Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De standaardtrip: LA, SF en LV, graag aanvullingen e.d.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kiisfm
Amerika-ontdekker

De standaardtrip: LA, SF en LV, graag aanvullingen e.d.

Bericht door Kiisfm »

Beste allen,

De afgelopen weken hebben wij al meerdere topics gelezen en gevolgd, om zo wat kennis op te doen over de reizen in deze hoek. Wij hadden ons tripje al globaal vorm gegeven, de goedkope tickets zijn ook al geboekt, maar zijn benieuwd naar reacties van anderen. De reacties over LA zijn te verwachten, reden voor het (in vergelijking met anderen) lange verblijf in LA is dat ik 10 jaar geleden in Northridge heb gewoond en wat kennissen heb opgedaan. Daar willen we ook wat aandacht aan besteden! :wink: In Las Vegas heb ik een reünie, ook een reden om wat langer te blijven.

Onze reis brengt ons op maandagavond in LA, alwaar wij onderdak hebben bij kennissen.

Dag 1, maandag 19 oktober: Aankomst LA
2: LA (The Valley / Northridge)
3: LA (Santa Monica, Venice, Hollywood. U kent het wel, de standaard zaken)
4: LA (Joshua Tree)
5: San Diego
6: San Diego ('s avonds weer naar LA)
7: LA, nog even relaxen met kennissen
8: LA, 's ochtends vertrek via de pacific coast highway. Oa bezoek aan Santa Barbara en shoppen in Camarillo.
9: PCH
10: PCH
11: 's middags richting SF
12: San Francisco (Alcatraz)
13: San Francisco
14: San Francisco, 's middags vertrek richting Yosemite
15: Yosemite
16: Yosemite
17: Yosemite, vertrek richting Kings Canyon
18: Kings Canyon / Seqouia
19: Death Valley (bezoek badwater, devil's golfcourse, artist pallette)
20: 's ochtends richting Las Vegas
21: LV (Helicoptervlucht Grand Canyon)
22: Lv (omgeving, o.a. Hooverdam)
23: 's ochtends richting LAX

We hebben nog wel wat ruimte hebben we gemerkt, met name dag 9 en 10. Ik vraag me op dit moment af of we die ´extra´ dagen kunnen inzetten in de route van SF naar LV, of dat we in de buurt van LV nog andere dingen kunnen bezoeken die de moeite waard zijn. Dag 20 en 21 moeten we in ieder geval in LV zijn. Zitten er wat schandalige missers bij, of missen we een aantal must sees?
Laatst gewijzigd door Kiisfm op 05 aug 2009, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: De standaardtrip: LA, SF en LV, graag aanvullingen e.d.

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route! Leuk dat jullie Sequoia meenemen.
De dagen langs de kust zijn inderdaad ruim, hoewel je die dagen makkelijk gevuld zult krijgen. Een dag minder kan ook, dan zou je bij Las Vegas nog en dag extra kunnen doen. En misschien dan naar de GC rijden (met 1 overnachting) in plaats van een helicoptervlucht maken? Of neem wat tijd tussen LV en LA, en bezoek Joshua Tree NP.
Een opmerking: Shoshone ligt op de route tussen DV en Las Vegas, niet tussen Sequoia en DV.

Marianne
Kiisfm
Amerika-ontdekker

Bericht door Kiisfm »

Ja, ik zag het net op de kaart :oops:. We willen badwater, devil's golfcourse en artist pallette in principe wel op die dag doen, als dat wat mogelijk is. Aan de andere kant hebben we nog wat speling, ik wil niet een té strak schema hebben.

Een extra dag zou ik zonde vinden, we hebben nu wel 2 dingen in de omgeving die we daar willen doen, LV is wat mij betreft die 3 avonden best zat. Als je GC meeneemt en daar blijft, is wel weer interessant. Dat geldt ook voor Joshua Tree op de weg van LV naar LA, dan zouden we maandagochtend moeten vertrekken. Dat hangt ook een beetje af wat de planning van mijn kennissen is, die zie ik soms voor het eerst na 10 jaar weer. We zijn dus wel een beetje gebonden. Joshua Tree hebben we op dit moment gepland op een dag dat we in LA zitten, is best te rijden volgens mij.

In ieder geval bedankt!
Kiisfm
Amerika-ontdekker

Bericht door Kiisfm »

:bump: Oei, change of plans!

We schrappen mogelijk Sequoia en Kings Canyon, omdat de helft (mogelijk) dicht is.. Moeten we iets anders zoeken dus! :banghead:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat is er dan dicht in Sequoia? Het lijkt me dat de groves nog wel bereikbaar zijn, en meer (zoals de Kings Canyon scenic byway) kun je toch niet doen met maar 1 overnachting.
Mocht je het over willen slaan en de Tioga Pass is nog open, rij dan door Yosemite naar Death Valley. Of neem een noordelijker route, is leuker dan de route onder de Sierra langs.

Marianne
Kiisfm
Amerika-ontdekker

Bericht door Kiisfm »

Die ene nacht is inderdaad te weinig, ik was daarom net bezig met het 'inzetten' van die extra dag op de PCH.. Tot ik de volgende informatie over sluiting en toegang las:

The roads to Cedar Grove and Mineral King are closed. The General's Highway is open but subject to brief closures after winter storms for plowing.

Seasonal Closures
•Highway 180 into the Kings Canyon and Cedar Grove facilities: The road into Cedar Grove from the Hume Lake junction east of Grant Grove is generally open late-April until early November (weather permitting). Call ahead before arriving for current conditions.
•Mineral King Road and facilities in Sequoia National Park close early on November 1 through late May (open Memorial Day weekend, weather permitting).
•Crystal Cave Road and some campgrounds close for the winter.
•The Generals Highway (the main park road) closes between Lodgepole and Grant Grove for plowing during and after winter snowstorms.
•Moro Rock/Crescent Meadow, Panoramic Point, Redwood Mountain, Middle Fork, Big Meadows, Quail Flat/Ten Mile, and Converse Basin roads close in winter.

Oke, niet alles is per sé dicht, maar er zijn enige risico's. Vind ik zonde, dan neem ik liever het zekere voor het onzekere en probeer een ander park mee te pakken. Dan komen we denk ik bij Zion terecht.
Laatst gewijzigd door Kiisfm op 05 aug 2009, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Houdt er wel rekening mee dat het vanaf Kings Canyon naar Death Valley ruim 600km rijden is. Ik zou er persoonlijk nog een nachtje Death Valley aan vastplakken en een dag van de pacific coast highway af halen. Dan heb je ook nog de tijd voor Death Valley.

Update: Haha, ik zag het laatste berichtje te laat. Monument Valley is ook nog weer een eind rijden. Je zou ook Zion N.P. mee kunnen pakken. Dat is beter te doen op jullie route.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Kiisfm
Amerika-ontdekker

Bericht door Kiisfm »

We hebben ons schema aangepast. Een dag aan de Pacific Coast Highway geschrapt (in het vorige schema hadden ze per ongeluk een dag meer dan in gedachten opgenomen :ban: ) Sequoia en Kings Canyon hebben we wegens onzekerheden geschrapt en vervangen door Zion. Is een pittige rit vanaf Death Valley.

1 maandag 19/10: Aankomst LA
2 dinsdag 20/10: LA (The Valley / Northridge)
3 woensdag 21/10: LA (Santa Monica, Venice, Hollywood. U kent het wel, de standaard zaken)
4 donderdag 22/10: LA (Joshua Tree)
5 vrijdag 23/10: San Diego
6 zaterdag 24/10: San Diego ('s avonds weer naar LA)
7 zondag 25/10: LA, nog even relaxen met kennissen
8 maandag 26/10: LA, 's ochtends vertrek via de pacific coast highway. Oa bezoek aan Santa Barbara en shoppen in Camarillo.
9 dinsdag 27/10: ergens langs de PCH
10 woensdag 28/10: 's middags richting SF
11 donderdag 29/10: San Francisco (Alcatraz)
12 vrijdag 30/10: San Francisco
13 zaterdag 31/10: San Francisco, 's ochtends vertrek richting Yosemite
14 zondag 1/11: Yosemite
15 maandag 2/11: Yosemite
16 dinsdag 3/11: Yosemite / mono lake, 's ochtends vertrek richting Death Valley (bezoek badwater, devil's golfcourse, artist pallette)
17 woensdag 4/11: Death Valley
18 donderdag 5/11: Death Valley 's ochtends richting Zion (6 uren rijden)
19 vrijdag 6/11: Zion
20 zaterdag 7/11: Zion 's middags richting Las Vegas
21 zondag 8/11: LV (Helicoptervlucht Grand Canyon)
22 maandag 9/11: Lv (omgeving, o.a. Hooverdam)
23 dinsdag 10/11: 's ochtends richting LAX
Laatst gewijzigd door Kiisfm op 06 aug 2009, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
andram
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door andram »

Vergeet zeker niet ten Oosten van Yosemite even te stoppen aan Mono Lake. Prachtig, surrealistisch meer. Zo rustig, zo mooi.
http://www.andram.be" onclick="window.open(this.href);return false; - USA fotoblog online
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Zo te zien wel een mooie route :) En als je bij Mono Lake bent, kun je de ghost town Bodie ook nog mee pakken ;) Dat je Sequoia N.P. nu moet missen, valt weer uitstekend te compenseren met de Sequoia's die in het zuiden van Yosemite staan :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Kiisfm
Amerika-ontdekker

Bericht door Kiisfm »

Even een topickick n.a.v. een post in een ander topic
José schreef:
De Tioga Pass (prachtige route tussen de Oost en Westingang van Yosemite) is waarschijnlijk nog wel open (de vroegste sluiting ooit was op 4 september, en de laatste jaren is het veelal oktober of zelfs november).
Die weg zou je kunnen nemen. Daar ongeveer op de helft ligt het plaatsje Lone Pine, ik zou daar nog een overnachting inlassen, zodat je vroeg aankomt in Death Valley. Ook Mono Lake of Bishop worden vaak genoemd.
Interessante post. Wij hebben Yosemite ook in de planning, om vervolgens Death Valley te bezoeken. In principe willen we dat stuk in 1 keer rijden, maar mogelijk dat we een dag minder naar Yosemite gaan en op de route naar Death Valley overnachten. Zoals je hieronder ziet, zal het er qua datum om spannen of de Tioga Pass wel open is. In dat geval zouden we een andere route moeten nemen (en hebben we die extra dag sowieso nodig). Mocht de Tioga Pass niet open zijn, is de 108 (noordkant van Yosemite) dan de meest logische route? Of kan die route ook voor problemen zorgen?

13 zaterdag 31/10: San Francisco, 's ochtends vertrek richting Yosemite
14 zondag 1/11: Yosemite
15 maandag 2/11: Yosemite
16 dinsdag 3/11: Yosemite / mono lake, 's ochtends vertrek richting Death Valley
17 woensdag 4/11: Death Valley
18 donderdag 5/11: Death Valley 's ochtends richting Zion (6 uren rijden)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De 108 is inderdaad een mogelijkheid, die is meestal langer open dan de TIoga Pass. De 88 blijft in principe altijd open, dus dat is ook nog een alternatief. Is ook een mooie route.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als de Tioga Pas dicht is,zal ook de 108 meestal dicht zijn, in dat geval is inderdaad de 88 open, die weg is het hele jaar begaanbaar, en ook erg mooi om te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer