Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Status binnen het forum

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
rhaf
Amerikafan

Re: Status binnen het forum

Bericht door rhaf »

Nou wellicht gedeeltelijk, maar dat is meer gewoon meegenomen.

Echter dat is zeker niet direct de opzet.

Al vanuit mijn Compuserve tijd en ook sinds ik samen met een collega een deel van ons bedrijfsforum "beheer/moderate/beantwoord", heb ik gemerkt dat in fora vele vragen onbeantwoord blijven. Na enige tijd worden ze vergeten, maar niet altijd door die personen die ze gesteld hebben. Zij raken na lang wachten of geïrriteerd of doen het forum af als een locatie waar toch niet gereageerd wordt.

Ik denk dat je verbaasd zou zijn van de positieve reacties die je na jaren kunt krijgen van mensen die de hoop op een antwoord al opgegeven hadden. Soms is het betreffende antwoord niet meer interessant, maar dan ontstaan er weer boeiende andere vragen/discussies. Soms hebben ze hun vraag zelf kunnen beantwoorden of met behulp van andere resources, maar in beide gevallen is er vaak weer iets van te leren.

Zie het een beetje in het licht van de eerdere discussie aangaande OT discussies. Niet iedereen zal deze lezen of zich ermee bemoeien. Gegarandeerd zullen er hier mensen zijn die dat niet doen omdat het hen toch niets oplevert qua status. Ik heb daarstraks een vraag beantwoord mbt het kopen van een nieuwe auto of het kopen van een nieuwe. Zou één van jullie die vraag van een mede lid beantwoord hebben??

In een forum gaat het om de discussie. Hopelijk één welke leidt tot een beter inzicht in een situatie of tot kennis vergaring. Niemand is verplicht aan de discussie deel te nemen, je kunt er ook kennis van nemen en het aan je voorbij laten gaan. (Iets wat ten koste van deze mede-leden al gebeurd is...)

Zeg nu eerlijk is de datum dan zo belangrijk als het antwoord nog actueel gebruikt kan worden door anderen? :?:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Meestal ga je ervan uit dat de ontvanger van je antwoord het ook leest. Bij het reageren op oude berichten is die kans een stuk kleiner. Vandaar dat het niet erg gebruikelijk is.

Maar goed, er is volgens mij geen enkele forumregel die het verbied. Dus ga lekker je gang zou ik zeggen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

hekkie schreef: Niet iedereen is gelijk Roland. Smssen, mailen en posten (bijv. op dit forum) vindt hij nu eenmaal niet leuk, is er niet handig mee ook. En als je o.a. ook nog met één vingertje moet typen, vergaat je de lust en belangstelling ervoor ook al gauw.
Stefan ook niet, terwijl hij wel heel veel leest (en dat is niet het off topic gedeelte, maar Amerika gerelateerd) .. hij leest ook veel blogs van Neder Amerikanen.. Maar berichten neerzetten, voelt hij niet veel voor. Dat zou echt alleen voor de vorm zijn .. dat is ook een beetje nutteloos. Het zou overigens voor hem niet uitmaken als het off topic alleen toegankelijk is bij een x aantal berichten ...
Sandy
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

by Njit » Mon Jul 27, 2009 8:51 pm
"Meestal ga je ervan uit dat de ontvanger van je antwoord het ook leest"
Goed daarin heb je natuurlijk gelijk.

Maar vergelijk het eens met zo'n rit door een NP waar je over de reguliere weg rijdt waar al die verschillende zandpaden vanaf lopen. Heb je je nooit afgevraagd wat er te zien zou zijn aan het einde van zo'n pad? Rijd je er dan niet in omdat niemand dat voor je gedaan heeft of neem je het risico dat het een totale teleurstelling is welke veel te veel tijd heeft gekost?

Of doe je het toch en is dit het resultaat
"Deze weg liep dwars over een droge rivierbedding en vervolgens weer stijl omhoog. Het gas moest erop blijven, want het was hier mul zand. Bovenaangekomen, stopte we even voor een fotoshoot, want dit gekkenwerk moest toch even vastgelegd worden. Hierboven stond een Amerikaan naast zijn crossmotor van het uitzicht te genieten. Hoe vroeg ons, hoe wij in hemelsnaam bedacht hadden om deze weg te gebruiken. "

Zoals in de blog van een AA-lid te lezen is.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Sandy schreef:Haha .. pas maar op dat je niet de status van 'spammer' nog krijgt straks ;) :D
Voor spammers hebben we toch ook dat ene geheime sub-forum, toch? :wink: Je weet wel, dat ene sub-forum waar je nooit meer uitkomt, als je er eenmaal in bent gegooid... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Haha Dento, gooi nog wat op het vuur.

Ben jij ook van mening dat ik de super status probeer te halen...zeg nu zelf klinkt dat niet een klein beetje onzinnig?
Jij weet toch net zo goed als de rest, dat een hogere rang/status/niveau of wat je het ook wilt noemen, je niets meer brengt. En je weet toch ook
hoeveel tijd het kost om het niveau van Expert of zo te behalen.

Ik vind deze discussie zo ontzettend zielig overkomen dat ik Dennis ga vragen om all mijn niveau punten weg te halen of te bevriezen. Als het Expert niveau iedereen zo kinderachtig maakt, laat mij dan maar gewoon een Newbie zijn, veel gezelliger... :|

Toch bedankt voor jouw reactie,
VrGr,
Mark
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nou nou nou, je kunt ook overdrijven, hè... hier wordt er nu eenmaal vaker zo met elkaar omgegaan; een beetje galgenhumor, een beetje sarcasme (zeker met/onder mensen die al langer lid zijn), en dat moet toch zeker kunnen? Om de discussie nu ineens zielig te noemen... :?:

Niemand denkt hier serieus dat jij ineens de schade aan het inhalen bent, en snel een nieuwe status wilt bereiken. Je zegt het zelf al, dat zou een beetje onzinnig zijn.

En inderdaad, een hogere rang/status/niveau geeft je niets extra's, afgezien natuurlijk van al die enorme ladingen respect en aanzien binnen dit geweldige forum! :lol: :mrgreen: (En toegang tot die geheime sub-fora, natuurlijk...)

En tja, kinderachtig... "Growing old is inevitable, growing up is optional"... :wink:

Er is niets mis met een Newbie te zijn; denk maar zo, zelfs de grootste eik was ooit een eikel... waarmee ik overigens niet insinueer dat jij... je weet wel... :wink:

Niet alles (en iedereen!)altijd even serieus nemen, dat is wel belangrijk af en toe hier op het forum!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Hi Dento,

Dank je wel voor jouw reactie. Het spijt me dat ik nou net jouw reactie moest gebruiken om aan te geven Enough is enough.

kijk, de meeste opmerkingen kan ik wel inschatten voor wat ze zijn...kleine grapjes of steekjes. Niets mis mee.
Maar er blijken ook reacties te komen van mensen die dit onderscheid niet (lijken te) maken en dan wordt het wel erg vervelend.

Niettemin is door een moderator aangegeven dat ik niet meer mag reageren op een topic welke 6 maanden of meer oud is, dus That is that.

Nogmaals dank voor jouw terugkoppeling, deze is uiteraard gewaardeerd.

VrGr,
Mark
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rhaf schreef:Niettemin is door een moderator aangegeven dat ik niet meer mag reageren op een topic welke 6 maanden of meer oud is, dus That is that.

VrGr,
Mark
Graag wel even precies quoten: een topic dat 6 maanden of meer oud is, tenzij je er concrete informatie over hebt. Ik heb vandaag heel wat berichtjes van het caliber "Ik hoop, dat jullie het leuk hadden" en "Wat een leuke weblog" gelezen. Dat soort berichtjes worden op dit forum meestal in een prive bericht gestuurd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Hallo Petra,

Ik zal mij uiteraard houden aan wat je me hebt opgedragen. Dit ondanks het gegeven dat ik het erg streng gesteld vind.
De meeste topics waar ik op gereageerd heb zijn minder dan 6 maanden oud en waren nog door niemand beantwoord. Ik heb getracht waar mogelijk een zinvol antwoord te geven. Mocht jij hierover anders van mening zijn zou ik het op prijs stellen als je me dit per PM zou willen aangeven. Dan kan ik in de toekomst mijn reactie wijze waar nodig aanpassen.

In eerste instantie heb ik overwogen bepaalde topics middels een PM te beantwoorden of een vraag te stellen, maar het leek mij meer gepast om dit in het context van het forum te doen. Hierdoor zouden ook anderen waar gewenst toegang hebben tot de info. Ik zal dit voor de toekomst heroverwegen.

Vrgr,
Mark
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik vind het nochthans ook heel erg verwarrend dat al die oude vergeten berichten terug opgehaald worden. De persoon die die vraag heeft gesteld is toch al lang op vakantie geweest en heeft er niets meer aan. (En is hoogstwaarschijnlijk zelfs niet meer actief op het forum)
Sylvia en Emiel
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylvia en Emiel »

Ik vind het helemaal niet raar om op oude berichten te reageren. Juist omdat het forum veel gebruikt wordt door "lezers" en "zoekers" vind ik het zinvol om up-to-date- antwoorden te geven/krijgen op oude vragen. Ikzelf heb heel veel informatie gevonden door simpelweg heel veel te lezen. Durfde ook pas een vraag te stellen als ik het onderwerp echt nergens kon vinden.....
En met mijn pas verworven kennis vind ik het nu leuk om anderen van informatie te voorzien. Ik wist ook niet dat het niet de bedoeling is om op oude topics te reageren. Sorry als ik dit per abuis fout heb gedaan.

Sylvia.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Volgens mij kun je niets " fout" doen hoor. Soms komt inderdaad een oud topic voorbij maar voor andere mensen kan het fijn zijn als er alsnog een antwoord op komt. Gewoon blijven lezen en antwoorden dus. :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Sylvia en Emiel schreef:Ik vind het helemaal niet raar om op oude berichten te reageren. Juist omdat het forum veel gebruikt wordt door "lezers" en "zoekers" vind ik het zinvol om up-to-date- antwoorden te geven/krijgen op oude vragen.
Dat was destijds voor mij ook oa een reden om alsnog op enkele oudere berichten te reageren. :)

Maar veel belangrijker nog is het gegeven dat je geïnspireerd bent om ook je eigen kennis te delen. Daarvan leeft een forum als deze! :D

VrGr,
mark
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

phpbb, de software waarop dit forum gerunt wordt heeft standaard niet de mogelijkheid om speciale rechten te geven aan mensen gebaseerd op aantal berichten. Enkel het rang systeem werkt zo, en daar zijn geen rechten aan te koppelen. Dus geen nood, het OT enkel vanaf x aantal berichten leesbaar maken gaat zomaar niet, tenzij Dennis hiervoor de nodige aanpassingen zou doen aan de software.
Je zou enkel een aparte groep kunnen oprichten en manueel de mensen erin toevoegen die erin willen. En dan enkel die groep toe laten in OT.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je dat zou willen kan het wel vrij simpel, zeg dat iedereen vanaf 100 berichten OT mag, moet je ze handmatig aan die groep toevoegen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer