Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley ea

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Koosvdh
Amerika-newbie

Monument Valley ea

Bericht door Koosvdh »

Hallo,

Ik ben bezig de puntjes op de i te zetten en heb nog wat advies nodig.
Het idee is vanuit Moab naar de Grand Canyon te gaan, ik heb een 3-tal alternatieven ( overgang regel = overnachting).

Moab - Kayenta ( Monument valley)
Kayenta - Page
Page - Grand Canyon
of
Moab - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon
of
Moab - Kayenta ( Monument valley)
Kayenta - Grand Canyon
Grand Canyon

Iemand een suggestie van voor- en nadelen?
Koos
Dude
Moderator

Re: Monument Valley ea

Bericht door Dude »

Ik zou voor optie 1 kiezen

voordeel: dan kan je én MV bezoeken én Antelope canyon/horseshoebend én grand canyon
nadeel: geen (volgens mij dan toch)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik zou kiezen voor optie 4 (het mag niet te gemakkelijk zijn ;) )

Moab - Page (tijdens deze rit heb je nog ruimschoots de tijd om Monument Valley en Valley of the Gods en Mexican Hat en andere te bezoeken, hebben we vorig jaar ook zo gedaan, maar de dag wordt uiteraard wel langer zo)
Page
Page - Grand Canyon

Een extra dag in Page is altijd leuk ;)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou voor een optie gaan waar een overnachting in Kayenta niet nodig is. Wil je toch perse dichtbij Monument Valley overnachten zou ik voor Mexican Hat gaan. Of natuurlijk The View of Gouldings Lodge.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zou gaan voor optie 1, maar met een overnachting in Monument Valley of anders Mexican Hat (en niet in het 'vreselijke' Kayenta).
Onderweg lekker genieten van al het moois.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

wij hebben optie 1 gedaan en dat is uitstekend bevallen. Overnacht op Goulding in Monument Valley en in Page. wat ons betreft: doen!!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Optie 2 voor mij, maar ik ben een Grand Canyon fan.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

sluit me bij Pete aan
sigur
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sigur »

vtveen schreef:Ik zou gaan voor optie 1, maar met een overnachting in Monument Valley of anders Mexican Hat (en niet in het 'vreselijke' Kayenta).

Jaap
Wat bedoel je precies met het "vreselijke" kayenta :?:
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik zou voor optie 1 kiezen! Ik zou zeker Monument Valley meepakken dus ik zou persoonlijk nooit voor optie 2 kiezen!
Optie 4 van Chi Sin X vind ik helemaal perfect zo mag ik het graag doen :wink: !
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

sigur schreef:
vtveen schreef:Ik zou gaan voor optie 1, maar met een overnachting in Monument Valley of anders Mexican Hat (en niet in het 'vreselijke' Kayenta).

Jaap
Wat bedoel je precies met het "vreselijke" kayenta :?:
Kayenta is vreselijk omdat daar geen bier te verkrijgen is :wink: haha!
Daar kwam ik achter toen ik zo'n 5 jaar geleden voor de eerste keer in Kayenta was samen met m'n beste maat,we kwamen daar aan na een lange rit en we hadden ontzettende dorst dus we gingen op zoek naar een winkel of benzinepomp om bier te kopen en de lokale mensen daar begonnen te lachen en vertelden dat alcohol verboden is in het indianen reservaat :shock: haha dus dat was ff balen maar gelukkig lag er nog een 6-packje Budweiser in de kofferbak,alleen het probleem was dat het bier een beetje warm was geworden vanwege de extreme hitte :? dus hebben we de airco in het hotel op vol gas gezet en het bier op de aircounit gelegd en hadden we na een uurtje lekker koud bier 8) :beerchug: !
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

'vreselijk': beetje troosteloos, rommelig, vervallen en ...
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

dus hebben we de airco in het hotel op vol gas gezet en het bier op de aircounit gelegd en hadden we na een uurtje lekker koud bier !
was er geen ijsmachine waar je gratis ijs kon halen om het bier te koelen ?

Over Monument Valley : is een topper, vooral vroeg in de voormiddag en bij zonsondergang, een nachtje logeren in de omgeving valt aan te raden

Jacques
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

ijsklontjes in bier :blink: ???

Nou ja, zou voor optie 2 gaan als je van mooie hikes houdt, anders optie 1. Zoals iemand al schreef heb je voldoende tijd voor MV en Valley of the Gods op de 1e dag. Gewoon een lange dag, maar dat moet in zo'n omgeving geen probleem zijn. Mocht je in de omgeving van MV willen overnachten, ga dan naar Mexican Hat (Hatrock Inn hebben we al 2 keer overnacht, simpel/degelijk en niet te duur). Hoewel het complex op MV zelf helemaal mooi is om te overnachten met het uitzicht erbij (spaar geen geld maar herinneringen...). Zou niet in Kayenta overnachten, maar in Page of dus Mex Hat (wel biertjes bij de Shell mocht je dat belangrijk vinden..). Gr, Gerben
Gr, Gerben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer