Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op vakantie gaan met vrienden: nadelig voor de vriendschap?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Op vakantie gaan met vrienden: nadelig voor de vriendschap?

Bericht door Pete.Z »

nieuwenoord schreef:Nee precies ... en eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik het wel wil, op vakantie continue maar iemand bij me hebben die zijn bedrijf niet los kan laten. We hebben dat dit jaar een beetje gehad met onze reisgenote die flipte als ze niet elke dag contact kreeg met haar kinderen.

We hebben woensdagavond een BBQ met de beoogde reisclub en dat wordt absoluut een onderwerp van gesprek.
Niks zo prettig als gewoon op jezelf reizen, want hoe aardig de vrienden ook zijn, op vakantie komen de onvermijdelijke tegenstellingen en minpunten genadeloos aan de dag,van beide kanten.
Je zal niet de eerste zijn die met slaande ruzie terugkomt.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: losse simkaart of mobiel incl simkaart kopen?

Bericht door Njit »

Pete.Z schreef:
nieuwenoord schreef:Nee precies ... en eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik het wel wil, op vakantie continue maar iemand bij me hebben die zijn bedrijf niet los kan laten. We hebben dat dit jaar een beetje gehad met onze reisgenote die flipte als ze niet elke dag contact kreeg met haar kinderen.

We hebben woensdagavond een BBQ met de beoogde reisclub en dat wordt absoluut een onderwerp van gesprek.
Niks zo prettig als gewoon op jezelf reizen, want hoe aardig de vrienden ook zijn, op vakantie komen de onvermijdelijke tegenstellingen en minpunten genadeloos aan de dag,van beide kanten.
Je zal niet de eerste zijn die met slaande ruzie terugkomt.
Ben het hier roerend mee eens. Vakanties zijn al een reden van slaande ruzies tussen echtgenoten. Vakanties met vrienden moet je niet willen, tenzij je van je vrienden af wil :)

Een ieder viert vakantie op zijn/haar eigen manier. Voor jullie is vakantie alles los laten wat aan thuis herinnerd. Een ander kan dat niet en heeft geen rust als ze niet af en toe met de kinderen kan kletsen of als hij niet bereikbaar is met z'n bedrijf. Laat die mensen!
Als de verschillen te groot zijn tussen het reisgezelschap, trek dan gewoon de conclusie dat het beter is om ieder apart te gaan.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Precies Martijn. Daarom probeer ik er nu achter te komen of de combi met deze vrienden gaat werken. Ik heb liever nu in de gaten dat dit niet prettig gaat worden, dan wanneer we in Amerika zitten.

Overigens hebben we dit jaar ondanks dit ene euvel een erg leuke vakantie gehad met z'n vieren en gaan we volgend jaar met een ander stel vrienden zeker wel weg. Of we echter met vier of zes personen gaat, dat zoeken we op dit moment nog uit. En als we Ton niet kunnen garanderen dat hij altijd bereikbaar is, dan wordt het zijn beslissing of hij daarmee kan leven of alleen daarom al liever niet mee gaat. Wij gaan vaker met deze groep weg en meestal is Tons continue telefoongedoe juist reden voor veel hilariteit en lol, we kennen hem niet anders. Maar als hij geen fijne vakantie kan hebben zonder het gevoel dat hij steeds bereikbaar is, moet het ook zijn keus kunnen zijn om daarom thuis te blijven.

De ergenisjes in deze vakanties leidden ons zeker niet tot slaande ruzies, hooguit tot wat verbazing over zaken die je vooraf anders hebt ingeschat. Je kan die ergenissen laten escaleren of bedenken dat het de moeite niet is om je druk over te maken en je vakantie er niet door laten verpesten.

Ook daarin is iedereen anders denk ik. Wij kunnen prima samen een paar weken weg, heel graag zelfs, maar gaan ook regelmatig met vrienden een aantal dagen weg en afgelopen voorjaar dus bijna vier weken. We kijken met zijn vieren terug op een prachtige reis, veel lol en juist totaal geen toestanden rondom het delen van de camper. Als we trouwens volgend jaar met vier of zes man gaan, worden het wel aparte campers per stel. Niet omdat het dit jaar vervelend was, maar omdat in dit geval alle mannen vooral erg graag zelf met zo'n grote bak toeren en het gewoon een ander soort groep is.

Enne, wij laten ook niet alles los wat ons aan thuis herinnert hoor, daarvoor geef ik teveel om mijn kinderen :wink:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Njit schreef:Een ieder viert vakantie op zijn/haar eigen manier. Voor jullie is vakantie alles los laten wat aan thuis herinnerd. Een ander kan dat niet en heeft geen rust als ze niet af en toe met de kinderen kan kletsen of als hij niet bereikbaar is met z'n bedrijf. Laat die mensen!
Als de verschillen te groot zijn tussen het reisgezelschap, trek dan gewoon de conclusie dat het beter is om ieder apart te gaan.
Mee eens .. samen op vakantie is een kunst wat vaak wordt onderschat. Ik heb er vriendschappen door zien bekoelen en zelfs kapot zien gaan. Je denkt kleine irritaties, maar deze kunnen opstapelen en jaren doorsudderen omdat mensen zich niet hebben kunnen of durven uitspreken, maar er wel mee blijven rondlopen. Vooral als één deel van het gezelschap dominanter is dan de ander en 'ongewild' of goedbedoeld zijn/haar wil steeds oplegt. Is ook moeilijk natuurlijk als de ander zich niet uitspreekt en zich braaf blijft inschikken.

Ons motto is altijd elkaar loslaten, een ieder doet gewoon waar hij/zij zin in heeft en vooral geen verwachtingen stellen.. Zodra er een verwachtingspatroon ontstaat, volgen irritaties vrijwel vanzelf. Onze ervaring is juist door elkaar los te laten, dat je heel veel samen optrekt. Lekker ontspannen .. en uiteraard is het wel zo prettig als je een beetje dezelfde interesses hebt.. en je flexibel kunt opstellen!

Mods: misschien afsplitsen .. wel een interessant onderwerp voor een nieuw topic, want we gaan denk ik off topic ;)

PS. Wij hebben onze NL mobieltjes altijd bij ons en een yahoo account, zodat we regelmatig onze email kunnen checken en bereikt worden in noodgevallen. Ook adresgegevens van accomodaties waar we verblijven is bekend bij het thuisfront.
Sandy
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Op vakantie gaan met vrienden: nadelig voor de vriendschap?

Bericht door Sandy »

Bedankt voor het afsplitsen .. top! :D
Sandy
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Dat ligt ook helemaal aan het soort vriendschap wat je hebt. Ik kan prima met 2 van m'n vrienden op vakantie zonder grote ergenissen of ruzie te krijgen, je moet elkaar van tevoren alleen erg goed kennen en daar niet pas op een vakantie achter komen. :wink:
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Het belangrijkste is dat je verwachtingen op dezelfde lijn liggen..

Daar heb ik zelfs met vriendjelief nog wel eens ruzie over gehad.
Alle voorbereidingen heb ik gedaan, en als ik wat vroeg vond hij "alles prima".
Tja, en als je dan op de vakantie wat te zeuren hebt, dan maak je mij toch wel een beetje boos! haha!

We zijn ook een 'vriendin' verloren door de vakantie. De verwachtingen waren erg verschillend.
Ook had ze een stuk minder te besteden, en wij gingen destijds (ik was 17 en gingen naar Salou, Spanje) voor het stappen (elke avond voor 2 weken lang, hoe hield ik dat vol zeg!)
En dat gaat toch wringen...
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik word altijd wel enthousiast van het idee, met vrienden weg. Eindelijk een keer de mogelijkheid om meer tijd samen door te brengen en leuke dingen te ondernemen.

Maar ik denk toch dat de kans dat het niet zo goed uitpakt erg groot is. Ik heb een hele goede vriendin, we hebben ook dezelfde interesses en kunnen altijd ontzettend met elkaar lachen.
Een paar jaar geleden gingen we met onze klas, toen we nog studeerden, een stedentrip doen. De eerste irritaties kwamen vrij snel. Ik vond dat zij erg weinig geduld had, we liepen ergens rond met een groepje en kwamen langs een punt dat ik graag wilde bekijken. Zij had het al eens eerder gezien, maar voor mij was het de eerste keer in die stad. Ze wilde gewoon niet wachten op mij. Ondanks dat we bij elkaar op de kamer sliepen heb ik de rest van de reis met andere meiden doorgebracht op een etentje hier en daar na. Ik kwam er ook achter dat we ondanks onze gezamenlijke interesses ook heel uiteenlopende manieren van reizen hadden. Dat was jammer.

We zijn nog steeds heel goede vriendinnen maar ik denk niet dat we ooit samen op vakantie zullen gaan.

En als ik er over nadenk denk ik dat dat het geval met al onze vrienden zal zijn.

Gelukkig hebben mijn vriend en ik nooit problemen als we reizen, we hoeven nooit te discussieren over wat wel of niet te doen, of het tempo en genieten van dezelfde dingen!
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij vieren vakantie met onze beste vrienden. En vieren is het. Er valt geen onvertogen woord en we laten het weten als we iets anders, wel of niet willen en wat we van plan zijn. Geen enkel probleem. We kennen elkaar ook al erg lang en ik moet zeggen de uitspraak " als je met elkaar op vakantie kunt, kan je ook met elkaar in 1 huis wonen" gaat voor ons in ieder geval op. :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik denk dat het grootste twistpunt toch vaak hetzelfde is: geld. De een heeft meer te besteden dan de ander, of gewoon ergens meer voor over dan de ander. En als je daar geen goede afspraken over maakt, dan gaat dat op een gegeven moment toch irriteren. Ik denk dat compleet gescheiden budgetten uiteindelijk vaak toch het beste zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hadden juist één gezamenlijke pot en er is geen woord over geld gevallen, echt niet één keer. Alleen persoonlijke dingen als souvenirs en kleding gingen uit eigen zak. Eten, autohuur, camperhuur, hotels, campings, boodschappen: allemaal uit de pot.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Opeens een topic wat ik niet echt herkende,ik dacht al dat ik ging dementeren. :mrgreen:
Bedankt voor de afsplitsing.
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Ik ben in 2006 samen met drie vrienden twee weken met de motor vanuit LV een rondje gaan rijden. Hebben een top vakantie gehad. Een keer wat woorden geweest tussen twee van de mannen maar dat wordt met een biertje en een handdruk afgesloten en suddert dan ook niet meer na. Als je met stellen gaat is het een ander verhaal. De ergernissen worden vaak eerst uitvergroot door er samen als stel over te praten, volgende ergernissen vallen dan steeds sneller op en worden groter want worden op de vorige gestapeld. Leidt uiteindelijk vaak tot einde vriendschap maar zeker tot een minder leuke vakantiebeleving.

Dus volgens mijn bescheiden mening, die ik graag inruil voor een betere;

Vakantiegezelschap samengesteld uit alleengaanden: OK
Vakantiegezelschap samengesteld uit stellen: twijfel tot niet OK

Just my 2ct's
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Vrienden van ons hebben al een paar keer gevraagd om met ons viertjes naar Griekenland te gaan.
Ik ben daar een beetje huiverig voor. Zij zijn echte nachtbrakers, terwijl man en ik ochtendmensen zijn.
Zij houden van laat eten (10 uur 's avonds is voor hen heel gewoon) terwijl ik daar qua spijsvertering helemaal niet tegen kan.
Vanzelfsprekend hebben wij gewoontes, die hen tegenstaan. Ik houd bijvoorbeeld erg van snorkelen en lig het liefst de hele dag in het water, terwijl zij niet zo van zwemmen houden.
Voor een paar dagen kan ik me prima aanpassen aan andermans gewoontes, maar de hele vakantie? We werken het hele jaar en ik wil graag mijn vakantie doorbrengen op de manier die ik zelf het fijnste vind.
Hoewel het schatten van mensen zijn, denk ik niet dat we ooit met hen op vakantie zullen gaan.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

thebes schreef:Vrienden van ons hebben al een paar keer gevraagd om met ons viertjes naar Griekenland te gaan.
Ik ben daar een beetje huiverig voor. Zij zijn echte nachtbrakers, terwijl man en ik ochtendmensen zijn.
Zij houden van laat eten (10 uur 's avonds is voor hen heel gewoon) terwijl ik daar qua spijsvertering helemaal niet tegen kan.
V
Het lijkt me dat wij mss met hen op vakantie kunnen gaan :) We hebben dezelfde voorkeuren :lol:
Groetjes,
Carine
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Jullie horen van me eind september hoe het bevallen is.
Tuurlijk heeft iedereen ze eigen ding, en we hebben dat ook wel een beetje ingepland in de reis. Tijd voor onszelf, tijd voor de meiden onder elkaar en zo meer.
Het zal een compromissenreis worden, dat weten we, en we hebben daarom iedereen eerst een wensenlijst laten maken, zodat iedereen aan z'n trekken komt.
Het heeft in ons geval ook voordelen ivm met wat handicapjes en ander lichamelijk ongemak kunnen we nu zaken met anderen delen en doen, de mannen verdelen het rijden bv. En hoewel ik koken, foto's maken en kaartlezen, om maar wat te noemen erg leuk vind, het is ook wel eens fijn dat door een ander te kunnen laten doen.
We maken nu al regelmatig grapjes dat er in een grote camper ook een grote bagagebak zit. Dat wordt het "strafhok" waarschuwen we.
Nogmaals jullie lezen eind september of we een vriendschap van 25 jaar overleefd hebben, wij doen vanavond weer een :beerchug:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

thuul schreef:Het zal een compromissenreis worden, dat weten we, en we hebben daarom iedereen eerst een wensenlijst laten maken, zodat iedereen aan z'n trekken komt.
Dat is zeker een goed ding. Zo heb ik het in 2001 toen ik met mijn broer en zijn vriendin ging ook gedaan. Alle drie hadden we een wensenlijstje (veel te lang natuurlijk :wink: ) maar uiteindelijk zat er van ons alle drie wel wat van in de reis. Route hebben we ook met z'n drieën gepland. Naast de onvermijdelijke kleine irritaties (die altijd optreden en ook gauw opgelost worden) ging het perfect! 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Zo doen wij het ook. Iedereen mag zeggen wat hij/zij wil en dan kijken we wat haalbaar is en eventueel splitsen we. Ik wilde graag naar het concert van Bette Midler in Las Vegas(die er dus NIET is als we er zijn) en dan was ik dus gewoon alleen gegaan. Manlief wilde zich wel opofferen maar voor iemand die het niet eens leuk vindt is het gewoon teveel geld. Vrienden houden er ook niet van. Makkelijk dus. We gaan echt niet 4 weken op elkaars lip zitten en dat is ook niet nodig.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, zo heb ik 'mijn drietal' afgezet voor de helicoptervlucht naar de Grand Canyon. Ik durf dat gewoon niet, ben lekker met de auto op stap geweest alleen :lol:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Mijn ervaring hoor je over 18 dagen :D
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer