Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Death valley 2 dagen of 1 ?? en andere tips...
Death valley 2 dagen of 1 ?? en andere tips...
Wij zouden in mei 2006 naar New Orleans en omgeving gaan maar door de recente gebeurtenissen zijn we aan het zoeken naar een alternatief.
Nu hebben we de volgende trip bedacht:
28/4 aankomst in San Fransisco
29/4 San Fransisco
30/4 San Fransisco
1 mei San Fransisco
2 mei San Fr.-Yosemite
3 mei Yosemite
4 mei Yosemite
5 mei Yosemite Sequoia
6 mei Sequioa NP
7 mei Sequoia-Death Valley
8 mei Death Valley
9 mei Death Valley
10 mei Death valley Jushua Tree
11 mei Joshuua Tree
12 mei Yoshua Tree-LA-Amsterdam
Hebben jullie nog tips? Is 2 hele dagen Death Valley niet te lang? Is Yoshua Tree wat??
Graag jullie mening.
Alvast bedankt,
Cor
Nu hebben we de volgende trip bedacht:
28/4 aankomst in San Fransisco
29/4 San Fransisco
30/4 San Fransisco
1 mei San Fransisco
2 mei San Fr.-Yosemite
3 mei Yosemite
4 mei Yosemite
5 mei Yosemite Sequoia
6 mei Sequioa NP
7 mei Sequoia-Death Valley
8 mei Death Valley
9 mei Death Valley
10 mei Death valley Jushua Tree
11 mei Joshuua Tree
12 mei Yoshua Tree-LA-Amsterdam
Hebben jullie nog tips? Is 2 hele dagen Death Valley niet te lang? Is Yoshua Tree wat??
Graag jullie mening.
Alvast bedankt,
Cor
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Death Valley is een van onze favoriete parken, volgend jaar willen we er ongeveer 4 dagen naar toe gaan. Maar dan wel met een 4WD, zodat we ook de wat minder bekende onverharde wegen kunnen gaan rijden. Met een gewone auto kan je bijvoorbeeld naar Badwater, Devils Golfcourse (onverharde weg van 1 mijl lang, daarna diezelfde weg weer terug), Zabriskie Point, de Sand Dunes, Dantes View, Artists Palette. Dat is best te doen als je 1 nacht in het park blijft slapen, een paar dingen op de dag dat je aankomt bekijken en een paar op de dag dat je weer verder rijdt.
Trouwens nog een nieuwtje: Artist's Drive is eindelijk weer open!! Deze weg is vorig jaar afgesloten, als gevolg van de schade die is aangericht tijdens het heftige noodweer in augustus. Pas sinds deze week kan je hier weer rijden. Het bekende uitkijkpunt Dantes View is - via de verharde weg - nog steeds niet bereikbaar. Maar hopelijk duurt het nu niet lang meer voordat deze weg ook weer wordt opengesteld.
Henriëtte
Trouwens nog een nieuwtje: Artist's Drive is eindelijk weer open!! Deze weg is vorig jaar afgesloten, als gevolg van de schade die is aangericht tijdens het heftige noodweer in augustus. Pas sinds deze week kan je hier weer rijden. Het bekende uitkijkpunt Dantes View is - via de verharde weg - nog steeds niet bereikbaar. Maar hopelijk duurt het nu niet lang meer voordat deze weg ook weer wordt opengesteld.
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Inderdaad, want ik vond 1 dag ( doorreis) Death Valley echt genoeg.Het hangt er vooral vanaf wat je zelf mooi vindt natuurlijk,erg moeilijk om dat voor een ander te zeggen.
De warmte en het doodse benauwde me heel erg daar.
Ik vond het heel erg mooi maar was ook weer blij toen we eruit waren.
Ik zou zelf maar 1 nacht Death Valley doen en dan 2 dagen Las Vegas in plannen.
Marjon
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Vana wrote:
Ik viel zowat flauw van die hitte. Heb ook weinig gezien van de omgeving, ik heb mijn camera aan iemand anders gegeven van de groep en hij heeft foto's gemaakt.
Dat had ik ook! Ik wilde daar alleen maar zo snel mogelijk weg!!Inderdaad, want ik vond 1 dag ( doorreis) Death Valley echt genoeg.
Ik viel zowat flauw van die hitte. Heb ook weinig gezien van de omgeving, ik heb mijn camera aan iemand anders gegeven van de groep en hij heeft foto's gemaakt.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Zo te oordelen houden jullie wel van de natuur en willen jullie het rustig aan doen en niet te veel kms maken. De bezoeken aan SF en de parken heb je allemaal ruim genomen en ik neem aan dat dat een bewuste keus is.
Death Valley zou je een dag minder kunnen doen, maar dat is net waar je van houdt. Je kunt er ook wel 4 dagen doorbrengen. Jullie gaan in april en dus is het daar nog niet op z'n heetst.
De tiogapas in Yosemite zal niet open zijn en ook zal hier en daar nog wel sneeuw liggen. Datzelfde geldt voor Sequoia NP. Wat wel heel mooi is, is dat je grote kans hebt om beren te zien in dit park om deze tijd van het jaar en dan met name tegen de avond.
Joshua Tree NP is ook mooi om te bezoeken. Deze bomen zijn heel apart. Je zou dit park op doorreis mee kunnen nemen i.p.v. 2 nachten hier te blijven.
Succes met de verdere planning.
Marjan
Death Valley zou je een dag minder kunnen doen, maar dat is net waar je van houdt. Je kunt er ook wel 4 dagen doorbrengen. Jullie gaan in april en dus is het daar nog niet op z'n heetst.
De tiogapas in Yosemite zal niet open zijn en ook zal hier en daar nog wel sneeuw liggen. Datzelfde geldt voor Sequoia NP. Wat wel heel mooi is, is dat je grote kans hebt om beren te zien in dit park om deze tijd van het jaar en dan met name tegen de avond.
Joshua Tree NP is ook mooi om te bezoeken. Deze bomen zijn heel apart. Je zou dit park op doorreis mee kunnen nemen i.p.v. 2 nachten hier te blijven.
Succes met de verdere planning.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Thanx
Bedankt voor jullie tips tot nu toe, ben benieuwd of er nog andere tips komen.
Zou Galcier Point in Yosemite ook nog niet bereikbaar zijn begin mei?
Daar kon ik niets over terug vinden in de boeken.
We willen idd niet te veel kilometers maken en het rustig aan doen , een keer een middag zwemmen of shoppen moet ook kunnen.
Nogmaals bedankt tot nu toe voor jullie nuttige tips en ik hoop dat er nog veel volgen...
Zou Galcier Point in Yosemite ook nog niet bereikbaar zijn begin mei?
Daar kon ik niets over terug vinden in de boeken.
We willen idd niet te veel kilometers maken en het rustig aan doen , een keer een middag zwemmen of shoppen moet ook kunnen.
Nogmaals bedankt tot nu toe voor jullie nuttige tips en ik hoop dat er nog veel volgen...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Thanx
Ga er maar vanuit dat deze begin mei nog afgesloten is net als de weg naar het grote bomenbos in Yosemite.cormoller schreef:Zou Galcier Point in Yosemite ook nog niet bereikbaar zijn begin mei?
Voorjaar 2001 waren beide nog gesloten (zie reisverslag 2001)
Sequoia en Kings Canyon NP waren al wel open maar er lag nog veel sneeuw buiten de wegen.
Misschien nog een mogelijkheid tussen Death Valley en Joshua Tree NP, Red Rock Canyon zo'n 20 mile onder Las Vegas en het Mohave National Preserve lang de I-15 tussen Las Vegas en Los Angeles (voor beide parken zie reisverslag 2005)
Gr.
Rob
Uhm..idem voor mij! Voor de vorm kwam ik nog wel steeds heeeel even de auto uit, maar ik vond het niet te harden. We hadden in de Grand Canyon al een kapotte band gehad en toen we over die "weg" naar Devils golfcourse reden had ik het bijna niet meer. Zag visioenen van banden plakken en de hele achterbak leeghalen in die bloedhittelelie schreef:Vana wrote:
Dat had ik ook! Ik wilde daar alleen maar zo snel mogelijk weg!!Inderdaad, want ik vond 1 dag ( doorreis) Death Valley echt genoeg.
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is dus echt heel persoonlijk.....
Vorig jaar Oktober waren we in Death Valley,40 graden.....maar lekkere droge warmte,niet dat plakkerige wat je hier hebt.
Ik vond dat best te doen.
Volgend jaar Juni weer,dan kan het nog warmer zijn.......ik vindt dat eigenlijk al een belevenis op zich,die hitte.
Vorig jaar Oktober waren we in Death Valley,40 graden.....maar lekkere droge warmte,niet dat plakkerige wat je hier hebt.
Volgend jaar Juni weer,dan kan het nog warmer zijn.......ik vindt dat eigenlijk al een belevenis op zich,die hitte.
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mee eens!, prachtige vergezichten en helemaal niet te heet in september. Maar om nu te zeggen we gaan een marathon lopen, nee dat niet. Maar de prachtige sterrenhemel in de woestijn, ongelooflijk. Tom*tom stuurde ons ook op een off-road, we hebben nog nooit zo'n lol gehad :hilarious: vooral toen we weer verder konden op een asfalt weg.Pete.Z schreef:Het is dus echt heel persoonlijk.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht