Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

creditcardgegevens via email doorgeven

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: creditcardgegevens via email doorgeven

Bericht door Texas Boy »

Arno schreef:Bellen of e-mailen? Het is eender.

Wij bestellen dagelijks diverse items per telefoon en geven de CC gegevens door, dit is een standaard handeling in Amerika en veilig. Ook bestellen we via sites waar je de CC gegevens door geeft. Per e-mail gebeurt eigenlijk nooit, is dus ook het meest onveilig omdat er niet een aankoop op hetzelfde moment plaats vind, dus niet doen. Paypal brengt veel kosten mee voor de ontvanger geld, 6%, dus velen accepteren Paypal niet.
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Wij faxen......dan heb je ook een bewijs dat je hebt gefaxt en voor welk bedrag je toestemming hebt gegeven.
En we vragen meestal dan een bevestiging via email.
:D :D :D
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik ben er ook net achter dat PayPal geld ontvangen alleen geld kosten als je de ontvangende partij verzoekt om geld voor "services or goods". Als het 1) van paypal account naar paypal account gaat (dus geen CC), en 2) de betalende partij de betaling initieert en niet aangeeft dat het voor "goods or services" is, brengt paypal geen kosten in rekening. Dat heet dan "money transfer between family or friends". In alle andere gevallen kost het meestal 2.9% van het overgemaakte bedrag plus 30 ct. Tenzij je veel transacties hebt per maand, dan gaan de kosten ietsje omlaag (> $100.000 per maand aan transacties). Deze methode wordt echter door PayPal niet bijster goed geadverteerd, hetgeen niet zo vreemd is want dan verdienen ze niets.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ik heb ook al een paar keer mijn CC gegevens via e-mail verstuurd.
Wel heb ik dan de gegevens in stukjes gehakt en in 2 of 3 mails verzonden.
o.a. ook naar Terry.
Hier heb ik nog geen problemen mee gehad.

Zoals hierboven al beschreven is kan op veel manieren gefraudeerd worden met creditcards.
Voor boekingen en bestellingen via internet gebruiken we altijd mijn CC.
Nooit problemen mee gehad, terwijl met de CC van mijn man wel al fraude is gepleegd, en die gegevens hebben we nog nooit via internet doorgegeven.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Loek schreef:Ik ben er ook net achter dat PayPal geld ontvangen alleen geld kosten als je de ontvangende partij verzoekt om geld voor "services or goods". Als het 1) van paypal account naar paypal account gaat (dus geen CC), en 2) de betalende partij de betaling initieert en niet aangeeft dat het voor "goods or services" is, brengt paypal geen kosten in rekening. Dat heet dan "money transfer between family or friends". In alle andere gevallen kost het meestal 2.9% van het overgemaakte bedrag plus 30 ct. Tenzij je veel transacties hebt per maand, dan gaan de kosten ietsje omlaag (> $100.000 per maand aan transacties). Deze methode wordt echter door PayPal niet bijster goed geadverteerd, hetgeen niet zo vreemd is want dan verdienen ze niets.

Tip van de week, thanks, ga ik aan onze klanten doorgeven want heb een hekel aan onnodige kosten.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Texas Boy schreef:[

Tip van de week, thanks, ga ik aan onze klanten doorgeven want heb een hekel aan onnodige kosten.
Toch maar opletten
Waarom zou een koper instemmen om een privé betaling te doen voor een aankoop bij een verkoper? Het mag niet, en de koper verliest zijn PayPal kopersbescherming. Terwijl een normale PayPal betaling van een aankoop ook geen kosten heeft voor de koper.

Gebruikersovereenkomst voor PayPal-service

Als u goederen of diensten verkoopt, mag u de koper niet vragen de aankoop te betalen met een privé-betaling. Doet u dit toch, dan kan PayPal u het recht ontzeggen om deze of andere privé-betalingen te ontvangen.

policy
bron
https://www.paypal.com/be/cgi-bin/websc ... ees-policy
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Of je CC-gegevens veilig zijn hangt van zoveel dingen af
Als degene in het motel jouw gegevens weer laat slingeren weet je ook nooit wie het onderschept....
Sowieso moet je er altijd maar op vertrouwen dat al dat hotelpersoneel en de mensen bij amazon er niet met jouw creditcardgegevens vandoor gaan. Er hoeft maar 1 rotte appel tussen te zitten bij een klein motelletje in de middle of nowhere en je gegevens liggen alsnog op straat

Een creditcard is sowieso een heel onveilig betaalmiddel als je er over nadenkt. Sinds kort heb je wle die pincode die het iets minder makkelijk maakt, maar daarvoor was het helemaal easy......

ik heb ook wel een per mail gegevens gestuurd, wel in 4 verschillende emails.
En ook wel eens per telefoon...tsja, ik maak me er niet al te druk om hoor
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer