Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen emigreren naar Canada en motel runnen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Alannah
Amerika-ontdekker

Re: Ervaringen emigreren naar Canada en motel runnen?

Bericht door Alannah »

Interessant om deze berichten te lezen. Ik ben via via op deze site belandt. Ik heb zelf een verhuizing naar de VS overwogen maar inderdaad door de zeer strenge visa regels zal dat er voorlopig zeker niet in zitten. Ik denk niet dat ik op dit moment (behalve via de loterij) in aanmerking zou komen. Misschien als ik ooit een andere werkgever krijg of met een Amerikaan trouw :D
Dus ik ben ook aan het kijken naar andere mogelijkheden. Canada is voor mij een serieuze optie en dan vooral Quebec. Quebec heeft namelijk een eigen skilled workers programme. De eis is natuurlijk wel dat je vloeiend Frans moet spreken maar daar voldoe ik aan. Dus dat is een serieuze optie. Ik meen dat je na een aantal jaar Quebec vervolgens ook eventueel je in de rest van Canada mag vestigen.
Echter ik kom er niet precies achter via de site hoe lang het zou duren voor ik een visum kan krijgen. Ik heb het idee dat het voor Quebec best snel gaat. Maar preciese cijfers vind ik niet.
Weet iemand hier waar ik dat na kan kijken?
Ik wil op z'n vroegst pas over 1 à 2 jaar emigreren dus ik wil mijn applicatie (als ik dat doe) wel op het juiste moment indienen.

Ik vind het overigens wel heel spannend. Ik ken Canada helemaal niet goed dus het is best een sprong in het diepe als ik het zou doen.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Alannah schreef:Ik vind het overigens wel heel spannend. Ik ken Canada helemaal niet goed dus het is best een sprong in het diepe als ik het zou doen.
Mm Berijp ik goed dat je de wens hebt om te emigreren maar het land niet zo goed kent Of dat nu een goe didee is weet ik niet. Er gaat aan emigratie heel wat vooral en ik denk dat een goed evoor bereiding en heel goed weten waar je terecht komt wel van groot belang zijn. Anders kun je nog wel eens voor nare verrassingen komen te staan.
sjoerd schreef:Was onlangs nog in Upstate New York en daar hadden de Motels totaal geen gasten, buiten de seizoenen, iets waar je dus rekening mee moet houden, ook als je een afgelegen Motel koopt waar 's winters een pak sneeuw ligt van een meter hoog
Mh dat zal je verbazen maar een meter sneeuw kan juist klanten bengen. Wij noemen dat slachtoffers. of wel mensne die gestrand zijn.

Maar je hebt wel gelijk. Je zult ook in de winter een manier moeten vinden om een boterham te verdienen. Bijne elk motel verhuurd met name in de winter op wekelijkse en maandelijkse basis. Je moet wel anders overleef je niet.
Inmiddels hebben wij ook wel een gasten bestand van mensen die hier regelmatig komen. Ouders van kinderen op de college, een vader uit NJ die zijn dochter elke 2 weken bezoekt. Een man die hier een stuk land gekocht heeft en vaak komt. Van de gewone toerist moet je het in de winter niet hebben. En dan wonen wij nog in een gebied waar in de zomer veel te doen is. Cooperstown, veel baseball camps, soccer camps. Baseball hale of Fame, soccer hall of Fame. In de winter ligt dit allemaal stil en is Cooperstown uitgestorven.

Een stukje onderzoek naar de omgeving is heel belangrijkt. Weten waar je zit en wat er in de omgeving te zien.

Ons eerste motel in Warrens burg en die in Fort Ann hadden wij ook veel tijd geinvesteerd om in de omgeving te kijken.
Wij doen ook veel zaken met overheden, DSS en noodopvang. In de winter een inkomen is heel belangrijk. In de winter zijn de (stook) kosten hoog en de prijzen van motel kamers laag.

Wij wonen niet zo ver van Canada en ondanks dat ik de winter hel mooi vind is het daar toch wel heel erg soms hoor. Bij vrienden van ons in Ottawa lag afgelopen winter 3 meter sneeuw. ik dank je de koekoek. Dan klagen wij al bij een meter..
Veel werk en kosten om alles schoon en draaiende te houden.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Alannah schreef:Quebec heeft namelijk een eigen skilled workers programme.
Elke provincie heeft dat. De eisen/beroepen die in aanmerking komen kunnen per provincie verschillen. Enkel Frans spreken is dus niet voldoende voor Quebec. Ik geloof dat je ook een joboffer moet hebben?
Alannah schreef: Ik meen dat je na een aantal jaar Quebec vervolgens ook eventueel je in de rest van Canada mag vestigen.
Dat mag inderdaad.
Alannah schreef: Echter ik kom er niet precies achter via de site hoe lang het zou duren voor ik een visum kan krijgen. Ik heb het idee dat het voor Quebec best snel gaat. Maar preciese cijfers vind ik niet.
Eigenlijk is alles te vinden op 1 site: http://www.cic.gc.ca
Maar om dus op je vraag te antwoorden: het hangt er dus van af voor welke procedure je gekozen hebt.
Specifiek voor Quebec: http://www.cic.gc.ca/english/informatio ... ed-que.asp
Wat dus wil zeggen dat het tussen de 7 tot 12 maanden duurt voor Belgen (die onder Parijs vallen), en tussen de 10 tot 19 maanden voor de Nederlanders (die onder Berlijn vallen).

Wat betreft het Federal Skilled Worker visum is er sinds april een nieuwe procedure. De oude zou voor Belgen zo'n 4 tot 5 jaar duren, de nieuwe zou het op een jaartje moeten kunnen doen. Maar dat is dus in de voorwaardelijke wijs, er is nog niemand door het ganse proces gegaan dus cijfers zijn er nog niet. Die oude procedures zijn ook nooit bedoeld geweest om zo lang te duren! (en enkele jaren geleden duurden zij ook niet zo lang)
Alannah schreef: Ik wil op z'n vroegst pas over 1 à 2 jaar emigreren dus ik wil mijn applicatie (als ik dat doe) wel op het juiste moment indienen.
Mijn mening hierover? Ik heb Canada -met tussenpozen- bekeken sinds 2005, en ik kan je enkel maar zeggen dat, wanneer dat 1 - 2 jaar je horizon is, ik NU een procedure zou opstarten.
Wat doe je als beroep? Val je in de juiste NOC-codes om in aanmerking te komen voor een emigratieprocedure?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marije78
Amerika-newbie

Bericht door Marije78 »

Goeiemiddag allemaal,

Wij zijn ook bezig met emigratieplannen naar canada.
In 1e instantie wilden we naar Amerika, maar dit bleek onmogelijk. Na 4 jaar meegedaan te hebben aan de loterij waren we daar ook wel klaar mee...
Via via, kwamen we er achter dat Canada voor ons wel een optie is. Dit omdat ik 5 jaar gewerkt heb als accomodations service manager, en laat dit nu net op de beruchte lijst staan. :dance:
In september gaan we 3 weken naar het gebied waar we zouden willen wonen en dan hakken we definitief de knoop door.
Alles staat stand by, dus in principe kan dan in november de visumaanvraag eruit.
Voor ons is de keuze gevallen op British Columbia en dan Okanagan Valley. In 1e instantie leek ons Vancouver Island geweldig, alleen die regen... In Okanagan Valley is er nog steeds water in de buurt, maar hebben ze warme droge zomers! En wel de bergen om de hoek om lekker te skiën!
Wij hebben wel hele goede ervaringen bij Paul Hiltemann. Wij vonden Buysse veel te duur. Zelf een oriënterend gesprek is daar niet kosteloos! Helaas kreeg ik vanmorgen een automatische reply van Paul dat hij er niet is i.v.m. ziekenhuisopname. Vandaar ook waarschijnlijk dat het antwoorden zo lang duurt. Wij zijn dit niet zo gewend!
Ten slotte weet ik dat als je eenmaal Canadees burger bent ( na 3 jaar) dan kun je wel makkelijk naar Amerika. Dit omdat beide Noord-Amerika is en daar gelden weer bepaalde afspraken en verdragen!

Nou,succes allemaal!

Groetjes Marije
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Marije78 schreef:Ten slotte weet ik dat als je eenmaal Canadees burger bent ( na 3 jaar) dan kun je wel makkelijk naar Amerika. Dit omdat beide Noord-Amerika is en daar gelden weer bepaalde afspraken en verdragen!
Nogmaals: dat valt nogal mee; je kunt eventueel met een NAFTA-visum en dat is niet voor onbepaalde tijd. Het is voor Canadezen echt niet zoveel gemakkelijker om permanent in de VS te mogen wonen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Marije78
Amerika-newbie

Bericht door Marije78 »

Bandido schreef:Nogmaals: dat valt nogal mee; je kunt eventueel met een NAFTA-visum en dat is niet voor onbepaalde tijd. Het is voor Canadezen echt niet zoveel gemakkelijker om permanent in de VS te mogen wonen.
Sorry, dan ben ik verkeerd ingelicht! Nou ja, ik denk dat wij ons de komende jaren in Canada ook wel kunnen vermaken! :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik denk dat als je naar Canada emigreert, je ook moet richten op dat land. En niet met in je achterhoofd dat je eigenlijk naar Amerika wilt. Je zult toch in Canada een leven op moeten bouwen en volgens mij lukt dat niet als je op twee gedachten blijft hinken. Dan snij je jezelf uiteindelijk in de vingers.
Alannah
Amerika-ontdekker

Bericht door Alannah »

10 tot 19 maanden is best vlug in elk geval. Ik woon niet in Nederland maar heb wel de Nederlandse nationaliteit dus dan zou ik het via Nederland moeten regelen lijkt me?

Ik heb me nog niet in alle eisen van Quebec verdiept dus dat ga ik zeker nog uitgebreider doen. Het is daarom ook zeker een middenlang termijn plan. Ik ben wel eens in Canada geweest en ik vind het een prachtig land maar hoe het is om er te wonen? Geen idee. Dat is gewoon lastig bepalen van te voren. Ik zou liever naar de VS gaan maar dat is zo lastig om daar binnen te komen dat Canada eventueel een goed alternatief kan zijn.

Onlangs was ik in Parijs op een beurs waar ook een stand was over emigratie naar Quebec en daar kon je een test doen om te zien of je aan de immigratie eisen voldoet en daar voldeed ik toen althans wel aan. Maar uiteraard ga ik me daar nog veel uitgebreider in verdiepen. Daarom wil ik sowieso nog even wachten voordat ik een procedure opstart. Ik wil eerst nog minimaal 1x naar Canada gaan om daar een maand of zo goed rond te kijken. Dit maal niet als tourist maar echt met de gedachte kan ik hier leven. Vooral inderdaad de lange winters hoewel ik wel van sneeuw en wisselende sezoenen hou.

Je kan geloof ik punten krijgen voor opleiding, taalkennis, werk ervaring, eventueel eerder verblijf in Canada en leeftijd.

Wat betreft waar in Quebec denk ik dat het toch in het begin Montreal zal worden. Grote stad, meer werk en waarschijnlijk vrij internationaal waardoor het als nieuwkomer wat makkelijker is om te aarden. Contacten opdoen, maatschappij en land goed leren kennen enzovoorts. En dan eventueel na een paar jaar kiezen voor een andere vestigingsplaats kiezen.
Alannah
Amerika-ontdekker

Bericht door Alannah »

Bandido schreef:Ik denk dat als je naar Canada emigreert, je ook moet richten op dat land. En niet met in je achterhoofd dat je eigenlijk naar Amerika wilt. Je zult toch in Canada een leven op moeten bouwen en volgens mij lukt dat niet als je op twee gedachten blijft hinken. Dan snij je jezelf uiteindelijk in de vingers.
Ja, dat ben ik wel met je eens. Mijn droom was/is om toch in de VS te wonen. Maar er is natuurlijk geen enkele zekerheid dat dit ooit gaat lukken. En als ik iets anders wil dan is nu wel vrij ideaal. Ik heb nu nog geen koophuis of ergens anders waar ik langere tijd aan vast zit. Nu is het mogelijk om zonder extreem veel op te moeten geven die oversteek te regelen. En het voordeel van Canada is dat zelfs al duurt de procedure wat lang er in elk geval een goede kans is dat het gaat lukken. Over 5 jaar is mijn situatie misschien heel anders en om nou tot in het oneindige op een visum voor de VS te wachten wat misschien nooit komt is ook niet een ideaalbeeld. Zo'n onzekerheid allemaal.

Ik ken Canada inderdaad niet goed. Ik ben er kortstondig een paar keer geweest en het sprak mij wel aan. Maar tussen dat en er wonen is een groot verschil. Aan de andere kant ik ben ook van Nederland naar Ierland verhuisd zonder daar iets van te weten en later naar Frankrijk zonder daar iemand te kennen.
En mocht het echt niet bevallen dan kan ik altijd weer terug (al is het dan wel zonde van de kosten die gemaakt zijn)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Amerika van je vakantie is ook heel anders dan het Amerika als je er een tijdje woont, dus zie geen verschil in Canada of Amerika. Misschien is Canada wel veel beter, lijkt me wel relaxter en minder misdaad
Alannah
Amerika-ontdekker

Bericht door Alannah »

kastelke schreef:
Alannah schreef:Quebec heeft namelijk een eigen skilled workers programme.
Elke provincie heeft dat. De eisen/beroepen die in aanmerking komen kunnen per provincie verschillen. Enkel Frans spreken is dus niet voldoende voor Quebec. Ik geloof dat je ook een joboffer moet hebben?
Alannah schreef: Ik meen dat je na een aantal jaar Quebec vervolgens ook eventueel je in de rest van Canada mag vestigen.
Dat mag inderdaad.
Alannah schreef: Echter ik kom er niet precies achter via de site hoe lang het zou duren voor ik een visum kan krijgen. Ik heb het idee dat het voor Quebec best snel gaat. Maar preciese cijfers vind ik niet.
Eigenlijk is alles te vinden op 1 site: http://www.cic.gc.ca
Maar om dus op je vraag te antwoorden: het hangt er dus van af voor welke procedure je gekozen hebt.
Specifiek voor Quebec: http://www.cic.gc.ca/english/informatio ... ed-que.asp
Wat dus wil zeggen dat het tussen de 7 tot 12 maanden duurt voor Belgen (die onder Parijs vallen), en tussen de 10 tot 19 maanden voor de Nederlanders (die onder Berlijn vallen).

Wat betreft het Federal Skilled Worker visum is er sinds april een nieuwe procedure. De oude zou voor Belgen zo'n 4 tot 5 jaar duren, de nieuwe zou het op een jaartje moeten kunnen doen. Maar dat is dus in de voorwaardelijke wijs, er is nog niemand door het ganse proces gegaan dus cijfers zijn er nog niet. Die oude procedures zijn ook nooit bedoeld geweest om zo lang te duren! (en enkele jaren geleden duurden zij ook niet zo lang)
Alannah schreef: Ik wil op z'n vroegst pas over 1 à 2 jaar emigreren dus ik wil mijn applicatie (als ik dat doe) wel op het juiste moment indienen.
Mijn mening hierover? Ik heb Canada -met tussenpozen- bekeken sinds 2005, en ik kan je enkel maar zeggen dat, wanneer dat 1 - 2 jaar je horizon is, ik NU een procedure zou opstarten.
Wat doe je als beroep? Val je in de juiste NOC-codes om in aanmerking te komen voor een emigratieprocedure?
Dank je wel voor de links. Ik ga het even goed nalezen allemaal.

Ik werk op dit moment als instructrice op een juridische opleiding. Zout dit onder 4131: College and Other Vocational Instructors vallen?

Overigens heb ik bij de Quebec immigratie site (die apart is dus) geen enkele lijst gezien.

Ik zag trouwens dat als je een jaar in canada hebt gestudeerd je ook makkelijker aan een visum kunt komen. Een interessante (maar wel dure) optie.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Texas Boy schreef:Amerika van je vakantie is ook heel anders dan het Amerika als je er een tijdje woont, dus zie geen verschil in Canada of Amerika. Misschien is Canada wel veel beter, lijkt me wel relaxter en minder misdaad
Hangt er ook weer helemaal vanaf waar je woont. Uiteraard is Texas weer anders dan Georgia en dat is weer heel anders dan Connecticut. En dan is het binnen een staat weer een verschil of je in een grote stad als Houston of Atlanta woont of op het platteland. En dat is in Canada net zo goed het geval. Toronto is een wereldstad met alle problemen en uitdagingen die daarbij horen. Maar woon je in een klein plaatsje midden in Manitoba, dan zal het eerder vergelijkbaar zijn met het platteland van Friesland, qua drukte en criminaliteit. Hangt er maar net vanaf waar je eigen voorkeuren liggen.

Ik persoonlijk ben een stadsmens, heb niks met natuur en moet er niet aan denken om in een klein plaatsje of in een buitenwijk te wonen, waar dan ook. Een groter huis en een grotere tuin zijn zeker voordelen, die ik me waar ik nu woon (nog) niet kan permitteren. Maar dat is een keuze. Misschien dat ik er over een tijdje anders over ga denken.

Beste manier is toch om wat rond te reizen en indrukken op te doen. Maar ben het helemaal eens met Texas Boy dat met vakantie gaan in Amerika (of Canada) natuurlijk heel anders is. Uiteindelijk moet er hier ook brood op de plank, hypotheek moet betaald worden, boodschappen moeten worden gedaan en huishouden moet worden gedaan. :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, wanneer ken je een land?... Het klinkt natuurlijk allemaal heel erg mooi dat je eerst het land heel goed moet leren kennen vooraleer je je er gaat vestigen. Maar zoals al gezegd: het leven van de toerist is niet het dagelijkse leven.
En verder denk ik dan maar steeds aan al die echte expats die ik ken. Die verhuizen van Zuid-Afrika naar Djakarta en dan naar Cameroun, van Brazilie naar Europa, van Zwitserland naar China en dan naar de VS, enz. Geen van hen 'kende' die landen. In het beste geval waren we voor hun verhuis 1 week daar geweest om de scholen te bezoeken en een huis te zoeken. En toch draaien zij ook mee, en sommigen beslisten om ter plaatste te blijven en niet na 4 jaar nog eens verder te verhuizen.
Canada is zo'n inmens groot land! Het is 326 keer groter dan Belgie. Hoe wil je dat in godsnaam leren kennen vooraleer je beslist daar te gaan wonen?! Je zal British Columbia maar eens goed gaan verkennen, en dan een job vinden in New Brunswick. Da's dag en nacht verschil.
En voor Amerika geldt hetzelfde! Wij hebben ons ruim 3 jaar voorbereid op New Jersey. En dan plots valt er een baanaanbod in Houston in de bus ('t is trouwens niks geworden). Denk je dat ik die kans zou laten schieten onder het mon "ik ken Texas niet"?!

Volgens mij draait het allemaal om 1 ding: waarvan vertrek je?
Wij zijn nooit 'verliefd' geworden op Amerika. Ik heb jarenlang Amerika niet eens gezien als een vakantieland (want ik kende veel leukere bestemmingen om mijn vakantie te vieren). Bij ons gaat het er om dat we graag eens van nul af aan willen beginnen in een Engelstalig land. Het moet ergens zijn waar mijn man zijn ambitie nog lekker bot kan vieren (dus niet ergens in the middle of nowhere op de prairie). We willen onze zoon laten ervaren dat het nergens voor nodig is om rond de kerktoren te blijven hangen, dat je je vleugels uit moet durven slaan als dat je behoefte is (en onze verhuizen kriskras door Belgie hebben daar al wel bij geholpen, maar wij zien dat niet als echte 'verhuis').
Eigenlijk hebben wij een motto: You can have roots and wings.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Marc1702
Amerika-newbie

Bericht door Marc1702 »

he
Laatst gewijzigd door Marc1702 op 15 dec 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marc, veel succes met jullie procedure!
De gewone skilled visa duurt inderdaad maar dan 50 maanden, maar sinds april van dit jaar is er weer een nieuwe procedure opgestart (waar een beperkter aantal NOC-codes nog voor in aanmerking komen), en deze procedure zou voorrang hebben op al de oude skilled worker aanvragen. Da's natuurlijk niet leuk voor diegene die al langer wachten, maar diegenen die nu starten zouden een veel snellere doorlooptijd moeten hebben. Men streeft naar 9 maanden... (al denk ik dat je maar beter rekening houdt met 1 tot 2 jaar ;-) ).
Elke
Alannah
Amerika-ontdekker

Bericht door Alannah »

50 maanden vind ik ook wel heel langer. Dat is gewoon zo'n vier jaar. Ik denk niet dat ik me in zo'n procedure zou storten. Emigreren kost toch best veel energie en om nu mijn leven vier jaar stil te zetten ter voorbereiding van een emigratie waarvan je tot op het laatst nooit met 100% zekerheid kan zeggen of het door gaat vind ik wat te ver gaan. Dan maar binnen Europa blijven. Is ook leuk.

Maar goed ik ben nog steeds van plan om me op Quebec te richten. Eerste stap is om er nog een keer heen te gaan en zo veel mogelijk informatie op internet te verzamelen. Tweede stap is om de procedure te starten. Zou in principe allemaal niet heel lang moeten duren maar ik wil eerst wat meer zekerheid hebben over een paar dingen in mijn leven hier voordat ik de procedure start. Ik zou die dus op z'n vroegst pas begin volgend jaar starten. Als het dan ongeveer 1,5 jaar duurt en het allemaal gaat zoals gepland dan zou ik voorjaar/zomer 2011 die richting op kunnen gaan.

Ik las trouwens dat als je onder de 30 bent (en dat ben ik nog net!) je ook voor een jaar een werk vakantie visum kunt krijgen zoals ze die ook voor Australië hebben. Dat is nog even een optie die ik wil laten bezinken. Blijkbaar kan je hiermee extra punten krijgen voor de procedure daarna (moet dat nog even uitzoeken) en zo heb ik wel de kans om eens goed rond te kijken daar, alvast wat contacten te leggen, te netwerken enzovoorts. Nadeel is echter dat je dan na een half jaar of een jaar weer terug moet en dan alsnog die hele procedure weer op moet starten. Dan ben je hier alles al kwijt maar kan je nog niet daar terecht dus zit je in een soort niemandsland. Je hebt net daar wat dingen opgebouwd, hier geen werk en niks meer. Dus dat moet je in Europa weer allemaal opbouwen en dan ga je weer weg na een jaar of twee. Ook niet echt een droom traject.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heel wat van de mensen die nu in die procedure zitten er al 3, 4 of 5 jaar aan't wachten zijn, die wisten dat niet toen ze begonnen. Ik geloof dat wij alles eens bekeken hebben in 2005, en dat het toen een jaar of 2 duurde in totaal. Vonden we toen al wel 'lang'.... :?
Als je op zo'n werkvisum voor jongeren gaat, dan levert je dat nadien inderdaad extra punten op. Maar misschien heb je die niet eens nodig. De pass mark is nu 67 punten. Als jij in totaal 77 punten scoort, dan zal je niks voorsprong hebben op iemand die maar 67 punten scoort.
Verder is het zo dat wachten alsmaar riskanter wordt: misschien herzien ze hun wetgeving weer maar eens, en kom je volgend jaar met jouw beroep niet eens meer in aanmerking. Maar tja, da's iets wat je zelf moet beslissen. Als de timing nu niet juist is, is het te gek om nu al te filen, want het kost natuurlijk wel geld.

Ik heb Montreal al wat beter bekeken een tijdje geleden, omdat mijn man toen bij de laatste 2 kandidaten was voor een functie bij IATA. Spijtig genoeg hebben ze toen iemand gekozen die reeds lange tijd in het buitenland gewoond had, en vielen wij dus (weer maar eens) uit de boot. :( Maar als je wat vragen hebt, stel ze maar, misschien dat ik je al op weg kan helpen. Gelukkig heb je geen schoolgaande kinderen, want die zouden onmiddellijk in het Frans naar school moeten gaan! Je mag als immigrant uit Be/Nl niet kiezen voor een Engelstalige school.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer