Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SF binnenrijden - duidelijk aangeven ?
SF binnenrijden - duidelijk aangeven ?
We komen vanuit Yosemite Park en rijden dus SF binnen via de Oakland Bridge.
Vanaf Dublin op de " 580 " zijn er echter een 3 tal mogelijkheden richting centrum.( we willen Golden Gate bezoeken en Alamo Square voor we naar hotel rijden in de buurt van Union Square)
Wat is de meest geschikte ? Staat SF centrum of iets dergelijks aangeven ? Volg je een bepaalde aanwijzing ? Voorbeeld Golden Gate Bridge ?
Vanaf Dublin op de " 580 " zijn er echter een 3 tal mogelijkheden richting centrum.( we willen Golden Gate bezoeken en Alamo Square voor we naar hotel rijden in de buurt van Union Square)
Wat is de meest geschikte ? Staat SF centrum of iets dergelijks aangeven ? Volg je een bepaalde aanwijzing ? Voorbeeld Golden Gate Bridge ?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Re: SF binnenrijden - duidelijk aangeven ?
Heb je al eens via Google Maps de route van Yosemite NP naar San Francisco bekeken? En dan met name het stuk na de Oakland Bridge. Je kunt dan de route op straatniveau bekijken d.m.v. foto's van de route. Je kunt als het ware via echte beelden (foto's) zien hoe e.e.a. eruit ziet. Kan handig zijn voor het bepalen van je route. Je hebt dan een beeld hoe het er in het echt uitziet. Erg mooie functie in Google Maps.
De Golden Gate Bridge staat na de Oakland Bridge overigens al aangegeven. Afhankelijk van de locatie van je hotel is het misschien handig eerst naar Alamo Square te gaan en dan naar de Golden Gate Bridge.
Roland
De Golden Gate Bridge staat na de Oakland Bridge overigens al aangegeven. Afhankelijk van de locatie van je hotel is het misschien handig eerst naar Alamo Square te gaan en dan naar de Golden Gate Bridge.
Roland
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Alamo Square staat trouwens nergens aangegeven. Maar met een kaart er bij kan je het gemakkelijk vinden. Hou wel rekening met de vele eenrichtingsstraten in SF. Wij waren even niet aan het opletten en waren al aan het spookrijden
.
Dat is ons ook overkomen. En meteen kregen we de politie achter ons aan. Die gelukkig begrip had voor onze vergissing en zo aardig was ons naar het hotel te begeleiden.
Zou een navigatiesysteem dit dan niet vinden, aangezien wij ook vanuit Yosemtie naar SF komen? Ik neem toch aan dat dit geen probleem moet zijn. Wij willen graag eerst naar Twin Peaks, dan naar Alamo Square en van daaruit naar ons hotel bij Fishermens Warf.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe goed al die punten vanuit jullie hotels te bereiken zijn, maar ik zou er zelf de voorkeur aan geven om eerst de auto bij het hotel te zetten en verder alles lopend of met het OV te doen. Parkeren is niet overal even makkelijk of goedkoop in SF.
Marianne
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat Alamo Square betreft weet ik het ook niet qua parkeren hoe makkelijk dat daar kan en zo ja, wat het kost. De Golden Gate Bridge is wel heel goed te doen met de auto. Aan beide kanten kun je goed parkeren en volgens mij ook gratis, in ieder geval aan de overkant van de brug (t.o.v. de stad).
Roland
Roland
Zal Google maps er eens op naslaan
gebruik nu microsoft " streets & trips " ..; moet feitelijk de '580' volgen en dan juist voor de brug ' afslaan ' en de 80 nemen
weet echter niet HOE ze dit aangeven vandaar de vraag
we reizen zonder GPS om fun gehalte te verhogen
gebruik nu microsoft " streets & trips " ..; moet feitelijk de '580' volgen en dan juist voor de brug ' afslaan ' en de 80 nemen
weet echter niet HOE ze dit aangeven vandaar de vraag
we reizen zonder GPS om fun gehalte te verhogen
waw .. google maps is veel gedetaileerder dan microsoft
zeker met de street views erbij
zeker met de street views erbij
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi hé?
Je kunt je hele route zo alvast 'beleven'.
Roland
Je kunt je hele route zo alvast 'beleven'.
Roland
Wat dan weer de vraag beantwoordt of een navigatie systeem "nodig" is, of "zinvol". 
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik zou ook adviseren om je auto eerst bij het hotel neer te zetten.
Met het openbaar vervoer (bus) kun je prima bij Alamo Square komen en een dagkaart kost 11 dollar, het openbaar vervoer in San Francisco is echt een makkie, zelfs wij konden er makkelijk onze weg vinden en wij zijn normaal gesproken echt geen fans van het openbaar vervoer.
Parkeren in SF is duur dus dat heb je er zo uit.
Met de auto door San Francisco banjeren levert weer onnodige vakantie stress op.
Met het openbaar vervoer (bus) kun je prima bij Alamo Square komen en een dagkaart kost 11 dollar, het openbaar vervoer in San Francisco is echt een makkie, zelfs wij konden er makkelijk onze weg vinden en wij zijn normaal gesproken echt geen fans van het openbaar vervoer.
Parkeren in SF is duur dus dat heb je er zo uit.
Met de auto door San Francisco banjeren levert weer onnodige vakantie stress op.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
MichelH schreef:Met de auto door San Francisco banjeren levert weer onnodige vakantie stress op.
Daar snap ik nou helemaal niets van, geen leukere stad om te autorijden dan San Francisco, heerlijk al die heuvels en stijle straten, ik voel me altijd weer Steve Mcqueen.
Hebben jullie zo'n goede relatie?bompa schreef:we reizen zonder GPS om fun gehalte te verhogen
we zijn op zaterdag en zondag in San Francisco ... is er dan minder verkeer ?
en waar is de parking juist VOOR de golden gate bridge als je vanuit het centrum komt ?
wil niet plotseling op de brug zitten .
en waar is de parking juist VOOR de golden gate bridge als je vanuit het centrum komt ?
wil niet plotseling op de brug zitten .
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zie hier op Google Maps: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 9&t=h&z=17
Volgens mij kan je al niet meer terugdraaien als je op de parking voor de brug bent, en ben je dan verplicht over de brug te rijden, te keren op de parking aan de andere kant en terug te rijden. Nog volgens mij moet je tol betalen als je de brug over rijdt in de richting van de stad.
Ik zou ook de auto aan het hotel parkeren, en dan wandelen of het openbaar vervoer nemen. Neem geen dagkaart als je die dag de cable car niet neemt want dan haal je je geld er niet uit, koop dan liever aparte tickets op de bus / metro / tram.
Ik zou ook de auto aan het hotel parkeren, en dan wandelen of het openbaar vervoer nemen. Neem geen dagkaart als je die dag de cable car niet neemt want dan haal je je geld er niet uit, koop dan liever aparte tickets op de bus / metro / tram.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Aan Market street staat er altijd een hele rij voor de cable car. Koop daar je ticket of OV dag pas. Maar loop tot net na Union Square en wacht aan een cable car stop, er zal met een beetje geluk alweer wat plaats vrij zijn.
Ik ben naar Alamo Square gereden met de auto, en het heeft 10 minuten en enkele rondjes geduurd voor ik de auto kon parkeren. En dan nog stond ik net met de kont voor zo'n rode streep, dus eigenlijk fout.
Ik heb 2x tol betaald voor de Golden gate bridge op 1 dag, één keer 's morgens toen de brug in de mist zat en één keer 's avonds met zonsondergang. Als je brug over bent heb je direct rechts een zogenaamd Vista Point, maar ik vind dat geen goed punt. Ik ging de volgende rechts af (Alexander Avenue), dan direct na de uitrit naar links onder de freeway door en dan omhoog tot aan de uitzichtspunten. Hier een link (google maps). Ik was trouwens niet de enige die daar stond, het was behoorlijk druk vooral 's avonds.
Ik ben naar Alamo Square gereden met de auto, en het heeft 10 minuten en enkele rondjes geduurd voor ik de auto kon parkeren. En dan nog stond ik net met de kont voor zo'n rode streep, dus eigenlijk fout.
Ik heb 2x tol betaald voor de Golden gate bridge op 1 dag, één keer 's morgens toen de brug in de mist zat en één keer 's avonds met zonsondergang. Als je brug over bent heb je direct rechts een zogenaamd Vista Point, maar ik vind dat geen goed punt. Ik ging de volgende rechts af (Alexander Avenue), dan direct na de uitrit naar links onder de freeway door en dan omhoog tot aan de uitzichtspunten. Hier een link (google maps). Ik was trouwens niet de enige die daar stond, het was behoorlijk druk vooral 's avonds.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
is de Marine Drive richting ' Fort Point ' een optie ?Blijkbaar is er daar ook een parking .
Kom je toch ook aan de voet van de brug uit em moet je een mooi overzicht hebben
Kom je toch ook aan de voet van de brug uit em moet je een mooi overzicht hebben