Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadtrip eind augustus/begin september (tips ajb)
-
jdantuma
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Roadtrip eind augustus/begin september (tips ajb)
Als ik van Page naar Bryce wil, moet ik dan de 89 en dan richting Tropic/Henneville?
Of is andere route aan te raden?
En waar moet ik overnachten tussen Bryce en Zion?
Of is andere route aan te raden?
En waar moet ik overnachten tussen Bryce en Zion?
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De snelste weg is inderdaad via route 89 en 12. Als je met een auto (SUV) reist, zou je eventueel ook via de onverharde Cottonwood Canyon Road kunnen rijden. De weg is onbegaanbaar als het geregend heeft. Voor je de Cottonwood Canyon Road rijdt, kun je het beste eerst informatie inwinnen over de toestand van de weg bij het BLM-kantoor aan route 89.
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 106628&z=9
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 106628&z=9
-
jdantuma
- Amerika-ontdekker
Helaas geen SUV voor ons. Door Underage kosten waren we al HEEL duur uit. Dus voor ons een Pontiac G6 of iets vergelijkbaars.
Ik zal morgen onze huidige route even aanpassen in de openingspost. Is wel het een en ander veranderd:)
EDIT: Universal Studios is dat de moeite waard? Ik vind de prijs aardig hoog en ben bang voor de enorme drukte in Augustus. We zaten zelf te denken aan een maandag (17 aug).
Maar kan nergens iets vinden over drukke dagen enzo, zoals je dat in Nederland bij bijvoorbeeld de Efteling kan zien. Wat is druk wat is minder druk etc.
Iemand ervaring?
Of zeggen jullie. Ga wat anders doen in Los Angeles. Is genoeg anders doen. Of bijvoorbeeld dagje inleveren om naar Sea World te gaan?
Wat to do? Of beide?
Ik zal morgen onze huidige route even aanpassen in de openingspost. Is wel het een en ander veranderd:)
EDIT: Universal Studios is dat de moeite waard? Ik vind de prijs aardig hoog en ben bang voor de enorme drukte in Augustus. We zaten zelf te denken aan een maandag (17 aug).
Maar kan nergens iets vinden over drukke dagen enzo, zoals je dat in Nederland bij bijvoorbeeld de Efteling kan zien. Wat is druk wat is minder druk etc.
Iemand ervaring?
Of zeggen jullie. Ga wat anders doen in Los Angeles. Is genoeg anders doen. Of bijvoorbeeld dagje inleveren om naar Sea World te gaan?
Wat to do? Of beide?
-
jdantuma
- Amerika-ontdekker
Sorry kom steeds meer vragen tegen, heb geprobeerd m'n posts elke keer te editten, maar dan zakt de topic ook weg.
Nog een vraag: Waar kan je goedkoop overnachten bij/ in de grand canyon. Liefst in park, want wil smorgens niet weer er naar toe rijden.
Tent gebeuren zoals in Yosemite, dat is wat mij betreft eventueel ook een optie...
Nog een vraag: Waar kan je goedkoop overnachten bij/ in de grand canyon. Liefst in park, want wil smorgens niet weer er naar toe rijden.
Tent gebeuren zoals in Yosemite, dat is wat mij betreft eventueel ook een optie...
Bij Grand canyon is de bright angel lodge goedkoop en strak aan de rim, alleen geen eigen badkamer. En idd die tent in ysemite lijkt mij persoonlijk helemaal geweldig (bright angel lodge). Wij hebben deze allebei geboekt door de goede referenties op dit forum, dus dat zit waarschijnlijk wel ok
-
jdantuma
- Amerika-ontdekker
Is het verstandig om alle hotels/motels/tenten
etc. van te voren te regelen of volstaat een deel ook wel.
Ik zelf zat te denken om LA, San Francisco, Las Vegas, Yosemite en de Grand Canyon van te voren te regelen. En van de rest aantal Hotels/Motels op te schrijven, zodat je dag van te voren kan bellen?
OF is het beter om alles van te voren te regelen? Reist natuurlijk wel wat rustiger....
Ik neem aan dat er niet meteen geld van mijn credit card wordt afgeschreven als ik reserveer. Dat gebeurd toch pas ter plekke?
Ik zelf zat te denken om LA, San Francisco, Las Vegas, Yosemite en de Grand Canyon van te voren te regelen. En van de rest aantal Hotels/Motels op te schrijven, zodat je dag van te voren kan bellen?
OF is het beter om alles van te voren te regelen? Reist natuurlijk wel wat rustiger....
Ik neem aan dat er niet meteen geld van mijn credit card wordt afgeschreven als ik reserveer. Dat gebeurd toch pas ter plekke?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, bij Xanterra gebeurt dat direct, en als je via http://www.yosemitepark,com reserveert ook. Alleen de eerste nacht weliswaar, maar vaak zit je er maar 1 nacht. Ik vond het nooit zo erg, op die manier spreid je de betlalingen en de koersen een beetje.
De parken en de steden reserveren wij in het hoogseizoen altijd van te voren. Het is wel een rustig idee.
Universal studios vonden wij zeer de moeite waard, en om de drukte te ontwijken kun je een FOL (front of Line) pas nemen (zoek maar eens op het forum). Als het je vooral om de studios gaat is een tour bij een van de studio's ook een aanrader, zoals bij Warner Bros.
Marianne
De parken en de steden reserveren wij in het hoogseizoen altijd van te voren. Het is wel een rustig idee.
Universal studios vonden wij zeer de moeite waard, en om de drukte te ontwijken kun je een FOL (front of Line) pas nemen (zoek maar eens op het forum). Als het je vooral om de studios gaat is een tour bij een van de studio's ook een aanrader, zoals bij Warner Bros.
Marianne
-
jdantuma
- Amerika-ontdekker
Ik heb de route aangepast in de openingspost.
Ik ga nu kijken wat ik overal nog kan boeken qua hotels/motels ..... vooral in de steden en NP.
EDIT: begin route in begin post, nieuwe route verder op in topic.
Ik ga nu kijken wat ik overal nog kan boeken qua hotels/motels ..... vooral in de steden en NP.
EDIT: begin route in begin post, nieuwe route verder op in topic.
Laatst gewijzigd door jdantuma op 08 jul 2009, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de route even wat overzichtelijker uitschrijven, het is nu niet zo snel duidleijk waar je overnacht en hoe lang je ergens zit. Het lijkt of je in Zion overnacht, maar als ik goed kijk blijkt dat toch niet zo te zijn, is jammer.
7 Grand Canyon
(overnachten in Page)
8 Bryce Canyon
(overnachten in/rond Bryce)
9 Zion Canyon
(overnachten in Las Vegas)
10 Las Vegas
Dit zou ik zo opschrijven:
7 Grand Canyon - Page
8 Page - Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Las Vegas
10- Las Vegas
Het is wel fijn om een aangepaste route niet in je eerste post aan te passen, want dan kunnen we niet meer zien wat er veranderd is.
Marianne
7 Grand Canyon
(overnachten in Page)
8 Bryce Canyon
(overnachten in/rond Bryce)
9 Zion Canyon
(overnachten in Las Vegas)
10 Las Vegas
Dit zou ik zo opschrijven:
7 Grand Canyon - Page
8 Page - Bryce Canyon
9 Bryce Canyon - Las Vegas
10- Las Vegas
Het is wel fijn om een aangepaste route niet in je eerste post aan te passen, want dan kunnen we niet meer zien wat er veranderd is.
Marianne
-
jdantuma
- Amerika-ontdekker
Zoals gevraagd, verbeterde route in een nieuwe post, oude route in de begin post .

Dag (Aangepaste route)
1 AMS --> LAX (aankomst 's avonds)
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles
5 Los Angeles >> Mojave National Preserve >> Williams
6 Williams >> Grand Canyon
7 Grand Canyon >> Page
8 Page >> Bryce Canyon
9 Bryce Canyon >> Zion Canyon >> Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas >> Death Valley >> Bishop of Mammoth Lake
13 Bishop of Mammoth Lake >> Yosemite National Park
14 Yosemite National Park >> Modesto
15 Modesto >> San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco >> Monterey
19 Monterey >> Santa Barbara
20 Santa Barbara >> Malibu
21 Malibu >> LA ('s avonds LA Dodgers bezoeken)
22 LA >> AMS (begin van de avond vertrekken we)
23 AMS (landen begin van de middag)

Dag (Aangepaste route)
1 AMS --> LAX (aankomst 's avonds)
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles
5 Los Angeles >> Mojave National Preserve >> Williams
6 Williams >> Grand Canyon
7 Grand Canyon >> Page
8 Page >> Bryce Canyon
9 Bryce Canyon >> Zion Canyon >> Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas >> Death Valley >> Bishop of Mammoth Lake
13 Bishop of Mammoth Lake >> Yosemite National Park
14 Yosemite National Park >> Modesto
15 Modesto >> San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco >> Monterey
19 Monterey >> Santa Barbara
20 Santa Barbara >> Malibu
21 Malibu >> LA ('s avonds LA Dodgers bezoeken)
22 LA >> AMS (begin van de avond vertrekken we)
23 AMS (landen begin van de middag)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel persoonlijk natuurlijk, maar ik zou een dag minder LA doen (of zelfs 2, je hebt er nu ruim 5 volle dagen), en wat meer tijd voor de parken nemen. Een overnachting bij Zion (Springdale) vind ik echt aan te raden.
Verder zou ik de overnachting in Modesto er uit halen en in plaats daarvan nog een nacht in Yosemite blijven. Je rijdt vanuit Yosemite in 4 uur naar SF.
Marianne
Verder zou ik de overnachting in Modesto er uit halen en in plaats daarvan nog een nacht in Yosemite blijven. Je rijdt vanuit Yosemite in 4 uur naar SF.
Marianne
-
jdantuma
- Amerika-ontdekker
LA is beetje vertekend beeld.
Eerst dag komen we aan, 's avonds en dan duiken we denk meteen bedje in, lange dag gehad immers.
Dan drie dagen LA. Op het eind hebben we een halve dag (iig de avond) en dag erna een halve dag, omdat we dan ook weer weg gaan eind van de middag.
Dus als je het zo bekijkt 4 dagen. En wat we willen doen in LA kunnen we die dagen wel mee vullen.
En qua Modesto. Dat is bedoeling dat we daar pas tegen een uur of 20:00 heen rijden. Dus dan hebben we eigenlijk de gehele dag in Yosemite NP.
Scheelt ons ook weer geld. We moeten immers gewoon op de centen letten. Ik ben net uitgetreden
als student en m'n vriendin is nog student.
Dus waar we kunnen, willen we zeker op het geld letten. Daarnaast vind ik 66 euro voor een overnachting in een tent belachelijk
....
EDIT: Is er op LAX btw nog wat te doen qua winkels enzo? Zo ja hoe zit dat met de prijzen daar? We willen natuurlijk aardig op tijd op het vliegveld zijn, omdat we de auto moeten inelveren en eventuele drukte willen omzeilen. File richting vliegveld zal dan zenuwslopend zijn
ofc ..... Maar dan zijn we mssn aardig vroeg daar, dus vandaar de vraag of we ons daar kunnen vermaken?
Eerst dag komen we aan, 's avonds en dan duiken we denk meteen bedje in, lange dag gehad immers.
Dan drie dagen LA. Op het eind hebben we een halve dag (iig de avond) en dag erna een halve dag, omdat we dan ook weer weg gaan eind van de middag.
Dus als je het zo bekijkt 4 dagen. En wat we willen doen in LA kunnen we die dagen wel mee vullen.
En qua Modesto. Dat is bedoeling dat we daar pas tegen een uur of 20:00 heen rijden. Dus dan hebben we eigenlijk de gehele dag in Yosemite NP.
Scheelt ons ook weer geld. We moeten immers gewoon op de centen letten. Ik ben net uitgetreden
Dus waar we kunnen, willen we zeker op het geld letten. Daarnaast vind ik 66 euro voor een overnachting in een tent belachelijk
EDIT: Is er op LAX btw nog wat te doen qua winkels enzo? Zo ja hoe zit dat met de prijzen daar? We willen natuurlijk aardig op tijd op het vliegveld zijn, omdat we de auto moeten inelveren en eventuele drukte willen omzeilen. File richting vliegveld zal dan zenuwslopend zijn
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Helaas is LAX een van de slechtste vliegvelden om te winkelen, er zit heel weinig zeker als je de security voorbij bent kom je weinig winkels meer tegen.
Een ander nadeel van (taxfree) winkelen op LAX (of ander vliegveld) is dat je de aankopen in de winkel moet laten en deze bij de deur van het vliegtuig pas in ontvangst kan nemen, of je er taxfree kan winkelen als je nog een overstap binnen Amerika hebt wens ik te betwijfelen.
Wij hadden er een keer taxfree gekocht en toen men zag dat we nog een tussenstop hadden ging dat niet door, dat was in 1999 dus mogelijk is het ondertussen anders daarna nooit meer inkopen gedaan op LAX.
Een ander nadeel van (taxfree) winkelen op LAX (of ander vliegveld) is dat je de aankopen in de winkel moet laten en deze bij de deur van het vliegtuig pas in ontvangst kan nemen, of je er taxfree kan winkelen als je nog een overstap binnen Amerika hebt wens ik te betwijfelen.
Wij hadden er een keer taxfree gekocht en toen men zag dat we nog een tussenstop hadden ging dat niet door, dat was in 1999 dus mogelijk is het ondertussen anders daarna nooit meer inkopen gedaan op LAX.
-
jdantuma
- Amerika-ontdekker
Wat is jullie ervaring met het boeken van Hotels/Motels. Is dit tussen 14-08 en 04-09 nodig voor alle plaatsen?
Of zijn alleen echte trekpleisters verstandig (op mijn route dus: LA, Grand Canyon, Las Vegas, Bryce Canyon, Yosemite, San Francisco en Monterey.) ?
Of zijn alleen echte trekpleisters verstandig (op mijn route dus: LA, Grand Canyon, Las Vegas, Bryce Canyon, Yosemite, San Francisco en Monterey.) ?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je zit nog in het hoogseizoen dus is reserveren wel verstandig.
Hoogseizoen loopt tot maandag 7 september (Labor Day)
Hoogseizoen loopt tot maandag 7 september (Labor Day)
ik zou zeker hotels vooraf boeken zeker in de parken als Yosemite, Bryce, Grand Canyon etc. Het scheelt een hoop tijd want je kunt direct naar je hotel rijden en niet moeten zoeken naar een hotel, zeker als je niet zoveel tijd hebt. Sommige hotels vragen wel het volledige bedrag vooraf en sommige alleen de eerste nacht, sommige hotels halen helemaal geen bedrag van je cc af. je moet dan wel je cc gegevens doorgeven, dat is als je niet op komt dagen dat ze alsnog aan jou de kosten kunnen doorberekenen.
Wij probeerden een half jaar voor onze reis (start begin sept.)een hotel te vinden in Bryce en alles was vol in de naaste omgeving.
In yosemite kun je heel goedkoop overnachting in Curry Village, midden in het park,in zo'n tent, super ervaring was dat, ook op tijd reserveren! In de Grand Canyon kun je relatief betaalbaar overnachten in de Yavapai Lodge, ook op tijd boeken! In Bryce heb je het plaatje Tropic daar vind je ook hele betaalbare overnachtingsplaatsen, binnen 5 minuten sta je dan in het park. Kijk eens op www.tripadvisor.com, daar typ je de plaats in waar je wilt overnachten en dan zie je alle hotels/motels en B&B in en rondom de plaats, dan zie je ook alle prijzen en ervaringen van mensen. Een hele goede zoekmachine vind ik!
Succes
Wij probeerden een half jaar voor onze reis (start begin sept.)een hotel te vinden in Bryce en alles was vol in de naaste omgeving.
In yosemite kun je heel goedkoop overnachting in Curry Village, midden in het park,in zo'n tent, super ervaring was dat, ook op tijd reserveren! In de Grand Canyon kun je relatief betaalbaar overnachten in de Yavapai Lodge, ook op tijd boeken! In Bryce heb je het plaatje Tropic daar vind je ook hele betaalbare overnachtingsplaatsen, binnen 5 minuten sta je dan in het park. Kijk eens op www.tripadvisor.com, daar typ je de plaats in waar je wilt overnachten en dan zie je alle hotels/motels en B&B in en rondom de plaats, dan zie je ook alle prijzen en ervaringen van mensen. Een hele goede zoekmachine vind ik!
Succes
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga rond dezelfde tijd ongeveer hetzelfde rondje doen. (toevallig
) Wij hebben inmiddels uit voorzorg wel onze hotels gereserveerd, ook omdat je zo echt een bestemming hebt om naar toe te rijden. Je hoeft niet meer te zoeken naar een betaalbare accomodatie en dat scheelt ook een hoop gestress, denk ik.

p.s. de nummertjes staan niet altijd voor de plaatsen waar we overnachten.

p.s. de nummertjes staan niet altijd voor de plaatsen waar we overnachten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 8405 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 6 Reacties