Precies Martijn. Daarom probeer ik er nu achter te komen of de combi met deze vrienden gaat werken. Ik heb liever nu in de gaten dat dit niet prettig gaat worden, dan wanneer we in Amerika zitten.
Overigens hebben we dit jaar ondanks dit ene euvel een erg leuke vakantie gehad met z'n vieren en gaan we volgend jaar met een ander stel vrienden zeker wel weg. Of we echter met vier of zes personen gaat, dat zoeken we op dit moment nog uit. En als we Ton niet kunnen garanderen dat hij altijd bereikbaar is, dan wordt het zijn beslissing of hij daarmee kan leven of alleen daarom al liever niet mee gaat. Wij gaan vaker met deze groep weg en meestal is Tons continue telefoongedoe juist reden voor veel hilariteit en lol, we kennen hem niet anders. Maar als hij geen fijne vakantie kan hebben zonder het gevoel dat hij steeds bereikbaar is, moet het ook zijn keus kunnen zijn om daarom thuis te blijven.
De ergenisjes in deze vakanties leidden ons zeker niet tot slaande ruzies, hooguit tot wat verbazing over zaken die je vooraf anders hebt ingeschat. Je kan die ergenissen laten escaleren of bedenken dat het de moeite niet is om je druk over te maken en je vakantie er niet door laten verpesten.
Ook daarin is iedereen anders denk ik. Wij kunnen prima samen een paar weken weg, heel graag zelfs, maar gaan ook regelmatig met vrienden een aantal dagen weg en afgelopen voorjaar dus bijna vier weken. We kijken met zijn vieren terug op een prachtige reis, veel lol en juist totaal geen toestanden rondom het delen van de camper. Als we trouwens volgend jaar met vier of zes man gaan, worden het wel aparte campers per stel. Niet omdat het dit jaar vervelend was, maar omdat in dit geval alle mannen vooral erg graag zelf met zo'n grote bak toeren en het gewoon een ander soort groep is.
Enne, wij laten ook niet alles los wat ons aan thuis herinnert hoor, daarvoor geef ik teveel om mijn kinderen