuke dingen zijn allemaal een verrassing, maar daar heb ik lang voor gespaard.

Het kon ook weleens goedkoper : Florida 16 dagen kostte ons een paar jaar geleden in de guldentijd nog geen 1800 gulden, California 21 dagen 28oo gulden.
Orlando 4 jaar geleden 1600 euro.

Maar ondanks dat we weleens teveel besteden aan relatief korte trips en zolang we het kunnen bekostigen, blijft Amerika voor mij nummer 1, ondanks dat er zoveel mooie gebieden in de wereld zijn. Dus zal m'n hubbie echt wel mee willen, mits we afwisselen met andere landen en vakanties doen waar rust op nummer 1 staat.
Groetjes, Nel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer