Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alamo.......never nooit meer!
-
- Amerikafan
Alamo.......never nooit meer!
Vandaag terug gekomen van een geweldige 4 weken......
Nu ik toch mijn jetlag probeer door te komen kan ik meteen even mijn Alamo ervaring met jullie delen.
In Seattle voor 4 weken een Dodge Grand Caravan gehuurd bij Alamo. Op zich niet echt een stoere auto maar lekker royaal en dus groot genoeg voor ons gezin. Na 2 weken in de auto rondgereden te hebben stapten we op een ochtend weer vrolijk in onze Dodge maar al bij het starten ging er een lampje branden "check engine"....aai das wel lastig als van plan ben om nog wel wat meer miles met de auto te rijden. Dus wij de helpdesk van Alamo gebeld die uiteindelijk met de mededeling kwam dat onze tankdop er niet goed op zou zitten en dat na een tijdje rijden (kon wel een uurtje duren) het lampje wel uit zou gaan....Ze waren bekend met het probleem en we hoefden ons geen zorgen te maken. Volgens ons zat de tankdop er prima op en we stelden voor om het even te laten checken bij een garage. Dat vond mevrouw helpdesk niet nodig en we kionden hier prima verder mee rijden.
Dus wij weer vrolijk op weg naar de volgende stop.......Die dag zouden we via Mount Rose en lake Tahoe naar Lee Vining rijden....Een lange autorit voor de boeg dus.... De weg omhoog naar Mount Rose ging perfect, de auto deed het prima....boven nog even van het uitzicht genoten en toen afzakken naar Lake Tahoe....
Maar o jee.......bij de eerste afdaling begon de auto heel hard te schudden en kon mijn man hem nog maar met moeite onder controle houden, er kwam een mega brandlucht en remmen ging bijna niet meer..... Dat is niet prettig kan ik jullie vertellen op een 8% stijle helling met je kids achterin. Meteen gestopt op de eerste mogelijkheid en Alamo maar weer gebeld....Met deze auto konden ze ons onmogelijk verder laten gaan en we waren pist dat ze ons die ochtend niet serieus hadden genomen. Na vele telefoontjes met Alamo (met je mobile via Nederland en je word minstens per gesprek 15 minuten in de wacht gezet!) konden ze ons meedelen dat er een vervangende auto zou komen. We hoefden maar 2 uurtjes te wachten.....2 uur werd uiteindelijk 5 uur wachten in de hitte. Uiteindelijk zagen we de vervangende auto aankomen rijden maar wat hadden die eikels (excuses le mot) nou gestuurd een kleine sedan terwijl ze wisten dat we een Fullsize SUV mee hadden. Het was dus de bagage achterlaten of de kinderen.......! Hier hadden we dus weinig aan.
Na veel gezeik en 10 tallen telefoontjes later konden ze ons vertellen dat er de volgende dag een auto uit San Francisco kon komen. Noodgedwongen hebben we die nacht in het duurste hotel van de reis moeten slapen en hebben we uiteindelijk 28 uur na ons eerste telefoontje met Alamo een vervangende auto gekregen.
Je word van het kastje naar de muur gestuurd, je reisschema klopt niet meer (koste ons een dag Yosemite) en heel veel irritatie.
Onze vakantie was verder toppie....daar zal ik in een ander topic nog over schrijven ...maar voor ons nooit meer Alamo!
Sunny
Nu ik toch mijn jetlag probeer door te komen kan ik meteen even mijn Alamo ervaring met jullie delen.
In Seattle voor 4 weken een Dodge Grand Caravan gehuurd bij Alamo. Op zich niet echt een stoere auto maar lekker royaal en dus groot genoeg voor ons gezin. Na 2 weken in de auto rondgereden te hebben stapten we op een ochtend weer vrolijk in onze Dodge maar al bij het starten ging er een lampje branden "check engine"....aai das wel lastig als van plan ben om nog wel wat meer miles met de auto te rijden. Dus wij de helpdesk van Alamo gebeld die uiteindelijk met de mededeling kwam dat onze tankdop er niet goed op zou zitten en dat na een tijdje rijden (kon wel een uurtje duren) het lampje wel uit zou gaan....Ze waren bekend met het probleem en we hoefden ons geen zorgen te maken. Volgens ons zat de tankdop er prima op en we stelden voor om het even te laten checken bij een garage. Dat vond mevrouw helpdesk niet nodig en we kionden hier prima verder mee rijden.
Dus wij weer vrolijk op weg naar de volgende stop.......Die dag zouden we via Mount Rose en lake Tahoe naar Lee Vining rijden....Een lange autorit voor de boeg dus.... De weg omhoog naar Mount Rose ging perfect, de auto deed het prima....boven nog even van het uitzicht genoten en toen afzakken naar Lake Tahoe....
Maar o jee.......bij de eerste afdaling begon de auto heel hard te schudden en kon mijn man hem nog maar met moeite onder controle houden, er kwam een mega brandlucht en remmen ging bijna niet meer..... Dat is niet prettig kan ik jullie vertellen op een 8% stijle helling met je kids achterin. Meteen gestopt op de eerste mogelijkheid en Alamo maar weer gebeld....Met deze auto konden ze ons onmogelijk verder laten gaan en we waren pist dat ze ons die ochtend niet serieus hadden genomen. Na vele telefoontjes met Alamo (met je mobile via Nederland en je word minstens per gesprek 15 minuten in de wacht gezet!) konden ze ons meedelen dat er een vervangende auto zou komen. We hoefden maar 2 uurtjes te wachten.....2 uur werd uiteindelijk 5 uur wachten in de hitte. Uiteindelijk zagen we de vervangende auto aankomen rijden maar wat hadden die eikels (excuses le mot) nou gestuurd een kleine sedan terwijl ze wisten dat we een Fullsize SUV mee hadden. Het was dus de bagage achterlaten of de kinderen.......! Hier hadden we dus weinig aan.
Na veel gezeik en 10 tallen telefoontjes later konden ze ons vertellen dat er de volgende dag een auto uit San Francisco kon komen. Noodgedwongen hebben we die nacht in het duurste hotel van de reis moeten slapen en hebben we uiteindelijk 28 uur na ons eerste telefoontje met Alamo een vervangende auto gekregen.
Je word van het kastje naar de muur gestuurd, je reisschema klopt niet meer (koste ons een dag Yosemite) en heel veel irritatie.
Onze vakantie was verder toppie....daar zal ik in een ander topic nog over schrijven ...maar voor ons nooit meer Alamo!
Sunny
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Alamo.......never nooit meer!
Verdomde slordig van ze, en erg slechte reclame.
Ik zou absoluut een brief/email sturen en schadevergoeding eisen, zeker niet zomaar over je kant laten gaan dit!
Ik zou absoluut een brief/email sturen en schadevergoeding eisen, zeker niet zomaar over je kant laten gaan dit!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Zeker slordig, ik zou ook een schadevergoeding eisen!
Ook wij hadden in juni en juli de Dodge Grand Caraven gehuurd bij Alamo. Hij reed soepel, maar bij afdalingen begon ook bij ons de auto heel erg te trillen wanneer we op de rem trapten. Af en toe werden we helemaal door elkaar geschud. Toch hebben we er verder niks van gezegd, want we hadden ook weinig zin om te bellen en te wachten op vervangend vervoer....maar blijkbaar zijn we dus niet de enigen met dat probleem!
Ook wij hadden in juni en juli de Dodge Grand Caraven gehuurd bij Alamo. Hij reed soepel, maar bij afdalingen begon ook bij ons de auto heel erg te trillen wanneer we op de rem trapten. Af en toe werden we helemaal door elkaar geschud. Toch hebben we er verder niks van gezegd, want we hadden ook weinig zin om te bellen en te wachten op vervangend vervoer....maar blijkbaar zijn we dus niet de enigen met dat probleem!
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hi,
Ik zou zeker een zeer boze brief schrijven en de gemaakte kosten declareren bij Alamo.
Je maakt vaak het meeste kans met een boze maar nette brief.
Als je aangeeft dat je nooit meer bij ze gaat huren, dan hebben ze vaak zoiets van 'Die klant zijn we toch kwijt, dus waarom zouden we daar nog moeite voor doen'.
Ik weet niet of dit nu typisch iets is van Alamo of dat dit bij andere maatschappijen ook voorkomt.
Wel erg raar dat ze via de telefoon kunnen zien dat de tankdop het probleem zou zijn.
Ikzelf zou daar niet zo snel op vertrouwen en de eerste de beste garage opzoeken, maar dat is makkelijk gezegd achteraf.
Gelukkig was je vakantie verder perfect.
Have Fun
Bert
Ik zou zeker een zeer boze brief schrijven en de gemaakte kosten declareren bij Alamo.
Je maakt vaak het meeste kans met een boze maar nette brief.
Als je aangeeft dat je nooit meer bij ze gaat huren, dan hebben ze vaak zoiets van 'Die klant zijn we toch kwijt, dus waarom zouden we daar nog moeite voor doen'.
Ik weet niet of dit nu typisch iets is van Alamo of dat dit bij andere maatschappijen ook voorkomt.
Wel erg raar dat ze via de telefoon kunnen zien dat de tankdop het probleem zou zijn.
Ikzelf zou daar niet zo snel op vertrouwen en de eerste de beste garage opzoeken, maar dat is makkelijk gezegd achteraf.
Gelukkig was je vakantie verder perfect.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is inderdaad vervelend dat jullie dit moest overkomen. Kan een behoorlijke smet op de vakantie geven.
Misschien een tip naar anderen om toch altijd een vestiging van de verhuurder in de buurt op te zoeken als je problemen hebt met de auto. Ik heb ook al enkele keren iets gehad met de huurauto en ben steeds naar de dichtsbijzijnde vestiging gereden. Uiteraard kan het voorkomen dat die niet in de buurt zit, dan zou ik toch een garage opzoeken.
Mijn ervaring is dat ze totaal niet moeilijk doen als je langs gaat bij een vestiging van de verhuurder als er problemen met je huurauto zijn. Ooit kregen wij zelfs complimenten van Alamo dat we terugkwamen. De problemen bleken dusdanig te zijn dat het grote schade aan de auto had kunnen veroorzaken. Wij kregen spontaan een gratis upgrade aangeboden.
Bellen zou ik niet zo snel doen, alleen als het echt niet anders kan. Ik zou zelf zo snel mogelijk naar (een vestiging van) de verhuurder rijden. Afgelopen vakantie hebben wij dat ook 2x gedaan. Eén keer kon de Alamo-medewerker het verhelpen, de tweede keer kregen wij een andere auto mee.
Roland

Misschien een tip naar anderen om toch altijd een vestiging van de verhuurder in de buurt op te zoeken als je problemen hebt met de auto. Ik heb ook al enkele keren iets gehad met de huurauto en ben steeds naar de dichtsbijzijnde vestiging gereden. Uiteraard kan het voorkomen dat die niet in de buurt zit, dan zou ik toch een garage opzoeken.
Mijn ervaring is dat ze totaal niet moeilijk doen als je langs gaat bij een vestiging van de verhuurder als er problemen met je huurauto zijn. Ooit kregen wij zelfs complimenten van Alamo dat we terugkwamen. De problemen bleken dusdanig te zijn dat het grote schade aan de auto had kunnen veroorzaken. Wij kregen spontaan een gratis upgrade aangeboden.
Bellen zou ik niet zo snel doen, alleen als het echt niet anders kan. Ik zou zelf zo snel mogelijk naar (een vestiging van) de verhuurder rijden. Afgelopen vakantie hebben wij dat ook 2x gedaan. Eén keer kon de Alamo-medewerker het verhelpen, de tweede keer kregen wij een andere auto mee.
Roland
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Als "petrolhead" ken ik de problemen eigen aan de Dodge Caravan.
De sensor van het ABS systeem geeft vaak een fout signaal aan de centrale computer vandaar het oplichten "check engine".
Vandaar de problemen met de remmen.
Dit is een probleem waar de éérste modellen van de vorige E classe van Mercedes ook mee te kampen hadden.
Dat de Dodge Caravan daar ook mee te kampen heeft is een erfenis van het vroegere huwelijk tussen Daimler Benz en Chrysler.
Maar Mercedes heeft dit al jaren geleden opgelost.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je dit probleem ook had kunnen hebben met een andere verhuurmaatschappij als je dezelfde auto had gehuurd.
De mannier hoe ze de zaak hebben afgehandeld is natuurlijk een andere zaak...
De sensor van het ABS systeem geeft vaak een fout signaal aan de centrale computer vandaar het oplichten "check engine".
Vandaar de problemen met de remmen.
Dit is een probleem waar de éérste modellen van de vorige E classe van Mercedes ook mee te kampen hadden.
Dat de Dodge Caravan daar ook mee te kampen heeft is een erfenis van het vroegere huwelijk tussen Daimler Benz en Chrysler.
Maar Mercedes heeft dit al jaren geleden opgelost.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je dit probleem ook had kunnen hebben met een andere verhuurmaatschappij als je dezelfde auto had gehuurd.
De mannier hoe ze de zaak hebben afgehandeld is natuurlijk een andere zaak...

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Bij mijn laatste trip naar Phoenix had ik een auto van Hertz. Na ongeveer 15 minuten kwam er een foutmelding op het display. (Ben al vergeten welke). Maar voor de rest niks te voelen of te horen, ... Ik dacht : ik wacht eventjes af. Toen ik bij het hotel aankwam, zette ik de motor uit, startte terug : geen foutmelding. Een uur later reed ik naar een shopping center : terug na 15 minuten dezelfde foutmelding. Aangekomen bij het shopping center, belde ik vanop de parking naar de road assistance. De persoon aan de telefoon kon mij totaal niet helpen. Ik stelde dan zelf maar voor om terug naar de luchthaven te rijden en een andere auto te nemen. Was geen probleem.
Wat me wel verwonderde was, toen ik in het rental car center mijn auto achterliet en ik vroeg aan wie ik het verhaal vd foutmelding kan doen, ze zeiden dat dit niet nodig was. Dus de kans is groot dat ze niks gingen checken en de volgende klant terug hetzelfde zou meemaken.
Ook als eens met Avis een defect gehad (airco) : gewoon naar de dichtsbijzijnde Avis gereden en omgeruild.
Luc
Wat me wel verwonderde was, toen ik in het rental car center mijn auto achterliet en ik vroeg aan wie ik het verhaal vd foutmelding kan doen, ze zeiden dat dit niet nodig was. Dus de kans is groot dat ze niks gingen checken en de volgende klant terug hetzelfde zou meemaken.
Ook als eens met Avis een defect gehad (airco) : gewoon naar de dichtsbijzijnde Avis gereden en omgeruild.
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Toen wij de vorige keer problemen hadden met de auto van Alamo, hadden wij ook gebeld naar hun hotline. Eerst namen ze ons ook niet al te serieus, maar ik vertrouwde het toch echt niet, want we gingen de dag er op een serieuze afstand afleggen en dat doe ik niet met een auto die ik niet vertrouw. Dus teruggebeld en we kregen de keuze om ofwel in te ruilen of om anders naar een garage te gaan. We gingen oorspronkelijk voor het inruilen verhaal gaan, maar ze hadden enkel nog een minivan staan of een paar kleine auto's. (We zaten ook bij een kleine vestiging in the middle of nowhere) Dus we zijn wel naar een merkdealer geweest. Daar moesten we oorspronkelijk een vijftal uur wachten, maar met een beetje onderhandelen werd onze auto direct onder handen genomen
. Daarna werd alles netjes terugbetaald.
Ik zou ook proberen voor een soort compensatieregeling te gaan.

Ik zou ook proberen voor een soort compensatieregeling te gaan.
-
- Amerikafan
Tijdens de gesprekken die we met Alamo gehad hebben hebben ze zich 1000x verontschuldigd en ons 4 dagen huur teruggegeven. Maar daar kunnen 2 weggegooide dagen, een dure hotelovernachting en de vele peperdure telefoontjes niet tegen op. Mijn man is nog van plan om nu we terug zijn te kijken of we van de verder gemaakte kosten iets terug te krijgen....Het zal waarschijnlijk niet lukken maar niet geschoten is altijd mis!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry hoor maar je kunt alamo niet zomaar van alles de schuld geven.
Auto's zijn mechanische dingen en kunnen kapot gaan, ook in de middle of nowhere
Dat mensen fouten maken en met de verkeerde auto komen kan ook gebeuren.
Als je met vakantie in Frankrijk bent en de auto geeft de geest ben je ook tijd kwijt
Alamo heeft zijn best gedaan. Het enige wat je vergoed hoort te krijgen is de nacht hotel .
Lees de voorwaarden die je hebt getekend maar eens. Vertel wat die waren en zeg dan of ze zich daar niet aan gehouden hebben.
krijg maar eens pech met een cruise america camper. Die laten je gewoon staan tot het euvel gerepareerd is.
Kan een week duren en dan heb je gewoon pech. Staat gewoon in de voorwaarden zo heb ik begrepen.
Alamo is ook een van de goedkoopste. Volgende keer eerst de voorwaarden lezen.
Auto's zijn mechanische dingen en kunnen kapot gaan, ook in de middle of nowhere
Dat mensen fouten maken en met de verkeerde auto komen kan ook gebeuren.
Als je met vakantie in Frankrijk bent en de auto geeft de geest ben je ook tijd kwijt
Alamo heeft zijn best gedaan. Het enige wat je vergoed hoort te krijgen is de nacht hotel .
Lees de voorwaarden die je hebt getekend maar eens. Vertel wat die waren en zeg dan of ze zich daar niet aan gehouden hebben.
krijg maar eens pech met een cruise america camper. Die laten je gewoon staan tot het euvel gerepareerd is.
Kan een week duren en dan heb je gewoon pech. Staat gewoon in de voorwaarden zo heb ik begrepen.
Alamo is ook een van de goedkoopste. Volgende keer eerst de voorwaarden lezen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
4 dagen huur terug is keurig netjes natuurlijk, daar kan je verder weinig van zeggen.
En dit soort narigheid heeft niks te maken met duur of goedkoop, maar gewoon met één nonchalante medewerker.
En dit soort narigheid heeft niks te maken met duur of goedkoop, maar gewoon met één nonchalante medewerker.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Vervelend ja!
Ik vind sowieso dat ze die huurauto's wel eens wat beter mogen checken
Wij haalden deze zomer op de luchthaven van Portland onze auto op bij National, eenmaal in het centrum ging er een lampje branden "Check oil"
Pffffff..aangezien we nog 3500 mijl met deze auto zouden gaan rijden, toch na het eten maar teruggereden naar National.
Inmiddels waren daar alle wat ruimere midsize SUV's weg en konden we alleen nog een Kia meenemen, maar daar ging onze bagage never nooit niet in passen.
Wij hebben geklaagd dat t al vervelend genoeg was dat we weer terug hadden moeten komen en dat we nu niet een kleinere auto gingen meenemen, ook al kwam hij uit dezelfde categorie.
Uiteindelijk mochten we toen een fullsize SUV meenemen. Netjes geregeld dus.....alleen na zo'n 2500 mijl begon ook bij deze "check oil" te knipperen. Grrrrrrrr....
We hebben besloten om de gok voor de laatste 1000 mijl maar te nemen. Is gelukkig goed gegaan, maar ik vind het slordig dat je dit tot 2 keer toe meemaakt.
Ik vind sowieso dat ze die huurauto's wel eens wat beter mogen checken
Wij haalden deze zomer op de luchthaven van Portland onze auto op bij National, eenmaal in het centrum ging er een lampje branden "Check oil"
Pffffff..aangezien we nog 3500 mijl met deze auto zouden gaan rijden, toch na het eten maar teruggereden naar National.
Inmiddels waren daar alle wat ruimere midsize SUV's weg en konden we alleen nog een Kia meenemen, maar daar ging onze bagage never nooit niet in passen.
Wij hebben geklaagd dat t al vervelend genoeg was dat we weer terug hadden moeten komen en dat we nu niet een kleinere auto gingen meenemen, ook al kwam hij uit dezelfde categorie.
Uiteindelijk mochten we toen een fullsize SUV meenemen. Netjes geregeld dus.....alleen na zo'n 2500 mijl begon ook bij deze "check oil" te knipperen. Grrrrrrrr....
We hebben besloten om de gok voor de laatste 1000 mijl maar te nemen. Is gelukkig goed gegaan, maar ik vind het slordig dat je dit tot 2 keer toe meemaakt.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Met nog 1000 mijl voor de boeg zou ik toch even het oliepeil checken voor de zekerheidIris_1982 schreef:....alleen na zo'n 2500 mijl begon ook bij deze "check oil" te knipperen. Grrrrrrrr....

Dat is snel genoeg geregeld en bespaart je een hoop zenuwen.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Of zelf er even een litertje bijgooien. 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Zeg, weet je wel wat dat kost?Ruud2004 schreef:Of zelf er even een litertje bijgooien.
Daarvoor kan je toch beter een mijl of 20 heen en weer naar het verhuurbedrijf rijden en er een halve dag vakantie aan opofferen...

Teveel is ook niet goed hoorRuud2004 schreef:Of zelf er even een litertje bijgooien.

- Bushmaster
- Amerika-expert
Volgens Bovag richtlijnen, is een verbruik van 1 liter olie op 1000 km nog "normaal".
Is dus zeker niet gek om tijdens tanken een keer de motorkap open te doen, en even de reguliere ckecks te doen (zoals tegenwoordig ook in nieuwe rij-examen wordt geleerd).
Is dus zeker niet gek om tijdens tanken een keer de motorkap open te doen, en even de reguliere ckecks te doen (zoals tegenwoordig ook in nieuwe rij-examen wordt geleerd).
Mee eens, vooral als je in hete gebieden komt of koude waar de motor meer werk moet verrichten. Misschien even checken voordat je weg gaat of je een krik en reserve band hebt
Hoorde trouwens ook dat het regelmatig voor komt dat mensen auto's aftanken met water ipv benzine om kosten te besparen, je zou zo'n auto mee krijgen. Ben trouwens geen fan van Alamo, liever Hertz of Avis.

- Bandido
- Amerika-expert
Hoe dan ook, het is gewoon wel heel erg balen. Hier zit je natuurlijk niet op te wachten in je vakantie. En ja mag er toch vanuit gaan dat de werknemers je goede service verlenen, daar betaal je voor.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat het "Check oil" lampje aan komt wil overigens niet meteen zeggen dat er ook iets mis is met de olie, of het oliepeil.
Als men de olie ververst heeft, en vergeten is om het tellertje te resetten (waarmee na elke zoveel mijlen de melding wordt gegeven), dan gaat dat lampje ook meteen weer vrolijk branden, ook al is er niets aan de hand.
En inderdaad: te weinig olie is nog altijd beter dan te veel olie - hoewel véél te weinig ook weer niet goed is, natuurlijk...
Als men de olie ververst heeft, en vergeten is om het tellertje te resetten (waarmee na elke zoveel mijlen de melding wordt gegeven), dan gaat dat lampje ook meteen weer vrolijk branden, ook al is er niets aan de hand.
En inderdaad: te weinig olie is nog altijd beter dan te veel olie - hoewel véél te weinig ook weer niet goed is, natuurlijk...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1000 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA