Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leuk artikel over de Lower East Side, NYC op mijn blog
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Leuk artikel over de Lower East Side, NYC op mijn blog
Onlangs ben ik in NYC geweest en heb naar aanleiding van een bezoek aan de Lower East Side een artikel geschreven op mijn weblog. Ik bescrijf hierin de wijk met haar hippe kledingwinkeltjes, boutique-hotels en uitgaansmogelijkheden en daarnaast geef ik korte beschrijving van de historie en meer recentelijke ontwikkelingen.
http://no4cubic.wordpress.com
Natuurlijk vind ik het altijd leuk om reacties te krijgen!
Groetjes, Ilana
http://no4cubic.wordpress.com
Natuurlijk vind ik het altijd leuk om reacties te krijgen!
Groetjes, Ilana
Re: Leuk artikel over de Lower East Side, NYC op mijn blog
Ziet er goed uit, leuk verslag! We zijn pas naar NYC geweest maar anders hadden we er zeker iets aan gehad;-)
Bewaren we tot de volgende keer...
Bewaren we tot de volgende keer...
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ga eens kijken of ik er niets kan uithalen voor onze reis in september 
Ziet er alvast heel goed uit :dance:
Ziet er alvast heel goed uit :dance:
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- RiverCola
- Amerika-expert
Dank je
Hoop dat je er nog iets aan hebt!
Hoop dat je er nog iets aan hebt!
Erg leuk verhaal
Ik ga zelf eind september naar oa New York en zit in het nieuwe Comfort Inn Manhattan Bridge, dus in die buurt.
Ga tegen die tijd zeker je post nog eens goed doorlezen om ideeën op te doen.
Ik ga zelf eind september naar oa New York en zit in het nieuwe Comfort Inn Manhattan Bridge, dus in die buurt.
Ga tegen die tijd zeker je post nog eens goed doorlezen om ideeën op te doen.

-
Bennogr
- Amerika-expert
Vergeet vooral het Tenement Museum niet als je daar in de buurt bent. Kun je zien hoe 'goed' de nieuwe immigranten woonden in de Nieuwe Wereld. Ik heb in een soortgelijke ruimte gewoond jaren geleden (2nd Avenue en 10th Street. Maar gelukkig in m'n eentje.
http://www.tenement.org/
http://www.tenement.org/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- RiverCola
- Amerika-expert
Ja, het Tenement Museum....ik baal ervan dat ik daar niet geweest ben! Had een een mooie aanvulling geweest op mijn artikeltje. Maar helaas had ik maar 3 dagen in NY en dan kun je gewoon niet alles zien dat je wilt zien (mijn voeten deden pijn!!!!).
Ik ben wel nog naar de New Museum of Contemporary Art geweest op Bowery, heel bizar trouwens want dit is een splinternieuw, spierwit gebouw van het Japanse architectenbureau Sanaa en het staat midded tussen de 'rotzooi'. Niet veel verder ligt Chinatown en vlak naast het museum ligt het Salvation Army waar allemaal half-schizofrene zwervers voor de deur hangen. En dan ineens dat splinernieuwe, indrukwekkende gebouw! We zijn naar binnen gegaan maar de entree kost $18,- en op dat moment was er maar 1 expo te bezichtigen vanwege de herinrichting van de andere etages. Je mocht dan wel de volgende week terug komen met hetzelfde kaartje om de rest te bezichtigen maar dat ging voor ons dus niet op. Echt heel jammer dat we daar dus niet binnen geweest zijn!!
museum:
Ik ben wel nog naar de New Museum of Contemporary Art geweest op Bowery, heel bizar trouwens want dit is een splinternieuw, spierwit gebouw van het Japanse architectenbureau Sanaa en het staat midded tussen de 'rotzooi'. Niet veel verder ligt Chinatown en vlak naast het museum ligt het Salvation Army waar allemaal half-schizofrene zwervers voor de deur hangen. En dan ineens dat splinernieuwe, indrukwekkende gebouw! We zijn naar binnen gegaan maar de entree kost $18,- en op dat moment was er maar 1 expo te bezichtigen vanwege de herinrichting van de andere etages. Je mocht dan wel de volgende week terug komen met hetzelfde kaartje om de rest te bezichtigen maar dat ging voor ons dus niet op. Echt heel jammer dat we daar dus niet binnen geweest zijn!!
museum:
Inderdaad jammer. Het New Museum is een nieuwe speler in de markt van Moderne Kunst en wij kijken ook naar hen omwille van onze eigen heropening en nieuwbouw.
$ 18.00 is een hoop geld voor het Metropolitan betaal je bijv. $ 20.00(adviesprijs) en dat museum is natuurlijk vele malen groter.
$ 18.00 is een hoop geld voor het Metropolitan betaal je bijv. $ 20.00(adviesprijs) en dat museum is natuurlijk vele malen groter.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
Zat net nog even te kijken op de website van het MOMA, hiervan kost de entree ook 'maar' $20,-. Dus The New Museum is inderdaad verhoudingsgewijs wat duur. Maar voor iedere liefhebber van moderne kunst (en van architectuur) zou ik toch aanraden erheen te gaan. Op de website zie ik regelmatig interessante tentoonstellingen.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Het verschil is toch ook dat het Metropolian en MoMa gevestigde waarden zijn, en dat wereldwijd.
Dit nieuwe museum zal zich dus eerst nog moeten bewijzen, én bekend worden, want ik neem aan dat niet hele boel toeristen over dit museum weet...
Dit nieuwe museum zal zich dus eerst nog moeten bewijzen, én bekend worden, want ik neem aan dat niet hele boel toeristen over dit museum weet...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- RiverCola
- Amerika-expert
Maar wel alle liefhebbers van moderne kunst en architectuur. Het gebouw heeft echt in alle vakbladen gestaan. Maar of je daar nou volle zalen mee trekt?
Toch interessant, de ontwikkeling van een heel nieuw museum. Dat zie je in NL nooit/niet vaak, dat er ineens een heel nieuw museum gerealiseerd wordt. Het zijn altijd weer de bestaande musea met de grote tentoonstellingen of ze komen met een nieuw gebouw (zoals in Arnhem). Maar het leuke van dit museum is dat het niet gericht is op de gevestigde orde (Picasso, de Kooning, Warhol e.d.) maar juist het hele museum geweid is aan nieuwe talenten in de kunstwereld. Daar zijn er wat mij betreft niet genoeg van!
(ik zit hier dus weer te balen dat we er niet geweest zijn maar mijn vriend wil snel weer terug naar NYC dus wie weet komt het er binnenkort alsnog van!)
Toch interessant, de ontwikkeling van een heel nieuw museum. Dat zie je in NL nooit/niet vaak, dat er ineens een heel nieuw museum gerealiseerd wordt. Het zijn altijd weer de bestaande musea met de grote tentoonstellingen of ze komen met een nieuw gebouw (zoals in Arnhem). Maar het leuke van dit museum is dat het niet gericht is op de gevestigde orde (Picasso, de Kooning, Warhol e.d.) maar juist het hele museum geweid is aan nieuwe talenten in de kunstwereld. Daar zijn er wat mij betreft niet genoeg van!
(ik zit hier dus weer te balen dat we er niet geweest zijn maar mijn vriend wil snel weer terug naar NYC dus wie weet komt het er binnenkort alsnog van!)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5040 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties