Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
1e planning; april/mei 2010 Californie (en deel south US)
1e planning; april/mei 2010 Californie (en deel south US)
Ik heb mijn eerste planning opgesteld. Graag hoor ik van jullie tips en misschien nog ideeen over dingen die ik nog kan bezoeken!
Ik ben 17 jaar (dan 18) dus mijn reis zal bestaan uit jeugdhostels en bussen.
Mijn budget is tussen de 2700-3500 euro
Planning:
Day 1; aankomst NYC
Day 2; New York
Day 3; New York ('s nachts met de bus naar Niagara Falls)
Day 4; Niagara Falls
Day 5; Niagara Falls --> New York
Day 6; vlucht van NY naar LA
Day 7; LA (Hollywood)
Day 8; La (Universal Studios)
Day 9; LA (Santa Monica, Venice beach etc.)
Day 10; LA --> San Francisco
Day 11; SF (city)
Day 12; SF (city; dan naar Golden Gate park, overnachten)
Day 13; SF --> Sacramento
Day 14; Sacramento - Yosemite
Day 15; Yosemite
Day 16; Yosemite
Day 17; Yosemite - Visalia
Day 18; Visalia (Kings Canyon, Sequoia)
Day 19; Visalia (Kings Canyon, Sequoia)
Day 20; Visalisa --> LA
Day 21; LA (Disneyland)
Day 22; LA --> Memphis (vlucht)
Day 23; Memphis
Day 24; Memphis --> Nashville
Day 25; Nashville
Day 26; Nashville ('s nachts busreis Savannah)
Day 27; Savannah
Day 28 Savannah --> Charleston
Day 29; Charleston --> Wilmington (NC)
Day 30; Wilmington (NC) ('s nachts busreis NY)
Day 31; New York
Day 32; NY --> vlucht naar huis
Nou dit is mijn eerste planning. Ik heb in principe 35 dagen, dus als er iets in de planning is waarvan je zegt, dat moet langer of dat moet je ook zien, dan ehb ik in principe nog 2 dagen extra.
Ook wil ik nog een van mijn favoriete bands bezoeken in Amerika, maaromdat ik nog niet weet waar en wanneer zij optreden, heb ik een aantal dagen speling in gevoegd, zodat - als bekend wordt hoe wat waar - ik het nog in kan plannen.
Ik ben 17 jaar (dan 18) dus mijn reis zal bestaan uit jeugdhostels en bussen.
Mijn budget is tussen de 2700-3500 euro
Planning:
Day 1; aankomst NYC
Day 2; New York
Day 3; New York ('s nachts met de bus naar Niagara Falls)
Day 4; Niagara Falls
Day 5; Niagara Falls --> New York
Day 6; vlucht van NY naar LA
Day 7; LA (Hollywood)
Day 8; La (Universal Studios)
Day 9; LA (Santa Monica, Venice beach etc.)
Day 10; LA --> San Francisco
Day 11; SF (city)
Day 12; SF (city; dan naar Golden Gate park, overnachten)
Day 13; SF --> Sacramento
Day 14; Sacramento - Yosemite
Day 15; Yosemite
Day 16; Yosemite
Day 17; Yosemite - Visalia
Day 18; Visalia (Kings Canyon, Sequoia)
Day 19; Visalia (Kings Canyon, Sequoia)
Day 20; Visalisa --> LA
Day 21; LA (Disneyland)
Day 22; LA --> Memphis (vlucht)
Day 23; Memphis
Day 24; Memphis --> Nashville
Day 25; Nashville
Day 26; Nashville ('s nachts busreis Savannah)
Day 27; Savannah
Day 28 Savannah --> Charleston
Day 29; Charleston --> Wilmington (NC)
Day 30; Wilmington (NC) ('s nachts busreis NY)
Day 31; New York
Day 32; NY --> vlucht naar huis
Nou dit is mijn eerste planning. Ik heb in principe 35 dagen, dus als er iets in de planning is waarvan je zegt, dat moet langer of dat moet je ook zien, dan ehb ik in principe nog 2 dagen extra.
Ook wil ik nog een van mijn favoriete bands bezoeken in Amerika, maaromdat ik nog niet weet waar en wanneer zij optreden, heb ik een aantal dagen speling in gevoegd, zodat - als bekend wordt hoe wat waar - ik het nog in kan plannen.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: 1e planning; april/mei 2010 Californie (en deel south US)
Het is nogal een planning..
Ik zou igg een aantal dagen langer in NY blijven, dit is nu wel erg krap..
Zelf ben ik niet zo'n heel erg voorstander van Amerika als 'backpack' land.
Een aantal jaren wachten en dan een huurauto zou mijn idee zijn.
Maar niets is onmogelijk, en het zal ongetwijfeld een avontuurlijke reis worden
Ik zou igg een aantal dagen langer in NY blijven, dit is nu wel erg krap..
Zelf ben ik niet zo'n heel erg voorstander van Amerika als 'backpack' land.
Een aantal jaren wachten en dan een huurauto zou mijn idee zijn.
Maar niets is onmogelijk, en het zal ongetwijfeld een avontuurlijke reis worden
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou veel meer tijd besteden in NYC (1 volledige dag is wel weinig) en eigenlijk ook proberen Washington te bezoeken. Waarschijnlijk zou ik heel het zuidoosten laten vallen voor een volgende reis, en die tijd wat meer verspreiden over de verschillende steden. Want je hebt nu veel tijd, het zou zonde zijn om overal door te vliegen.
Het zal trouwens niet zo eenvoudig zijn om u in Nationale Parken te verplaatsen zonder auto.
Het zal trouwens niet zo eenvoudig zijn om u in Nationale Parken te verplaatsen zonder auto.
Savannah en Charleston vervangen door extra dagen in New York?! Is dat een idee?! WAnt ik wil wel echt naar Wilmington, Nashville en Memphis...

Als het goed is zijn Yosemite en Kings Canyon met een fiets/bus goed te doen,?!Chi Sin X schreef: Het zal trouwens niet zo eenvoudig zijn om u in Nationale Parken te verplaatsen zonder auto.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is dat niet te doen, wat jij wilt, althans niet met de bus en met je budget.
Het verplaatsen in de parken zelf zal met een fiets nog wel lukken, maar van en naar de parken per OV is zo goed als onmogelijk.
Het verplaatsen in de parken zelf zal met een fiets nog wel lukken, maar van en naar de parken per OV is zo goed als onmogelijk.
Waarom denkt u van niet?Pete.Z schreef:Volgens mij is dat niet te doen, wat jij wilt, althans niet met de bus en met je budget.
Ik heb een aantal berekeningen gemaakt en ik kom ongeveer op het volgende uit
vliegticket (vlucht naar amerika & vlucht in Amerika); 700 euro
Buspas 30 dagen; 400 euro
Hostels (uitgaande van 30 euro per nacht, soms is dit meer, soms minder); 1000 (exclusief HI pas waar je nog 10 procent korting krijgt per HI hostel, en dat is ongeveer de helft van mijn reis)
Bezienswaardigheden etc. die van te voren geboekt kunnen worden; 200 euro
Bezienswaardigheden tijdens reis; 400 euro
komt uit op een totaal van 2500 euro; wat me nog minstens 500 tot 1000 euro speling geeft. (bijna alle hostels zijn inclusief ontbijt, en zoveel eet ik voor de rest ook niet, dus dat zal uitkomen op maximaal 200 euro, want ik wil het meeste gewoon bij de supermarkten halen, en koken in de hostels)
Volgens internet is het ook zo dat Yosemite met trein bereikbaar is, en via Visalia elke dag shuttlebussen vertrekken naar Kings Canyon..
Nu is dit natuurlijk maar een berekening van mij, dus ik was wel benieuwd waarom u denkt dat het niet zou kunnen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of het gaat lukken met je budget; hostels vind je wel in de grote steden, maar daarbuiten zal het toch veel moeilijker zijn om iets te vinden.
Wat het reizen met het OV betreft: er gaat geen trein naar Yosemite, maar je kunt er wel met een bus komen, zie ook hier. Ook het verplaatsen in het park zal wel gaan, in de vallei is er een gratis shuttlebus, en daarbuiten heb je ook wel wat bussen. Maar deze rijden niet frequent dus het is lastig plannen allemaal.
Fietsen in de vallei is goed te doen, maar daarbuiten zou ik het niet aanraden. Het is leuk om door de vallei te fietsen maar als vervoermiddel vind ik het niet geschikt.
Je kunt inderdaad van Visalia naar Sequoia met de bus. In Sequoia zelf kun je maar een beperkt deel zonder auto doen.
Marianne
Wat het reizen met het OV betreft: er gaat geen trein naar Yosemite, maar je kunt er wel met een bus komen, zie ook hier. Ook het verplaatsen in het park zal wel gaan, in de vallei is er een gratis shuttlebus, en daarbuiten heb je ook wel wat bussen. Maar deze rijden niet frequent dus het is lastig plannen allemaal.
Fietsen in de vallei is goed te doen, maar daarbuiten zou ik het niet aanraden. Het is leuk om door de vallei te fietsen maar als vervoermiddel vind ik het niet geschikt.
Je kunt inderdaad van Visalia naar Sequoia met de bus. In Sequoia zelf kun je maar een beperkt deel zonder auto doen.
Marianne
-
- Amerikakenner
Uit de link naar de NPS-site die ik in je andere thread noemde blijkt dat het OV naar Yosemite bestaat uit een combinatie van trein en bus. Hier is voor de volledigheid ook een link naar de website van Amtrak (de Amerikaanse NS
):
http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... e&code=YOS
Je kan in deze website de treinstations invoeren van waar/waarnaartoe je wil gaan, kan je ook een idee krijgen van de prijzen. Treinen zijn in de US trouwens vaak flink duur dus verkijk je daar niet op!

http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... e&code=YOS
Je kan in deze website de treinstations invoeren van waar/waarnaartoe je wil gaan, kan je ook een idee krijgen van de prijzen. Treinen zijn in de US trouwens vaak flink duur dus verkijk je daar niet op!
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1425 Weergaves
-