Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ? Deel 1 reviews t/m 2009
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ?
Wat raar ... wij hebben al minstens zes keer bij Enterprise gehuurd (Boston MA, Lancaster PA, Phoenix AZ, Madera CA, Golden CO, Everett WA). Soms vooraf gereserveerd vanuit Nederland, soms ter plekke spontaan gebeld. Nog nooit de vraag gekregen om een internationaal rijbewijs, altijd met onze gewone Nederlandse rijbewijzen een auto meegekregen.
Op alle plaatsen behalve Madera (zijn we zelf heen gereden) zijn we netjes opgehaald en terug gebracht, soms konden we de auto zelfs op de camping achterlaten (Lancaster). Eén keer werd Alberts creditcard niet geaccepteerd en hebben wij mijn kaart gebruikt (wij gaan nooit met één kaart weg!), maar die kaart bleek achteraf ook geblokkeerd te zijn vanuit Mastercard in Nederland.
Sorry, maar van ons niets dan lof voor Enterprise. Als member maken we tegenwoordig regelmatig gebruik van hun weekendaanbiedingen of andere special offers en voor enkele dagen zijn ze dan vaak nog veel goedkoper dan andere verhuurders.
Ik denk dat jij heel veel pech gehad hebt!! Jammer, zoiets kan inderdaad een akelig domper zijn. Ik hoop dat jullie vakantie verder wel goed verloopt. Bevalt de camper???
Op alle plaatsen behalve Madera (zijn we zelf heen gereden) zijn we netjes opgehaald en terug gebracht, soms konden we de auto zelfs op de camping achterlaten (Lancaster). Eén keer werd Alberts creditcard niet geaccepteerd en hebben wij mijn kaart gebruikt (wij gaan nooit met één kaart weg!), maar die kaart bleek achteraf ook geblokkeerd te zijn vanuit Mastercard in Nederland.
Sorry, maar van ons niets dan lof voor Enterprise. Als member maken we tegenwoordig regelmatig gebruik van hun weekendaanbiedingen of andere special offers en voor enkele dagen zijn ze dan vaak nog veel goedkoper dan andere verhuurders.
Ik denk dat jij heel veel pech gehad hebt!! Jammer, zoiets kan inderdaad een akelig domper zijn. Ik hoop dat jullie vakantie verder wel goed verloopt. Bevalt de camper???
Camper bevalt prima en de rest ook.
We hebben nog 2 reserveringen staan bij ze (ben ook member) en ik ga afwachten hoe die zaken gaan lopen.
We hebben nog 2 reserveringen staan bij ze (ben ook member) en ik ga afwachten hoe die zaken gaan lopen.
Nico

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan je een klacht indienen bij het hoofdkantoor of zo? Dit is gewoon niet acceptabel, ik denk dat je hier zeker compensatie voor moet krijgen!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: Orlando International Airport
Afgeleverd in: Orlando International Airport
Meegekregen: konden kiezen uit 'alle' midsize SUV's, maar er stonden enkel nog maar KIA's en 1 Nissan Murano. Deze laatste hebben we genomen
Wanneer: 26 juli tem 10 augustus 2009
Ze probeerden ons wijs te maken dat een midsize SUV toch wel kantje-boordje was voor 2 volw. + 1 tiener, en of we voor een klein prijsje gaan upgrade wilden hebben.
De Nissan Murano ziet er niet alleen leuk uit, hij rijdt ook leuk. En hij is meer dan ruim genoeg voor 3 personen. Zelfs als je een rondreis zou gaan maken.

Opgehaald in: Orlando International Airport
Afgeleverd in: Orlando International Airport
Meegekregen: konden kiezen uit 'alle' midsize SUV's, maar er stonden enkel nog maar KIA's en 1 Nissan Murano. Deze laatste hebben we genomen
Wanneer: 26 juli tem 10 augustus 2009
Ze probeerden ons wijs te maken dat een midsize SUV toch wel kantje-boordje was voor 2 volw. + 1 tiener, en of we voor een klein prijsje gaan upgrade wilden hebben.

De Nissan Murano ziet er niet alleen leuk uit, hij rijdt ook leuk. En hij is meer dan ruim genoeg voor 3 personen. Zelfs als je een rondreis zou gaan maken.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Type gehuurd: Compact
Gereserveerd bij: Holland International
Opgehaald in: Miami luchthaven
Afgeleverd in: Miami Downtown
Meegekregen: Full Size Pontiac Grandprix
Wanneer: 8 september t/m 17 september 2008
Gereserveerd bij: Holland International
Opgehaald in: Miami luchthaven
Afgeleverd in: Miami Downtown
Meegekregen: Full Size Pontiac Grandprix
Wanneer: 8 september t/m 17 september 2008
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik gedaan, maar op vrijdagmiddag krijg ik geen reactie meer, dus maandag maar afwachten.nieuwenoord schreef:Kan je een klacht indienen bij het hoofdkantoor of zo? Dit is gewoon niet acceptabel, ik denk dat je hier zeker compensatie voor moet krijgen!
Nico

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Er werd Nico een California driverslicense gevraagd. (Voor je het weet begint de bekende discussie over dat vodje weer) Misschien is het daar wel beleid deze dure auto's niet aan buitenlanders te verhuren. Chula Vista ligt wel erg dicht bij Mexico.nieuwenoord schreef: Nog nooit de vraag gekregen om een internationaal rijbewijs, altijd met onze gewone Nederlandse rijbewijzen een auto meegekregen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet dat Nico schreef over een Californisch rijbewijs. Dat vond ik helemaal zot trouwens, net of een rijbewijs uit een andere staat in Amerika dan ook niet geldig zou zijn. En ja, Chula Vista ligt dicht bij de grens, maar als dit het beleid is, zou hij de reservering niet eens moeten hebben kunnen maken. Dan had zijn Nederlandse adres voldoende moeten zijn om hem af te wijzen óf verdere vragen te stellen, toch?
Type gehuurd: Sport Utility, Chevy Trailblazer, GMC Acadia, Dodge Journey or similar
Verhuurder: Enterprise
Gereserveerd bij: Enterprise website
Opgehaald in: Orange CA
Afgeleverd in: Orange CA
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: 3 aug tot 6 aug 2009
In ieder geval zonder zeuren een auto deze keer. Nog geen reactie ontvangen nav mijn klacht.
Verhuurder: Enterprise
Gereserveerd bij: Enterprise website
Opgehaald in: Orange CA
Afgeleverd in: Orange CA
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: 3 aug tot 6 aug 2009
In ieder geval zonder zeuren een auto deze keer. Nog geen reactie ontvangen nav mijn klacht.
Nico

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oef, ik ben blij dat het nu wel goed ging!
Type gehuurd: Mid Size SUV
Gereserveerd bij: USA-Reisen.de
Opgehaald in: Los Angeles International Airport
Afgeleverd in: Los Angeles International Airport
Meegekregen: Ford E-350 Flexifuel
Wanneer: Wij hadden twee Equinoxen gehuurd maar uiteindelijk hebben we bij het ophalen van de auto besloten dat we toch liever één bus willen voor z'n negenen. Uiteindelijk kon dat tegen $85 extra, veel te veel geld maja het was wel heel veel handiger.. uiteindelijk veel plezier van gehad!
Gereserveerd bij: USA-Reisen.de
Opgehaald in: Los Angeles International Airport
Afgeleverd in: Los Angeles International Airport
Meegekregen: Ford E-350 Flexifuel
Wanneer: Wij hadden twee Equinoxen gehuurd maar uiteindelijk hebben we bij het ophalen van de auto besloten dat we toch liever één bus willen voor z'n negenen. Uiteindelijk kon dat tegen $85 extra, veel te veel geld maja het was wel heel veel handiger.. uiteindelijk veel plezier van gehad!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Type gehuurd: Equinox
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Rijden er nog in rond. Gaan hem over twee weken afleveren in Denver.
Meegekregen: Nissan Pathfinder. Heerlijke auto. Minpuntje, cd-speler speelt geen mp3 af.
Wanneer: 28-7 tm 19 - 8.
We kwamen laat aan in Denver. Geen gezeik bij de balie. Zoals verwacht geen Equinox te bekennen. 'Take any SUV you like'. Stond alleen de Pathfinder er nog, maar dat vonden we niet erg. Bij het inladen werd er net nog een Toyota Landcruiser neergezet, recht uit de wasstraat. Nog even gekeken, maar volgens mij had de Nissan meer ruimte (en ik had geen zin meer om de tassen over te zetten
).
Met pijn in mijn hart weer ingeleverd. Wat een fantastische wagen. Verbruik viel me ook alleszins mee. Dat bleef schommelen tussen de 20,0 mpg (in de bergen) en 25,2 mpg (op de snelweg).
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: Rijden er nog in rond. Gaan hem over twee weken afleveren in Denver.
Meegekregen: Nissan Pathfinder. Heerlijke auto. Minpuntje, cd-speler speelt geen mp3 af.
Wanneer: 28-7 tm 19 - 8.
We kwamen laat aan in Denver. Geen gezeik bij de balie. Zoals verwacht geen Equinox te bekennen. 'Take any SUV you like'. Stond alleen de Pathfinder er nog, maar dat vonden we niet erg. Bij het inladen werd er net nog een Toyota Landcruiser neergezet, recht uit de wasstraat. Nog even gekeken, maar volgens mij had de Nissan meer ruimte (en ik had geen zin meer om de tassen over te zetten

Met pijn in mijn hart weer ingeleverd. Wat een fantastische wagen. Verbruik viel me ook alleszins mee. Dat bleef schommelen tussen de 20,0 mpg (in de bergen) en 25,2 mpg (op de snelweg).
Laatst gewijzigd door Matrox op 22 aug 2009, 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Bushmaster
- Amerika-expert
Type gehuurd: Midsize SUV (Equinox)
Opgehaald in: Las Vegas (car rental center)
Afgeleverd in: Las Vegas (car rental center)
Meegekregen: Nissan Rogue
Wanneer: 21 juli 2009- ik rij nog tot 12 augustus
ook al eens mee gehad als Equinox variant: Toyota 4-runner, Oltsmobile Torrent
* Note mod,
S.v.p. de foto aanpassen aan de forumregels nu is hij erg groot.
viewtopic.php?f=1&t=3261
Opgehaald in: Las Vegas (car rental center)
Afgeleverd in: Las Vegas (car rental center)
Wanneer: 21 juli 2009- ik rij nog tot 12 augustus
ook al eens mee gehad als Equinox variant: Toyota 4-runner, Oltsmobile Torrent
* Note mod,
S.v.p. de foto aanpassen aan de forumregels nu is hij erg groot.
viewtopic.php?f=1&t=3261
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 07 aug 2009, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,
Ik huur mijn auto's altijd bij Holidaycars.nl. Mijn ervaring is dat zij altijd de gekoopste zijn en zeker met hun WOW aanbiedingen (dan krijg je een auto van Alamo, Dollar of Avis).
Ook voor mij aankomende vakantie 18 dagen autohuur, compact, ophalen op LA airport is een stuk goedkoper dan bijv. usareisen.de (scheelde ongveer 50 euro).
Ik krijg hem nu via Alamo voor 393 euro all-inn, model gelijk aan ford focus.
Ik laat na mijn vakantie wel weten welke auto ik mee heb gekregen.
Dus voor iedereen die nog een auto zoekt kijk ook eens op holidaycars.nl.
Ik huur mijn auto's altijd bij Holidaycars.nl. Mijn ervaring is dat zij altijd de gekoopste zijn en zeker met hun WOW aanbiedingen (dan krijg je een auto van Alamo, Dollar of Avis).
Ook voor mij aankomende vakantie 18 dagen autohuur, compact, ophalen op LA airport is een stuk goedkoper dan bijv. usareisen.de (scheelde ongveer 50 euro).
Ik krijg hem nu via Alamo voor 393 euro all-inn, model gelijk aan ford focus.
Ik laat na mijn vakantie wel weten welke auto ik mee heb gekregen.
Dus voor iedereen die nog een auto zoekt kijk ook eens op holidaycars.nl.
Type gehuurd: Equinox
Gereserveerd bij: Usareisen.de
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: Rijden er nog in rond
Wanneer: 04-08 - 02-09
Ik vind het opzich een lekkere auto maar we willen toch liever iets groters voor de komende 5000 km. Vanavond bij Alamo kijken of ze iets anders hebben staan (Ford Escape?) en anders misschien een upgrade nemen.
Ik vind het opzich een lekkere auto maar we willen toch liever iets groters voor de komende 5000 km. Vanavond bij Alamo kijken of ze iets anders hebben staan (Ford Escape?) en anders misschien een upgrade nemen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wat houdt de WOW aanbieding in? Heb het geloof ik wel eens vaker hier voorbij zien komen.Marccus schreef:Hallo,
Roland
We reden tot vanmorgen nog steeds in de Rogue. Gister tegen het einde van de middag ging de airbag kapot, wij dus op de Flagstaff KOA Alamo gebeld (erg lang moeten wachten) en na een hoop gedoe en gebel zou er iemand een vervangende auto komen brengen. Uiteindelijk ging dit niet door want degene die zou komen zat in de Grand Canyon met z'n sleepwagen en een andere auto. Toen maar geregeld dat we de volgende morgen een exchange hadden op Flagstaff Airport.Bento schreef:Type gehuurd: Equinox
We kregen hier een Toyota RAV4 mee uit Maryland (die had ik nog niet zien rijden

We zijn trouwens wel blij met de RAV4 want hij is een stukje groter dan de Rogue en we kunnen nu alles makkelijker in en uitladen. Ook rijd deze auto 10x lekkerder!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Op de site van Holiday Cars staat het volgende inzake WOW:Coyote schreef:
Wat houdt de WOW aanbieding in? Heb het geloof ik wel eens vaker hier voorbij zien komen.
WOW is geen daadwerkelijke verhuurder, maar een mogelijkheid om voor een scherp tarief een auto te boeken zonder voorkeur van een verhuurder. Holiday Cars bepaalt de verhuurder en zal dit kenbaar maken op het voucher welke u ontvangt van ons na betaling. Alle verhuurders waar Holiday Cars mee werkt zijn gerenommeerd en vaak jarenlange partners van Holiday Cars. Verschillen tussen verhuurders zijn voornamelijk de prijs van de autohuur, de locatie waar de verhuurder zich bevindt en de specifieke voorwaarden (bijvoorbeeld brandstofbeleid en overige extra kosten).
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
afgelopen vrijdag de auto opgehaald in Chicago. Via usareisen.de een standard SUV gehuurd. Bij aankomst stond er geen, ze zeiden ons te wachten er zou er snel eentje worden neergezet in het vak met de standard size suv. Na 20 minuten komt een medewerker naar ons toe met een auto, die ons wat klein lijkt, maar volgens hem was het een standard size. Wij naar het hotel, toch even op internet gekeken, en ja hoor het is een midsize. Ik gebeld, werd gezegd dat we terug mochten komen om de goede auto te krijgen. Wij terug naar O'Hare, en daar wederom geen standard suv beschikbaar, wij dus weer wachten. Op een gegeven moment komt een medewerker aan met een prachtige auto, wij naar binnen voor het papierwerk, blijkt het een fullsize te zijn. Baliemedewerker wil ons doodleuk laten betalen, dacht het niet dus. Ik was het onderhand beetje beu, baliemedewerker ook want die zei ons het maar met de manager uit te zoeken en liep weg. WTF!!!! Manager erbij en ja hoor, een goede auto gevonden, ik start hem, gaan er allerlei waaarschuwingslampjes branden. Dat wordt hem dus ook niet. Ten einde raad maar een premium size auto meegenomen, een Ford Taurus, fijne auto, maar toch geen SUV. Zit er nog aan te denken om em misschien om te gaan ruilen hier of daar voor we dadelijk echt de woestijn in gaan, we zitten nu in Amarillo en gaan elke dag verder richting westen. Wat zouden jullie doen?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik was absoluut terug gegaan om de auto (nogmaals) te ruilen. Je kiest immers niet voor niets voor een standard SUV en dan wil je niet afgescheept worden met een premium/full size sedan auto. Gewoon voet bij stuk houden (uiteraard netjes blijven
) dat je óf een standard SUV wilt of anders een upgrade (zonder bijbetaling natuurlijk).
Het verbaast me overigens hoe moeilijk ze doen. Ik herken dat totaal niet. Wellicht zaten ze echt krap in de auto's maar dan nog ben ik die instelling niet gewend in Amerika.
Succes ermee, hopelijk krijg je de auto waar je om gevraagd hebt!
Roland

Het verbaast me overigens hoe moeilijk ze doen. Ik herken dat totaal niet. Wellicht zaten ze echt krap in de auto's maar dan nog ben ik die instelling niet gewend in Amerika.
Succes ermee, hopelijk krijg je de auto waar je om gevraagd hebt!
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12820 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-