Wel ja ,daarom nemen de High school seniors de SAT of the ACT test.dolphin schreef:Ja ik dacht al zoiets, maar wist dit niet zeker. Lijkt mij dan best vervelend als je in een gebied woont waar het niveau niet zo hoog is, terwijl je wel potentie hebt. Hebben deze kinderen dan ook niet minder kans om aan een goede universiteit te studeren?Petra/VS schreef:Inderdaad kun je binnen de high school verschillende niveaus kiezen en het hangt van het gebied af hoe hoog het basis niveau is. Wij wonen in een ontzettend competitive gebied en het niveau van high school is om te beginnen al hoog, daarboven zitten nog twee niveaus en op het hoogste niveau zit je absoluut op Nederlands VWO niveau. Als ik zie wat mijn dochter in de vierde doet, doet het weinig onder, voor wat ik op het gymnasium deed.
Maar als zij bijvoorbeeld nu naar Mississippi zou verhuizen (hebben kennissen een paar jaar geleden gedaan), zou ze tenminste een jaar voorlopen.
Die test zijn hetzelfde over de US.
Maar als je ouders rijk zijn en ieder jaar $$ doneren aan een universiteit ,dan heeft zoonlief een heel goede kans om er in te komen.
Daarom kon Bush at Yale studeren ondanks zijn lage SAT score.