Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jetlag met dreumes en peuter
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Jetlag met dreumes en peuter
Hallo Allemaal!
Wij zijn nieuw op dit forum.
Ik ben al heel vaak naar Amerika geweest , en zelfs even gewoond.
Dus ik zelf weet al prima met jetlags om te gaan.
Maar in december gaan wij voor de eerste keer naar Amerika (California) :dance:
Met 2 kleine kinderen.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie daarmee omgaan.
Mijn jongste is dan 15 maanden en de oudste 2 jaar.
Wij hebben een vlucht geboekt met 1 overstap. Die 10 uur in de morgen vertrekt en wij komen pas om 03:00 uur Nederlandse tijd in LAX aan.
Evaringen en tips zijn van harte welkom !
Ik zie er namelijk best tegen op, die lange vlucht met 2 kinderen...en dan die jetlag met de kleintjes.
Alvast bedankt !
Wij zijn nieuw op dit forum.
Ik ben al heel vaak naar Amerika geweest , en zelfs even gewoond.
Dus ik zelf weet al prima met jetlags om te gaan.
Maar in december gaan wij voor de eerste keer naar Amerika (California) :dance:
Met 2 kleine kinderen.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie daarmee omgaan.
Mijn jongste is dan 15 maanden en de oudste 2 jaar.
Wij hebben een vlucht geboekt met 1 overstap. Die 10 uur in de morgen vertrekt en wij komen pas om 03:00 uur Nederlandse tijd in LAX aan.
Evaringen en tips zijn van harte welkom !
Ik zie er namelijk best tegen op, die lange vlucht met 2 kinderen...en dan die jetlag met de kleintjes.
Alvast bedankt !
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jetlag met dreumes en peuter
Hoi,
allereerst leuk om te lezen dat je gewoon met 2 kleine kinderen naar Amerika gaat (en waarom ook niet?). Het enige wat ik je kan vertellen zijn onze ervaringen met vluchten en jetlag. We zijn net terug met onze zoon die 6 juli één is geworden.
Ook wij hadden een vlucht met overstap. Wij vonden dit wel even lekker want toen kon de kleine even kruipen, stappen en spelen en hoefde hij niet steeds stil te zitten (relatief stil) in het vliegtuig. Wij hadden echter wel de pech dat we door een dramatische douane en bagage controle in Chigaco, we onze aansluitende vlucht miste op 1 minuut!... (ondanks dat we 2 en half uur de tijd hadden!). We moesten daardoor nog eens 3 uur bij de gate wachten. Hadden daardoor wel de tijd om de benen goed te strekken en wat te eten en de kleine te laten uitrazen. Die werd daardoor zo moe dat ie de 2e vlucht van 3.30 uur bijna geheel lag te slapen (op schoot, dat wel..)
Eenmaal om 21.00 uur Las Vegas tijd aangekomen, waren we ongeveer 22.00 uur op de kamer (zijn de auto een dag later gaan halen maar). We gaven de kleine nog wat te eten en we gingen allemaal slapen. Maarrrr... Om 02.30 werd ie wakker natuurlijk.... Godzijdank ging ie na wat eten en spelen om 03.00 alweer slapen tot ongeveer 07.00. Eigenlijk was ie daarna gelijk van zijn jetlag af. Kortom: zo snel mogelijk in een ritme stoppen. Wat later naar bed, beetje moe maken, op Amerika tijden eten en dan moet het goed komen.
Overigens nu we terug zijn hebben we alledrie wel wat meer last hoor, maar we zijn in de gelukkige omstandigheid dat we nog een week vrij hebben nu.
Ook eenmaal terug zo snel mogelijk weer in een ritme stoppen dus.
Mocht je nog twijfelen of je alles vanuit Nederland mee moet slepen.. Ze hebben er alles wat babies en jonge kinderen betreft.
Gr. en Alvast veel plezier in december,
Peter, Marjolein en Finn
allereerst leuk om te lezen dat je gewoon met 2 kleine kinderen naar Amerika gaat (en waarom ook niet?). Het enige wat ik je kan vertellen zijn onze ervaringen met vluchten en jetlag. We zijn net terug met onze zoon die 6 juli één is geworden.
Ook wij hadden een vlucht met overstap. Wij vonden dit wel even lekker want toen kon de kleine even kruipen, stappen en spelen en hoefde hij niet steeds stil te zitten (relatief stil) in het vliegtuig. Wij hadden echter wel de pech dat we door een dramatische douane en bagage controle in Chigaco, we onze aansluitende vlucht miste op 1 minuut!... (ondanks dat we 2 en half uur de tijd hadden!). We moesten daardoor nog eens 3 uur bij de gate wachten. Hadden daardoor wel de tijd om de benen goed te strekken en wat te eten en de kleine te laten uitrazen. Die werd daardoor zo moe dat ie de 2e vlucht van 3.30 uur bijna geheel lag te slapen (op schoot, dat wel..)
Eenmaal om 21.00 uur Las Vegas tijd aangekomen, waren we ongeveer 22.00 uur op de kamer (zijn de auto een dag later gaan halen maar). We gaven de kleine nog wat te eten en we gingen allemaal slapen. Maarrrr... Om 02.30 werd ie wakker natuurlijk.... Godzijdank ging ie na wat eten en spelen om 03.00 alweer slapen tot ongeveer 07.00. Eigenlijk was ie daarna gelijk van zijn jetlag af. Kortom: zo snel mogelijk in een ritme stoppen. Wat later naar bed, beetje moe maken, op Amerika tijden eten en dan moet het goed komen.
Overigens nu we terug zijn hebben we alledrie wel wat meer last hoor, maar we zijn in de gelukkige omstandigheid dat we nog een week vrij hebben nu.
Ook eenmaal terug zo snel mogelijk weer in een ritme stoppen dus.
Mocht je nog twijfelen of je alles vanuit Nederland mee moet slepen.. Ze hebben er alles wat babies en jonge kinderen betreft.
Gr. en Alvast veel plezier in december,
Peter, Marjolein en Finn
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Dankje voor je reactie !!
Hebben jullie een fijne vakantie gehad?
En leuke plaatsten bezocht?
Dat word trouwens spannend want wij vliegen met United Airlines en moeten ook in Chigaco overstappen in 1 uur en 40 minuten tijd!!
En wat ik me er van herinner is het ook een grote luchthaven met veel lopen. Zo te horen is de overstap dus erg krap !
Hadden jullie een buggy mee?
OP de terug weg gaan we Via Washington maar dan is het alleen een stop en dan moeten we verder met het zelfde vliegtuig.
Maar het is wel waar wat je zegt, het is wel een voordeel die overstap want dan kunnen ze even hun beentjes strekken.
Hadden jullie de vlucht van Ams naar Chigaco de kleine de hele tijd op schoot?
Hoe je de Jetlag bij de kleine uitlegt klinkt ook niet echt erg!
Wij hebben wel mazzel dat we in Amerika zo rond 18 uur aankomen dus hoeven we niet heel lang te wachten met slapen om in het goede ritme te komen.
Ik hoop dat we wat betreft het slapen in Amerika zelf net zo veel geluk hebben als jullie.
Want het lijkt me nog het ergst al de kleintjes midden in de nacht het vertikken om te slapen (de jongste is nu bijna 11 maanden en slaapt pas sinds 2 weken door) Dus ik hoop niet dat we zijn ritme helemaal in de war gaan gooien.
Vandaar de we er ook voor gekozen hebben om pas in December te gaan.
Ik zelf ervaar de Jetlag als ik eenmaal thuis ben ook altijd vervelender dan de heenweg.
Dus wij hebben ook een paar extra dagen om te herstellen.
groetjes !
Hebben jullie een fijne vakantie gehad?
En leuke plaatsten bezocht?
Dat word trouwens spannend want wij vliegen met United Airlines en moeten ook in Chigaco overstappen in 1 uur en 40 minuten tijd!!
En wat ik me er van herinner is het ook een grote luchthaven met veel lopen. Zo te horen is de overstap dus erg krap !
Hadden jullie een buggy mee?
OP de terug weg gaan we Via Washington maar dan is het alleen een stop en dan moeten we verder met het zelfde vliegtuig.
Maar het is wel waar wat je zegt, het is wel een voordeel die overstap want dan kunnen ze even hun beentjes strekken.
Hadden jullie de vlucht van Ams naar Chigaco de kleine de hele tijd op schoot?
Hoe je de Jetlag bij de kleine uitlegt klinkt ook niet echt erg!
Wij hebben wel mazzel dat we in Amerika zo rond 18 uur aankomen dus hoeven we niet heel lang te wachten met slapen om in het goede ritme te komen.
Ik hoop dat we wat betreft het slapen in Amerika zelf net zo veel geluk hebben als jullie.
Want het lijkt me nog het ergst al de kleintjes midden in de nacht het vertikken om te slapen (de jongste is nu bijna 11 maanden en slaapt pas sinds 2 weken door) Dus ik hoop niet dat we zijn ritme helemaal in de war gaan gooien.
Vandaar de we er ook voor gekozen hebben om pas in December te gaan.
Ik zelf ervaar de Jetlag als ik eenmaal thuis ben ook altijd vervelender dan de heenweg.
Dus wij hebben ook een paar extra dagen om te herstellen.
groetjes !
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Mijn vriend las je berichtje ook net even, en vroeg zich af hoe de douane dan werkt. Want ben je daar dan niet al klaar mee in Amsterdam?
Ben je al niet bij de Gates als je overstapt?
Ik weet he niet meer,..en er is al zoveel veranderd sinds die 2 jaar gelden dat wij met zijn tweeën gingen.
Want je koffertjes hoe je ook pas op te halen bij je eindbestemming toch?
Groetjes,
Willem en Angeline
Ben je al niet bij de Gates als je overstapt?
Ik weet he niet meer,..en er is al zoveel veranderd sinds die 2 jaar gelden dat wij met zijn tweeën gingen.
Want je koffertjes hoe je ook pas op te halen bij je eindbestemming toch?
Groetjes,
Willem en Angeline
Hallo allen,
Mijn ervaring met overstappen in Amerika (zonder kinderen) was dat we de bagage moesten claimen, ermee door de doune (in een lange rij) en zodra je door de doune heen was, kon je het hele zootje weer op de band gooien. Mijn man en ik vonden dat niet prettig. (Dit was overigens in 2005).
Volgend jaar gaan we met onze 2 kinderen (dan 2 en 4). Als je dan moet overstappen, met kids en handbagage je bagage moet claimen, in een lange doune rij kan komen te staan, lijkt 1u40m mij persoonlijk erg krap, maar wellicht hebben andere mensen hier andere ervaringen met overstappen, ik zou er een aparte draad voor openen anders.
Wij zouden daarom een (duurdere) rechtstreekse vlucht willen, zodat we dus die bagage-claim niet hebben tussendoor, mochten wij volgend jaar met onze 2 kids naar het Westen van USA gaan.
Groetjes,
Sylvia
Mijn ervaring met overstappen in Amerika (zonder kinderen) was dat we de bagage moesten claimen, ermee door de doune (in een lange rij) en zodra je door de doune heen was, kon je het hele zootje weer op de band gooien. Mijn man en ik vonden dat niet prettig. (Dit was overigens in 2005).
Volgend jaar gaan we met onze 2 kinderen (dan 2 en 4). Als je dan moet overstappen, met kids en handbagage je bagage moet claimen, in een lange doune rij kan komen te staan, lijkt 1u40m mij persoonlijk erg krap, maar wellicht hebben andere mensen hier andere ervaringen met overstappen, ik zou er een aparte draad voor openen anders.
Wij zouden daarom een (duurdere) rechtstreekse vlucht willen, zodat we dus die bagage-claim niet hebben tussendoor, mochten wij volgend jaar met onze 2 kids naar het Westen van USA gaan.
Groetjes,
Sylvia
Je moet altijd bij de eerste aankomst in de USA door de douane, je koffers van de band en opnieuw door de scan, afgeven bij de maatschappij waar je mee vliegt en vervolgens naar de gate van vertrek.
Groetjes, Nel
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dit is vrijwel zeker niet hetzelfde vliegtuig. Wat wel voorkomt is dat het vluchtnummer gelijk is. Misschien ben je daarmee in de war? Een binnenlandse vlucht in Amerika vliegt voor zover mij bekend nooit als transatlantische vlucht verder. Je zult dus altijd moeten overstappen.Gezinnetje schreef:OP de terug weg gaan we Via Washington maar dan is het alleen een stop en dan moeten we verder met het zelfde vliegtuig.
Roland
Ok,
ik zal jullie ff vertellen hoe het allemaal gaat. (andere forumleden, vul me aan of verbeter me als ik iets vergeet of het mis heb)
A: Op schiphol proberen of je goede plekken kan krijgen ivm met jullie kids. Wij werden perfect (!) geholpen door een van de mensen van United. Dat leverde ons economy-plus plekken op en een bedje voor de kleine. United claimt dat het slechts bedje tot een half jaar verstrekt, maar onze kleine paste er nog net in. Hij heeft er 2 x 2 uur in geslapen en voor de rest bij ons op schoot gezeten. (overigens had ik op de terugweg ook een bedje aangevraagd en hoewel dat in het systeem wel terug te vinden was konden de mensen op Chicago niets voor ons doen. Even geklaagd en toen werd er 1 iemand verplaats waardoor we drie stoelen hadden voor ons 2-en, waardoor ie tussen ons in kon liggen en nu zelfs 6 uur sliep). Veel vragen en proberen dus. Economy plus plekken op zowel de continentale vluchten als de binnenlandse vluchten scheelt echt een hoop ruimte! Als je er niet voor wilt betalen, veel zeuren en vragen... Hou ik eigenlijk niet van, maar hielp wel in dit geval.
B: Aangekomen op Chigaco moet je lange rijen verwachten. Het kan enorm schelen als je voor in het vliegtuig zit en probeert er zo snel mogelijk uit te komen en flink door te lopen tot de paspoort controle. Hoewel dit erg lastig is met kinderen... Maar wel proberen. Verwacht een lange rij bij de paspoorten. Uiteraard zal het per dag, tijdstip of maand schelen met de drukte. 3 jaar terug waren we er in een uurtje doorheen, nu zoals eerder vermeld duurde het veel langer. Als je door de paspoort controle bent, dan pak je al je bagage van de band (meestal staat dit al klaar) en loopt door nog een controle, maar deze is ff paspoort of tickets laten zien en je kan door. dan zet je je bagage op de transferband en heb je weer alleen je handbagage. Dan neem je het treintje naar de juiste terminal. Er rijden veel treintjes dus ook dit is geen probleem. Bij de juiste terminal, worden nogmaals je papieren gecheckt en gaat al je handbagage door de scanner (hier verloren wij heel veel tijd mee!) Daarna loop je naar de juiste gate en hoop je dat je op tijd bent haha (als je geluk hebt dan zit je al op de juiste terminal en hoef je slechts naar de goede gate te lopen, maar ga daar maar niet van uit)
C: Wij hebben een Quinny Buzz (zo'n 3 wieler) en die mocht mee tot aan de deur van het vliegtuig, zonder problemen. Telkens als we ergens geland waren stond ie dan weer keurig voor ons klaar, was perfect geregeld. Wel even zorgen dat er goede kaartjes aan hangen en dat je je bewijsjes ervan hebt. We hoefden dus behalve in het vliegtuig onze kleine nooit te tillen.
D: wat betreft de jetlag... We hebben een babybjorn bedje. Kost wel wat, maar is een pakketje van 5kg en even schudden en het staat. Inpakken is ook in 1 min. gedaan. Eigen hoeslakentje en dekentje en de kleine sliep de hele vakantie in zijn "eigen" bedje. Reuze handig!!
Mochten jullie nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag.
Wat de vakantie betreft (in het kort), zijn we van Las Vegas naar San Diego gegaan en dan langs de kust via Anaheim (we vinden LA niet zo leuk) pismo beach en Monterey naar SF. Van daar uit wilden we door Yosemite via Lake Tahoe, maar we zijn wel naar Lake Tahoe geweest, maar Yosemite hadden we te weinig tijd voor of we moesten te veel rijden en dan kwam onze kleine in protest haha De route aangepast en via nogmaals via Las Vegas naar Bryce canyon gegaan en toen naar Page, Grand Canyon en weer geeindigd in Las Vegas (vinden wij erg leuk en de kleine kon en kan heel goed tegen de warmte, in december overigens geen probleem,)
ps. Autostoeltjes mag je zo meenemen van United en komen niet bij je gewicht van de koffers. Overigens hadden we veel bagage , maar er werd nauwelijks naar het gewicht gekeken en dat gedeelte leverde geen enkel probleem op.
gr. Peter, Marjolein en Finn
ik zal jullie ff vertellen hoe het allemaal gaat. (andere forumleden, vul me aan of verbeter me als ik iets vergeet of het mis heb)
A: Op schiphol proberen of je goede plekken kan krijgen ivm met jullie kids. Wij werden perfect (!) geholpen door een van de mensen van United. Dat leverde ons economy-plus plekken op en een bedje voor de kleine. United claimt dat het slechts bedje tot een half jaar verstrekt, maar onze kleine paste er nog net in. Hij heeft er 2 x 2 uur in geslapen en voor de rest bij ons op schoot gezeten. (overigens had ik op de terugweg ook een bedje aangevraagd en hoewel dat in het systeem wel terug te vinden was konden de mensen op Chicago niets voor ons doen. Even geklaagd en toen werd er 1 iemand verplaats waardoor we drie stoelen hadden voor ons 2-en, waardoor ie tussen ons in kon liggen en nu zelfs 6 uur sliep). Veel vragen en proberen dus. Economy plus plekken op zowel de continentale vluchten als de binnenlandse vluchten scheelt echt een hoop ruimte! Als je er niet voor wilt betalen, veel zeuren en vragen... Hou ik eigenlijk niet van, maar hielp wel in dit geval.
B: Aangekomen op Chigaco moet je lange rijen verwachten. Het kan enorm schelen als je voor in het vliegtuig zit en probeert er zo snel mogelijk uit te komen en flink door te lopen tot de paspoort controle. Hoewel dit erg lastig is met kinderen... Maar wel proberen. Verwacht een lange rij bij de paspoorten. Uiteraard zal het per dag, tijdstip of maand schelen met de drukte. 3 jaar terug waren we er in een uurtje doorheen, nu zoals eerder vermeld duurde het veel langer. Als je door de paspoort controle bent, dan pak je al je bagage van de band (meestal staat dit al klaar) en loopt door nog een controle, maar deze is ff paspoort of tickets laten zien en je kan door. dan zet je je bagage op de transferband en heb je weer alleen je handbagage. Dan neem je het treintje naar de juiste terminal. Er rijden veel treintjes dus ook dit is geen probleem. Bij de juiste terminal, worden nogmaals je papieren gecheckt en gaat al je handbagage door de scanner (hier verloren wij heel veel tijd mee!) Daarna loop je naar de juiste gate en hoop je dat je op tijd bent haha (als je geluk hebt dan zit je al op de juiste terminal en hoef je slechts naar de goede gate te lopen, maar ga daar maar niet van uit)
C: Wij hebben een Quinny Buzz (zo'n 3 wieler) en die mocht mee tot aan de deur van het vliegtuig, zonder problemen. Telkens als we ergens geland waren stond ie dan weer keurig voor ons klaar, was perfect geregeld. Wel even zorgen dat er goede kaartjes aan hangen en dat je je bewijsjes ervan hebt. We hoefden dus behalve in het vliegtuig onze kleine nooit te tillen.
D: wat betreft de jetlag... We hebben een babybjorn bedje. Kost wel wat, maar is een pakketje van 5kg en even schudden en het staat. Inpakken is ook in 1 min. gedaan. Eigen hoeslakentje en dekentje en de kleine sliep de hele vakantie in zijn "eigen" bedje. Reuze handig!!
Mochten jullie nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag.
Wat de vakantie betreft (in het kort), zijn we van Las Vegas naar San Diego gegaan en dan langs de kust via Anaheim (we vinden LA niet zo leuk) pismo beach en Monterey naar SF. Van daar uit wilden we door Yosemite via Lake Tahoe, maar we zijn wel naar Lake Tahoe geweest, maar Yosemite hadden we te weinig tijd voor of we moesten te veel rijden en dan kwam onze kleine in protest haha De route aangepast en via nogmaals via Las Vegas naar Bryce canyon gegaan en toen naar Page, Grand Canyon en weer geeindigd in Las Vegas (vinden wij erg leuk en de kleine kon en kan heel goed tegen de warmte, in december overigens geen probleem,)
ps. Autostoeltjes mag je zo meenemen van United en komen niet bij je gewicht van de koffers. Overigens hadden we veel bagage , maar er werd nauwelijks naar het gewicht gekeken en dat gedeelte leverde geen enkel probleem op.
gr. Peter, Marjolein en Finn
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal,
Leuk en handig om alle reacties hier te lezen.
Ik vind het nog steeds raar alleen dat ik mijn koffers zelf over moet brengen(dit is in 2006 namelijk nog gewoon voor ons gedaan)
En ik zie ook niet hoe ik dit zou moeten doen we hebben namelijk maar 1,40 uur om van terminal 1 naar 5 te komen.
Als je de plattegrond bekijkt of het vliegveld voor de geest haalt,(chigago O hare) zal je inzien dat je dit zelf zonder koffers best rap moet doen.
En als ik dan al lees dat je per check een uur in de rij kan staan kunnen we dus vergeten dat wij ooit onze vlucht halen.
Ik wacht jullie reacties af.
Groetjes Gezinnetje
En klagen en rondtrekken dus
Leuk en handig om alle reacties hier te lezen.
Ik vind het nog steeds raar alleen dat ik mijn koffers zelf over moet brengen(dit is in 2006 namelijk nog gewoon voor ons gedaan)
En ik zie ook niet hoe ik dit zou moeten doen we hebben namelijk maar 1,40 uur om van terminal 1 naar 5 te komen.
Als je de plattegrond bekijkt of het vliegveld voor de geest haalt,(chigago O hare) zal je inzien dat je dit zelf zonder koffers best rap moet doen.
En als ik dan al lees dat je per check een uur in de rij kan staan kunnen we dus vergeten dat wij ooit onze vlucht halen.
Ik wacht jullie reacties af.
Groetjes Gezinnetje
En klagen en rondtrekken dus
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat is al jaren zo hoor, dat je zelf je koffer door de douane moet dragen op de eerste luchthaven in de VS.Gezinnetje schreef: Ik vind het nog steeds raar alleen dat ik mijn koffers zelf over moet brengen(dit is in 2006 namelijk nog gewoon voor ons gedaan)
In ieder geval moesten wij het in 2006 ook al doen.
Misschien hadden jullie een tussenlanding in Europa? Dan worden de koffers namelijk wel meteen doorgelabeld naar de VS.
Marjon
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Laatste keer zijn we via Houston gegaan en dus zelf niks gedaan(en ja de koffers zijn wel aangekomen
)
De keer daarvoor zijn we in Zurich over gestapt dus dat klopt wel.
De keer daarvoor zijn we in Zurich over gestapt dus dat klopt wel.
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Dit klopt volgens mij niet helemaal, er staat duidelijk bij dat het hetzelfde vliegtuig isCoyote schreef:Dit is vrijwel zeker niet hetzelfde vliegtuig. Wat wel voorkomt is dat het vluchtnummer gelijk is. Misschien ben je daarmee in de war? Een binnenlandse vlucht in Amerika vliegt voor zover mij bekend nooit als transatlantische vlucht verder. Je zult dus altijd moeten overstappen.Gezinnetje schreef:OP de terug weg gaan we Via Washington maar dan is het alleen een stop en dan moeten we verder met het zelfde vliegtuig.
Roland
Dit staat letterlijk op de E-tickets:
Geen overstap naar ander toestel. Tijd tussen de vluchten: 2u 11min
Ach we zien het vanzelf
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Dat is vervelend! ik zie het bij ons dus echt helemaal mis gaan met de 1uur en 40 min overstap tijd.pepilein schreef: Wij hadden echter wel de pech dat we door een dramatische douane en bagage controle in Chigaco, we onze aansluitende vlucht miste op 1 minuut!... (ondanks dat we 2 en half uur de tijd hadden!). We moesten daardoor nog eens 3 uur bij de gate wachten.
Zijn er toen nog extra koste in rekening gebracht ofzo?(voor die andere vlucht)
Nee we werden gewoon overgeboekt op de eerstvolgende vlucht. Jammergenoeg ging die pas 3 uur later en daar kwam later nog een uur vertraging bij, maar dat had niks te maken met de douane of controle. Doordat ik ook daar weer even flink heb lopen zeuren kregen we wel weer (gratis) economy plus plaatsen. Ik adviseer, bij wie je de vluchten geboekt hebt ,eens te vissen naar een vlucht later vanuit Chicago naar L.A. Misschien voor de kids niet zo fijn, maar wel minder stressvol voor jullie.
Succes
Succes
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
US Airways ?Gezinnetje schreef: Dit klopt volgens mij niet helemaal, er staat duidelijk bij dat het hetzelfde vliegtuig is
Ach we zien het vanzelf
Wij hadden deze vakantie een vlucht van Frankfurt naar L.A. met technical stop in Charlotte. Vluchtnummer bleef hetzelfde, reisbureau dacht gewoon refuel ofzo.
In Frankfurt aangekomen zagen we enkel een vlucht Frankfurt - Charlotte, navraag leerde dat we moesten overstappen en door douane in Charlotte, NC.
PS: Charlotte is de slechtste luchthaven die ik ooit gedaan heb.
Bij het zoeken naar vluchten voor volgend jaar, zie ik dikwijls zogezegde rechtstreeks vluchten van US Airways, kleine letters verklaren veel.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je dat ook gecontroleerd op de website van United Airlines? (Las dat je daarmee vliegt). Ik ben nl. ook al eens terug gevlogen vanaf LAX met een tussenstop in Washington DC. Beide vluchtnummers waren gelijk (UA946) maar moest wel overstappen in een ander vliegtuig.Gezinnetje schreef:Dit klopt volgens mij niet helemaal, er staat duidelijk bij dat het hetzelfde vliegtuig is
Roland
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Nee United, maar het staat op de reisplanner gekregen na boeking. Vlucht nr is ook hetzelfde,maar er staat dus ook bij dat het hetzelfde vliegtuig blijft. Ben benieuwd(duurt namelijk wel dik 2 uur voor we vedergaan en bij mijn overstap heb ik maar 1uur 40)GoBieN schreef:US Airways ?Gezinnetje schreef: Dit klopt volgens mij niet helemaal, er staat duidelijk bij dat het hetzelfde vliegtuig is
Ach we zien het vanzelf
Wij hadden deze vakantie een vlucht van Frankfurt naar L.A. met technical stop in Charlotte. Vluchtnummer bleef hetzelfde, reisbureau dacht gewoon refuel ofzo.
In Frankfurt aangekomen zagen we enkel een vlucht Frankfurt - Charlotte, navraag leerde dat we moesten overstappen en door douane in Charlotte, NC.
PS: Charlotte is de slechtste luchthaven die ik ooit gedaan heb.
Bij het zoeken naar vluchten voor volgend jaar, zie ik dikwijls zogezegde rechtstreeks vluchten van US Airways, kleine letters verklaren veel.
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Ik zie niet staan waar ik een vlucht die pas over 4 maanden is kan checken.Coyote schreef:Heb je dat ook gecontroleerd op de website van United Airlines? (Las dat je daarmee vliegt). Ik ben nl. ook al eens terug gevlogen vanaf LAX met een tussenstop in Washington DC. Beide vluchtnummers waren gelijk (UA946) maar moest wel overstappen in een ander vliegtuig.Gezinnetje schreef:Dit klopt volgens mij niet helemaal, er staat duidelijk bij dat het hetzelfde vliegtuig is
Roland
Enige wat me wel opvalt is dat bij overtap op de heen weg staan ook terminal nrs.
Dit staat er bij de terug weg niet, en dan nog de tekst dat het het zelfde vliegtuig blijft.
Dus tot zover ga ik er nog vanuit dat we echt niet hoeven over te stappen.
En zo wel gaan we even klagen
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt bijv. op de site van United kijken door een fictieve boeking te doen op de data dat jij vliegt. Met een beetje geluk rollen jouw vluchten er dan ook uit. Verder zal er wel een soort van 'spoorboekje' zijn van de dagelijkse vluchten. Als je de data (datum heen en terug + vluchtnr's) geeft kan ik het zo voor je opzoeken.Gezinnetje schreef:Ik zie niet staan waar ik een vlucht die pas over 4 maanden is kan checken.
Enige wat me wel opvalt is dat bij overtap op de heen weg staan ook terminal nrs.
Dit staat er bij de terug weg niet, en dan nog de tekst dat het het zelfde vliegtuig blijft.
Dus tot zover ga ik er nog vanuit dat we echt niet hoeven over te stappen.
En zo wel gaan we even klagenZwart op wit dat dit niet hoeft ik wil wel business class hahaha
Ik hoop natuurlijk ook voor je dat je niet hoeft over te stappen. In ieder geval zul je het vliegtuig uit moeten. Na de vlucht van Los Angeles naar Washington DC zal een vliegtuig immers schoongemaakt en bijgetankt moeten worden.
Roland
- Gezinnetje
- Amerika-ontdekker
Vertrekdatum vr 4 dec 15u 36min Totale vliegtijd
Vertrek Amsterdam United Airlines 909
Economy class | Boeing 767
9u 25min
10:55 Amsterdam-Schiphol airport (AMS)
Overstap 1 Chicago, Illinois
13:20 O'Hare International (ORD) | Terminal 5
Maaltijden: Lunch; Snack of brunch
Overstappen naar een ander toestel. Overstaptijd: 1u 40min
Vertrek Chicago, Illinois United Airlines 123
Economy class | Boeing 757
4u 31min
15:00 O'Hare International (ORD) | Terminal 1
Aankomst Los Angeles, California
17:31 Los Angeles Int'l (LAX) | Terminal 7
Maaltijden: Maaltijden en drank te koop
Retourdatum ma 28 dec 14u 20min Totale vliegtijd
Deze vlucht komt de volgende dag aan.
Vertrek Los Angeles, California United Airlines 946
Economy class | Boeing 777
4u 50min
07:55 Los Angeles Int'l (LAX) | Terminal 7
Overstap 1
Aankomst Washington Dc, District of Columbia
15:45 Dulles Intl airport (IAD)
Maaltijden: Maaltijd tegen betaling
Vertrek Washington Dc, District of Columbia United Airlines 946
7u 19min
17:56 Dulles Intl airport (IAD)
Aankomst Amsterdam
07:15 Amsterdam-Schiphol airport (AMS)
Dit is het hele schema misschien dat jij verder komt dan ik.
Vertrek Amsterdam United Airlines 909
Economy class | Boeing 767
9u 25min
10:55 Amsterdam-Schiphol airport (AMS)
Overstap 1 Chicago, Illinois
13:20 O'Hare International (ORD) | Terminal 5
Maaltijden: Lunch; Snack of brunch
Overstappen naar een ander toestel. Overstaptijd: 1u 40min
Vertrek Chicago, Illinois United Airlines 123
Economy class | Boeing 757
4u 31min
15:00 O'Hare International (ORD) | Terminal 1
Aankomst Los Angeles, California
17:31 Los Angeles Int'l (LAX) | Terminal 7
Maaltijden: Maaltijden en drank te koop
Retourdatum ma 28 dec 14u 20min Totale vliegtijd
Deze vlucht komt de volgende dag aan.
Vertrek Los Angeles, California United Airlines 946
4u 50min
07:55 Los Angeles Int'l (LAX) | Terminal 7
Overstap 1
Aankomst Washington Dc, District of Columbia
15:45 Dulles Intl airport (IAD)
Maaltijden: Maaltijd tegen betaling
Vertrek Washington Dc, District of Columbia United Airlines 946
7u 19min
17:56 Dulles Intl airport (IAD)
Aankomst Amsterdam
07:15 Amsterdam-Schiphol airport (AMS)
Dit is het hele schema misschien dat jij verder komt dan ik.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4242 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties