Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RobH: SF - LA (Zuidwesten Trip)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RobH
Amerika-ontdekker

Reis RobH: SF - LA (Zuidwesten Trip)

Bericht door RobH »

Hallo!

Na veel anoniem meelezen hier, toch een account aangemaakt om wat vragen te stellen en ervaringen te delen!
Samen met 'n vriend zijn we van plan a.s. september een ongeveer drieweekse rondreis door het Zuidwesten van Amerika te gaan maken.

Hierbij gaan we voor de Parken en bekijken van natuur, maar ook om een aantal dagen te relaxen in Las Vegas en aan de kust.

Na een dagindeling gemaakt te hebben voor 21 dagen ben ik benieuwd naar jullie tips, do's, dont's etc :)

Route:
Dag 1: Aankomst San Francisco [Ophalen huurauto \ inchecken]
Dag 2: San Francisco [In namiddag trip naar Yosimite starten]
Dag 3: Yosimite National Park [Gehele dag Y NP doorbrengen + overnachten]
Dag 4: Tioga Pass
Dag 5: Tioga Pass -> Death Valley [Avond aankomst DV]
Dag 6: Death Valley
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Zion National Park
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Moab
Dag 13: Monument Valley
Dag 14: Page
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Via FlagStaff naar Phoenix
Dag 17: Richting San Diego [Nadeel: lange trip!]
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Santa Barbaria / Maria
Dag 21: San Francisco [Terugvlucht NL]

Route in Google Maps:
http://img141.imageshack.us/img141/1197 ... ding4v.png

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
Rob
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Zuidwesten Trip +- 3 Weken

Bericht door vtveen »

Als ik het goed begrijp moet ik jouw schema als volgt lezen:

Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Moab
Dag 13: Moab - Monument Valley
etc.

Je schrijft "we gaan voor de parken en bekijken van natuur .."; als mijn interpretatie van je schema juist is zie je daar op deze manier niet echt veel van, misschien alleen 'vanuit de auto'. Om te beginnen zou ik de omweg naar Moab uit het schema halen. Wil je recht doen aan Moab (en omgeving), dan moet je daar eigenlijk minimaal 2 volle dagen zijn (voor Arches NP en Canyonlands en Dead Horse SP).

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Ik zou Moab er ook uithalen.
Het is veel rijden hoor vergis je er niet in!
Even de volgorde dan aanpassen, eerst Page en dan Monument valley.

Dan heb je een dag over!
Waarom wil je naar Phoenix?

Niet beter vanaf GHrand canyon naar LA en dan via kust naar SF.

Dag 16: LA
Dag 17:LA
Dag 18: LA
Dag 19: Santa Barbaria / Maria
Dag 20: Santa Cruz of monterey met whale watch

Of dag 20 SF, want dat is zo'n leuke stad en daar heb je in het begin van je vakantie ook weinig tijd voor.

Succes
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik snap dit niet echt:

Dag 2: San Francisco [In namiddag trip naar Yosimite starten]
Dag 3: Yosimite National Park [Gehele dag Y NP doorbrengen + overnachten]
Dag 4: Tioga Pass
Dag 5: Tioga Pass -> Death Valley [Avond aankomst DV]

waar willen jullie verblijven? In Yosemite? Is er al iets geboekt?
Zoiets misschien:

Dag 2: San Francisco (hele dag)
Dag 3: San Francisco - Yosemite (verblijf in Park)
Dag 4: Yosemite - June Lake/Lee Vining (rit over Tioga Pass)
Dag 5 June Lake/Lee Vining - Death Valley (verblijf in park)

Minstens 1 dag SF en 1 hele dag Yosemite moet je proberen te bereiken (eigenlijk 2 volle dagen is een minumum voor beiden). Eigenlijk heb je niets een tijd voor Bodie/Mono Lake en om wat dieper in Yosemite te 'duiken'. Je rijdt er alleen doorheen. Maar voor een eerste keer kan dat natuurlijk prima zijn.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Moab von ik lelijk, maar de omgeving is heel mooi! Als jij niet tenminste 2 dagen voor dit regio heeft (bij voorbeeld 2 dagen minder in LV?), ga better niet naar Moab.
Groetjes, Thomas.
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Dank voor all jullie snelle reacties!

Wat algemene reacties:
- Er is nog niets geboekt
- We staan open voor een andere dagindeling / overnachtingen voor de National Parks aangezien we geen ervaring hebben met reistijden/ kwaliteit wegen etc en met de beschikbaarheid van hotels/motels in die parken.
- Verder geven we de voorkeur aan motels / hotels en niet kamperen met tent oid.

Qua route heb ik e.e.a. aan wijzigingen doorgevoerd en geprobeerd wat meer ruimte in te bouwen voor de NP's:
EDIT: Overnachtingen (deels toegevoegd)
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco -> Middag richting Yosimite National Park (Yosemite Cedar Lodge)
Dag 3: Yosimite National Park
Dag 4: Via Tioga Pass -> Death Valley [Overnachting Stovepipe Wells of Furnace Creek Ranch]
Dag 5: Death Valley -> Las Vegas [Via SmarterVegas of Expedia boeken we in Yosimite/Death Valley het hotel voor LV]
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Zion National Park
Dag 9: Zion National Park -> Einde middag richting Bryce Canyon (overnachting nabij Bryce Canyon)
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Ochtend Bryce Canyon -> Page
Dag 12: Page - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley -> Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon -> Flag Staff
Dag 17: Flag Staff -> Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: LA -> Santa Barbaria / Maria
Dag 20: Santa Cruz / Monterey

Ik ben weer benieuwd naar deze aangepaste indeling! :D
Bedankt alvast!

Rob
Laatst gewijzigd door RobH op 21 jul 2009, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als er nog niks geboekt is, moet je absoluut eens kijken naar route twee, maar dan starten in Phoenix en vertrekken uit Los Angeles.
Geeft volgens mij nog steeds de mooiste route.
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

We geven toch de voorkeur aan aankomst en vertrek vanuit San Francisco omdat:
- We vrij snel in Vegas aankomen nadat we SF + Yosimite National Park bezocht hebben
- We de laatste dagen van de reis willen relaxen aan de kust tussen LA en SF

Nog een vraag mbt overnachten vlakij:
- Death Valley
- Bryce
- GC

Hierbij zijn er toch aan de Highways ook wel voldoende motels om de nacht door te brengen? Echt in het park overnachten is niet noodzakelijk namelijk.
We gaan zoiezo voor de viewpoints met de auto, en voor hikes van maximaal 2 / 3 uur.
Nu eerst de Vierdaagse maar eens overwinnen :)

Bedankt voor jullie reacties!

Rob
Leo C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Leo C. »

Voor Death Valley zou ik een overnachting in Stovepipe Wells aanraden. Het is namelijk nog best een lang stuk daar naartoe. Zo kun je 's avonds de zon onder zien gaan over de zandduinen en de volgende dag rustig toerend naar Las Vegas de mooiste highlights zien. Gewoon via badwater via het zuiden het park langs shoshone verlaten. Kun je 's nachts ook nog even zwemmen. De overnachting is niet heel duur. Bovendien kun je er eten in iets wat mij het meeste gevoel gaf met een saloon. :D

Voor de Grand Canyon eigenlijk hetzelfde. Hoeft niet zo duur te zijn om in het park te overnachten en het is ook wat waard om de auto te kunnen laten staan en gewoon en dag lekker te wandelen en gebruik te maken van de shuttle diensten daar. Ik zou in het park logeren. Op weg van Monument Valley naar de Grand Canyon zuid zijde niet vergeten even een ijsje te eten bij de Cameron Trading post en ook tussen de trading post en de ingang van het GC-NP is aan de rechterzijde een mooi zicht op de Colorado. Even Google Earth gebruiken. (Little Colorado canyon)

Ik vond Flagstaff erg zaai, maar dat is persoonlijk. Als het mijn route was, dan zou ik richting Kingman rijden over de oude Route 66 (loopt ten noorden van de snelweg) en daar overnachten. Op deze manier heb je de dag later ook meer tijd om rustig naar Los Angeles te toeren en onderweg nog wat leuke dingen te bekijken.
:D
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zowel DV als GC absoluut in het park overnachten als het uitkomt, is echt veel mooier dan er buiten!
sigur
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sigur »

Ik ga in september bijna dezelfde reis doen, alleen omgekeerd. Begin in LA en eindigd in SF. :)
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Cool! Misschien komen we elkaar tegen haha ;)

We zijn er uit qua planning en dit is het geworden. Dikgedrukte hotels/lodges hebben we al geboekt. De rest zien we daar wel of in de aankomende weken reserveren we eventueel nog als er wat intressants voorbij komt.

Bedankt voor jullie tips in ieder geval.

Afbeelding
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Toch nog even een 'wijze' raad: aan 1 nacht Yosemite heb je echt niks. Je komt daar tegen de middag aan en de volgende ochtend moet je vroeg weg omdat je nog helemaal naar DV wil rijden. Dat geeft je maximaal een uur of 6 om het park te bekijken voor het donker wordt: dat is inclusief een uur het park inrijden, een uur het park uitrijden en nog wat ritjes. Echt, dan kan je net zo goed niet naar Yosemite gaan. Als je nog een nacht over houdt of weet te winnen zou ik die zeker daar besteden.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Jostravels schreef:Toch nog even een 'wijze' raad: aan 1 nacht Yosemite heb je echt niks. Je komt daar tegen de middag aan en de volgende ochtend moet je vroeg weg omdat je nog helemaal naar DV wil rijden. Dat geeft je maximaal een uur of 6 om het park te bekijken voor het donker wordt: dat is inclusief een uur het park inrijden, een uur het park uitrijden en nog wat ritjes. Echt, dan kan je net zo goed niet naar Yosemite gaan. Als je nog een nacht over houdt of weet te winnen zou ik die zeker daar besteden.
Het is idd beperkt qua tijd, dit omdat we de overnachtingen in Vegas doordeweeks willen doen ivm dubbele of nog hogere prijzen in het weekend.
De bedoeling is om in Yosemite wel om slechts de viewpoints te doen, dat zou moeten kunnen hoop ik.

Nu hebben we de Westgate Lodge als optie staan, ik ga nog wel checken of er wat beschikbaar is wat dichter bij de ingang van Yosemite ligt zodat we die 2x 1 uur park in en uit kunnen besparen.
We willen zo veel mogelijk zien in 21 dagen (1e keer Zuid West USA :dance:) dus we zijn er ons van bewust dat er mogelijk wat haastige dagen bij zitten.
Thx voor je reactie in ieder geval!!
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlotte + GJ »

Nou, niet dat ik nu een kenner ben na 1x USA maar jullie planning leek wel wat op die van ons
dag 1 vrij 26 juni Sprang-Capelle - San Fransisco, aankomst avond,
dag 2 za 27 juni San Fransisco, hotel ligt vast
dag 3 zo 28 juni San Fransisco (Alcatraz ochtend) -> Yosemite (Yosemite is ongeveer 3 a 3,5 uur rijden), overnachten Htl Jeffery
dag 4 ma 29 juni Yosemite
dag 5 di 30 jun Yosemite -> Lone pine (middag de Tioga pass op, tegen de avond in Lone Pine)
dag 6 woe 1 juli Lone pine -> Las vegas (door Death Valley)
dag 7 do 2 juli Las vegas
dag 8 vrij 3 juli Las vegas- Zion (ongeveer 3 uur rijden, evt via Valley of Fire)
dag 9 za 4 juli Zion
dag 10 zo 5 Zion - Bryce
dag 11 ma 6 juli Bryce - Page (Antelope Canyon, Horse Shoe B.)
dag 12 di 7 juli Page-Grand Canyon
dag 13 woe 8 juli Grand Canyon
dag 14 do 9 juli Grand Canyon - Palm Springs
dag 15 vrij 10 juli Palm Springs - LA
dag 16 za 11 juli LA
dag 17 zo 12 juli: terug in vroege ochtend vanaf LA naar huis

Achteraf had ik langer in Zion en Yosemite willen blijven om nog meer te zien van deze parken. LA vond ik niet bijzonder.
O, en m.b.t. hotels: meer hotels dan mensen in de USA!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

RobH schreef:De bedoeling is om in Yosemite wel om slechts de viewpoints te doen, dat zou moeten kunnen hoop ik.

Nu hebben we de Westgate Lodge als optie staan, ik ga nog wel checken of er wat beschikbaar is wat dichter bij de ingang van Yosemite ligt zodat we die 2x 1 uur park in en uit kunnen besparen.
Waarom niet in het park overnachten? Scheelt je echt veel tijd. Een nacht is te weinig voor Yosemite. Het is eigenlijk geen park om met de auto te verkennen, je zult echt de auto uit moeten om het park te kunnen waarderen. Als je in de vallei overnacht kun je de auto laten staan en met de shuttlebus de vallei verkennen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tenzij je echt iets wilt doen in LA, zou ik daar een dag laten vallen en die in Yosemite doorbrengen.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Waarom zijn jullie van plan om op de 2e dag pas in de middag naar Yosemite te rijden? Mijn ervaring is dat je veel langer over de reis doet dan de 3,5 uur die aangegeven staat. Wij hebben er zelf zo ongeveer 5 uur over gedaan, met tussenstops. Zeker het laatste stuk naar het park is een mooi gebied om af en toe te stoppen. En rijden door de bergen kost meer tijd dan over de snelweg. Ik zou dus zeggen: vertrek zo vroeg mogelijk! Dan kun je je tent nog opzetten voor het donker! Trouwens als je in het park wilt overnachten, moet je snel reserveren. Liever vandaag dan morgen.

Groetjes Susanne
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Als je een dag extra nodig hebt, dan kan je die evt vinden aan de Grand Canyon. In dat park heb je naar mijn mening het minste tijd nodig van alle parken die je bezoekt. Of je zou naar beneden willen wandelen. In een middag kan je best veel zien van de GC, en die extra dag kan je goed gebruiken rond Yosemite of Zion of Page.

LA vonden we als stad ook de minste stad (zal ongetwijfeld wel een leuke stad zijn om in te wonen, als je gewent raakt aan de smog) en op 1 dag hadden we naar ons gevoel het belangrijkste wel gezien. We hebben dan nog een dag Universal Studios gedaan de andere dag, wat wel een aanrader is als je graag pretparken bezoekt.
RobH
Amerika-ontdekker

Bericht door RobH »

Thx voor jullie tips vooral m.b.t. Yosemite. Dit weekend ga ik overleggen, mogelijk dat we na aankomst in SF direct door rijden naar Yosemite.
Zo zijn we s'avonds op de 1e dag al bij/in Yosemite, en kunnen we dag 2 volledig doorbrengen daar. De volgende dag (3) komt dan de trip richting Death Valley/Stovepipe Wells.

De dag die we in San Francisco op het begin hadden gepland kunnen we dan aan het einde er bij plakken, en op deze manier dus 2 nachten in/bij Yosemite besteden, zodat we n.a.v. jullie tips ook echt recht doen aan dit park.

Verder hebben we dagen in LA gepland, om inderdaad een bezoek te brengen aan Universal Studio's en een dagje strand en dus echt ff niks doen, de trip is voor ons tenslotte een combi van veel bekijken maar ook relaxen op z'n tijd.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer