Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis met minder lokaties

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
meh1965
Amerika-ontdekker

Rondreis met minder lokaties

Bericht door meh1965 »

Ik heb hier op het forum en op websites met reisverslagen wat rondgekeken en wat me dan opvalt is het, naar mijn mening, grote aantal lokaties wat wordt aangedaan op zo'n reis.

Ik lees toch regelmatig in reisverslagen opmerkingen van de strekking: "daar zijn we maar even gebleven vanwege tijdgebrek", "daar hadden we wel meer van willen zien maar we moesten verder" en "het werd wat later dus hebben we het maar niet gedaan om niet in tijdnood te komen".

Wij hebben eerder een "rondreis" gemaakt langs drie lokaties (steden) waarbij we in de eerste twee steden (Memphis en Las Vegas) vier hele dagen (dus zonder verplaats-dagen) verbleven en op de laatste lokatie (Honolulu) zelfs een week. Op Hawaii hebben we toen om en om gedaan. De ene dag iets bezichtigd en de andere dag naar het strand. Maar we hadden op alle lokaties nog het idee dat we niet alles hadden gezien wat we wilden zien.

Ik zie in de diverse reisschema's vaak het volgende: dag 1 rijden naar stad X, dag 2: rondkijken in stad X, dag 3 verder rijden naar...
Ik vraag me af waarom mensen dat doen. Zijn ze snel uitgekeken op de diverse lokaties of willen ze zoveel mogelijk lokaties aandoen op hun reis?

Het kan uiteraard ook komen doordat onze manier van lokaties bezichtigen wat afwijkt van die van de meeste mensen. In Memphis zijn we bv naar Graceland en Sun Studios geweest. Maar ik heb ook genoten van het rondrijden door de woonwijk achter Graceland. De manier waarop zo'n wijk is opgezet met veel groen, grasveldjes rond de mooie vrijstaande huizen, de auto's op de oprit en zonder winkels is typisch Amerikaans en ik vind dat leuk en interessant om te bekijken.

Wij zijn ons heel voorzichtig aan het oriënteren op een rondreis. Momenteel (we zijn nog lang niet klaar met de research en de plannen zijn dus verre van definitief) is de stand van zake dat ons Charlotte, Savannah, Myrtle Beach en Atlanta mooi, leuk en interessant lijkt. We zouden dan een rondreis doen van drie weken tussen deze lokaties om zo goed de tijd te hebben om de drie steden te bekijken en tussendoor aan de kust wat stranddagen in te plannen en verder te genieten van het land en de zee die we tussen deze lokaties te zien krijgen.

Maar tot op heden ben ik nog geen rondreizen tegengekomen zoals wij die willen maken. Zijn deze er niet of nauwelijks of zoek ik niet goed? Ik ben benieuwd naar reisverslagen van mensen die meer "ons" tempo aanhouden.

Begrijp me goed: ik veroordeel mensen die dergelijke rondreizen maken niet want iedereen moet dat uiteraard zelf weten, maar wij zouden het zo niet willen doen.
Corry
Amerika-expert

Re: Rondreis met minder lokaties

Bericht door Corry »

Inderdaad is het erg persoonlijk. Wij vinden het prettig ons te verplaatsen. Ik hoef niet zo nodig 5 of 6 dagen in een park of stad te zitten. Iedereen deelt het op eigen wijze in en WAT je ook kiest, doe vooral wat je zelf wilt.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij zijn de afgelopen vakantie in april/mei eigen ook voornamelijk op drie plaatsen geweest nl. een weekje Sedona, Page en Moab met tussendoor een paar verplaatsingen. Het is ons goed bevallen dat op zo'n manier te doen. Nou hebben wij al veel gezien van Amerika en dan heb je wat makkelijker praten natuurlijk..... :wink:

Misschien vind je het leuk om ons liveverslag van die vakantie te lezen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Veel mensen maken maar één keer een verre reis, en dan willen ze zoveel mogelijk zien. Als je naar het zuidwesten gaat zul je naast Los Angeles, Las Vegas en San Francisco ook de Grand Canyon willen zien, en dan is het niet meer dan logisch dat je ook de tussenliggende parken aandoet. Veel mensen houden ook niet van wandelen, en dan ben je misschien ook wel snel uitgekeken in sommige parken.
Ik blijf zelf wel graag langer op dezelfde plek. Zo zijn we al eens een week in Yosemite en een week in Yellowstone geweest. Maar we hebben ook reizen gemaakt waar we veel korter op 1 plek bleven. Waarom? Omdat er nog zoveel andere mooie dingen zijn. Je pakt dan alleen de belangrijkste bezienswaardigheden. Waar je dan natuurlijk wel voldoende tijd voor moet nemen.

Veel mensen plannen echter hun reis inderdaad erg krap. Je ziet dat veel bij reizen van een reisorganisatie of bij mensen die zo'n reis gebruiken als uitgangspunt. En ook al wordt hier dan vaak wel aangegeven dat er voor sommige zaken te weinig tijd is, in de praktijk blijkt dat het veel moeilijker is om iets te laten vallen. Of dat uiteindelijk beter bevalt is maar de vraag, ik vind het ook altijd wat triest om in een verslag te lezen dat er geen tijd was voor bepaalde dingen. Een goede planning is erg belangrijk en daarvoor is een forum als dit heel handig.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt me heel persoonlijk, ik kan prima een week lang ergens blijven als ik het naar mijn zin heb,maar iedere dag 500 kilometer kan ik ook leuk vinden.
Het hangt allemaal af van waar ik zin in heb,of ik alleen ben of met een ander,en van de locatie.

In de planning heb ik nog steeds een week uitsluitend in Death Valley,en ook nog een week Grand canyon, komt er absoluut nog een keer van, maar een lekkere roadtrip kan ik ook van genieten.

Ik zie wel heel vaak reizen hier langskomen die helemaal volgepropt zittem,New York,Zuid-westen,en dan nog Hawaii, je ziet overal net niks.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Na een familiebezoek in 1990 en een hele korte reis in 1995, hebben we in 2001 voor het eerst een echte rondreis gemaakt. Met onze kinderen (toen 16 en 18 jaar), dus we hadden nogal wat uiteenlopende wensen (pretparken, shoppen, natuur, steden). We dachten toen dat het onze enige USA-rondreis zou worden, dus we hebben toen een druk (zeg maar gerust: errug druk!) schema in elkaar gezet.

Als ik mijn eigen reisverslag van 2001 nog eens doorkijk, dan word ik doodmoe van mezelf. Bijvoorbeeld: van Kayenta naar Mesa Verde (1 overnachting), van Mesa Verde naar Moab (1 overnachting), van Moab naar Bryce (1 overnachting) en daarna door naar Las Vegas. Gekkenwerk, denk ik nu. Maar toch... toen heb ik het absoluut niet zo ervaren. We hebben van elk park en elke andere bestemming genoten, ook al waren we overal maar heel kort. En de lange autoritten bevielen ons (meestal) ook prima. Dus ook al reizen we nu heel anders, ik heb er toch echt geen spijt van dat we toen zo rondgejakkerd hebben.

Tijdens onze laatste reis zijn we in de meeste plaatsen veel langer gebleven, 7 nachten in Moab bijvoorbeeld. Eerlijk gezegd waren we wel blij toen we na die 7 nachten weer verder gingen, we hadden het 'on the road gevoel' toch wel gemist. We hebben dan ook afgesproken dat we dat tijdens een volgende reis niet meer doen, zo lang ergens blijven zitten. We boeken zo weinig mogelijk vooruit (alleen waar het écht moet) en we kijken ter plekke wel hoe lang we ergens blijven. Dat is voor ons het ultieme vakantiegevoel.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben dit jaar ook een heel rustige reis gemaakt met veel minder verplaatsingen dan normaal, en toevallig ook naar het zuidoosten. Ons reisverslag kun je hier lezen. Wij hebben ongeveer een week doorgebracht aan de kust in Georgia en South Carolina (Savannah en Charleston), daarna ongeveer een week in de Smoky Mountains en de Blue Ridge (met wel verschillende plekken om te overnachten) en daarna een week in Chicago. Heerlijk was dat wel! Ik zou de zuidoost-regio niet zo snel meer opzoeken, ik vond het persoonlijk toch minder indrukwekkend dan het noordwesten of het zuidwesten, maar het tempo was wel erg lekker!

Wij merken ook dat we het naarmate we ouder worden en meer gezien hebben toch heerlijk vinden om wat meer tijd door te brengen op 1 lokatie. Wij zijn geen strandmensen en zullen dus niet zo snel een strand aandoen, behalve dan wanneer die gewoon heel mooi is om te zien. Vorig jaar (Pacific Northwest) hebben we ook relatief rustig aan gedaan, maar omdat veel bezienswaardigheden toch behoorlijk ver uit elkaar liggen, moet je je wel verplaatsen om geen enorme afstanden op 1 dag te hoeven overbruggen. Wij zijn vorig jaar ook 4 nachten in Seattle verbleven, 3 nachten in Vancouver en op onze reis van een maand hebben we in totaal 7 nachten maar 1 nacht op een plek geslapen. Dat was vooral omdat we dan een grote afstand moesten overbruggen (zoals van Vancouver naar Jasper, van Banff naar de Columbia River Gorge, en langs de kust van Oregon was het ook niet handig om 1 plek te kiezen vanwege de reistijd over Route 1). Behalve de genoemde plaatsen zijn we op alle andere plekken 2 nachten gebleven. Helaas heb ik vorig jaar geen reisverslag gemaakt.

Als ik de reis van vorig jaar en dit jaar vergelijk met eerdere reizen, herken ik wel veel van wat anderen ook schrijven. Onze reizen in 2003 en 2004 kenmerken zich ook als een jachtige trip waarop we zoveel mogelijk willen zien. Hoewel, toen zijn we ook wel meerdere dagen op 1 plek gebleven, maar in zijn geheel was het minder relaxt. Veel parken en veel bezienswaardigheden. En toch hebben we toen ook nog veel gewandeld, alleen ging elke dag de wekker om ervoor te zorgen dat we alles uit een dag konden halen. Als je alleen al de gereden kilometers vergelijk: in 2004 reden in een maand bijna 9.000 km (2.250km per week), in 2008 reden we in een maand 6.500 km (1.625 per week) en dit jaar hebben we in 3 weken tijd nog geen 3.500 km gereden (ongeveer 1.100km per week).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Jasmino schreef:Ik zou de zuidoost-regio niet zo snel meer opzoeken, ik vond het persoonlijk toch minder indrukwekkend dan het noordwesten of het zuidwesten
Qua indrukwekkende natuur moet je inderdaad niet in het Zuid-Oosten zijn, of je verwachtingspatroon bijstellen. In het Zuid-Oosten heb je natuurlijk ook hele mooie parken, maar geen imponerende rotsformaties zoals in Arizona. Ik was overigens zelf in Arizona/Nevada en dat is nou typisch zo'n gebied waar ik dan weer niet naar terughoef. Nou zijn wij geen wandelaars en al helemaal geen natuurmensen, dus wij kiezen een bestemming eerder uit vanwege de cultuur en de geschiedenis. En wat dat betreft kom je in het Zuid-Westen weer van een koude kermis thuis. En in het Zuid-Oosten daarentegen ontdekken we steeds weer iets nieuws. Maw: het is gewoon heel persoonlijk en probeer verschillende regio's van de VS uit, het land is groot zat om voor iedereen wat te bieden te hebben.
"Keep Georgia On Your Mind"
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien maakt het ook verschil of je in het oosten of in het westen een rondreis maakt.
Ik weet niet hoe het in het oosten is maar in het westen is "on the road" zijn heel leuk. Er zijn tussen de parken en steden hele mooie scenic routes te rijden. Ook kom je allerlei leuke plaatsjes tegen.
Wij houden helemaal niet van steden en zouden daar dus nooit een aantal dagen blijven (behalve in Vancouver maar dat is een uitzondering :D )
Ik vind het in Europa helemaal niet leuk om in de auto te zitten maar in Amerika vind ik het geweldig. De mooie natuur onderweg, de bergpassen, de leuke kleine plaatsjes, picknicken in een klein stateparkje, wij vinden het helemaal geweldig.
Op sommige plekken val je bij elke bocht om van verbazing zo mooi is het landschap. Ik denk dat je dat in het oosten toch wat minder hebt.

Ik kom op dit forum echter ook regelmatig routes tegen waarvan ik vind dat ze erg druk zijn. Wij hebben best lange routes gereden op onze drie reizen maar toch heb ik niet het idee dat we ergens geen tijd gehad hebben. Wij racen niet van hot naar her en boeken meestal ook niet alles van tevoren dus hoeven niet om zo en zo laat ergens te zijn. Ook bouwen we regelmatig ergens meerdere nachten in en slaan ook heel makkelijk iets over als we er geen zin in hebben, het is geen "moeten"

Dit jaar zijn we wel van plan om het rustiger aan te doen. We maken een kleinere ronde, en blijven regelmatig ergens een paar dagen (maar niet in de steden).
Ik zou er persoonlijk bijvoorbeeld niet aan moeten denken om van stad naar stad te rijden en 4 dagen in Memphis of Las vegas te zitten, een week Hawaii lijkt me helemaal niets en ook Florida trekt me absoluut niet.
Smaken verschillen dus, ieder houdt op zijn eigen manier vakantie.

Marjon
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

vana schreef:Op sommige plekken val je bij elke bocht om van verbazing zo mooi is het landschap. Ik denk dat je dat in het oosten toch wat minder hebt.
Klopt, dat denk ik ook. Het is gewoon een heel ander gebied en heeft weer andere dingen te bieden. En dus moet je met een ander verwachtingspatroon reizen als je naar het Zuid-Oosten gaat. Ik vond Arizona en Nevada in eerste instantie ook heel mooi, maar na een tijdje ook wel wat saai. Maar dat had ik bij de Alpen ook al. Maar ik hou van reizen en nieuwe gebieden leren kennen en ben daarom blij dat ik het gezien heb. Ik heb het ook al meerdere mensen aangeraden als ik doorhad dat dat hun "ding" was. Ik hou van heel Amerika en als ik iemand een andere regio kan aanbevelen dan die waar ik toevallig woon, zal ik dat natuurlijk zeker niet nalaten.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik vind het persoonlijk nog steeds lastig om de VS met cultuur en geschiedenis te binden (die mij interesseert, dingen die maar 50 jaar oud zijn, is voor mij geen geschiedenis, en Amerikaanse cultuur hebben we in Europa genoeg in de vorm vd muziek en films). Ik weet dat het enorm groot vooroordeel is. Ik was voor volgend jaar ook een reis naar het Zuid Oosten aan het plannen, maar heb het toch maar geschrapt. (Ik krijg er een te groot '60 en '70 ties gevoel bij, wat me helemaal niet aanspreekt. Dus ik kom niet in een straal van 500 km in de buurt van Memphis, uit schrik voor allergische reacties ;) ) Voor cultuur en geschiedenis zou ik eerder naar Azie/Zuid Amerika of gewoon in Europa gaan. Maar dat is uiteraard helemaal persoonlijk. Alhoewel dat ik zeker Washington, Boston en NYC zou willen bezoeken.

Ik maak me er ook schuldig aan om soms nogal snel door dingen te gaan, maar eigenlijk vind ik het wel prima zo. Ik weet het dat je eigenlijk meer dan 1 dag moet doen over een nationaal park. Maar ik probeer er de belangrijkste dingen uit te halen en dan weer het volgende. Zo zit er veel afwisseling in de reis. We proberen wel zo veel mogelijk op een plek minstens 2 nachten te blijven, zodat we niet elke dag verder moeten rijden. En als je niet alles hebt gezien, is dat ook prima, de VS loopt niet weg, en dan hebben we een goed excuus om nog eens terug te gaan.

Het zou ook best kunnen dat je dat soort opmerkingen in onze reisverslagen hebt gelezen. Maar op typische rijdagen heb ik misschien wel 20 verschillende dingen waar we in de buurt komen die wel interessant zijn. Maar vooraf weet ik dat we maar tijd hebben voor max 10, en dan maken we in de auto gewoon een keuze. Achteraf hebben we ook geen spijt dat we er 10 gemist hebben, maar zijn we eerder gelukkig omdat we er 10 gezien hebben. Want eigenlijk zijn dat toch maar extraatjes, de dingen die we echt willen bezoeken, daar hebben we zeker genoeg tijd voor voorzien.

Ik ben eens een keer 3,5 weken naar Hong Kong op vakantie geweest, ik heb elke dag uitstappen gemaakt in de stad (ik mocht niet veel verder komen, want ik had geen visum voor China). Maar toch had ik nog steeds het gevoel niet alles gezien te hebben. Dus ik wil er zeker nog eens een keer terug naartoe gaan.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Chi Sin X schreef:Ik vind het persoonlijk nog steeds lastig om de VS met cultuur en geschiedenis te binden (die mij interesseert, dingen die maar 50 jaar oud zijn, is voor mij geen geschiedenis.
Ik vind de onafhankelijkheidsstrijd, het slavernijverleden, de Amerikaanse burgeroorlog en Martin Luther King anders bere interessant. Als je denkt dat het hier maar 50 jaar oud is, moet je je toch echt even bijscholen :wink: : De eerste Westerling hier in Georgia was er bv al in 1540, en als staat bestaat het al sinds 1733. Maar goed, ik hou dan ook van geschiedenis: of dat nou een Romeinse tempel bij Rome, een oud-Grieks amfitheater in West-Turkije, kamp Sachsenhausen bij Berlijn of Stone Mountain bij Atlanta is.
Chi Sin X schreef:Ik weet dat het enorm groot vooroordeel is.
Inderdaad. :D
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zit vandaag aan het einde van een 10 daagse reis met meer dan 2000 km rijden, erg vermoeiend en dat bijna elke dag verkassen niks voor mij. Het was vooral voor familiebezoek dat we zo ver gingen, en goed voor een keer, maar niet elk jaar!
Hoewel ik er wel van genoten heb, het is vermoeiend.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Het is inderdaad persoonlijk. Wij houden er niet van om elke avond in een ander motel/hotel te zijn en gebruiken al jaren de methode om een aantal dagen op een vaste plaats te blijven en van daaruit de omgeving te gaan bekijken. Wellicht rij je meer kilometers maar als je een keer geen zin heb om iets te gaan bekijken kan je ook dichtbij je hotel blijven zonder dat je moet verkassen. Als we gaan verplaatsen is die dag ook een echte rijdag waar je meer kilometers rijdt dan wanneer je elke dag gaat verplaatsen.

Wij zijn ook van mening dat je deze methode overal in America kan toepassen. We sluiten onze vakantie ook altijd af met een week op een vaste plaats, vaak huren we een huisje met een zwembad om weer op adem te komen en de accu op te laden voor het komende jaar. Die week doen we ook niets anders als luieren, lezen, zwemmen en shoppen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Niet alle Amerika-gangers reizen als Japanners, hoor !
Wij houden er van om meerdere nachten op één plek te blijven en van daaruit de omgeving te verkennen.
In grote parken minstens drie overnachtingen. In Yellowstone/GTNP bleven we zelfs 5 nachten, in Moab 3 etv. En hebben we dan nóg niet genoeg gezien, dan komen we een andere keer weer terug. Volgend jaar voor de 2e keer naar (o.a) Yellowstone en Moab en voor de vierde (!) keer een paar dagen naar San Francisco.
Als we 3 nachten op een lokatie zijn verbleven, vinden we het niet zo'n punt om daarna weer 500 mijl af te leggen op weg naar een volgende bestemming. Per rondreis een paar enkele overnachtingen om een grote afstand te overbruggen, maar dat vinden we niet erg.
Een hele week op een zelfde lokatie is voor ons dan weer te veel, dat hebben we in Florida gedaan en daar gingen we ons vervelen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

thebes schreef:Niet alle Amerika-gangers reizen als Japanners, hoor !
Nee, maar dat je veel wilt zien snap ik best. Je bent misschien in eerste instantie helemaal niet van plan om snel nog eens terug te komen naar Amerika. Dus je wilt optimaal je tijd benutten, het is tenslotte ver en dus duur. En dat doen Amerikanen in Europa net zo goed. Met het verschil dat ze nog minder tijd hebben. :wink:
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Chi Sin X schreef:Ik vind het persoonlijk nog steeds lastig om de VS met cultuur en geschiedenis te binden (die mij interesseert, dingen die maar 50 jaar oud zijn, is voor mij geen geschiedenis
Hier in New Jersey en omliggende staten gaat de geschiedenis wel iets verder terug dan 50 jaar :wink: kijk hier maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Colonial_h ... New_Jersey . Blijkbaar ben je nog nooit in het oosten geweest :?:
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

thebes schreef:Niet alle Amerika-gangers reizen als Japanners, hoor !
hahaha, daar moet ik ook altijd aan denken wanneer ik die drukke routes zie. Ik hou er persoonlijk ook niet van, maar ieder z'n meug. Maar nu heb ik natuurlijk het enorme voordeel dat ik niet eerst 8 uur hoef te vliegen om het uiterste randje van amerika te halen :D.

Ook moet ik altijd even lachen om de reizigers die hier een paar weken hebben rondgereisd en nu amerika menen te kennen. Waarvan sommigen zelfs een amerikaanse r hebben overgehouden aan hun 4 weken autorijden.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ja je wilt toch wat zien als je op zo'n reis gaat
Het is een dure vakantie en als je dan weet dat in 1 gebied zoveel moois te zien is, vind ik het moeilijk om me dan te gaan beperken tot 2 of 3 dingen. Ga niet 4 keer naar hetzelfde gebied terug dus als je weet dat vlakbij de Grand Canyon ook nog Monument Valley ligt en Page..en Bryce..en Zion..tsja....dan vind ik het eerder zonde om dan een volle week in de Grand Canyon te gaan zitten en de rest te laten schieten.

Kijk je kunt natuurlijk overal wel een week verblijven...maar na 2 dagen San Francisco hadden wij toch de meeste dingen wel gezien. En ja..3 dagen Yellowstone vonden wij ook prima, natuurlijk kan je er makkelijk 2 weken doorbrengen als je zou willen, maar als je ook Seattle, Vancouver en Las vegas nog wilt zien zal je toch moeten reizen.

Wij maken nooit overvolle schema's, maar we rijden wel veel. Langer dan 2 dagen op 1 plek zijn we meestal niet. En dat is niet omdat we het daar dan niet boeiend meer vinden, maar gewoon omdat je nog meer wilt zien.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij maken nooit overvolle schema's, maar we rijden wel veel. Langer dan 2 dagen op 1 plek zijn we meestal niet. En dat is niet omdat we het daar dan niet boeiend meer vinden, maar gewoon omdat je nog meer wilt zien.
En rijden is toch vaak ook geweldig in Amerika? Op allerlei scenic routes kan ik zeker zoveel genieten als in bepaalde parken of steden! Mijlen maken is voor ons absoluut deel van de vakantiepret in Amerika!
Ook moet ik altijd even lachen om de reizigers die hier een paar weken hebben rondgereisd en nu amerika menen te kennen. Waarvan sommigen zelfs een amerikaanse r hebben overgehouden aan hun 4 weken autorijden.
Ik zal nooit pretenderen Amerika te kennen en zeker niet Amerikanen te kennen. Maar er zijn hier wel veel forumleden die tijdens een aantal van hun reizen meer van Amerika gezien hebben dan menig Amerikaan. Onze Californische vrienden vertellen ons ook altijd dat ze het 'amazing' vinden dat wij al veel meer van hun land gezien hebben dan zij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer