Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley tegenvaller?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Monument Valley tegenvaller?

Bericht door pushirubiano »

Dus de volgende keer als je op een unieke plek komt die niemand anders kent en waar bijna geen bezoekers komen: Hou 'm lekker voor jezelf en maak er vooral geen foto's van

Haha, ja! Zoals ze 't in Amerika zo mooi kunnen uitdrukken: "Yeah, RIGHT!" :roll: :lol:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
sammie56
Amerikafan

Bericht door sammie56 »

door Yeehaw
En wat Las Vegas betreft. Tja, ik denk dat je tenminste eens in je leven ergens op de strip zou moeten blijven maar langer dan 2 nachten houden wij het echt niet meer vol
Ik sluit me daarbij aan, wij zijn er vorige maand 2 nachten, oftewel anderhalve dag geweest en dat was ruim voldoende, het is niet "ons ding", en vinden het ver over de top maar vonden het wel leuk om er eens geweest te zijn.
Ik ben ook zo'n persoontje dat het al gauw te druk vindt, en meestal maak ik dan rechtsomkeer want al die drukte hoeft voor mij niet.
Zion vind ik persoonlijk een geweldig park, wij hadden het geluk dat er niet teveel mensen waren, en de zelfde mening heb ik ook voor Yosemite, en Bryce.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Dus de volgende keer als je op een unieke plek komt die niemand anders kent en waar bijna geen bezoekers komen: Hou 'm lekker voor jezelf en maak er vooral geen foto's van!
bestaat dat nog, elke keer dat ik dat denk zie ik nederlanders rondtuffen, inclusief mijzelf dus. :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat komt door dit forum, daar is geen geheime plek voor veilig :D
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:lol:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vond Monument Valley echt de moeite. Akkoord de valley loop is slecht aangeduid, het kaartje dat je krijgt is onmogelijk te ontcijferen zonder aardrijkskunde lessen terug op te zoeken.
Maar ik vond het echt leuk, de dirt road rijden en regelmatig stoppen voor foto's en genieten. Het enige dat me stoorde waren de gewone auto's die zo traag reden, de SUV die we gehuurd hadden begon zich net te amuseren. Heb er toch een aantal voorgestoken. Wij hebben echte schone foto's en hebben ons geen minuut beklaagd over de 5uur omrijden dat we speciaal ervoor gedaan hadden ! Grand Canyon vonden we ook echt ... indrukwekkend, ik kon blijven kijken.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

hoi,

Wat de meesten herkennen bij Monument Valley hadden wij bij Antelope Canyon.

Dat TE toeristisch wat tegenvalt kan ik bevestigen. Dat mensen aan toerisme willen verdienen is niet meer dan logisch. Maar het gaat er wel om HOE de lokale bevolking de koe melkt.

Bij ons viel Antelope canyon tegen door de indianen. Niet alleen door het enorme bedrag dat ze durven te vragen (31 dollar p.p en wij zijn met 5 dus dat hakt er nogal in !) Je mag absoluut niet zelf naar de Canyon maar wordt verplicht om met een gids mee te gaan. (die je er ook nog eens op wijst dat een fooi er toch ook nog bijhoort) Je wordt daarna opgejaagd om in een recordtempo door de Canyon te lopen. (er moesten natuurlijk zoveel mogelijk busladingen mensen doorheen en dat is kassa)

Ik vond het werkelijk een hele mooie canyon, maar het "mystieke" gevoel dat ik verwachtte was er niet. Dat er meer mensen lopen verwachtte ik al maar het gekat en gejaag van de indianen heb ik als zeer intimiderend en vervelend ervaren, er werd zelfs gedreigd met boetes. Ik denk dat het buiten het hoogseizoen anders is. Er was ook een Zwitser die vertelde dat hij eerder was geweest en toen alleen mocht lopen.

groetjes,

Monique
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Eerlijk gezegd vind ik ook dat het veel te druk is in Antelope Canyon maar van die gids trekken we ons toch echt niets aan. Zodra we de truck uit zijn gaan we lopen en we zorgen er wel voor op tijd weer terug te zijn. Ik moet zeggen dat we er meer dan een keer geweest zijn en dat het de laatste keer geweest is. Ze hebben de prijs weer eens verhoogd, nu met 25%. Veel te duur en zeker voor een gezin dat uit 5 personen bestaat.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

ook wij zijn een gezin met 5 personen en vonden Antelope Canyon fantastisch, ondanks de drukte en de prijs. Ja, je wordt er in een sneltreinvaart doorheen geloods, maar onze gids was zo enthousiast en hielp mee om mooie foto's te maken. Hij pakte iedere keer een camera van een van de groepen (wij waren met twee gezinnen van 5) en liet dan op de camera zien waar je een mooie foto van kon maken. Aan het einde van de canyon kregen we ruim de tijd om op ons gemak terug te lopen. We hebben ons geen moment opgejaagd gevoeld. Onze "boarding pass"geeft de volgende keer een korting van 50% en daar zullen we zeker gebruik van maken. We hadden nu de tour van 11.30 en zullen de volgende keer de 1e tour van de dag gaan doen. Dus ook hier verschillen de meningen.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik heb in 2007 precies dezelfde ervaring gemaakt Ludwig was ook de tour van 11:30u was inderdaad druk maar ik heb dat zelf niet als storend ervaren.
Heb genoeg foto's kunnen maken zonder dat er andere mensen op staan. En de tour die ik had had zelfs 2 gidsen die je precies aangaven waar je mooiste foto's
kon maken. En inderdaad als je aan het eind van de Canyon bent laten ze je gewoon de tijd om je eigen ding te doen. Ik heb goede herinnering aan de tour.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hier ook dezelfde ervaring als Theo en Ludwig. Onze gids, een studente, was heel behulpzaam bij het geven van tips waar je de lekste fotos kon maken en op het eind konden wij op ons eigen houtje terugwandelen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

wij ook, naast bovenstaande kregen we nog een fluitspel op de koop en alle ruimte. het was wel begin mei en in de vroege ochtend, misschien maakt dat wat uit.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Misschien kunnen jullie melden welke tour firma ?
Wij waren met Roger Ekis antelope canyon tours, akkoord het was 3 Juli en we hadden de 11u30 tour, maar het was enorm druk en we werden echt door de canyon gepusht. En er waren denk ik zeker 12 groepen met elke hun gids in de canyon tegelijk met ons ! We vonden het een zeer mooie canyon, en we hebben mooie foto's maar de drukte was echt storend. Tips hebben we niet gegeven, ook niet op attent gemaakt.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Bij Chief Tsosie, we hadden toen een vrouwelijke gids, en in 2007 kostte het 20,00 $ pp (dollar staat nu gunstiger trouwens :wink: )
Na het fluitspel ging ze apart staan en liet iedereen de vrije ruimte,
Verder maakte ze van ons samen nog een foto op een plek met speciale schaduweffecten, gaf ze aanwijzingen waar en hoe foto's te maken, en mensen met wat meer verstand van zaken gaf ze echt de ruimte en de tijd (naast het advies de fototour te doen)
We hebben nog even met haar staan praten over Page, de indianen, over de voor en nadelen van de dam voor de indianen, het toerisme. En over haarzelf: zo bleek ze naast indiaanse ook joodse voorouders te hebben, met de spanjaarden meegekomen in de 16e eeuw!
Kortom zeer persoonlijk, veel geleerd en alle tijd.

http://www.antelopeslotcanyon.com/index.html
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Behalve die $ 20,-- moest je ook $ 6,-- Navajo Fee betalen. De toegangsprijs in nu $ 25,-- plus "Navajo Fee"
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Over Monument Valley zijn de meningen in ons gezin verdeeld: manlief vond het fantastisch, de rest wel aardig. De loop redden wij met onze blonde hoofden niet, we strandden alsmaar op doodlopende stukken met paarden die te huur waren en zo, en hebben het uiteindelijk maar opgegeven.

Lower Antelope Canyon vonden we voor 26 dollar pp inderdaad, zeer de moeite waard. We waren er om 10 uur en kregen van de gids echt alle tijd, al was het op sommige stukken enorm druk omdat we de vorige groep ook tegen kwamen. De gids zei niet veel, alleen de allervoorsten konden hem verstaan. Wel bleek onze oudste dochter van 15 erg in de smaak te vallen bij alle Indianen, ook de jongens die modder stonden te scheppen, wat ze zelf ook wel lollig vond, overigens!
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

Zijn net gisteren teruggekomen van een geweldige vakantie in de US, waarbij Monument Valley zowel voor ons, als voor de kinderen een hoogtepunt was. We hebben de loop zelfs 2x gereden, zo leuk vonden we het. Natuurlijk hadden we een geweldige auto (Lincoln Navigator) en 'scheurden' we iedereen voorbij, maar na de drukte aan het begin, was het rustig voor wat betreft andere auto's en hobbelden wij er lustig op los. De kinderen vonden het mooier dan een kermisattractie. De lucht was dreigend en we werden helemaal rood door de zandstormen, een geweldige ervaring in een schitterende omgeving.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Pete.Z schreef:Vreselijk....ik heb mezelf, na mijn laatse overnachting vorige maand in Blanding, heilig voorgenomen om nooit meer te overnachten in dat soort plaatsjes.
Kom, kom, zo erg is Blanding niet. Zeer betaalbare lodging en ideaal als start- of eindpunt voor de scenic UT95 (wanneer je daar een hele dag voor neemt), en ook handig wanneer je onderweg van/naar Moab nog van alles wil zien/doen. Bluff is mooier en heeft net als Monticello betere restaurants. In al die plaatsen zou ik zo weer overnachten, ook om bij voorbeeld weekenddrukte in Moab te vermijden. En vergeet Mexican Hat niet met de San Juan Inn, waar je goed kunt eten.
Johan
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Natuurlijk is het betaalbaar, als je ook nog de hoofdprijs vraagt weet je zeker dat iedereen er voorbij gaat... :wink:

Dat het handig op de diverse routes ligt zal ik zeker niet ontkennen, maar dat maakt het nog niet tot een bruisende plaats.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer