Echter dat is zeker niet direct de opzet.
Al vanuit mijn Compuserve tijd en ook sinds ik samen met een collega een deel van ons bedrijfsforum "beheer/moderate/beantwoord", heb ik gemerkt dat in fora vele vragen onbeantwoord blijven. Na enige tijd worden ze vergeten, maar niet altijd door die personen die ze gesteld hebben. Zij raken na lang wachten of geïrriteerd of doen het forum af als een locatie waar toch niet gereageerd wordt.
Ik denk dat je verbaasd zou zijn van de positieve reacties die je na jaren kunt krijgen van mensen die de hoop op een antwoord al opgegeven hadden. Soms is het betreffende antwoord niet meer interessant, maar dan ontstaan er weer boeiende andere vragen/discussies. Soms hebben ze hun vraag zelf kunnen beantwoorden of met behulp van andere resources, maar in beide gevallen is er vaak weer iets van te leren.
Zie het een beetje in het licht van de eerdere discussie aangaande OT discussies. Niet iedereen zal deze lezen of zich ermee bemoeien. Gegarandeerd zullen er hier mensen zijn die dat niet doen omdat het hen toch niets oplevert qua status. Ik heb daarstraks een vraag beantwoord mbt het kopen van een nieuwe auto of het kopen van een nieuwe. Zou één van jullie die vraag van een mede lid beantwoord hebben??
In een forum gaat het om de discussie. Hopelijk één welke leidt tot een beter inzicht in een situatie of tot kennis vergaring. Niemand is verplicht aan de discussie deel te nemen, je kunt er ook kennis van nemen en het aan je voorbij laten gaan. (Iets wat ten koste van deze mede-leden al gebeurd is...)
Zeg nu eerlijk is de datum dan zo belangrijk als het antwoord nog actueel gebruikt kan worden door anderen?