Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

37 minuten overstaptijd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Magnolia87
Amerikakenner

37 minuten overstaptijd

Bericht door Magnolia87 »

Aanstaande vrijdag, 24 augutus, vliegen Georgie en ik van San Francisco naar Washington D.C. met United Airlines. We arriveren daar om 17.19. Wij komen er echter nu pas achter dat onze vlucht naar Brussel al om 17.56 vertrekt!! Dat kunnen we toch nooit halen? Er zit maar 37 minuten tussen het landen van ons vliegtuig en het vertrekken van ons volgende vliegtuig!! Iemand die ervaring heeft met zo'n korte overstaptijd? Ons vliegtuig naar Washington DC hoeft maar iets vertraging te hebben en we missen onze grote vlucht sowieso al! Help?! (Petra, misschien toch maar even je mobiele telefoonnummer aan ons geven?;))
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 37 minuten overstaptijd

Bericht door Bertorelli »

37 minuten is wel erg kort :shock:
En als je het zelf al haalt, dan is het nog maar de vraag of je koffers het vliegtuig halen.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Nee inderdaad. We moeten waarschijnlijk onze koffer van de ene op de andere band zetten en op de heenweg in Washington duurde dit toch wel even. We hoeven natuurlijk niet door immigration, dat scheelt alweer, maar dan nog is het heel erg krap.

Ik heb al gekeken op de website van Washington Dulles en dit is de enige vlucht naar Brussel op die dag. De volgende vlucht gaat op hetzelfde tijdstip de dag daarna. (ik heb alle luchtvaartmaatschappijen gecheckt, niet alleen United) En het is toch wel zo, dat je dan gewoon een andere vlucht aangeboden krijgt? Of is dat alleen in geval van overmacht en zouden we nu zelf een nieuwe vlucht moeten betalen?

Wel gaat er om 18.10 (dus met ongeveer een uur overstap tijd dus) een vlucht naar Schiphol, maar dat is met KLM dus dat zal dan wel niet mogen. Ik neem aan dat je niet zomaar dan een andere stad en een andere luchtvaartmaatschappij aangeboden krijgt.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat is inderdaad een korte overstap. Hopelijk vertrekt het vliegtuig op tijd vanuit San Francisco en halen jullie nog wat tijd in op weg naar Washington DC, meestal wel als je van west naar oost vliegt.

Hope for the Best. Expect the worst...

Gaan er nog vluchten eerder vanaf San Francisco naar Washington DC? Nee heb, ja kun je krijgen.

Succes!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Geen andere vluchten dus. Hmm, das jammer.

De bagage hoef je in elk geval niet naar om te kijken, die wordt gelijk doorgelabeld naar Brussel. Met een beetje geluk vertrek je vanaf dezelfde terminal als waar je aankomt.

Roland

Magnolia87
Amerikakenner

Maar de bagage werd op de heenweg niet doorgelabeld. Wordt dat dit keer wel gedaan omdat we de VS uitgaan en niet ingaan?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja, in San Francisco wordt je bagage gelijk gelabeld voor Brussel. Hoeven jullie in Washington DC niet meer naar om te kijken. (Op de heenweg zou het in principe ook gelijk doorgelabeld moeten worden maar dan moet je de bagage wel van de band halen en weer afgeven).

Er gaat overigens nog wel een vlucht eerder: 7:49 AM SFO – 3:54 PM IAD United 914. Scheelt altijd iets. Zou toch proberen of er wat te regelen valt. Misschien gewoon naar United in Amerika bellen en de situatie uitleggen. Voor hetzelfde geld wordt je op een vlucht gezet via Philadelphia (US Airways ook Star Alliance) naar Brussel.

Roland

Magnolia87
Amerikakenner

@ Roland: Bedankt dat je met ons meedenkt!
Laatst gewijzigd door Magnolia87 op 22 jul 2009, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Magnolia87
Amerikakenner

We zien trouwens net dat we oorspronkelijk om 17.00 zouden landen in Washington. Dat waren de tijden toen we de vlucht boekten, maar de tijden zijn dus veranderd, en nu komnen we dus om 17.19 aan. Is onmacht toch?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net als Roland zou ik kijken of jullie de vroegere vlucht uit SFO kunnen krijgen. Anders is het, als je het vliegtuig mist, inderdaad onmacht. Ik pb je mijn mobiele nummer wel even, mochten jullie moeten overnachten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ingrid26
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ingrid26 »

Wij hebben twee weken gelden een overstap gered in 15 minuten (op Chicago). We bleven wel in de zelfde terminal. Onze bagage is zelfs nog meegekomen.
Had het van te voren niet verwacht (vlucht had vertraging...). Misschien valt het dus nog mee!
14 juni tot 7 juli 2007: Toronto en West-USA (http://amerika2007.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
16 juni tot 9 juli 2009: New York en (Noord)West-USA (http://amerika2009.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Met bagage weet ik het niet, maar ik heb zelf afgelopen mei een overstap van 30 minuten gehaald, met alleen handbagage in Houston.
Was wel even flink doorrennen, maar anders had ik ook een extra dag moeten blijven hangen op het vliegveld omdat er maar 1 vlucht naar Amsterdam ging.

Wat je zeker moet doen is even het cabinepersoneel inlichten, vaak kunnen ze wel zorgen dat je snel uit het vliegtuig bent door je wat meer voorin te zetten bijvoorbeeld.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je komt aan en vertrekt ook weer van de C-terminal, nu alleen nog hopen dat de aankomst en vertrek gate niet te ver uit elkaar liggen want de C-terminal is best lang.

Je bagage was op de heenvlucht waarschijnlijk wel doorgelabeld alleen moet je die bij aankomst op de eerste Amerikaanse luchthaven zelf door customs brengen, op de terugvlucht heb je dat probleem niet.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hebben jullie nog wat kunnen regelen met United?

Roland

Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Nee helaas zat het vol, dus dat ging niet lukken. Maar we proberen het gewoon met deze vlucht. Jullie horen vanzelf wel of het gelukt is. Bedankt voor het meedenken!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Magnolia87 schreef:We zien trouwens net dat we oorspronkelijk om 17.00 zouden landen in Washington. Dat waren de tijden toen we de vlucht boekten, maar de tijden zijn dus veranderd, en nu komnen we dus om 17.19 aan. Is onmacht toch?
Wat toevallig, bij ons is het precies hetzelfde (ook de tijdstippen) alleen vanaf SFO naar Chicago. En idd, onze vlucht naar Londen vertrekt ook om 18.00uur. Eerst een uur overstappen en nu minder dan 40 minuten, ik ben benieuwd.......

Een vlucht eerder nemen naar Chicago zouden we kunnen doen, maar eigenlijk voel ik er weinig voor om onze terugreis nog langer te laten duren. United heeft het zelf zo geregeld en als wij de vlucht uiteindelijk missen dan zullen zij een oplossing moeten vinden. (mocht dat zo zijn dan hoop ik stiekem op een vlucht rechtstreeks naar Amsterdam ipv een tussenstop in Londen, maar dat zal wel bij dromen blijven :mrgreen: )

Succes en ik hoor graag of (en hoe!) het gelukt is !!
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Georgie schreef:En het is toch wel zo, dat je dan gewoon een andere vlucht aangeboden krijgt?
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Weet het antwoord trouwens nog altijd niet.. ik denk dat het antwoord 'ja' is, maar je weet maar nooit..
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Natuurlijk wel. De vlucht is zo geboekt door de luchtvaartmaatschappij, die, als het misgaat, een alternatief moet bieden. Anders is het, als mensen zelf gaan bepalen, dat ze niet zolang nodig hebben om over te stappen en te weinig overstaptijd overlaten. Ieder vliegveld heeft minimum overstaptijden, soms zelfs van vlucht tot vlucht. Wij hadden echter toch altijd klanten, die dat onzin vonden en dachten de overstaptijd te kunnen verkorten. In dat geval hoeft de luchtvaartmaatschappij niets te doen, als het volgende vliegtuig wordt gemist.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het is wel zo dat er voor bepaalde vliegvelden minimum overstap tijden bestaan en dat sommige online aanbieders nog wel eens vluchtcombinaties aanbieden die eigenlijk niet mogen. In dat geval kan het voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij je niet gratis op een volgende vlucht zet (iig, dit verhaal heb ik eens op Flyertalk gelezen).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, als de overstaptijd minder, dan het minimum is, heb je een probleem, als je je vlucht mist. Als ik niet direct bij de luchtvaartmaatschappij boek, kijk ik bij twijfel altijd ook even op hun site of de connectie er ook staat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer