Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e keer Roadtrip USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yarinya
Amerika-ontdekker

Re: 1e keer Roadtrip USA

Bericht door Yarinya »

Alles een beetje ge-update. Het 1e deel v.d reis zijn we nu wel tevreden over, we weten, er zitten lange reisdagen bij, maar dit doen wij liever zodat je langer de tijd hebt bij dingen die je echt wilt bekijken, bv LV & Yosemite. Alleen het gedeelte na SF (highway1) weten wij nog niet goed waar te overnachten en wat zijn nou de echt MUST-SEE'S.
Hierbij ook een linkje naar onze route, weet niet hoe ik die hier als plaatje moet plaatsen dus doe ik het maar via een linkje.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 601562&z=7 :shock:

en de route :

Dag / van ---- naar.

1 (di.25aug) / amsterdam--->LA
2 (wo.26aug) / LA--->Palm springs--->Josua tree park--->Needles (319 mile, 6 uur rijden)
3 (do.27aug) / Needles--->Oatman--->grand Canyon (224 mile, 4,5 uur rijden)
4 (vr.28aug) / Grand Canyon--->Peach Springs--->LV (290 mile, 6 uur rijden)
5 (za.29aug) / Las Vegas
6 (zo.30aug) / Las Vegas
7 (ma.31aug) / Las Vegas,Shoshone,Deathvalley,Lonepine. (264 mile, 7 uur rijden)
8 (di.1sept) / Lonepine--->Lee vining--->(evt.Bodie)--->Yosemite (256 mile, 5.45uur rijden)
9 (wo.2sept) / Yosemite (Glacier Point)
10 (do.3sept) / Yosemite (Mariposa Grove)
11 (vr.4sept) / Yosemite--->San Fransisco (195 mile, 3.45uur rijden)
12 (za.5sept) / San Fransisco
13 (zo.6sept) / San fransisco
14 (ma.7sept) / San fransisco--->BigSur
15 (di.8sept) / Bigsur--->Santa barbara
16 (wo.9sept) / Santa Barbara--->LA
17 (do.10sept) / LA
18 (vr.11sept) / LA--->amsterdam
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

En het derde hotel is ook geboekt. Na de Bright Angel lodge in de GC en het Housekeeping Camp in Yosemite hebben we nu The Wharf Inn in San Francisco geboekt.
Alle hotels tot nu toe via info op dit forum gevonden en geboekt. Echt perfect zo'n informatiebak. Eigenlijk is tot nu toe de hele vakantie via dit forum uitgezocht, de route, de auto, hotels....
Zijn er nog meer tips voor de andere overnachtingsplaatsen? bv langs Highway1 ?
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Voor ons gaat het nu toch ook wel echt dichtbij komen, nog een maandje en dan mogen wij voor de eerste keer richting de Westcoast...

Ben echt ongelofelijk veel aan het lezen over alle mooie routes hier op t forum, maar dan krijg je weer twijfels over onze eigen route (die dus eigenlijk al zo goed als vast staat).
Komt ie dan hè...Hoe zouden jullie vanuit LA richting de GC gaan?
We hebben nu een route via palm springs, JT, Needles en dan richting GC

maar is het misschien mooier om via mojave national preserve te gaan, en dan needles, oatman, GC. ?

Dus het stukje Needles, Oatman, GC kan vanaf allebei de routes gedaan worden, maar hoe zouden jullie richting Needles gaan.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Via Joshua Tree daar kan je gemakkelijk (op de route) doorheen rijden, als je wat van Mojave Preserve wil zien moet je er voor omrijden en een stuk weg dubbel rijden daar gaat (te)veel tijd inzitten.
Het stuk R-66 via Oatman zeker niet overslaan dat is echt schitterend.
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Als je in Lone Pine overnacht en de volgende nacht in Lee Vining, dan hoef je niet al te ver te rijden en kun je in de midag Bodie nog meepakken. Dan kun je de volgende ochtend vroeg gelijk Yosemite in. Zo hebben wij het ook gedaan en is prima te doen!

V.w.b. je kustroute van Monterey naar Santa Barbara zou ik zeker niet in een keer doen! De kustweg (Hwy 1) is té mooi en het neemt heel wat tijd ivm de bochtige wegen én de viewpoints! Wij hebben ons daar aardig op verkeken en onze overnachting was in San Simeon, dus nog een stuk noordelijker...

gr. Marjolein
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zelf via Blythe en Prescott naar de Grand canyon rijden, is veel mooier, althans, dat vind ik.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Pete.Z schreef:Ik zou zelf via Blythe en Prescott naar de Grand canyon rijden, is veel mooier, althans, dat vind ik.
Dat vind ik ook Pete. Veel mooier dan via de I 40.
Je hebt verder geen rode rotsen in je route zitten zag ik dus ik zou Sedona echt niet overslaan, dat moet je gezien hebben.
Wij waren op onze eerste reis zwaar onder de indruk van de omgeving van Sedona. De plaats is niet voor niets tot één van de mooiste plekken van Amerika gekozen: http://www.dreamsedona.com/about-sedona.html

marjon
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

marjolein59 schreef:Als je in Lone Pine overnacht en de volgende nacht in Lee Vining, dan hoef je niet al te ver te rijden en kun je in de midag Bodie nog meepakken. Dan kun je de volgende ochtend vroeg gelijk Yosemite in. Zo hebben wij het ook gedaan en is prima te doen!

Wij gaan proberen vanuit LV door DV, en dan proberen zover mogelijk te komen, t liefts ergens rond bishop zodat we de dag erna zeker tijd hebben om Bodie te bezoeken en daarna yosemite in. Aan gezien we in Yosemite al overnachtingen hebben geregeld kunnen we dus niet meer in Lee Vining overnachten.

marjolein59 schreef:V.w.b. je kustroute van Monterey naar Santa Barbara zou ik zeker niet in een keer doen! De kustweg (Hwy 1) is té mooi en het neemt heel wat tijd ivm de bochtige wegen én de viewpoints! Wij hebben ons daar aardig op verkeken en onze overnachting was in San Simeon, dus nog een stuk noordelijker...

gr. Marjolein
Ook hier geldt, we kijken wel waar we uitkomen, waarschijnlijk de eerste nacht vanuit SF proberen ergens rond monterey uit te komen, en de dag erna zien we het wel. We hebben hier nog niks voor geboekt gelukkig en gaan we ook niet doen... Lekker genieten van Highway 1.
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Pete.Z schreef:Ik zou zelf via Blythe en Prescott naar de Grand canyon rijden, is veel mooier, althans, dat vind ik.

Ook al zou dit je eerste keer USA worden ?
Ik kijk eigenlijk heel erg uit naar dat stukje route66 bij Oatmen, maar zoals Vana en jij al zeggen, dit is ook zekers de moeite waard, ook al omdat we verder idd geen "rode rotsen" tegen gaan komen (op de GC na)
En waar zouden jullie dan die ene overnachting inplannen ?
En de route na Prescott ? via Sedona, Flagstaff, Williams zo de GC in ? of na Prescott, chino valley, Williams, GC :?:

Bedankt alvast
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja, ook als het de eerste reis is, juist dan zou ik zeggen.
Sedona is zo mooi, daar valt Oatman bij in het niet volgens mij.
Bovendien kun je ook een stukje route 66 bekijken bij Williams op weg naar de Grand Canyon, dat is ook een heel leuk plaatsje.

Als je ook nog Joshua Tree uitgebreid gaat bezoeken zou ik overnachten in Blythe.
Anders zou ik doorrijden via Congress over de 60 en de 71 tot Prescott om te overnachten. Dan rijdt je daarna over de alt 89 via het oude mijnstadje jerome en Cottonwood naar Sedona. Daarna verder over de 89 via Flagstaff naar Williams en dan omhoog naar de grand Canyon (zie ook ons reisverslag dag 10)

Marjon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zoals Marjon het zegt zou ik het ook doen.
Het is bijna verboden om te zeggen, maar stel je niks voor van de route 66, het kan in ieder geval niet op tegen de route over de 89a en 89 via Sedona.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik ben het volledig eens met Marjon en Piet!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh, ik ben blij dat jij het durft te zeggen, ik vond er ook niet veel aan.
Seligman zal best wel een leuke plaatsje zijn en dat oude stukje route 66 zal ook wel mooi zijn, maar ik vond de weg van de Hoover dam naar Williams vooral heel erg saai.

marjon
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

vana schreef:Ja, ook als het de eerste reis is, juist dan zou ik zeggen.
Sedona is zo mooi, daar valt Oatman bij in het niet volgens mij.
Bovendien kun je ook een stukje route 66 bekijken bij Williams op weg naar de Grand Canyon, dat is ook een heel leuk plaatsje.

Als je ook nog Joshua Tree uitgebreid gaat bezoeken zou ik overnachten in Blythe.
Anders zou ik doorrijden via Congress over de 60 en de 71 tot Prescott om te overnachten. Dan rijdt je daarna over de alt 89 via het oude mijnstadje jerome en Cottonwood naar Sedona. Daarna verder over de 89 via Flagstaff naar Williams en dan omhoog naar de grand Canyon (zie ook ons reisverslag dag 10)

Marjon

Mooi reisverslag heb je Vana, zo mooi zelfs dat het ons doet besluiten om via Sedona te gaan rijden. :dance:
JT gaan we dan niet ( uitgebreid ) bekijken. Wel nog even een rondje door Palm springs denk ik. Iedereen bedankt weer voor de snelle feedback. :!:
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Gelijk in Google maps de route even aangepast :wink:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 930664&z=7

1 (di.25aug) / amsterdam--->LA
2 (wo.26aug) / LA--->Palm springs--->Josua tree park--->Blythe (of iets verder)
3 (do.27aug) / Blythe--->Sedona--->grand Canyon
4 (vr.28aug) / Grand Canyon--->Peach Springs--->LV
5 (za.29aug) / Las Vegas
6 (zo.30aug) / Las Vegas
7 (ma.31aug) / Las Vegas,Shoshone,Deathvalley,Lonepine. (of iets verder)
8 (di.1sept) / Lonepine--->Lee vining--->(evt.Bodie)--->Yosemite
9 (wo.2sept) / Yosemite
10 (do.3sept) / Yosemite
11 (vr.4sept) / Yosemite--->San Fransisco
12 (za.5sept) / San Fransisco
13 (zo.6sept) / San fransisco
14 (ma.7sept) / San fransisco--->Monterey (of iets verder)
15 (di.8sept) / Monterey--->Santa Monica
16 (wo.9sept) / Santa Monica--->LA
17 (do.10sept) / LA
18 (vr.11sept) / LA--->amsterdam
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Weer een nieuwe vraag voor onze vakantie die bijna gaat beginnen. Wij komen donderdag 27 aug vanuit Sedona richting GC langs het vliegveld van waaruit de helicopters van papillon vertrekken ( toch ?) is het verstandig om even langs te gaan en alvast te reserveren voor de dag erna als we weer vertrekken richting LV. We weten dus zeker al de datum dat wel willen gaan, alleen het tijdstip nog niet, iig wel 's ochtends omdat we die dag naar LV gaan. Of gewoon nu al reserveren via internet ? En wat is een mooie tijd om te gaan vliegen, de eerste gaat tussen 8 en half 9.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gewoon daar ter plekke reserveren, tenzij je nu een betere prijs krijgt via internet.
De tijd vind ik lastig, ik vind het daar altijd mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer