Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe was jouw vlucht ?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Hoe was jouw vlucht ?
Vertrekdatum: heen 25 april 2009, terug 19 mei 2009
Vluchtnummer(s): KL605, NW1220/NW048
Overstap ja/nee: ja, terug in Detroit
Ervaring overstap: hadden 50 minuten, was even flink doorlopen, maar wel netjes gehaald, mooie rechte terminal
Luchthaven vertrek: AMS
Ervaring luchthaven vertrek: Schiphol, bekend, druk, maar wel gezellig, niks te klagen
Luchthaven bestemming: SFO, ging weer zeer soepel en snel, ondanks dat we gewacht hebben op onze vrienden en niet vooraan in de rij stonden zoals meestal wel (BC)
Ervaring luchthaven bestemming: vertrek uit Denver, ging weer prima
Gevlogen klasse: business
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: heenreis: 3A en 3B, terug 2A en 2B (first op domestic flight) en 5A en 5B, zowel bij KLM als bij NW (Delta) vind ik BC altijd erg verzorgd en personeel uiterst attent. We hadden deze keer op de heenreis zowel voor als naast ons een stel wat continue ruzie zat te maken. Dat was even niet zo gezellig eigenlijk ...
Even naar aanleiding van de opmerking van Bandido. Ik weet dat BC-stoelen soms wel 10.000 dollar kosten, maar als je tijdig boekt kan je voor rond de 1500-2500 euro ook BC-stoelen vinden. In service of comfort maakt dat helemaal niks uit. Ik zou er nooit zoveel voor betalen. Meer dan 2500 euro hebben wij nooit betaald, minder gelukkig wel!
Vluchtnummer(s): KL605, NW1220/NW048
Overstap ja/nee: ja, terug in Detroit
Ervaring overstap: hadden 50 minuten, was even flink doorlopen, maar wel netjes gehaald, mooie rechte terminal
Luchthaven vertrek: AMS
Ervaring luchthaven vertrek: Schiphol, bekend, druk, maar wel gezellig, niks te klagen
Luchthaven bestemming: SFO, ging weer zeer soepel en snel, ondanks dat we gewacht hebben op onze vrienden en niet vooraan in de rij stonden zoals meestal wel (BC)
Ervaring luchthaven bestemming: vertrek uit Denver, ging weer prima
Gevlogen klasse: business
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: heenreis: 3A en 3B, terug 2A en 2B (first op domestic flight) en 5A en 5B, zowel bij KLM als bij NW (Delta) vind ik BC altijd erg verzorgd en personeel uiterst attent. We hadden deze keer op de heenreis zowel voor als naast ons een stel wat continue ruzie zat te maken. Dat was even niet zo gezellig eigenlijk ...
Even naar aanleiding van de opmerking van Bandido. Ik weet dat BC-stoelen soms wel 10.000 dollar kosten, maar als je tijdig boekt kan je voor rond de 1500-2500 euro ook BC-stoelen vinden. In service of comfort maakt dat helemaal niks uit. Ik zou er nooit zoveel voor betalen. Meer dan 2500 euro hebben wij nooit betaald, minder gelukkig wel!
- Bandido
- Amerika-expert
Natuurlijk, maar waar het mij om ging is "dat je kijgt waar je voor betaalt". Er zijn inderdaad soms wel stoelen beschikbaar voor tussen de 1500-2500, maar meestal is het toch een stuk meer. Ik vind het qua comfort, eten en service overigens wel veel uitmaken, maar dat is natuurlijk ieders eigen smaak.nieuwenoord schreef: Ik weet dat BC-stoelen soms wel 10.000 dollar kosten, maar als je tijdig boekt kan je voor rond de 1500-2500 euro ook BC-stoelen vinden. In service of comfort maakt dat helemaal niks uit. Ik zou er nooit zoveel voor betalen. Meer dan 2500 euro hebben wij nooit betaald, minder gelukkig wel!
"Keep Georgia On Your Mind"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik snapte jouw uitgangspunt wel hoor, maar ik wilde ook graag duidelijk maken dat het best mogelijk is om voor niet te absurde prijzen (ook dat is natuurlijk persoonlijk) BC te vliegen. Wij vinden het in elk geval heerlijk!Bandido schreef:Natuurlijk, maar waar het mij om ging is "dat je kijgt waar je voor betaalt". Er zijn inderdaad soms wel stoelen beschikbaar voor tussen de 1500-2500, maar meestal is het toch een stuk meer. Ik vind het qua comfort, eten en service overigens wel veel uitmaken, maar dat is natuurlijk ieders eigen smaak.nieuwenoord schreef: Ik weet dat BC-stoelen soms wel 10.000 dollar kosten, maar als je tijdig boekt kan je voor rond de 1500-2500 euro ook BC-stoelen vinden. In service of comfort maakt dat helemaal niks uit. Ik zou er nooit zoveel voor betalen. Meer dan 2500 euro hebben wij nooit betaald, minder gelukkig wel!
- Bandido
- Amerika-expert
Nee daar heb je gelijk in, er zijn soms ook best goede deals te vinden. Oh ja, en ik had een stukje van je post verkeerd gelezen: ik begreep dat je de service en comfort in BC uberhaupt niet vond uitmaken, maar dan in vergelijking met EC. Ik vond het al wat apart, ik vind BC ook juist altijd een verwennerij.nieuwenoord schreef:Ik snapte jouw uitgangspunt wel hoor, maar ik wilde ook graag duidelijk maken dat het best mogelijk is om voor niet te absurde prijzen (ook dat is natuurlijk persoonlijk) BC te vliegen. Wij vinden het in elk geval heerlijk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, zijn we het weer eens. De luxe en het comfort van BC-vliegen zorgen er in elk geval voor dat ik uitgerust aan kom en ook het gebruik van de lounges vind ik heerlijk.
-
stijnec
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
maar net wat je absurd noemt of eraan kan of wil besteden. Voor 2 personen komt het dan al snel op 5000 euro, voor velen is dat het totale vakantiebudgetnieuwenoord schreef:Ik snapte jouw uitgangspunt wel hoor, maar ik wilde ook graag duidelijk maken dat het best mogelijk is om voor niet te absurde prijzen (ook dat is natuurlijk persoonlijk) BC te vliegen. Wij vinden het in elk geval heerlijk!Bandido schreef: Natuurlijk, maar waar het mij om ging is "dat je kijgt waar je voor betaalt". Er zijn inderdaad soms wel stoelen beschikbaar voor tussen de 1500-2500, maar meestal is het toch een stuk meer. Ik vind het qua comfort, eten en service overigens wel veel uitmaken, maar dat is natuurlijk ieders eigen smaak.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had er ook al bij gezet dat het persoonlijk was, toch?
Business Class is heerlijk!
Maar waarom kunnen Business Class stoelen zoveel goedkoper verkocht worden met punten? Dat snap ik niet...
Het lijkt wel alsof ze de prijs kunstmatig hoog houden...
Maar waarom kunnen Business Class stoelen zoveel goedkoper verkocht worden met punten? Dat snap ik niet...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
Elektrocute
- Amerikafan
Vertrekdatum: 26 maart 2009
Vluchtnummer(s): geen idee meer, was met United.
Overstap ja/nee: Ja, IAD & ORD
Ervaring overstap: Super. Was op 5 minuutjes door immigrations in IAD, we waren het enige vliegtuig dat aankwam op die moment. (het jaar daarvoor stond ik er anderhalfuur wortel te schieten...) In Chicago was ook alles in orde, had genoeg overstaptijd. Het was daar wel superdruk in de terminals.
Luchthaven vertrek: Brussel
Ervaring luchthaven vertrek: Ik vind het daar altijd saai want ik ben er altijd veel te lang op voorhand. Maar liever dat dan me te moeten haasten
En heb nog wat met Amerikaanse toeristen gepraat die terug naar huis gingen.
Luchthaven bestemming: Boston.
Ervaring luchthaven bestemming: Helemaal niks op aan te merken. Alleen dat stomme vogeltjesgeluid dat door de speakers galmt in de terminals en op de parking is een beetje irritant
Gevlogen klasse: Economy
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: Goed. Ik zit altijd in het middendeel aan het gangpad op de transatlantische vluchten, omdat ik te vaak naar de wc moet en niet graag andere mensen stoor... En de man die naast mij zat was ook een halfuurtje verdwenen (?) en toen heb ik me even neergelegd op zijn stoel om even de benen te stretchen
Vluchtnummer(s): geen idee meer, was met United.
Overstap ja/nee: Ja, IAD & ORD
Ervaring overstap: Super. Was op 5 minuutjes door immigrations in IAD, we waren het enige vliegtuig dat aankwam op die moment. (het jaar daarvoor stond ik er anderhalfuur wortel te schieten...) In Chicago was ook alles in orde, had genoeg overstaptijd. Het was daar wel superdruk in de terminals.
Luchthaven vertrek: Brussel
Ervaring luchthaven vertrek: Ik vind het daar altijd saai want ik ben er altijd veel te lang op voorhand. Maar liever dat dan me te moeten haasten
Luchthaven bestemming: Boston.
Ervaring luchthaven bestemming: Helemaal niks op aan te merken. Alleen dat stomme vogeltjesgeluid dat door de speakers galmt in de terminals en op de parking is een beetje irritant
Gevlogen klasse: Economy
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: Goed. Ik zit altijd in het middendeel aan het gangpad op de transatlantische vluchten, omdat ik te vaak naar de wc moet en niet graag andere mensen stoor... En de man die naast mij zat was ook een halfuurtje verdwenen (?) en toen heb ik me even neergelegd op zijn stoel om even de benen te stretchen
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
- Bandido
- Amerika-expert
Dat kan ook alleen als die stoelen toevallig beschikbaar zijn. En de ene vlucht is ook voller dan de andere. Een bestemming als Frankfurt is bv zo'n bestemming die populair is bij zakenmensen. Een BC stoel op punten naar Frankfurt zal moeilijker zijn dan naar bv Berlijn. Dat is toch meer een toeristische bestemming en toeristen reizen -heel begrijpelijk- nu eenmaal meestal met tickets die zo goedkoop mogelijk zijn.1250 schreef:Maar waarom kunnen Business Class stoelen zoveel goedkoper verkocht worden met punten? Dat snap ik niet...
En ja, natuurlijk proberen maatschappijen BC stoelen zo lang mogelijk duur te houden. Dat is waar ze het meeste geld aan verdienen, niet aan de reizigers die voor een retourtje EC €450 neertellen. Er zullen in alle klasses altijd verschillende tarieven zijn, zo kun je af en toe BC tickets vinden naar de VS tussen de €2000-2500, maar net zo goed EC tickets die kunnen oplopen tot €2000, helemaal afhankelijk van de datum van vertrek, datum van boeken en de bestemming. Kwestie van goed zoeken dus.
-
mofraweert
- Amerika-ontdekker
Vertrekdatum: 18 juli 2009
Vluchtnummer(s): KL1856 en KL651
Overstap ja/nee: ja, Schiphol
Ervaring overstap: we hadden twee uur tijd voor de overstap, ruim voldoende
Luchthaven vertrek: Düsseldorf (DUS)
Ervaring luchthaven vertrek: rustig vliegveld, lekker dicht bij huis
Luchthaven bestemming: Washington DC (IAD), tussen landen en douane-controle zat in ons geval 45 minuten, dat vonden we toch wel heeeeel snel
Gevlogen klasse: economy
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: rij 7 in de Cityhopper, rij 20 in de Airbus A330-200. Hele goede service ondervonden bij KLM. Zeker de moeite waard om een volgende keer weer mee te vliegen.
Vluchtnummer(s): KL1856 en KL651
Overstap ja/nee: ja, Schiphol
Ervaring overstap: we hadden twee uur tijd voor de overstap, ruim voldoende
Luchthaven vertrek: Düsseldorf (DUS)
Ervaring luchthaven vertrek: rustig vliegveld, lekker dicht bij huis
Luchthaven bestemming: Washington DC (IAD), tussen landen en douane-controle zat in ons geval 45 minuten, dat vonden we toch wel heeeeel snel
Gevlogen klasse: economy
Ervaring gevlogen klasse en stoelnummer: rij 7 in de Cityhopper, rij 20 in de Airbus A330-200. Hele goede service ondervonden bij KLM. Zeker de moeite waard om een volgende keer weer mee te vliegen.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik denk dat dit vooral is omdat het me altijd opvalt hoeveel mensen duidelijke regels niet (willen) begrijpen. Bijvoorbeeld als de lampjes `stoelriemen vast` branden, dan toch even lekker gaan lopen etc. etc. Mensen vergeten schijnbaar toch wat er kan gebeuren als je een flinke luchtzak tegenkomtMark & Martine schreef:Dat snap ik ook wel, maar bij ons werden er echt van die grote kettingen opgehangen tussen EC en BC en dat gaat mij toch een beetje te ver eerlijk gezegd. We zijn geen varkens...Sorry, maar ik kan me dat heel goed voorstellen! De meeste Business class passagiers betalen flink meer, dan iemand in economy. Verschil moet er zijn, als je gemak wilt, betaal je (veel!) meer.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Die lampjes stoelen vast gaan altijd typsisch aan als ik op het toilet zit..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- Tim1980
- Amerikakenner
Die gaan altijd daar aan he, maar wist je dan niet dat je je riem altijd vast moet doen op het toilet? 
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is het nadeel van vliegen tegenwoordig: Mensen vergeten dat het eigenlijk best wel heel bijzonder is en doen alsof ze in de bus stappen. Op verjaardagen uiten deze lieden snobistische uitspraken over piloten die buschauffeurs zijn en veiligheidsdemo's voor elke vlucht worden geeuwend genegeerd. Wereldreizigers als ze zijn.Tim1980 schreef:Mensen vergeten schijnbaar toch wat er kan gebeuren als je een flinke luchtzak tegenkomt
Een tip voor al deze mensen: Neem eens een proeflesje in een eenmotorig sportvliegtuigje. (of haal ook je brevet
Maak eens een paar leuke (stijle!) bochten en stuur eens naar omlaag en ervaar wat G krachten
Ervaar de workload en vermenigvuldig dat met tig. De meesten worden dan oorverdovend stil...
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, dat is inderdaad zeer irritant, of de opmerkingen over hoe overbetaald piloten wel niet zijn. Wat ook niet helpt is dat steeds meer mensen dat Flight Simulator programma van Microsoft (meen ik) hebben en denken dat ze het nu zelf ook wel kunnen. Mijn vriend heeft er dus ook een enorme hekel aan om als piloot in zijn uniform als passagier mee te vliegen. Het ergste wat hem dan kan overkomen is om naast zo'n "Flight Simulator passagier" te zitten. Ik heb heel veel vrienden die in de luchtvaartsector werken, als piloot, flight attendant, mechanic of op kantoor. En dan wordt je soms weleens wat melig als je hoort wat die zoal door passagiers naar hun hoofd geslingerd krijgen, meestal niet gehinderd door enige kennis van zaken.jodokus schreef: Op verjaardagen uiten deze lieden snobistische uitspraken over piloten die buschauffeurs zijn en veiligheidsdemo's voor elke vlucht worden geeuwend genegeerd. Wereldreizigers als ze zijn.
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Aangezien luchtzakken niet bestaan heeft het ook niet zo veel zin om je druk je maken wat er kan gebeuren als je er een tegenkomt.Tim1980 schreef:Mensen vergeten schijnbaar toch wat er kan gebeuren als je een flinke luchtzak tegenkomt
Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
-
jan de korte
- Amerikafan
Ik kom wel eens een zak lucht tegen hoor, maar dat is dan een collega.. 
- Tim1980
- Amerikakenner
Bron wikipedia
Met luchtzak wordt een valwind bedoeld waarbij afgekoelde, zwaardere lucht omlaag beweegt. Een vliegtuig dat in een luchtzak belandt, zal veelal een eind omlaag vallen. Een dergelijke val bedraagt doorgaans enkele meters, maar dat kan oplopen tot tientallen meters. Een luchtzak is een vorm van turbulentie.
Luchtzakken komen vooral voor in gebieden met slecht weer - reden waarom vliegtuigen bij voorkeur om slecht weer heen vliegen. Er bestaat echter ook clear-air turbulence, turbulentie in heldere lucht.
Als de piloot van een verkeersvliegtuig een wolkenfront van ver naderbij ziet komen, is er doorgaans voldoende tijd om de passagiers te waarschuwen. Zoniet, dan bestaat er een aanzienlijke kans dat losse voorwerpen, in uitzonderlijke gevallen ook passagiers, door de cabine gaan vliegen en daarbij schade veroorzaken of oplopen.
Met luchtzak wordt een valwind bedoeld waarbij afgekoelde, zwaardere lucht omlaag beweegt. Een vliegtuig dat in een luchtzak belandt, zal veelal een eind omlaag vallen. Een dergelijke val bedraagt doorgaans enkele meters, maar dat kan oplopen tot tientallen meters. Een luchtzak is een vorm van turbulentie.
Luchtzakken komen vooral voor in gebieden met slecht weer - reden waarom vliegtuigen bij voorkeur om slecht weer heen vliegen. Er bestaat echter ook clear-air turbulence, turbulentie in heldere lucht.
Als de piloot van een verkeersvliegtuig een wolkenfront van ver naderbij ziet komen, is er doorgaans voldoende tijd om de passagiers te waarschuwen. Zoniet, dan bestaat er een aanzienlijke kans dat losse voorwerpen, in uitzonderlijke gevallen ook passagiers, door de cabine gaan vliegen en daarbij schade veroorzaken of oplopen.
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat onderschrijft inderdaad dat luchtzakken als zodanig niet bestaan maar dat de term gebruikt wordt om een ander verschijnsel te beschrijven.Tim1980 schreef:Bron wikipedia![]()
Met luchtzak wordt een valwind bedoeld waarbij afgekoelde, zwaardere lucht omlaag beweegt.
Of bedoel je nu te zeggen dat ze wel bestaan omdat de term in wikipedia voorkomt?
Uitleg van piloot over 'luchtzakken'.
There are no such things as “air pockets”. You can think of flying like being in a boat on a lake. Sometimes the water is smooth and sometimes it gets stirred up from the wind or currents. Riding on a choppy lake may be bumpy and you might encounter a wave big enough to jolt the boat. Riding the down side of a wave may give you the feeling you’re dropping, but there are no holes (pockets) in the water where the boat (or plane) is going to fall into.
Air pockets are a myth, because planes don’t just fall out of the sky, there is always air for support. Have you ever been unable to breathe because you were walking along and found yourself in an air pocket???
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6930 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-