Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee keer naar de VS in korte tijd
Twee keer naar de VS in korte tijd
Hallo allemaal!
Ik ga in December naar New York voor 5 dagen. Nu ben ik er afgelopen juni ook geweest en vroeg me af of er een bepaalde hoeveelheid tijd tussen twee bezoeken naar de VS moet zitten?
Bedankt!
Ik ga in December naar New York voor 5 dagen. Nu ben ik er afgelopen juni ook geweest en vroeg me af of er een bepaalde hoeveelheid tijd tussen twee bezoeken naar de VS moet zitten?
Bedankt!
Re: Twee keer naar de VS in korte tijd
Nee hoor, je kunt bij wijze van spreke vandaag het land verlaten, en morgen weer terugkomen. Maakt allemaal helemaal niets uit 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waar, maar juni - december zit ver genoeg uit elkaar.
Wat is er niet waar aan dan? Er zijn genoeg mensen die het doen namelijk.Pete.Z schreef:Dat is niet helemaal waar
Ik ga de hele maand Augustus en dan op 16 oktober 5 dagen... dat kan toch ook?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Ja ik zie niet in waarom dat niet kan.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Omdat de customs precies kunnen zien wanneer jij vertrokken bent. Als jij dus gisteren vertrokken bent en vandaag weer terugkomt heb je wel kans dat ze je wat lastige vragen gaan stellen. Maar in theorie is het mogelijk idd, en het gebeurd ook wel in de praktijk.jiejie schreef:Wat is er niet waar aan dan? Er zijn genoeg mensen die het doen namelijk.Pete.Z schreef:Dat is niet helemaal waar
Overigens, mijn groene 'slip' is ingenomen door de Canadese douane, kan ik er dan zeker van zijn dat hun mij hebben geregistreerd als zijnde: vertrokken uit de VS?

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je vrij veel in korte tijd heen en weer reist, krijg je op zeker vragen en het verzoek een visum aan te vragen, maar nogmaals, daar valt dit natuurlijk niet onder.jiejie schreef:Wat is er niet waar aan dan? Er zijn genoeg mensen die het doen namelijk.Pete.Z schreef:Dat is niet helemaal waar
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik vraag mij af of er met die groene slip wat gedaan wordt. In LA werd gisteren door UA gevraagd het er zelf uit te halen en op een grote hoop die er lag te gooien. Het leek op een hoop die met een grote zwaai in het ronde archief zou belanden. Je paspoort wordt digitaal gescand, lijkt me makkelijker om daarmee te controleren of iemand vertrekt.
Dankjewel allemaal!
Vorig jaar ben ik in juni geweest en ook nog in oktober, dat was ook geen probleem
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, dat is ook zo. De groene strookjes zijn puur een back up.ludwig schreef:Je paspoort wordt digitaal gescand, lijkt me makkelijker om daarmee te controleren of iemand vertrekt.
"Keep Georgia On Your Mind"
RNA schreef:Omdat de customs precies kunnen zien wanneer jij vertrokken bent. Als jij dus gisteren vertrokken bent en vandaag weer terugkomt heb je wel kans dat ze je wat lastige vragen gaan stellen. Maar in theorie is het mogelijk idd, en het gebeurd ook wel in de praktijk.
Dat je vragen krijgt, wilt niet zeggen dat het niet mag of dat er geen mensen zijn die het al daadwerkelijk gedaan hebben. Er zitten er hier op het forum ook een aantal die dit hebben gedaan, en die zijn er ook 'mee weggekomen'.Pete.Z schreef:Als je vrij veel in korte tijd heen en weer reist, krijg je op zeker vragen en het verzoek een visum aan te vragen, maar nogmaals, daar valt dit natuurlijk niet onder.
- Bushmaster
- Amerika-expert
In 2008, drie keer geweest, februari, juli/augustus en november.
Zolang je "verhaal" maar klopt bij immigration, is het er geen probleem.
Zolang je "verhaal" maar klopt bij immigration, is het er geen probleem.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Volgens mij is er geen vaste regel hoe lang er tussen twee bezoeken moeten zitten. Zolang je aan alle voorwaarden voldoet zou het geen problemen moeten opleveren. Wij zijn afgelopen maart naar Amerika geweest en eind mei gingen we alweer. Dit gaf geen problemen, er werden ook geen extra vragen gesteld. Voor TO die in juni is geweest en vervolgens pas weer in december gaat, verwacht ik dan ook geen problemen.
Roland
Roland
Moet je dan ook weer opnieuw een Esta formulier invullen of kun je deze opnieuw gebruiken omdat het 2 jaar geldig is.
Ben benieuwd hoe dit zit?
Ben benieuwd hoe dit zit?
- Bushmaster
- Amerika-expert
http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/new ... _dutch.pdf
Hoe lang is mijn reistoestemming geldig?
Een reistoestemming is over het algemeen twee jaar geldig,
of tot de verloopdatum van uw paspoort. Binnen de periode
van geldigheid mag een bezoeker meerdere malen naar de
Verenigde Staten reizen zonder opnieuw een reistoestemming
via ESTA te hoeven aanvragen.
Hoe lang is mijn reistoestemming geldig?
Een reistoestemming is over het algemeen twee jaar geldig,
of tot de verloopdatum van uw paspoort. Binnen de periode
van geldigheid mag een bezoeker meerdere malen naar de
Verenigde Staten reizen zonder opnieuw een reistoestemming
via ESTA te hoeven aanvragen.
Dank je, had al gekeken op de site maar had er overheen gelezen. Duidelijk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1028 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties