Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Diego - Yuma - Kingman - Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tinus1975
Amerika-ontdekker

San Diego - Yuma - Kingman - Grand Canyon

Bericht door tinus1975 »

hallo forum-leden,

iemand ervaring met de route vanuit San Diego naar Grand Canyon?
heb op het forum wel redelijk lopen graven, maar nog niets duidelijks gevonden.

We hebben er 2 dagen voor (moet voldoende zijn) en het meest logische lijkt me;

Vertrek SD richting Yuma (over de i-8)
vanuit Yuma naar "boven" richting Quartsize (over de 95)
vanuit Quartsize verder naar "boven" richting Needles (over de 95)
vanuit Needles richting Kingman(en verder richting Williams) (over de 40)

in mijn ogen de realistische route,...denk ik???!!!

iemand andere ideeen??...laat het ons weten

dank u,groeten,

Martijn & Marlous.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: San Diego - Yuma - Kingman - Grand Canyon

Bericht door Yeehaw »

Als het verkeer het toelaat is I15/I40/az64 het snelste. Ben je wel eens in Sedona geweest? Dan zou je als volgt kunnen rijden:
I8 naar Yuma en naar Gila Bend. az85 noord naar I10 dan west loop 101 rond Phoenix, I17 naar afslag 298 en az179 naar Sedona.
Als je via Quartzside rijdt zou je verder via Parker en Lake Havasu kunnen gaan, maar de snelle interstate miles kan je toch niet aan. Nog een mogelijkheid is bij El Centro af te slaan, via Imperial Sanddunes naar Blythe en dan naar Needles.
Yeehaw
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

Yeehaw,

Tot hoever zal je komen als je via Yuma,Gila Bend gaat met een vertrektijd van ong. 10:00?
deze dag hebben we gepland als een "travel-dag" (dus een volle dag toeren,motel pakken,volgende dag toch redelijk in de buurt van GC komen)

de route van i15, i40 willen we eigenlijk omzeilen.

Martijn & Marlous.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat hangt ervan af hoe hard je rijdt. Het is een snelle maar beetje saaie route. Vlak voor Yuma rijd je door spectaculaire sanddunes. In Gila Bend is een aantal goedkope eetgelegenheden aan de parallelweg. Ik moet toegeven dat wij altijd te hard rijden hier, 80mph op de teller (max 70 mph in Cal) en 85 in Arizona (max 75 mph op de interstates). Als je deze snelheden aanhoudt kan San Diego naar Sedona in 7 uur, maar met een stop of 2 reken maar op 8 uur. En Sedona is natuurlijk geweldig om te overnachten. Van Sedona naar Grand Canyon south rim is een ruime 2 uur rijden. Als je de route via Quartzsite en Kingman rijdt zal je niet veel eerder bij GC zijn. Ik denk zelfs later.
Yeehaw
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Bij Needles ligt aan Route 66 het stadje Oatman. Erg leuk en mooi om dat stukje even mee te pakken. Daatna via Kingman weer verder.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

Yeehaw,
thanx, het zal dan waarschijnlijk dan wel Sedona worden (nog een favorite hotelletje wat je ons kan aanraden??)
snelheid zal wel ong. hetzelfde zijn wat ik rij :wink:

de interstate miles gaan dan toch sneller! 80 mph is toch beter!

bedankt!!

Martijn & Marlous.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

www.skyranchlodge.com Borrel in de hand met de ondergaande zon. Dan waardeer des te meer dat je zo ver bent doorgereden!
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

yeehaw,
op 10 sept.2009 om 19:00 drink ik die borrel op u!
thanx :doublethumb:

Martijn & Marlous.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ok, proost en have fun. Een hapje eten kan bij het airport restaurant vlakbij.
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Hoi Martijn & Marloes,

Wij hebben overnacht in Prescott onderweg van SD naar Grand Canyon. Dat ligt 30-45 minuten voor Sedona, als je vanaf de interstate bij Quartsite eraf gaat. Wel een leuk stukje zo binnendoor, vonden we leuker dan helemaal via de interstate langs Phoenix en in tijd maakt het niet zo heel veel uit. We reden pas rond 9 uur ofzo uit SD weg en waren rond 5 uur in Prescott. Het Residence Inn daar was een gloednieuw hotel met supermooie kamers voor betaalbare prijzen. En er is een Outback restaurant vlakbij, schijnt heel lekker te zijn maar zelf niet geprobeerd. Sedona is natuurlijk ook heel leuk, maar wel veel toeristischer met navenante prijzen.

groetjes
Christa
tinus1975
Amerika-ontdekker

Bericht door tinus1975 »

hoi christa (en fam.)
heb net een stukje van je supervakantie gelezen(erg leuk)
zoals het er nu uitziet "knallen" we gewoon over de interstate richting Phoenix (maar we hebben nog precies 1 maand om dat ook weer bij te stellen)

zijn jullie over de 60,71 en de 89 gegaan??

maar i.i.g bedankt voor je reactie!

groeten,

Martijn & Marlous.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Even een kleine aanvulling. Prescott naar Sedona is beslist niet "30 tot 45" minuten maar zeker 1.5 uur. Voor Prescott en daarna zijn de wegen bergachtig. Er is geen local te vinden die ooit via Prescott van San Diego naar Sedona rijdt.
Yeehaw
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

We zijn inderdaad via de 60, 71 en 89 gereden, omdat ik die tip had gekregen in dit forum... ik wilde eerst ook via Phoenix rijden maar kreeg juist het advies dat ik dan een mooi stuk miste. En ik moet zeggen dat het een stuk voor Prescott erg mooi begint te worden. Je komt dan ook door Jerome, een half verlaten mijnstadje. En ach, dat locals die route niet zouden kiezen... die kwam ik ook niet tegen in Stovepipe Wells in Death Valley, dus dat zegt mij niks...

Je hebt trouwens gelijk Yeehaw, het is idd anderhalf uur van Prescott naar Sedona, in mijn herinnering was het korter, zeker omdat het zo'n leuke route is :wink:

Volgens Mapquest doe je er vijftig minuten langer over als je 'mijn' route over Sedona neemt, 8 uur versus 7 uur en 10 minuten als je alleen interstate doet via Phoenix.

groetjes
Christa
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er is geen local te vinden die ooit via Prescott van San Diego naar Sedona rijdt.
Ben ik met je eens Hans maar de route via Prescott is wel een stuk mooier dan over de interstate, je moet er alleen wel de tijd voor kunnen/willen nemen.
Van Prescott naar Sedona kan je onderweg ook nog een (korte) stop maken in het stadje Jerome, een oude mijn stadje wat van de ondergang (spookstad) gered is door een greop kunstenaars die daar is neergestreken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het stuk naar Prescott en daarna is zeker mooi maar zoals Christa zelf al schijft nam het ze al 8 uur van San Diego naar Prescott. Ik zou dan in Prescott overnachten alhoewel ik Sedona mooier vind. Mapquest en ook Google Maps geven aardige indicaties maar ook niet meer dan dat. Zodra de route over binnenwegen gaat kan je er gemakkelijk tijd bij optellen. Via de interstates versla ik ze meestal.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

tinus1975 schreef:iemand ervaring met de route vanuit San Diego naar Grand Canyon?
heb op het forum wel redelijk lopen graven, maar nog niets duidelijks gevonden.
In dit bericht beschrijf ik een prachtige route van San Diego naar Grand Canyon Village.
Kost wel iets meer tijd dan over de snelweg, maar is heel wat minder saai.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer