Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur e.d. voor langere tijd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Autohuur e.d. voor langere tijd

Bericht door Dutch »

Hi,

Ik zou niet weten waar ik deze vraag het beste zou kunnen stellen, maar ik hoop, dat hij in de goede categorie terecht komt. :oops:

Wij zijn n.l. van plan medio augustus naar de US te vertrekken en daar een maand of twee (hooguit 3 i.v.m. de wettelijke mogelijkheden) rond te reizen.

Een van de eerste dingen waar ik tegenaan loop is de autohuur.
Nu heb ik even vluchtig op Herz gekeken, maar daar kreeg ik het idee dat ze dachten dat ik de auto wou kopen of zo, want vanaf $2500,= is een aardige aanslag op het budget.
En vorig jaar hadden we hier via Alamo geboekt, maar kregen we een Toyota. Kan dit voor een Amerikaan misschien wel mooi zijn, maar hier in Nederland rijden we ook niet in iets niet-Amerikaans. :evil:

Verder zijn alle tips welkom, want we zijn al enigzins gehandicapt ( ik zelf heb een geheugenprobleem en mijn vrouw heeft wat lichamelijke klachten ) en willen niet voor onverwachte dingen komen te staan.

Het is niet zo, dat we helemaal Amerika vreemd zijn, want dit wordt onze 4e trip daarnaartoe, alleen wel de langste.

Dus alle tips zijn welkom. :!:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hoi,

Ik weet niet of jullie je die moeite willen getroosten, maar ik heb van verschillende kanten vernomen dat het voor een dergelijk lange periode wel eens voordeliger kan zijn om inderdaad een auto te kopen en aan het einde van je vakantie weer te verkopen.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik niet weet of dat toentertijd ging om oude barrels die gekocht en daarna verkocht waren.
Ongetwijfeld zullen onze Neder-amerikanen van dit forum je daar wel tips over kunnen geven.

René
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

rene.jager schreef:Hoi,

Ik weet niet of jullie je die moeite willen getroosten, maar ik heb van verschillende kanten vernomen dat het voor een dergelijk lange periode wel eens voordeliger kan zijn om inderdaad een auto te kopen en aan het einde van je vakantie weer te verkopen.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik niet weet of dat toentertijd ging om oude barrels die gekocht en daarna verkocht waren.
Ongetwijfeld zullen onze Neder-amerikanen van dit forum je daar wel tips over kunnen geven.

René
Daar heb ik inderdaad wel aan gedacht, maar dat schijnt niet de makkelijkste/veiligste manier te zijn. Zo ook de mogelijkheid om een auto te lenen van vrienden. Maar verzekeringstechnisch lijkt het me moeilijk. Want dat is iets, dat daar zeker zo belangrijk is als hier.
Maar in ieder geval bedankt :)
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Dutch,

Ik speel ook met de gedachte om in de USA een auto te kopen. Het is niet zo gemakkelijk om een auto in de USA op je eigen naam te verzekeren omdat je daar een USA drivers license voor nodig hebt. De auto verzekeren op naam van familie/kennissen in Amerika is een optie, maar dat werkt op dezelfde manier als in Nederland. Mocht je een ongeluk krijgen dan is degene op wiens naam de verzekering staat de dupe. Bedenk goed of je voor dat geld de relatie op het spel wilt zetten.

Als je een auto koopt en daar 2 maanden mee rijdt en hem dan weer verkoopt weet ik ook niet of het wel veel goedkoper is als een auto huren. Een auto verkopen is ook niet erg gemakkelijk in de USA, dus de kans dat je er mee blijft zitten is aanwezig.

Als ik een auto ga kopen wordt het een auto ouder dan 25 jaar die ik dan meeneem naar Nederland. Maar dat zie ik wel als ik daar ben.

Als je Amerikaans wilt rijden voor twee à drie maanden ben ik bang dat dat lastig wordt om dat voor een appel en een ei te doen.

Ook omdat je niet in een oud barrel lange afstanden wilt rijden met de lichamelijke klachten van je vrouw.

Probeer nog eens een paar verhuurbedrijven, want volgens mij moet het wel voor minder kunnen! Misschien een deal in combinatie met jullie vlucht? Een auto huren kan soms voordelig zijn als je het via een reisbureau regelt. Bedenk ook dat er vaak beperkingen zijn aan de afstand die je mag rijden. Er zijn vaak wel unlimited miles inbegrepen bij de prijs alleen zit daar vaak de beperking aan dat je niet verder als 1 aanggrenzende staat mag met de huurauto.

Succes!

Haye
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dutch,

Heb je "Rent A Wreck" al geprobeerd? Ik heb net even gekeken, een full size Ford Taurus is $595 per maand bij Rent A Wreck in Alexandria, Virginia, bijvoorbeeld. Http://www.rentawreck.com
En ze hebben geen wrakken, enkel wat oudere en meer gereden auto's :D
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Petra/VS schreef:Dutch,

Heb je "Rent A Wreck" al geprobeerd? Ik heb net even gekeken, een full size Ford Taurus is $595 per maand bij Rent A Wreck in Alexandria, Virginia, bijvoorbeeld. Http://www.rentawreck.com
En ze hebben geen wrakken, enkel wat oudere en meer gereden auto's :D
Bedankt, het is inderdaad een tip die we in overweging zullen nemen.
Ik heb net even gekeken, en dat ziet er inderdaad niet slecht uit.
Dus de auto's die je daar huurt zijn goed en betrouwbaar?
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dutch,

Mijn zus heeft een auto gehuurd bij Rent a Wreck een paar jaar geleden toen ze hier op bezoek was. Ze heeft er een aantal weken in rond gereden, vele mijls afgelegd, geen problemen.

De enige belemmering was dat ze niet naar Canada mocht met die auto, daar was die niet verzekerd.

/PeeJay
Tuur
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur e.d. voor langere tijd

Bericht door Tuur »

Het is alweer een lange tijd geleden dat er voor het laatst op dit topic is gereageerd.

Toch heb ik min of meer dezelfde vraag:
Ik heb namelijk een intermediate gehuurd bij dollar via eautohuur.nl voor 31 dagen. Nu lees ik hier dat dat misschien problemen op kan leveren omdat de maximale verhuurperiode 28 dagen is? (Inderdaad kun je bij dollar.com niet iets langer huren dan 28 dagen op de website; dat verontrust me een beetje).

Is deze max. huurperiode nog steeds van toepassing of kun je met een gerust hart 31 dagen een auto huren? Zijn er onderlinge afspraken tussen de tussenpersoon (in mijn geval eautohuur.nl) en de verhuurders die dan een langere periode wel toestaan? Auto is immers toch al betaald voor de gehele periode!

Graag jullie reactie.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden vorig jaar hetzelfde probleem.
Ik had contact opgenomen met Alamo Phoenix en toen kregen we een "4 day additional amendment". We hebben verder geen problemen gehad.

Zie ook dit topic:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... n+autohuur

Elly

Edit: ik zie dat je bij dollar gehuurd hebt. Daar gelden misschien andere regels. Ik zou gewoon even contact opnemen met ze.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Hoi Dutch,

Wij vertrekken in september voor twee maanden naar de US!! :)
Probeer het eens via EAutohuur !!!

We hebben een onwijs grote bak (Cadillac DTS of soortgelijk) voor twee maanden gehuurd voor €1400. Er zijn echter veel klasses voor veel minder geld. Ook SUVs zijn goed betaalbaar op deze site.

Wij zijn al iets verder met het boeken/plannen van de reis, dus mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag :)
Ons reisschema kun je overigens hier vinden

Succes!

Gr. Priscilla
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer