Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

met de camper door Alaska

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
fxr1985
Amerika-newbie
Contacteer:

met de camper door Alaska

Bericht door fxr1985 »

volgend jaar mei/juni ga ik voor 4 weken naar Alaska
na al het nodige van de 'lower 48' gezien te hebben is dus nu de 49e staat aan de beurt
Het plan is om met een camper door Alaska en Yukon te trekken.
Uiteraard staan een aantal bekende trekpleisters op het programma zoals Denali, Wrangel-St.Elias, Katmai etc.
Heeft er iemand ervaringen met het rijden met een camper in Alaska. Op basis van sommige websites krijg je wel eens de indruk dat de wegen er zo slecht zijn dat je om de dag een lekke band kunt verwisselen. Is het echt zo erg? Naast tips mbt campers in Alaska zijn uiteraard ook tips over bezienswaardigheden, wat wel en niet doen etc van harte welkom.
Mvgr Marc
You can't steal second base without leaving first
rhaf
Amerikafan

Re: met de camper door Alaska

Bericht door rhaf »

Hoi Marc,

Hoe is je Alaska reis gegaan?

Ik probeer voor over een paar jaar als mijn zoon ietjes ouder is, een reis te plannen van het meest noordelijke puntje van Alaska (welke met de auto/camper) bereikbaar is, naar Miami te rijden.

vrgr,
Mark
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoi,

Mijn ervaringen zijn inmiddels meer dan dertig jaar oud. Wat ik me van de Alaska Highway herinner is dat ie of ontzettend modderig of ontzettend stoffig was. De eerste keer hadden we met onze Van (voor ongeveer 12 personen) soms meerdere lekke banden per dag. We hadden dan ook drie reservewielen bij ons. De tweede keer hadden we een bagagewagentje achter de Van. Ik herinner me van die keer een oponthoud van ruim een dag in Prince George, omdat de V-vormige versteviging voor de trekhaak gelast moest worden.
Maar zoals gezeg: Meer dan dertig jaar geleden. Hoe de situatie nu is, weet ik niet. Die zou zomaar veel bete3r kunnen zijn. Ik heb wel gelezen dat mensen, ook actief op dit forum, met een camper naar Alaska gaan. Het moet, met een goede voorbereiding, dus wel mogelijk zijn. Zij zouden je meer recente informatie kunnen geven.

Het lijkt me overigens een prachtige reis. Ga je hem one way doen :?:
Groet,

Old Faithful
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Ja gelukkig wel one way.

Ik kan je wel de reden geven voor deze tocht....
Jaren geleden is mijn vader vanuit het toenmalige Ceylon naar Engeland gegaan om daar te studeren. Daar hij voor vliegen en de boot te weinig geld had, heeft hij 3-maal vanuit Engeland naar Ceylon gereden. Tweemaal in een Kevertje geloof ik en de laatste keer toen ik twee was zijn we met een Volkswagen busje gegaan.

Nou was die trip destijds al bijzonder moeilijk en gevaarlijk, maar nu is deze nagenoeg onmogelijk geworden.
Niettemin wilde ik iets soortgelijks doen maar door oorlogen, tijd en de betreffende kosten zijn trips van Amsterdam naar Kaapstad, of Amsterdam Beijing of Canada naar Argentinië niet echt mogelijk.

Dus ik heb bedacht dat het erg apart zou zijn als wij met drie generaties de reis van Alaska naar Miami zouden rijden. Qua afstand goed te doen zelf voor mijn vader die al een eindje in de 70 is. Qua moeilijkheids graad valt deze ook mee en qua budget is eea ook nog te overzien.

Vrgr,
Mark
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het lijkt me inderdaad ontzettend gaaf, zo'n trip met drie generaties.
Groet,

Old Faithful
rhaf
Amerikafan

Bericht door rhaf »

Je moet dan dus nog wel even geduld hebben... :D

Bedankt voor je response dat is erg op prijs gesteld.

VrGr,
Mark
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer