Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
country
Amerika-ontdekker

Alleen naar Amerika

Bericht door country »

Hallo allemaal,

Ik wil rond september/oktober dit jaar eens naar Amerika, voor max 2 weken. Alleen het probleem is, ik ga bijna nooit op vakantie en weet dus niet hoe dit het beste aan te pakken.
Ik ben alleen nog maar hier in het binnenland geweest en duitsland (bungalow park oid).

Ik weet zo iemand die meegaat dus heb besloten alleen te gaan, de meeste gaan meer op vakantie voor te zuipen stappen en ik wil juist naar Amerika voor de natuur en alle mooie bezienswaardigheden. Voornamelijk het zuiden en zuidwesten spreekt mij erg aan. Ook wil ik eens in Golds Gym trainen in Venice, aangezien ik een fanatiek fitnisser ben dus dat wil ik wel eens meegemaakt hebben :D

Heeft iemand tips hoe te beginnen en alles te regelen? Gewoon een hotel boeken plus auto huren? Is dat een beetje te doen als beginner? Ik ben trouwens een jongen van 24..

Ik heb wel al een paspoort en visa, dus dat is al iets :)

Alvast bedankt voor de reacties!
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Alleen naar Amerika

Bericht door RNA »

Waarom heb je een visa dan als ik vragen mag?? Heb je niet nodig hoor daar....
Als het je eerste keer is zou ik het gewoon via een reisbureau regelen, jandoets, exit-reizen oid. Betaal je misschien iets meer, maar hun maken er wel de vakantie van je leven van. Ook hoef je zelf niks te regelen en kan je altijd contact met ze opnemen indien er iets is!

Succes!!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lekker zelf regelen, kan heel simpel op internet, en evnetueel wat tips van de mensen hier.
met 24 zal je wel vastzitten aan een under-age pakket voor de auto dacht ik, iets duurder huren dus.
Welk deel van Amerika wil je heen?
Op zich is Amerika een prima land om alleen heen te gaan, ik en andere hier doen dat ook, zeker als je de taal wat spreekt kan je daar prima uit de voeten.

Als je nog nooit hebt gevlogen, is het misschien wel een idee om eens een dag op Schiphol te gaan kijken, en gewoon eens kijken hoe het systeem werkt, komt dat tenminste ook niet als een complete schok als je daar vlak voor je vlucht staat.
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door USdaydreamer »

Begin eerst eens met wat basiszaken. Met visa bedoel je een cc neem ik aan? Denk na over je budget voor 2 weken. maak voor jezelf een realistische begroting wat je kwijt wilt/ denk te zijn. Ga dan eens kijken naar belangrijke dingen als waar wil ik heen? (alleen Venice, of moet ik voor de natuur ver reizen, maak eens een routeschema en dagindeling) Hoe kom ik daar, welke vluchten/prijs? Hoe overnacht ik? wil ik in hostels/hotels/motels of iets anders? Moet/wil ik een auto huren. Houd er rekening mee dat het veel extra geld kost omdat je nog geen 25 bent. Een jaartje wachten zou je al veel geld schelen en heb je ook nog eens een jaar de tijd om alles te plannen, misschien kan je dan ook nog wat langer gaan, niet dat je in 2 weken niets kunt zien hoor.
Op het forum krijg je veel hulp en informatie, maar zorg wel dat je je vragen goed stelt er is al veel informatie in andere topics terug te vinden, lees het forum dus goed door!
De eerste keer via een reisbureau kan, maar is niet perse nodig, wij hebben onze eerste keer naar amerika ook alles mbv het forum uitgeplozen, het is maar net wat je zelf prettig vindt?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Toen ik ongeveer zo oud was als jij nu, héél lang geleden, ben ik voor het eerst naar de V.S. gegaan met Trekamerica.

Succes bij de keuze.
Groet,

Old Faithful
country
Amerika-ontdekker

Bericht door country »

RNA schreef:Waarom heb je een visa dan als ik vragen mag?? Heb je niet nodig hoor daar....
Als het je eerste keer is zou ik het gewoon via een reisbureau regelen, jandoets, exit-reizen oid. Betaal je misschien iets meer, maar hun maken er wel de vakantie van je leven van. Ook hoef je zelf niks te regelen en kan je altijd contact met ze opnemen indien er iets is!

Succes!!
ik denk ik vermeld even dat ik een visa heb, heb ik dat daar niet nodig dan? ik gebruik het hier ook voor buitenlandse aankopen via internet.

ik denk dat via een reisbureau inderdaad het beste is voor mij, anders verdwaal ik helemaal en ben ik bang dat ik meer bezig ben met regelen etc dan ontspannen :|
En dan in de buurt van Californie lijkt me wel leuk. En als ik dan wat meer ervaren ben eens een rondreis door national parken en dat soort mooie dingen :D

Mijn engels is trouwens redelijk, kan me redelijk verstaanbaar maken maar wil toch even bijspijkeren omdat ik wel graag goed wil kunnen communiceren. Welke cursus engels raden jullie aan? Loi of iets dergelijks?
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

ik denk ik vermeld even dat ik een visa heb, heb ik dat daar niet nodig dan? ik gebruik het hier ook voor buitenlandse aankopen via internet.
Verwarring alom: je hebt een creditcard (Visa) en dus niet een visum (en dat heb je ook niet nodig)
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Via een reisbureau is niet per definitie makkelijker, zeker niet leuker, en al helemaal niet goedkoper.

Probeer eerst eens uit te vinden wat je precies wilt zien en/of doen, en stippel aan de hand daarvan een route uit, genoeg hulp hier, en ook genoeg voorbeeld routes die mensen al gemaakt hebben.

Daarna kan je je gaan bekommeren over vliegtickets en auto's.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wat is er zo bijzonder aan Gold's Gym??? Hier in ons kleine, ultragelovige stadje hebben we ook een Gold's en dat is echt een rotzaak! Vreselijk personeel, te weinig van de populaire apparaten en niet echt schoon. En dan nog alle ellende met de kinderopvang daar, echt schokkend hoe knullig dat is voor een Amerikaans bedrijf.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ik vermoed dat hij muscle beach bedoelt op Venice Beach, een begrip in de fitness wereld. Ook dit stelt niet zoveel voor, maar kan me voorstellen dat je daar een keer getraind wilt hebben
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Pete.Z schreef:Via een reisbureau is niet per definitie makkelijker, zeker niet leuker, en al helemaal niet goedkoper.

Probeer eerst eens uit te vinden wat je precies wilt zien en/of doen, en stippel aan de hand daarvan een route uit, genoeg hulp hier, en ook genoeg voorbeeld routes die mensen al gemaakt hebben.

Daarna kan je je gaan bekommeren over vliegtickets en auto's.
Als je niet zo'n ervaren reiziger bent, zoals country zelf aangeeft in zijn openingspost, dan is alles zelf regelen misschien wel wat overweldigend, zo ineens... in zo'n geval kan een goed reisbureau uitkomst bieden.

Wellicht een onafhankelijk reisbureau opzoeken...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Als je niet zo'n ervaren reiziger bent, zoals country zelf aangeeft in zijn openingspost, dan is alles zelf regelen misschien wel wat overweldigend, zo ineens... in zo'n geval kan een goed reisbureau uitkomst bieden.

Wellicht een onafhankelijk reisbureau opzoeken...

Misschien zijn er wat boeken op de markt, een reisbureau klinkt zo georganiseerd, maar is misschien wel beter om eerst een georganiseerde reis te doen dan de grote stap alleen. Ik heb veel alleen gereisd en mis dan wel mensen om mijn indrukken te delen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je weet wat je wil is een reisbureau helemaal niet nodig.
Je zou ook een groepsreis kunnen overwegen, zoals van TrekAmerica. Als je daar de gewenste reisduur, maand en bestemming invult krijg je 10 mogelijke reizen te zien. Bijvoorbeeld de western dream ziet er leuk uit, je zou zelf nog wat dagen LA er aan toe kunnen voegen. Je hebt dan ook meteen een idee van de kosten.
In je eentje rondtrekken zal duurder zijn omdat je de autohuur en overnachtingen alleen moet betalen.

Marianne
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Als je nog weinig reiservaring hebt als de TS, zou ik niet op de allereerste buitenlandse reis alleen gaan. Een groepsreis biedt dan uitkomst, en echt niet iedereen gaat op vakantie "om te zuipen". :wink: Je kunt ook misschien nog een paar dagen erachter aan plakken om in je eentje erop op te trekken. Dan weet je voor een volgende keer of je dat ligt of niet.
"Keep Georgia On Your Mind"
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Goh, wat behoudend allemaal.
De topicstarter is 24, het lijkt me toch dat je dan slim genoeg bent om een ticket en auto te boeken via internet, en vervolgens een route te verzinnen langs wat dingen die je wilt zien....

Ik geef eerlijk toe, mijn eerste Amerika trip in 1984 maakte ik samen met een vriend, maar we waren allebei 18, hadden net ons rijbewijs, maar hebben in een geleende auto in 4 weken toen wel veel gezien, ruwweg tussen Seattle en SF....en dat allemaal zonder internet,mobiele telefoons of navigatie systemen.

:beerchug:
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 15 aug 2009, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

:withstupid:
Ik ben op mijn 24e alleen naar New York gereisd voor 12 dagen, ik had nog nooit in een vliegtuig gezeten.
Ik zat in een hostel in New York en wilde wel wat meer van het land zien uiteindelijk heb ik een "driveaway auto" weggebracht van Alexandria naar Denver voor mensen die daarheen verhuisden.
Ik kreeg van het kantoortje dat de auto regelde een summiere routebeschrijving mee naar Denver en daar ging ik !
Onderweg zocht ik motels op, en maar kijken waar het schip strandt.
Nadat ik de auto afleverde bij de eigenaren heb ik nog een paar dagen in Denver rondgezworven, vanuit Denver ben ik met de trein weer naar New York gereisd, 48 uur aan 1 stuk in de trein.

@topicstarter bij http://www.usareisen.de/mietwagen/ betaal je €617 voor 3 weken autohuur, dan heb je een Midsize auto vanaf het vliegveld LAX Los Angeles. dit is een aanbieding voor 19 tot 24 jarigen.
Met 25 jaar betaal je €547, dus dat verschil valt wel mee. :D
Crisis ? What Crisis ?
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik ben in mei voor het eerst alleen gegaan. Tickets heb ik via internet geboekt en ben via brussel gevlogen omdat dat goedkoper is(althans was :D ) gelukkig heb ik daar nogal wat vrienden/familie wonen en de reizen tussen hun legde ik af per binnenlandsevlucht en bus. Het vervelendst vond ik nog om 5 uur alleen op het vliegveld Philidelphia te moeten wachten, toen voelde ik me toch wel even eenzaam. Toch wil ik volgend jaar weer terug :dance: Ik ben overigens een 20 jarig mevrouwtje. Over je engels gesproken, heb je niemand waarmee je kunt oefenen? Spreken met iemand is toch het beste, overigens pik je het heel snel op als je er eenmaal bent omdat je dan wel moet.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Ik was 22 toen ik voor het eerst naar de VS ging. Dat is al wel heel lang geleden en times maybe did change a bit. Ik vloog toen met TWA ( wie kent ze nog?) van Amsterdam naar San Francisco via LA. Bleef 3 wkn in San Francisco waar ik een leuke meid ontmoette uit El Salvador die op Berkeley Studeerde. (Mijn eeste Latina als ik er nu over nadenk ? Ik ben ondertussen al een paar jaar met een Colombiaanse getrouwd en woon in Florida of al places.) Anyway met Maria, zo heette die vriendin , ben ik later naar Mexico gereisd en ook nog naar LA en Las Vegas. Geweldige tijd gehad. Heel veel gezien en na 2 maanden weer naar Nederland terug gereisd. Die vakantie was misschien wel de reden dat ik me in Nederland daarna nooit meer echt thuis heb gevoeld ? Heb tijdje in Frankrijk vertoefd en jaar in Italia en verder tot 5 jaar geleden altijd in NL gewoond, maar altijd was er de drang of de interesse om te vertrekken. Dus wie weet waar je door zo'n vakantie alleen allemaal terecht kan komen ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Ik ben in 2001 voor het eerst Amerika geweest. Ik was toen 25. Ik heb gereisd met TrekAmerica en daarna nog een aantal dagen in Philly geweest. Was prima te doen. Buiten mijn TrekAmerica trip heb ik in hostels overnacht. Daar heb je veel aanspraak van medereizigers.
Mark667
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

Hoi Country,

Ik ben zelf nu 27 jaar en ging tot 6 jaar geleden veel met me ouders op vakantie naar binnen en buitenland (niet buiten europa) huisjes huren, bulgalow parken je kent het waarschijnlijk wel.
Vorig jaar na bijna 5 jaar lang gewerkt te hebben en weinig vakantie gegunt te hebben voor mezelf op vakantie gegaan in me eentje (omdat ik toch de hele dag omringt ben door mensen die ik dagelijks dan wel niet ieder uur spreek) ik wilde alleen op vakantie weg van de drukte om me heen.
Dit heb ik ook gedaan 1 dag van te voren ben ik naar een reisbureau gegaan en zei tegen de medewerker: ik wil naar Amerika in me eentje en zou dat verstandig zijn zo last minute?, zijn wedervraag was meteen kan je Engels, mijn antwoord was Ja ik spreek geregeld met Engelse en Amerkanen bij mij in de zaak (voordeeltje voor mij dacht ik) de eerste paar dagen moest ik natuurlijk wel wennen maar je rolt er makelijk in als je al een achtergrond hebt met engelse taal, ik neem aan dat jij ook gewoon Engelse les gehad hebt op school.
Als je in de les een beetje goed hebt opgelet zou ik me om de taal geen zorgen maken. Het is voor mij zo goed uitgepakt dat ik (29-4 tot 17-5) naar SF ben gegaan omdat ik vorig jaar in Miami 2 (mooie) dames onmoet had en die woonde in SF, ik heb nog steeds contact met hun via Facebook en ze hadden me uitgenodigt om bij hun te verblijven. De laatste vakantie is zo goed bevallen dat ik vanaf 20-10 tot 4-11 weer naar SF ga, ja ja je hoort het goed eerst 5 jaar gewerkt en nu in 1,5 jaar tijd 3 keer naar Amerika gaan. Hotel had ik vorig jaar op de dag geregeld dat ik een ticket had en dat ging zeer soepel allemaal, het enige wat ik toen vergeten was en ook geen tijd meer voor had was een CC regelen dat is wel een must in Amerika.

Mijn advies is "ga de uitdaging met jezelf aan en kijk hoe het bevalt, het is niet voor je hele leven dat je naar Amerika gaat het is een welverdiende Vakantie!!"

Ik wens je in ieder geval als je de knoop door hakt voor Amerika een welverdiende vakantie toe!!
Het verhaal is en beetje langer uitgevallen dan verwacht maar haal eruit wat nuttig is voor je!!

Mark667
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer