1000€ vind ik echt wel duur. Persoonlijk zou ik voor die vluchten nooit meer dan 750€ willen betalen. En je moet geen schrik hebben dat je aan kwaliteit zal inboeten (tenzij je BC zou vliegen,maar dat denk ik nietLezolas schreef:@Vlucht:
Laat boeken is zo onhandig.. we willen zo snel mogelijk een hostel in NY (4th of july!), slaapplaats in Yosemite (enorm beperkt aan plaats in juli) en Grand Canyon (dito als Yosemite) vastleggen.
Als je dan moet wachten tot januari.. vooral in Yosemite en de GC zie ik de plaatsen zo inkrimpen.
Echt handig wordt het dan ook niet om alles in te plannen..
Een kennis van me werkt bij Jetair in Gent, en zij vond die offerte van 1012 euro voor de 3vluchten incl tax niet zo duur..
Deze offerte komt van de concurentie dus nja.. ik hoor overal verschillende dingen.
Goedkoper is altijd welkom, maar het mag niet ten koste gaan van de kwaliteit en het plezier.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis: Lezolas terug thuis NYC,SF,Yosemite,Zion,Bryce,..., LA
-
georgesken
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reisje: NYC, San Francisco, YNP, GC, LA juli 2010
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Als je al zeker bent van de data wanneer je waar zit kun je best die overnachtingen al boeken, al heb je nog geen tickets. In de regel kun je kosteloos (of tegen een geringe bijdrag, lees de voorwaarden vooraf) annuleren mocht dat nodig zijn.Lezolas schreef:Laat boeken is zo onhandig.. we willen zo snel mogelijk een hostel in NY (4th of july!), slaapplaats in Yosemite (enorm beperkt aan plaats in juli) en Grand Canyon (dito als Yosemite) vastleggen.
Als je dan moet wachten tot januari.. vooral in Yosemite en de GC zie ik de plaatsen zo inkrimpen.
Ik verwacht echt dat je voor een stuk minder dan EUR 1000 kunt vliegen op 1 juli volgend jaar.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 27 jul 2009, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
georgesken
- Amerikakenner
Je kan natuurlijk die wagen huren, maar je hebt hem echt niet nodig in SF. Die wagen zal je daar alleen maar extra geld kosten aan huurprijs en parking. Huur hem eventueel vanaf de voorlaatste dag in SF als je daar toch iets met de wagen wil doen.Lezolas schreef:@
@Huurwagen: Ik hou het liefst op die 23dagen. Een huurwagen geeft je toch net iets meer vrijheid.
Ook rekening houden met het feit dat wij beiden (Hannibal04 en ik) -25jaar zijn als we de auto huren.
Met de Alamo Gold Underage zou een comfort 2deurs (1niveau duurder dan de economy) ons een kleine 800euro kosten voor 23dagen auto, 400euro per persoon dus. Terwijl die offerte zonder de -25j toeslag is (20$ per dag = 460$ er nog eens bij)
Als het goedkoper kan: Graag! Maar onze leeftijd speelt nooit in het voordeel.
Btw jouw auto voor 23 dagen bij usareisen incl -25 kost daar nu 712€
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Zoiets zal het wel worden denk ik.Coyote schreef:Als je al zeker bent van de data wanneer je waar zit kun je best die overnachtingen al boeken, al heb je nog geen tickets. In de regel kun je kosteloos (of tegen een geringe bijdrag, lees de voorwaarden vooraf) annuleren mocht dat nodig zijn.Lezolas schreef:Laat boeken is zo onhandig.. we willen zo snel mogelijk een hostel in NY (4th of july!), slaapplaats in Yosemite (enorm beperkt aan plaats in juli) en Grand Canyon (dito als Yosemite) vastleggen.
Ik verwacht echt dat je voor een stuk minder dan EUR 1000 kunt vliegen op 1 juli volgend jaar.
Roland
Al is het nog steeds wachten op mijn kredietkaart!
@Georgesken:
Ja tussen de 700 en de 800euro idd, ik ken de prijs niet van buiten maar bij die kleine 800euro zat dossierskosten en nog 1 of andere verzekering.
De voorlaatste dag van SF de huurwagen gaan halen zat ook in onze brainstorm.
Maar zolang onze route nog niet 100% vastligt blijven we verschuivingen maken.. wat het niet gemakkelijker maakt
Het hangt dan ook weer af op welke dag we een vlucht van NY naar SF hebben... Met tegenslag heb je een dag minder de wagen, of een dag meer...
We komen er in ieder geval wel uit. Ik heb veel tijd, zomervakantie.. hoera!
Onze voorlopige route (weer aangepast
Op dag 25 zitten we met een 'extra dag', ik weet nog niet waar ik die het best kan spenderen.Dag 1: Vertrek naar NY: Aankomstuur onbekend, gevolg: rustige jetlag dag.
Dag 2: Dagje NYC
Dag 3: Dagje NYC
Dag 4: Dagje NYC
Dag 5: Dagje NYC
Dag 6: Half dagje NYC en vertrek naar SF + aankomst in SF
Dag 7: Dagje SFC
Dag 8: Dagje SFC
Dag 9: Dagje SFC
Dag 10: SFC - Bufferdag
Dag 11: SF => Yosemite
Dag 12: Dagje Yosemite
Dag 13: Dagje Yosemite
Dag 14: Yosemite => Mammoth Lakes
Dag 15: Mammoth Lakes => Death valley
Dag 16: Death Valley => Las vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas => Springdale/Zion
Dag 19: Springdale/Zion
Dag 20: Zion => Monument Valley
Dag 21: Monument Valley => Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon => Oatman Overnachting in een goudzoekersdorpje
Dag 24: Oatman => LA
Dag 25: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Dag 26: Dagje LA (hollywood)
Dag 27: Dagje LA (disney?)
Dag 28: Dagje Santa Monica Beach
Dag 29: Bufferdag
Dag 30: Vertrek naar huis (Amsterdam of Zaventem)
GOOGLE MAPS KLIK
Al wil ik niet teveel zever met 'weer een nieuwe slaapplaats' zoeken.
Mss Dan toch nog Bryce doen en slapen in Springdale.. maar ik wil zo weinig mogelijk km's doen dus dan doen we weer 400km erbij..
Mss ligt er op onze route nog iets aangenaams wat we nu 'voorbij rijden' terwijl het tof zou zijn..
Joshua Tree gaan we officieel skippen. Hannibal04 en ik zijn overeen gekomen dat het park ons niet zo heel veel zegt...
Persoonlijk zou ik nog naar een "groen" park willen, nu overheerst het zanderige en bruine/oranje gesteente..
Maar een extra dag Yosemite is mss wat teveel van het goede?
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
-
georgesken
- Amerikakenner
Als je nog een groen park erbij wil, is mijn eerste gedacht toch Sequoia en Kings NP. Wij vonden het schitterend...
Maar dit was al geschrapt bij jullie dacht ik? (geen zin om terug te scrollen
)
Maar dit was al geschrapt bij jullie dacht ik? (geen zin om terug te scrollen
- Lezolas
- Amerikafan
Nooit geschrapt maar ook nooit toegevoegd.georgesken schreef:Als je nog een groen park erbij wil, is mijn eerste gedacht toch Sequoia en Kings NP. Wij vonden het schitterend...
Maar dit was al geschrapt bij jullie dacht ik? (geen zin om terug te scrollen)
Sequoia en kings ligt een beetje van de route af, alhoewel?
Zeker eens bekijken!
Super dank!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die hotels en slaapplaatsen in Yosemite en de Grand Canyon kan je ook al boeken zoder dat je vliegtickets hebt geboekt.
Wij hebben vorig jaar september al de camperhuur geboekt en pas in januari de vliegtickets, door zo lang te wachten waren we wel ruim €250,00 p/p goedkoper uit.
Wij hebben vorig jaar september al de camperhuur geboekt en pas in januari de vliegtickets, door zo lang te wachten waren we wel ruim €250,00 p/p goedkoper uit.
- Lezolas
- Amerikafan
Ik denk er over na om die extra dag te plannen in San Francisco en dan een daguitstap te maken naar Point Reyes.
Een trail naar Alamere Falls ofzo.
Lijkt mij zeer fijn
Een trail naar Alamere Falls ofzo.
Lijkt mij zeer fijn
- Lezolas
- Amerikafan
Onze route:
Ik heb geen extra dag SF genomen, maar die extra dag gewoon in LA gelaten.
Moest het uur voor terugvlucht wat tegenslaan kunnen we er nog op in spelen.
In LA zal wel genoeg te doen zijn vermoed ik? Desnoods een daguitstapje naar San Diego

(de kilometers,mijlen en reistijden zijn naar boven afgerond, dus ik hoop dat het realistisch is en ik overal wel op tijd zal geraken)
Tips en advies mag altijd, maar aub kom niet af met grote veranderingen
Het is al moeilijk genoeg geweest en hier ben ik wel blij mee
Let wel; ik ben iedereen enorm dankbaar en apprecieer de hulp en adviezen hoor!
Het detailwerk is voor later.
(met detailwerk bedoel ik: welke wandelingen we willen doen, welke buurt we het best een hotel/motel nemen, etc )
Ik ben er blij mee!
(M'n vriendin moet het nog wel goedkeuren natuurlijk
)
Ik heb geen extra dag SF genomen, maar die extra dag gewoon in LA gelaten.
Moest het uur voor terugvlucht wat tegenslaan kunnen we er nog op in spelen.
In LA zal wel genoeg te doen zijn vermoed ik? Desnoods een daguitstapje naar San Diego

(de kilometers,mijlen en reistijden zijn naar boven afgerond, dus ik hoop dat het realistisch is en ik overal wel op tijd zal geraken)
Tips en advies mag altijd, maar aub kom niet af met grote veranderingen
Het is al moeilijk genoeg geweest en hier ben ik wel blij mee
Let wel; ik ben iedereen enorm dankbaar en apprecieer de hulp en adviezen hoor!
Het detailwerk is voor later.
(met detailwerk bedoel ik: welke wandelingen we willen doen, welke buurt we het best een hotel/motel nemen, etc )
Ik ben er blij mee!
(M'n vriendin moet het nog wel goedkeuren natuurlijk
-
georgesken
- Amerikakenner
Persoonlijk had ik je extra dag dan toch gebruikt voor een extra dag in Page (vermits je Bryce hebt geschrapt). Dat is geen omweg voor jullie vermits er er toch passeert en je geen extra km's meer wil doen. In LA heb je imo tijd te veel nu. (zelf vond ik LA het dieptepunt van onze 1ste reis,maar ja da's weer persoonlijk...). Je hebt een prachtige reis en zoveel tijd en nu race je van Las Vegas naar Grand Canyon... (je legt meer dan 1000 mijl van je 1770 mijl af in minder dan een week...)
- Lezolas
- Amerikafan
Bwaah "racen"
2 nachten in springdale.
Monument Valley willen we gewoon eens checken, zonsondergang mee maken en dan de ochtend erna, hopla doorrijden.
Maar als we bvb beslissen om toch nog Bryce te doen, dan schrappen we monument Valley gewoon en rijden we van Bryce naar de GC...
Mss dat Page er bij komt, dat zal dan wel ten koste gaan van een dag LA inderdaad.
Maar dat zijn zaken die nog kunnen veranderen. Page ligt inderdaad mooi op de route.
Het enige probleem is dan dat we op een bepaalde dag in de GC moeten zijn, aangezien je daar best ruim opvoorhand je slaapplaatsen boekt. (Dat heeft iemand me toch aangeraden hier.)
In LA:
Dag 1: een dag hollywood + Bel Air + beverly hills + filmstudio's
Dag 2: een dag disney, indien geld over
Dag 3: een dag santa monica beach en lekker niets doen
Dag 4: evt een dag san diego en de grens met mexico eens over wandelen
Dag 5: een dag wat dingen doen dat de reisgids ons aanbiedt (Capitool) en halve dag niets doen, souvenirs kopen, voor jezelf wat leuks zoeken ofzo
Dag 6: Inpakken, huurwagen terug brengen, en naar huis gaan

Komt wel goed :p
Als we beslissen ergens anders nog een dag langer te blijven kunnen we dag 5 en dag 1 mss combineren, of dag 2 of 4 skippen
Bedankt!
2 nachten in springdale.
Monument Valley willen we gewoon eens checken, zonsondergang mee maken en dan de ochtend erna, hopla doorrijden.
Maar als we bvb beslissen om toch nog Bryce te doen, dan schrappen we monument Valley gewoon en rijden we van Bryce naar de GC...
Mss dat Page er bij komt, dat zal dan wel ten koste gaan van een dag LA inderdaad.
Maar dat zijn zaken die nog kunnen veranderen. Page ligt inderdaad mooi op de route.
Het enige probleem is dan dat we op een bepaalde dag in de GC moeten zijn, aangezien je daar best ruim opvoorhand je slaapplaatsen boekt. (Dat heeft iemand me toch aangeraden hier.)
In LA:
Dag 1: een dag hollywood + Bel Air + beverly hills + filmstudio's
Dag 2: een dag disney, indien geld over
Dag 3: een dag santa monica beach en lekker niets doen
Dag 4: evt een dag san diego en de grens met mexico eens over wandelen
Dag 5: een dag wat dingen doen dat de reisgids ons aanbiedt (Capitool) en halve dag niets doen, souvenirs kopen, voor jezelf wat leuks zoeken ofzo
Dag 6: Inpakken, huurwagen terug brengen, en naar huis gaan
Komt wel goed :p
Als we beslissen ergens anders nog een dag langer te blijven kunnen we dag 5 en dag 1 mss combineren, of dag 2 of 4 skippen
Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad wel met wat minder tijd in LA toe lijkt me, uitrusten kun je ook ergens anders doen. Page is daarvoor heel geschikt, hoewel daar zoveel te doen is dat je ook daar wellicht niet aan uitrusten toekomt.
Voor LA is het handig om de laatste nacht(en) dicht bij het vliegveld te zitten, bijvoorbeeld in Marina del Rey (zie ons reisverslag 2008). Je kunt dan het opruimen/inpakken combineren met een dagje strand. De andere dagen zou je in Anaheim kunnen gaan overnachten als je naar Disneyland gaat.
Mexico (Tijuana) wordt sterk afgeraden, daar zou ik geen tijd voor inplannen.
Curry Village zou ik alvast reserveren, desnoods met een dag extra als de datum nog niet helemaal zeker is. En als je nog wat meer groen wilt, is een dag Yosemite erbij ook niet gek, je kunt er makkelijk een week rondbrengen zonder je te vervelen.
Marianne
Voor LA is het handig om de laatste nacht(en) dicht bij het vliegveld te zitten, bijvoorbeeld in Marina del Rey (zie ons reisverslag 2008). Je kunt dan het opruimen/inpakken combineren met een dagje strand. De andere dagen zou je in Anaheim kunnen gaan overnachten als je naar Disneyland gaat.
Mexico (Tijuana) wordt sterk afgeraden, daar zou ik geen tijd voor inplannen.
Curry Village zou ik alvast reserveren, desnoods met een dag extra als de datum nog niet helemaal zeker is. En als je nog wat meer groen wilt, is een dag Yosemite erbij ook niet gek, je kunt er makkelijk een week rondbrengen zonder je te vervelen.
Marianne
- Lezolas
- Amerikafan
Misschien dat ik dan voor een extra dag Yosemite ga.. Ik heb het wel erg voor dat park 
@Curry Village: Ik wil het graag NU inderdaad boeken, maar ik ben nog steeds aan het wachten op mijn kredietkaart code.
Ik had er dinsdag één in de bus gekregen, maar dat was geen juiste. Direct getelefoneerd naar de dienst, en ze hebben me gezegd: binnen de vijf werkdagen.
Dus maandag of dinsdag hoop ik..
en dan ga ik direct Yosemite vast leggen!!
Bedankt ook voor de LA slaapplaats tip! Want daar zat ik ook al aan te denken.. LA is zo groot, te groot om op 1 plaats te blijven logeren vond ik/leek me.
Bedankt!
@Curry Village: Ik wil het graag NU inderdaad boeken, maar ik ben nog steeds aan het wachten op mijn kredietkaart code.
Ik had er dinsdag één in de bus gekregen, maar dat was geen juiste. Direct getelefoneerd naar de dienst, en ze hebben me gezegd: binnen de vijf werkdagen.
Dus maandag of dinsdag hoop ik..
en dan ga ik direct Yosemite vast leggen!!
Bedankt ook voor de LA slaapplaats tip! Want daar zat ik ook al aan te denken.. LA is zo groot, te groot om op 1 plaats te blijven logeren vond ik/leek me.
Bedankt!
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ben net terug van een bijna identieke rondreis, gemaakt van 4 juli tot 26 juli en wil even reageren ivm de prijs van de vluchten.
Mijn vluchten hebben 970 euro per persoon gekost, (met Continental) naar NY en na enkele dagen verder op SF, terug vanuit LA.
Ik had deze vluchten reeds geboekt in augustus 2008 en heb sinds die dag, uit nieuwsgierigheid, want annuleren kon toch niet meer, geregeld gekeken of er goedkopere alternatieven kwamen (o.a. via Kayak en Orbitz)
"Gelukkig" zijn er al die tijd geen betere aanbiedingen verschenen.
Afhankelijk van de fuel en dollarkoers zijn er wel enkele schommelingen geweest (max. 50 euro), maar Continental is steeds de goedkoopste gebleven.
TIP : als je rechtstreeks bij Continental boekt zoals ik heb je, bij eventuele prijsverlagingen, max. 2x het recht op de lagere prijs, een telefoontje naar Continental in Brussel volstond !
Luc
Mijn vluchten hebben 970 euro per persoon gekost, (met Continental) naar NY en na enkele dagen verder op SF, terug vanuit LA.
Ik had deze vluchten reeds geboekt in augustus 2008 en heb sinds die dag, uit nieuwsgierigheid, want annuleren kon toch niet meer, geregeld gekeken of er goedkopere alternatieven kwamen (o.a. via Kayak en Orbitz)
"Gelukkig" zijn er al die tijd geen betere aanbiedingen verschenen.
Afhankelijk van de fuel en dollarkoers zijn er wel enkele schommelingen geweest (max. 50 euro), maar Continental is steeds de goedkoopste gebleven.
TIP : als je rechtstreeks bij Continental boekt zoals ik heb je, bij eventuele prijsverlagingen, max. 2x het recht op de lagere prijs, een telefoontje naar Continental in Brussel volstond !
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
- Lezolas
- Amerikafan
Bedankt Luc!
Dus u hebt ook vroeg geboekt?!
Wat ik mij afvraag; aangezien we dezelfde vlucht hebben.
Toen je je vlucht boekte, op welke dag stond het vertrek gepland?
Is het werkelijke vertrekmoment dan nog veranderd geweest door de maatschappij? (Dus ongewild een dag eerder of later?)
Om hoe laat ben je vertrokken en om hoe laat aangekomen? Nog dezelfde dag van vertrek (4juli) of een dag later (5juli), aangezien het een lange vlucht is kan dat toch, niet?
De vlucht van NY naar SF ging dat allemaal vlotjes? Om hoe laat heb je de vlucht genomen? Welke kan je het best aanraden?
Alvast bedankt!!
Dus u hebt ook vroeg geboekt?!
Wat ik mij afvraag; aangezien we dezelfde vlucht hebben.
Toen je je vlucht boekte, op welke dag stond het vertrek gepland?
Is het werkelijke vertrekmoment dan nog veranderd geweest door de maatschappij? (Dus ongewild een dag eerder of later?)
Om hoe laat ben je vertrokken en om hoe laat aangekomen? Nog dezelfde dag van vertrek (4juli) of een dag later (5juli), aangezien het een lange vlucht is kan dat toch, niet?
De vlucht van NY naar SF ging dat allemaal vlotjes? Om hoe laat heb je de vlucht genomen? Welke kan je het best aanraden?
Alvast bedankt!!
- lsl
- Amerikakenner
Betreft de vluchten.
Continental vliegt dagelijks van Brussel op Newark (New York).
Vertrek was op 4/7, zoals voorzien om 8.30u dacht ik, met aankomst in NY op de middag.
Om 14u waren we al ingechecked in ons hotel in Manhattan !
Op 6/7 om +/- 19u dan van New York naar SF gevlogen.
Voordeel van deze late vlucht :
- je hebt de ganse dag nog in Manhattan (rond 17.15u waren we op de luchthaven, was ruim voldoende)
- zeer rustige vlucht qua passagiers
Nadelen van deze late vlucht :
- je bent rond 23u plaatselijke tijd pas in SF, tel daar 3 uur tijdvershcil bij op en nog een uurtje om van de luchthaven in je hotel te geraken, dan is het ondertussen, voor je gevoel, toch al 3 uur 's nachts !
- je moet voor de middag uitchecken in je hotel, je bagage achter de receptie zetten (was geen enkel probleem) en terug ophalen voor de rit naar de luchthaven
- zeer veel zakenmensen op deze late vlucht --> zorg dat je tijdig in het toestel zelf stapt want de mensen die laatst instappen hebben absoluut geen plaats meer voor hun handbagage door de vele carry-on bagage en laptops van de zakenmensen
De terugvlucht van NY naar Brs was enkele dagen voor vertrek met een uurtje vervroegd.
Gelukkig heeft Continental deze vlucht voor ons en 8 andere Belgen opgehouden want we waren, wegens omvliegen rond slecht weer, pas 15 minuten na het vertrek NY-BRS in NY geland, komende vanuit LA !
Luc
Continental vliegt dagelijks van Brussel op Newark (New York).
Vertrek was op 4/7, zoals voorzien om 8.30u dacht ik, met aankomst in NY op de middag.
Om 14u waren we al ingechecked in ons hotel in Manhattan !
Op 6/7 om +/- 19u dan van New York naar SF gevlogen.
Voordeel van deze late vlucht :
- je hebt de ganse dag nog in Manhattan (rond 17.15u waren we op de luchthaven, was ruim voldoende)
- zeer rustige vlucht qua passagiers
Nadelen van deze late vlucht :
- je bent rond 23u plaatselijke tijd pas in SF, tel daar 3 uur tijdvershcil bij op en nog een uurtje om van de luchthaven in je hotel te geraken, dan is het ondertussen, voor je gevoel, toch al 3 uur 's nachts !
- je moet voor de middag uitchecken in je hotel, je bagage achter de receptie zetten (was geen enkel probleem) en terug ophalen voor de rit naar de luchthaven
- zeer veel zakenmensen op deze late vlucht --> zorg dat je tijdig in het toestel zelf stapt want de mensen die laatst instappen hebben absoluut geen plaats meer voor hun handbagage door de vele carry-on bagage en laptops van de zakenmensen
De terugvlucht van NY naar Brs was enkele dagen voor vertrek met een uurtje vervroegd.
Gelukkig heeft Continental deze vlucht voor ons en 8 andere Belgen opgehouden want we waren, wegens omvliegen rond slecht weer, pas 15 minuten na het vertrek NY-BRS in NY geland, komende vanuit LA !
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
- Lezolas
- Amerikafan
Bedankt voor je uiteenzetting, nu kunnen we zelf al eens gaan nadenken wat ideaal voor ons zou zijn.
Indien we de luxe zouden hebben om te kiezen ntrlk.
Lesley
Indien we de luxe zouden hebben om te kiezen ntrlk.
Lesley
Ik heb ook met Continental geboekt, dus. Zelfde vlucht 's morgens vanuit Brussel, en een vlucht vroeger dan die van Luc vanuit Newark naar SFO. Alleen maken wij geen tussenstop van enkele dagen in New York (zijn er vorig jaar en het jaar daarvoor al geweest en slaan nu even over), maar gaan we dezelfde dag door. En bij ons kostte het echt maar 504 euro pp, incl. alle taksen. Geboekt eind januari.
Is het geen optie om al wel enkele overnachtingen te boeken, maar nog uit te kijken voor de vliegtuigtickets?
Is het geen optie om al wel enkele overnachtingen te boeken, maar nog uit te kijken voor de vliegtuigtickets?
-
georgesken
- Amerikakenner
Dit is idd een heel mooie prijs die je meestal kan vinden als je goed uitkijkt. (en tussen de 600 en 700€ moet zeker te vinden zijn). @lsl Het lijkt mij zeer sterk dat je geen betere prijs kon vinden terwijl je dit een heel jaar in de gaten zou houden. (misschien dat dit iets met the 4th of july te maken had?...?) Voor 970€ vlieg je met de juiste aanbieding tegenwoordig naar om het even waar ter wereld naar de grote steden...(zelfs australië en Nieuw Zeeland kan je voor die prijs boeken) En de vluchten op de states zijn de goedkoopste overzeese vluchten die je kan vinden.
- lsl
- Amerikakenner
Neen hoor, de hoge prijs kwam volledig door het feit dat we enkele dagen in New York bleven.
Gewoon even stoppen en verder vliegen was inderdaad goedkoper dan er ergens enkele dagen blijven (stop-over) om dan pas verder te vliegen.
Ik kan jullie verzekeren dat er gedurende het ganse jaar geen goedkoper alternatief was of je moest vanuit Brussel eerst via Duitsland (Frankfurt?) vliegen, dat was iets goedkoper maar dan kwam er ook al snel 5 uur reistijd bij.
Luc
Gewoon even stoppen en verder vliegen was inderdaad goedkoper dan er ergens enkele dagen blijven (stop-over) om dan pas verder te vliegen.
Ik kan jullie verzekeren dat er gedurende het ganse jaar geen goedkoper alternatief was of je moest vanuit Brussel eerst via Duitsland (Frankfurt?) vliegen, dat was iets goedkoper maar dan kwam er ook al snel 5 uur reistijd bij.
Luc
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 900 Weergaves
-
Laatste bericht door Sing
-