Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camperplaatsen op de campings bij de parken reserveren?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
yolan5050
Amerika-newbie

Camperplaatsen op de campings bij de parken reserveren?

Bericht door yolan5050 »

Hallo,

Mijn man en ik gaan ruim 3 weken met de camper vanuit San Francisco langs de nationale parken.
Van 31-8 t/m 21/9.
We staan zo in dubio of we voor de campings bij de parken moeten reserveren in deze tijd.
Het lijkt ons niet leuk om zo veel vast te leggen, maar aan de andere kant als alles vol is ....
Ik hoop van iemand tips te krijgen.
Alvast bedankt!!
Groeten van Yolan
Laatst gewijzigd door markro op 13 jul 2009, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de titel aangepast.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: reserveren

Bericht door Rob »

Misschien kan je aangeven welke parken en wanneer (weekend of door de week) zoals je het nu post kunnen we slecht (gericht) antwoord geven.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Die discussie is al heel vaak gevoerd, wel of niet vastleggen.

Je kunt erop rekenen dat in parken als Yosemite NP alles al ruim een half jaar van te voren volgeboekt is en er binnen het park niet zoveel opties zijn zodat je misschien veel moet heen en weer rijden als je niets meer kunt vinden. Het punt is natuurlijk dat je zodra je een aantal data verspreid in je vakantie gaat vast leggen je veel minder vrijheid hebt.

Ik zou toch voor de parken die jullie aan gaan doen eens op de betreffende website's kijken hoe het er nu voor staat.
yolan5050
Amerika-newbie

Bericht door yolan5050 »

Bedankt voor jullie antwoord.
We halen 31-8 de camper op en wilden dan de eerste dag niet ver rijden vanwege boodschappen en zo.
Dan zouden we dinsdag woendag en donderdag bij Yosemite willen blijven, dus 1, 2 en 3-9.
We gaan ook naar andere nationale parken, dus daar zullen we dan ook voor moeten reserveren als het er toch erg druk
blijkt te zijn.We hebben al op sites gekeken voor campgrounds rondom de nationale parken, maar ik kan nergens vinden of ze al vol zijn.
Zou dat er dan bij staan?
Bedankt weer, we gaan maar gauw mailtjes sturen dan naar wat parken of er plek is.
Groeten van Yolan
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor Yosemite zal reserveren nodig zijn dat is sowieso een druk park maar je zit daar nog net in het hoogseizoen.
Maandag 7 september is Labor Day en einde seizoen.
Voor Zion en de Grand Canyon zal je in het weekend moeten reserveren, door de week kan je gerust op de morgen van aankomst een plekje zoeken.
Eventuele ander parken kan je zonder reserveren naar toe.
yolan5050
Amerika-newbie

Bericht door yolan5050 »

Bedankt, dat geeft ons wat meer duidelijkheid.
Joycee
Amerikakenner

Re: Camperplaatsen op de campings bij de parken reserveren?

Bericht door Joycee »

Kijk maar eens op deze site. Kun je campingplekken reserveren. Zou in elk geval Yosemite proberen. Zijn de eerste nachten dus wijk je toch nog niet af van je route.

http://www.recreation.gov/campgroundSearch.do
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi Yolan,
In juni hebben wij een camperreis gemaakt onder andere door Utah en Wyoming, zie reisverslag http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa :dance: . We zijn in o.a.in Bryce, Capitool Reef, Arches, Moab, Yellowstone and Grant Teton geweest. In en bij de parken hadden we vooraf gereserveerd vooral in de weekenden. Ook de eerste weken hebben we veel gereserveerd. In de loop van de reis kan veel veranderen dus hebben we veel minder vastgelegd. Vaak kun je, als je onverhoopt niet kunt :roll: , en je het tijdig doet nog afzeggen. Reserveren is ook iets persoonlijks. Wij houden van zekerheid. Aan het eind van de dag weet je dat je daar terecht kunt en hoef je niet meer te zoeken. Amerika is een camper land en er zijn genoeg RV-parken. De kwaliteit van sommige RV-parken wisselt sterk maar als je eisen :wink: niet te hoog zijn moet het altijd lukken een camper plaats te vinden.
Ps. :idea: KOA campings zijn in het algemeen goed en de prijs is redelijk. Op internet kun je de campings (per staat) wel vinden. Een paar dagen van te voren zou je kunnen bellen om te horen of ze nog plaats hebben. Dat hebben wij de laatste week ook gedaan en meestal lukte dat wel.
Succes met je planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
yolan5050
Amerika-newbie

Bericht door yolan5050 »

Bedankt Klaas
Inmiddels hebben we een park gereserveerd in de buurt van Yosemite NP. High Sierra

Dit om toch een beetje zekerheid te hebben zo in het begin.
Ik denk dat als je vaker zo'n reis maakt je er wat makkelijker in wordt je hebt dan ook meer ervaring.
Wij houden wel van de vrijheid met een camper, maar het lijkt ons ook niet leuk als je tegen de avond maar blijft zoeken.
Ik ben beniewd of ik op dit forum nog mensen tegen kom die ook op 29-8 vertrekken naar San Francisco.
Lijkt me leuk.
Wat een handige site Joycee!
Laatst gewijzigd door yolan5050 op 19 jul 2009, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
yolan5050
Amerika-newbie

Bericht door yolan5050 »

Ik hoorde trouwens gisteren van iemand dat, mocht je op een camping komen waar geen plaats is,dat ze dan bellen voor je naar campings in de naaste omgeving om een plekje voor je te vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer