Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Valley of the Gods wel of niet

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
patrick99
Amerikafan

Valley of the Gods wel of niet

Bericht door patrick99 »

Tijdens onze vakantie hebben we een lange rit van Monument Valley naar Cortez. In de ochtend willen we met de auto de tour door Monument Valley doen. Daarna willen we naar Cortez via Goosneck, Valley of the Gods, Moki Dugway en dan doorrijden naar Cortez. Ik ben bang dat het allemaal net iets teveel wordt voor een dag. Googlemaps geeft al en reistijd van 6 uur en 31 minuten aan, en dan moeten we natuurlijk ook nog dieverse keren stoppen om al dat moois te bekijken en natuurlijk foto`s te maken. Omdat we toch ook al monument valley in de ochtend hebben gedaan voeg ik mij af of we Valley of the Gods niet beter kunnen laten vervallen. Gelijk na Monument Valley is het mischien ook iets teveel van het goede en zien we door tijdgebrek alles maar half.

Ik zie ook veel positieve dingen over Muley Point, wat is mooier, Goosneck of Muley Point. Wie heeft er een oordeel?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Valley of the Gods wel of niet

Bericht door sachasenne »

Ik zou voor Muley point kiezen. Vond dat toch indrukwekkender.
Groetjes,
Carine
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Niet doen! Valley of the gods is fantastisch. Verleden jaar na Monument Valley doorgereden naar Valley of the Gods. Mijn vrouw en ik vonden het prachtig.
Een goed te rijden dirtroad dwars door een gebied wat je nagenoeg geheel voor jezelf hebt. Na de "drukte" in MV was dit een verademing!
Af en toe even stoppen en genieten van de omgeving en oorverdovende stilte.
Persoonlijk zou ik Valley of the Gods zeker niet overslaan.

Succes met de beslissingen... :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoeveel tijd het kost om Valley of the Gods te doen, maar van Monument valley naar Cortez is niet zo ver, dus je hebt bijna een hele dag voor zowel MV als de rest. En kan MV niet de dag ervoor? Ik begrijp dat je er overnacht, dus als je de dag ervoor geen druk programma hebt zou je de tour tegen het eind van de dag kunnen doen.

Wij hebben vorig jaar in Mesa Verder een tour gedaan en we zijn pas aan het begin van de middag vertrokken naar Monument Valley. Onderweg nog Four Corners bezocht, en toen via Gooseneck SP naar Monument Valley gereden. Dat was goed te doen (zie ons reisverslag).

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ken Muley Point niet, maar vond Goosenecks SP met z'n kronkels heel apart (ook al omdat we er 's morgens helemaal alleen waren), daarnaast is het snel en makkelijk over een asfaltweg te bereiken.

Wij hebben zowel MV als Valley of the Gods gedaan; allebei mooi met het grote verschil dat je bij de laatste zowat alleen bent. Wij zagen onderweg een paar auto's en twee motoren.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Waarom zou je zo forceren? Neem de tijd voor de MV loop en stop dan bij milemarker 13 op weg naar Mexican Hat. Bekijk buiten MH even "The Hat" en ga naar Gooseneck SP. Dat is zo anders dan de rest van de omgeving. Rijd dan naar boven naar Moki Dugway om van de uitzichten te genieten. De weg naar Muley point is daar ook. Kijk maar of je nog zin hebt, zoveel scheelt het niet met de uitzichten van Moki Dugway.Dan ga je weer naar beneden, zie hoe laat het is en of je al geen overdosis hebt en besluit dan om Valley of the Gods te rijden. Ook 17 miles en een uur is meestal wel genoeg. Helaas is het laatste stuk naar Cortez via Bluff en Aneth niet erg opwindend. Zorg dat je nog even in Bluff tankt want ik kan me geen pompen herinneren tussen Bluff en Cortez.
Yeehaw
patrick99
Amerikafan

Bericht door patrick99 »

Bedankt voor de tips. We gaan gewoon genieten van de omgeving en kijken wel hoeveel we uiteindelijk kunnen bekijken.
sigur
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sigur »

ik zit in Kayenta en wil naar Page toe, maar ga nog eerst langs MV en MH is dan Valley of the Gods wel verstandig om
die mee te pakken of wordt dat een te lange rit. :?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kayenta is ten zuiden van Monument Valley en van Kayenta naar Page is maar 2 uur. Als je dus van Kayenta eerst naar het noorden gaat en dan nog verder naar Valley of The Gods moet je op een omweg van tenminste 3.5 uur rekenen en dan heb je MV nog niet bezichtigd. Vanaf Mexican Hat duurt het rondje Valley of the Gods en terug naar MH al gauw 1.5 uur...minimaal.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Als je in Kayenta zit en naar MV gaat, zou ik alleen naar Mexican hat rijden als je daar ook nog meer gaat doen. Dus bijvoorbeeld valley of the Gods, maar ook Goosenecks SP en/of Moki Dugway. Voor alleen Mexican Hat zou ik die 'omweg' niet maken.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
sigur
Amerika-newbie

Bericht door sigur »

Dus tis relaxter (beter) om van Kayenta naar MV gaan en daar de tijd te nemen en dan naar Page (zelfde weg terug zeg maar) en dat je daar lekker de boel gaat verkennen en MH/VotG niet meenemen... (nou ja niet te bekijken :wink: )
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zit je nu in Kayenta? Anders zou ik zien of ik de reisplannen kon aanpassen met bijv. een nacht in Monument Valley zodat je Valley of the Gods, Gooseneck SP en de Moki Dugway toch kunt bezoeken. Ze zijn echt een bezoek waard.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sigur
Amerika-newbie

Bericht door sigur »

Nee zit nu niet in de US hoor... ga pas 09-09-09 8)
Ja dat is wel een idee, heb ook even op google maps gekeken en Kayenta is net een beetje ongelukkige ligging.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Of evt. overnachten in Mexican Hat in de San Juan Inn aan de rivier, waar het wel is toegestaan een biertje of glaasje wijn te drinken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoe is je route op dit stuk? Misschien kun je die hier plaatsen? Een overnachting zou bijv. kunnen bij Gouldings Lodge of Gouldings Campground (Monument Valley), zie hier. Wij hebben er vorig jaar geslapen in een cabin. Geweldig vonden wij dat. :D

Kayenta vind ik persoonlijk maar een onvriendelijk stadje. Had er ooit een nacht gereserveerd maar heb die direct geannulleerd toen ik er even rondliep en van alle kanten aangekeken werd en er gelijk iemand bij me kwam met één of andere smoes om mij geld af te troggelen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sigur
Amerika-newbie

Bericht door sigur »

Bedankt voor jullie snelle reacties, ga thuis ff overleggen. :mrgreen:
Sophieke
Amerika-ontdekker
Partner van: Colin Andries
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Sophieke »

Wij zijn 2 jaar geleden, per toeval, na Monument Valley, Valley of the Gods tegengekomen. Eerst was er wat twijfel want we moesten met de auto door een rivier. Gelukkig passeerde er iemand voor ons, die er zonder problemen doorging, dus wij ook.
Wij vonden het fantastisch, zoveel meer rotsformaties dan Monument valley, geen volk en gratis!!!
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Persoonlijk vonden wij de rit door Valley of the Gods net zo leuk of misschien wel leuker dan Monument Valley.
Vanaf Muley point kun je de Goosenecks ook zien, alleen dan van een paar km afstand en 500 meter hoger op een berg.
Het zorgde er voor ons voor dat we ze nu WEL op de foto kregen ;-)

Google maps is bij ons gebleken dat die er nog al eens 20-25% reistijd naast zit en dan bedoel ik te veel.

Wij zijn van Mon Valley naar Moab gereden en hebben dezelfde dingen bekeken en waren voor 16 uur in Moab.
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Wij willen misschien ook nog naar de Valley of the Gods. We rijden van Page naar MV (komen daar waarschijnlijk eind van de middag aan iv.m. bezoek Horseshoe Bend en Antelope Canyon) en daar hebben we 1 overnachting gepland in Gouldings Campground (cabin). De dag erna willen we misschien eerst naar Valley of the Gods rijden voordat we naar de Grand Canyon gaan. In GC blijven we ook 1 nacht. Is deze route qua tijd een beetje te doen of wordt het teveel van het goede? Vind het jammer als we alles niet goed kunnen zien, omdat we ons moeten 'haasten'.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je maar een nacht in de GC hebt, heb je niet veel tijd voor GC zelf als je eerst nog VotG gaat rijden en dan wellicht ook Moki Dugway en Gooseneck SP. En die weg door VotG is niet altijd even goed, en zelfs onberijdbaar na/met regen. Zelf zou ik hem niet zonder SUV rijden.
MV naar GC VIllage is minimaal 3.5 uur rijden en je zal nog willen stoppen bij Cameron en vooral langs de east tim bij en vanaf Desert View.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer