Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mirjam Peeters: rondreis zuidelijk staten
-
- Amerika-ontdekker
Reis Mirjam Peeters: rondreis zuidelijk staten
Hallo,
Wij willen een rondreis door het zuiden gaan maken en ik heb de volgende route gezien.
Atlanta - Sherokee - Charleston - St. Augustine - Tallahassee - New Orleans - Natchez - Memphis - Nashville - Atlanta
Graag zou ik van jullie willen weten of dit een mooie route is. Ik weet ook eigenlijk niet of het stuk New Orleans en Natchez erg mooi is of dat we beter daar kunnen afsnijden en meteen richting Jackson of Montgommery zouden moeten gaan.
Ik hoor het graag.
gr. Mirjam
Wij willen een rondreis door het zuiden gaan maken en ik heb de volgende route gezien.
Atlanta - Sherokee - Charleston - St. Augustine - Tallahassee - New Orleans - Natchez - Memphis - Nashville - Atlanta
Graag zou ik van jullie willen weten of dit een mooie route is. Ik weet ook eigenlijk niet of het stuk New Orleans en Natchez erg mooi is of dat we beter daar kunnen afsnijden en meteen richting Jackson of Montgommery zouden moeten gaan.
Ik hoor het graag.
gr. Mirjam
- Bandido
- Amerika-expert
Re: advies rondreis zuidelijk staten Amerika
Hoeveel tijd hebben jullie uigetrokken voor de route? En wat me verder meteen opvalt is het ontbreken van Savannah. Dat is toch wel echt een must, vooral omdat je er in wezen langskomt. Verder vind ik persoonlijk West-Tennessee (Memphis)wat minder interessant, in plaats daarvan zou ik misschien geneigd dat over te slaan en zijn wat langer te blijven in de regio Noord-Georgia, en het westen van North Carolina. Oftewel de Smokies en de zuidelijke flanken van de Appalachians. Er zijn een hoop leuke en historische stadjes te vinden en de natuur is er prachtig.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reactie Bandido.
We willen 17 dagen gaan.
Savannah is in de Smokey Mountains?
Memphis kunnen we niet overslaan met een vriend die helemaal weg is van Elvis
De Appalachians ligt meer naar rechts boven toch?
We willen 17 dagen gaan.
Savannah is in de Smokey Mountains?
Memphis kunnen we niet overslaan met een vriend die helemaal weg is van Elvis

De Appalachians ligt meer naar rechts boven toch?
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, Savannah ligt aan de kust, min of meer op de route van Charleston naar St. Augustine. Je komt er dus in principe toch langs. En ja, als Elvisfan moet je natuurlijk inderdaad naar Graceland, dat kan ik me indenken.
Maar goed, het was ook maar een suggestie. De Smokies liggen ruwweg in het gebied tussen Noord-Georgia, West North Carolina en het oosten van Tennessee. Maar qua afstanden zou het te doen moeten zijn in de tijd die jullie ervoor hebben uitgetrokken. Ik zou persoonlijk ervoor kiezen bepaalde routes gewoon in een ruk te doen, dan kun je wat langer genieten in de plaatsen die jullie bezoeken. Het noorden van Florida (St. Augustine - Tallahassee) is zo'n stuk dat niet bijster boeiend is. Ik zou trouwens in plaats van Tallahassee dan ook eerder gaan voor een plaats aan de kust van de Golf van Mexico (bv Pensacola of Panama City). De stranden zijn daar prachtig en dan kun je dat misschien nog mooi even mee pakken.

Maar goed, het was ook maar een suggestie. De Smokies liggen ruwweg in het gebied tussen Noord-Georgia, West North Carolina en het oosten van Tennessee. Maar qua afstanden zou het te doen moeten zijn in de tijd die jullie ervoor hebben uitgetrokken. Ik zou persoonlijk ervoor kiezen bepaalde routes gewoon in een ruk te doen, dan kun je wat langer genieten in de plaatsen die jullie bezoeken. Het noorden van Florida (St. Augustine - Tallahassee) is zo'n stuk dat niet bijster boeiend is. Ik zou trouwens in plaats van Tallahassee dan ook eerder gaan voor een plaats aan de kust van de Golf van Mexico (bv Pensacola of Panama City). De stranden zijn daar prachtig en dan kun je dat misschien nog mooi even mee pakken.
-
- Amerika-ontdekker
Dank je, dat is een goede tip. Het strand is altijd lekker zo halverwege een reis.
Ik ben ook pas kort bezig me te verdiepen in deze reis. We willen hem in mei volgend jaar doen.
Maar is New Orleans een belangrijke stad om te bezoeken of kunnen we daar zonder een hele hoop te missen omheen gaan?
Omdat de meeste afstanden tussen de steden zo rond de 400 km zijn zat ik inderdaad te denken om om de dag te rijden. Zo hebben we denk ik wat meer tijd om dingen te zien.
Ik ben ook pas kort bezig me te verdiepen in deze reis. We willen hem in mei volgend jaar doen.
Maar is New Orleans een belangrijke stad om te bezoeken of kunnen we daar zonder een hele hoop te missen omheen gaan?
Omdat de meeste afstanden tussen de steden zo rond de 400 km zijn zat ik inderdaad te denken om om de dag te rijden. Zo hebben we denk ik wat meer tijd om dingen te zien.
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, New Orleans is toch wel een stad die je gezien moet hebben, echt de moeite waard. Maar ik zou dan weer niet te lang doen over het stuk naar Memphis. Dan kun je in zowel New Orleans als Memphis (Graceland) mooi de tijd nemen om dat te bekijken. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zelf leuk vindt, als je vindt dat er teveel steden in je reis zitten, dan kun je overwegen om juist wel ergens waar het wat rustiger is te verblijven. Of door bv toch nog een paar dagen naar de Smokies te gaan, dan heb je echt alles: steden, kust/strand, natuur en bergen.
En inderdaad, ik zou ook kiezen voor een paar dagen relaxen aan het strand. En in jullie planning zou het prachtig uitkomen dat het ongeveer midden in de trip zit.
En inderdaad, ik zou ook kiezen voor een paar dagen relaxen aan het strand. En in jullie planning zou het prachtig uitkomen dat het ongeveer midden in de trip zit.
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel.
Ik ga er weer verder over nadenken en puzzelen en ik zal zeker nog met een aantal vragen hier komen hoor.
Ik ga er weer verder over nadenken en puzzelen en ik zal zeker nog met een aantal vragen hier komen hoor.

Hallo Mirjam, we hebben nog maar net onze vakantie achter de rug en zijn in een groot gedeelte van jullie a.s. reis geweest. Zie mijn weblog 2009 hieronder.
Wij vonden Memphis erg leuk, Graceland is een echte aanrader. Nashvillle vonden we wat tegenvallen. Het Crazy horse saloon restaurant was wel een leuke ervaring maar de stad zelf is smerig (vonden wij).
New Orleans is leuk om gezien te hebben en het strand van Panama city beach is echt geweldig.
Succes met plannen, groeten
Anita
Wij vonden Memphis erg leuk, Graceland is een echte aanrader. Nashvillle vonden we wat tegenvallen. Het Crazy horse saloon restaurant was wel een leuke ervaring maar de stad zelf is smerig (vonden wij).
New Orleans is leuk om gezien te hebben en het strand van Panama city beach is echt geweldig.
Succes met plannen, groeten
Anita
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Voor 17 dagen is deze route denk ik te ruim genomen.
Je moet dan teveel kilometers rijden en veel mooie plekken laten schieten.
Wil je de route rijden en genoeg tijd hebben voor de hoogtepunten, dan heb je minimaal 3 weken nodig denk ik.
Dan zou je zo iets kunnen doen.
Ik heb voor een aantal plaatsen al 2 nachten gerekend en kom dan uit op 20 dagen (dus excl. de vliegdagen).
Wij vonden Saint Augustine leuk toen we er waren, maar vonden Savannah en Charleston die daarna kwamen veel mooier en interessanter. Saint Augustine is erg toeristisch namelijk.
Savannah is echt een aanrader en ook buiten de stad is voldoende te zien (bijv. Tybee Beach / eten bij 'The Crab Shack')
Trek in en rond New Orleans ook voldoende tijd uit voor een swamptour en ga niet vanuit New Orleans maar boek deze tussen New Orleans en Lafayette (Cajun Country). Die zijn doorgaans minder toeristisch en gaan met kleinere groepjes.
Als je echt maar 17 dagen weg kan, dan zou ik de route beperken en beter een aantal dingen goed bekijken dan veel rijden en uiteindelijk weinig zien.
Have Fun
Bert
Je moet dan teveel kilometers rijden en veel mooie plekken laten schieten.
Wil je de route rijden en genoeg tijd hebben voor de hoogtepunten, dan heb je minimaal 3 weken nodig denk ik.
Dan zou je zo iets kunnen doen.
Ik heb voor een aantal plaatsen al 2 nachten gerekend en kom dan uit op 20 dagen (dus excl. de vliegdagen).
Wij vonden Saint Augustine leuk toen we er waren, maar vonden Savannah en Charleston die daarna kwamen veel mooier en interessanter. Saint Augustine is erg toeristisch namelijk.
Savannah is echt een aanrader en ook buiten de stad is voldoende te zien (bijv. Tybee Beach / eten bij 'The Crab Shack')
Trek in en rond New Orleans ook voldoende tijd uit voor een swamptour en ga niet vanuit New Orleans maar boek deze tussen New Orleans en Lafayette (Cajun Country). Die zijn doorgaans minder toeristisch en gaan met kleinere groepjes.
Als je echt maar 17 dagen weg kan, dan zou ik de route beperken en beter een aantal dingen goed bekijken dan veel rijden en uiteindelijk weinig zien.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-newbie
Bertorelli,
Zou deze toer ook te doen zijn met een mobilhome? (we zijn namelijk net dezelfde reis aan het plannen op dit moment)
Ik zou hem persoonlijk wel andersom doen.
Bedankt voor de tips!
King of Leon
Zou deze toer ook te doen zijn met een mobilhome? (we zijn namelijk net dezelfde reis aan het plannen op dit moment)
Ik zou hem persoonlijk wel andersom doen.

Bedankt voor de tips!
King of Leon
Wat grappig dat ik dit hier zie staan, ben net een beetje aan het uitzoeken voor volgend jaar (ben tenslotte al weer 10 dagen terug), alleen willen we beginnen in Atlanta en dan linksom en eindigen in Pensacola, hier willen we als het mogelijk is doorvliegen naar El Paso en er nog twee weken Zuid-Westen aan vast plakken.Bertorelli schreef: Dan zou je zo iets kunnen doen.
Bert
De reden dat we niet via New Orleans door willen vliegen heeft te maken met de drop-of kosten van de auto en tussen GA en FL zitten geen kosten. We zouden ook naar Atlanta door kunnen rijden maar scheelt toch weer aardig wat mijlen.
Ik ga dit draadje in ieder geval in de gaten houden, want heb me nog niet heel erg verdiept in de "to do's"
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Color01
- Amerika-expert
King of Leon schreef:Bertorelli,
je bedoelt zeker een RV of een Camper...want dit is een Mobil Home.

- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Natuurlijk is dat te doen.King of Leon schreef:Bertorelli,
Ik zou hem persoonlijk wel andersom doen.![]()
Bedankt voor de tips!
King of Leon
De langste rit is 400km en dat moet met een camper ook prima te doen zijn.
De gemiddelde snelheid zal iets lager liggen, dus misschien dat je bij de langere ritten een extra tussenstop kan plannen.
Aan de andere kant kun je ook wat langer doorrijden, want je hebt je huis bij je.
Have Fun,
Bertorelli
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-newbie
Tuurlijk bedoel ik een Camper.Color01 schreef:King of Leon schreef:Bertorelli,
je bedoelt zeker een RV of een Camper...want dit is een Mobil Home.![]()

-
- Amerika-newbie
Hoe zit het trouwens met de veiligheid op deze route? Je hoort toch allerhande verhalen van losgeslagen, ontheemde mensen die in tenten moeten wonen. Met als gevolg dat de criminaliteit naar het schijnt behoorlijk aan het stijgen is.
Moeten we ons als "rijke " buitenlander geen zorgen maken om jaloerse reacties in het Zuiden van de states?
Is er iemand al terug van ginder met anekdotes, reisverhalen, impressies?
Thanks voor de reacties!
Moeten we ons als "rijke " buitenlander geen zorgen maken om jaloerse reacties in het Zuiden van de states?
Is er iemand al terug van ginder met anekdotes, reisverhalen, impressies?
Thanks voor de reacties!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Waar hoor je die verhalen? Heb je ook een bron? Wij hebben er afgelopen mei/juni in ieder geval niets van gemerkt en zeker geen 'jaloerse reacties' (Wij waren overigens niet in het Zuiden). Jaloerse reacties heb ik sowieso nog nooit meegemaakt. Amerikanen zijn juist vaak heel belangstellend als je bijv. in een mooie auto rijdt heb ik gemerkt.
Roland
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Mirjam,Mirjam Peeters schreef: Wij willen een rondreis door het zuiden gaan maken en ik heb de volgende route gezien.
Het is best een mooie route hoor. Savannah zou ik zeker niet overslaan, een stad met veel historie en sfeer met al zijn leuke pleintjes. Bij het Visitor Center kun je een leuke wandeling (met kaartje en beschrijving) krijgen door het historic district.
De route langs de Mississippi via Natchez is ook de moeite waard. Langs de route zijn bijv.een aantal plantages te bezoeken, de huizen in Natchez en omgeving zijn ook prachtig. Erg herkenbaar van films e.d. Op weg naar Memphis zou ik dan ook Vicksburg meenemen en een bezoek brengen aan het Nat. Military Park. Hier heeft een grote slag plaatsgevonden tijdens de burgeroorlog en je vindt in dit park veel memorials en krijgt een goede indruk van een belangrijk stuk geschiedenis van Amerika.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Kijk ook eens naar ons reisverslag van dit jaar, 5 weken met een camper in o.a. die streken!
Zie onderschrift.
Veel plezier met de voorbereiding!
Ingrid.
Zie onderschrift.
Veel plezier met de voorbereiding!
Ingrid.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Amerika-newbie
Ok, bedankt voor de geruststelling.Coyote schreef:Waar hoor je die verhalen? Heb je ook een bron? Wij hebben er afgelopen mei/juni in ieder geval niets van gemerkt en zeker geen 'jaloerse reacties' (Wij waren overigens niet in het Zuiden). Jaloerse reacties heb ik sowieso nog nooit meegemaakt. Amerikanen zijn juist vaak heel belangstellend als je bijv. in een mooie auto rijdt heb ik gemerkt.
Roland

- Bandido
- Amerika-expert
Wat voor verhalen dan? Ik heb nog nooit zoiets gehoord en ik woon hier. En tentenkampen heb ik al helemaal nog nooit gezien in het Zuiden. Heel Amerika is geraakt door de recessie, maar relatief gezien valt het in het Zuiden nog wel mee. Qua criminaliteit ook niet. En als toerist zul je er al helemaal niks van merken, "Southern Hospitality" bestaat nog steeds en je zult vooral veel vriendelijke en belangstellende mensen tegenkomen.King of Leon schreef:Hoe zit het trouwens met de veiligheid op deze route? Je hoort toch allerhande verhalen van losgeslagen, ontheemde mensen die in tenten moeten wonen. Met als gevolg dat de criminaliteit naar het schijnt behoorlijk aan het stijgen is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht