Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco - fietsen naar Sausalito / Tiburon
San Francisco - fietsen naar Sausalito / Tiburon
Dag iedereen,
Veel mensen gaan fietsen over the Golden Gate naar Sausalito of Tiburon.
Ik zou gewoon over de brug fietsen en terug, maar nu vermoed ik dat Sausalito en Tiburon ook wel de moeite kunnen zijn.
Kan iemand mij meer vertellen hierover?
Is de rit de moeite?
Wat is er op deze plaatsen te zien? Speciaal? Tips?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mvg
Eddy
Veel mensen gaan fietsen over the Golden Gate naar Sausalito of Tiburon.
Ik zou gewoon over de brug fietsen en terug, maar nu vermoed ik dat Sausalito en Tiburon ook wel de moeite kunnen zijn.
Kan iemand mij meer vertellen hierover?
Is de rit de moeite?
Wat is er op deze plaatsen te zien? Speciaal? Tips?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Mvg
Eddy
-
- Amerikafan
Re: San Francisco - fietsen naar Sausalito / Tiburon
Wij hebben vorig jaar in September de brug over gefietst naar Sausolito en weer terug. Is best wel een leuke belevenis. Op de brug staat gewoonlijk zeer veel wind . je hebt op verschillende plaatsen een prachtig zicht op de brug ( heen en terugweg ) en ook op San Francisco ( als er geen mist is )
Sausolito is een mooi gelegen gezellig stadje met verschillende restaurantjes en terrasjes. Je kan van daar ook terug met de boot wat wij niet hebben gedaan.
Als je Sausolite terug uit rijd naar de brug toe moet je wel een fikse klim doen.
Tiburon kennen we niet maar is wel een heel stukje verder.
Wij vonden het toch wel de moeite.
Patrick
Sausolito is een mooi gelegen gezellig stadje met verschillende restaurantjes en terrasjes. Je kan van daar ook terug met de boot wat wij niet hebben gedaan.
Als je Sausolite terug uit rijd naar de brug toe moet je wel een fikse klim doen.
Tiburon kennen we niet maar is wel een heel stukje verder.
Wij vonden het toch wel de moeite.
Patrick
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie ons 2008-verslag voor onze tocht naar Tiburon. Er is ook al veel over geschreven op het forum, gebruik daarvoor de zoekfunctie eens.
Marianne
Marianne
Sausolito is inderdaad heel gezellig, met leuke eettentjes. Wij zijn al 2 keer de brug over gefietst. De eerste keer zijn we vanuit Sausolito teruggevaren. De tweede keer fietsten we door naar Tiburon maar we raakten verdwaald. Uiteindelijk heeft een wildvreemde maar hele vriendelijke man ons met fietsen en al bij Tiburon afgeleverd. Hij zei dat hij vaak fietsers ziet die de weg kwijt zijn. Maar ik heb toch al van velen gehoord dat ze zonder problemen naar Tiburon zijn gefietst, dus het zal wel aan ons gelegen hebben!
Ondanks dat avontuur hebben we toch beide keren plezier gehad.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar ook fietsen gehuurd in San Francisco en zijn via de Golden Gate Bridge naar Sausolito gefietst. Een erg leuke fietstocht vonden wij het en Sausolito is een leuk stadje. In Sausolito hebben wij de boot terug naar San Francisco gepakt.
Zeker verder fietsen dan de Golden Gate Bridge dus.
Roland
Zeker verder fietsen dan de Golden Gate Bridge dus.

Roland
-
- Amerika-expert
heel waarschijnlijk een heel overbodige herhaling : niet vergeten na de brug links de steile helling op te rijden zodat je ,,boven" de brug uitkomt met prachtig zicht op SF, en de wind moet je er maar bijnemen.Veel mensen gaan fietsen over the Golden Gate naar Sausalito of Tiburon.
Ik zou gewoon over de brug fietsen en terug
Jacques
Wij gaan het komende September ook doen en huren een tandem! (Die man van mij heeft sterke benen gelukkig) 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben binnenkort (22/07) ook een fietstochtje gepland nl Bike the Bridge met Blazing Saddles (van Pier tot Golden Gate en dan naar Sausolito = 8 mi/13 km) . Voor de liefhebbers, op de website is er een coupon (10%) voor korting (verhuur fietsen), toch mooi meegenomen.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij zijn ook naar Sausolito gefietst en vonden het een heel mooi plaatsje, maar de eettentjes vonden wij er niet uitnodigend uitzien. We werden overal buiten gekeken en alle restaurants waren leeg. We zijn op een gegeven moment ergens gaan zitten en het duurde zo lang voordat er bediening kwam dat we maar weer weg gegaan zijn. Het leek wel alsof we niet sjiek genoeg gekleed waren ofzo. Uiteindelijk hebben we maar gegeten bij een of ander Fish & Chips tentje en hebben toen de boot weer terug genomen naar San Francisco aangezien met de fiets omhoog geen optie meer was.
De fietstocht is wel heel leuk hoor, zeker een aanrader! Inderdaad na de brug links omhoog fietsen, dan heb je het mooiste uitzicht over de brug en de stad, mits het niet mistig is.
De fietstocht is wel heel leuk hoor, zeker een aanrader! Inderdaad na de brug links omhoog fietsen, dan heb je het mooiste uitzicht over de brug en de stad, mits het niet mistig is.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Houdt er rekening mee dat, als het mistig is, het écht stervens koud kan zijn op de brug. Ook in de zomer. Daar helpt die wind een aardig handje bij.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Dus zullen wij het maar uit ons hoofd zetten om hier te luchen; ik ga mij niet opkleden om te fietsen.MichelH schreef:Het leek wel alsof we niet sjiek genoeg gekleed waren ofzo.
Weet er iemand iets over Tiburon?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt altijd iets lekkers bij de Starbucks halen! Het hangt er misshcien vanaf wat je zoekt, er zijn genoeg gelegenheden om even iets te halen of ter plekke op te eten; wij hebben ergens een pizzapunt genomen.Ed09 schreef:Dus zullen wij het maar uit ons hoofd zetten om hier te luchen; ik ga mij niet opkleden om te fietsen.MichelH schreef:Het leek wel alsof we niet sjiek genoeg gekleed waren ofzo.
Wij zijn er doorgereden, maar omdat we de boot wilden halen hebben we helemaal niets van de plaats gezien.Ed09 schreef: Weet er iemand iets over Tiburon?
Het deel wat we gezien hebben was niet bijzonder, en vanaf Sausolito heb je maar een klein stukje dat niet bebouwd is. Kijk wanneer de veerboten gaan en afhankelijk van de tijd die je hebt kun je altijd nog bekijken of je vanuit Sausolito of Tiburon terug wilt varen. Terugfietsen kan natuurlijk ook.
Marianne
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je bij een andere fietsverhuur noemt dat je bij deze korting krijgt, krijg je het bij die andere ook. Ik zou niets reserveren, ter plaatse zijn zoveel fietsverhuurdersVoor de liefhebbers, op de website is er een coupon (10%) voor korting (verhuur fietsen), toch mooi meegenomen.
Je hoeft niet te reserveren, gewoon de webcoupon meenemen. Dan kan je nog altijd uitzien naar andere mogelijkheden
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben ook ter plekke gehuurd, reserveren is niet noodzakelijk aangezien het toch een Nederlandse aangelegenheid schijnt te zijn dus meestal hebben ze fietsen genoeg.
Trouwens, naar mijn weten zijn er maar 4 aanbieders van fietsen in San Francisco dus

Trouwens, naar mijn weten zijn er maar 4 aanbieders van fietsen in San Francisco dus
dat valt best wel mee...gondelier schreef:ter plaatse zijn zoveel fietsverhuurders
Hey,
Wij hebben op 13 juni fietsen gehuurd bij blazing saddles en hebben onderweg naar Sausolito het Golden Gate park meegenomen.
Wij vonden dit echt een aanrader. Het was een zaterdag en het park was druk bevolkt en levendig. Families gezien die birthday parties gaven, gekeken naar baseball-partijtjes, de japanse tuin bezocht in het park, gezellig iets gedronken in de 'beach chalet' met uitzicht op de Atlantische Oceaan. Vanaf Sausolito hebben we de ferry terug genomen naar San Francisco
Ik denk dat de rit zo'n 30 km bedraagt, en we hebben er ongeveer 5 uur gedaan (met de nodige stops uiteraard).
Het enige minpunt is misschien dat er nogal wat steile stukken inzitten, vooral van de kust naar de Presidio en van de 'beach chalet' naar de brug. Maar als je een beetje geoefend fietser bent mag dat eigenlijk geen probleem zijn.
Kenny
Wij hebben op 13 juni fietsen gehuurd bij blazing saddles en hebben onderweg naar Sausolito het Golden Gate park meegenomen.
Wij vonden dit echt een aanrader. Het was een zaterdag en het park was druk bevolkt en levendig. Families gezien die birthday parties gaven, gekeken naar baseball-partijtjes, de japanse tuin bezocht in het park, gezellig iets gedronken in de 'beach chalet' met uitzicht op de Atlantische Oceaan. Vanaf Sausolito hebben we de ferry terug genomen naar San Francisco
Ik denk dat de rit zo'n 30 km bedraagt, en we hebben er ongeveer 5 uur gedaan (met de nodige stops uiteraard).
Het enige minpunt is misschien dat er nogal wat steile stukken inzitten, vooral van de kust naar de Presidio en van de 'beach chalet' naar de brug. Maar als je een beetje geoefend fietser bent mag dat eigenlijk geen probleem zijn.
Kenny
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Restaurant in Sausalito welke ik kan aanbevelen: Horizons. Echter, na een fiets tocht vanuit San Francisco zou je je wellicht willen omkleden voordat je gaat lunchen. Ook de terug weg zal moeilijker zijn na een lunch. Wel een prachtig uitzicht vanaf het terras.
In Tiburon heb je ook verschillende restaurants aan het water welke de moeite waard zijn.
Beide dorpjes staan bekend om de kunst die er te koop is. Je kan van gallery naar gallery lopen om de plaatselijke en internationale kunst te bekijken.
Zoals al eerder genoemd is hier, bedenk goed dat fietsen door San Francisco sterke benen vragen. De heuvels zijn erg steil.
Ook een goed fleece jack is niet overbodige luxe. Het kan zeer koud zijn, zeker op de Golden Gate brug als er mist is.
We hebben nog meer fietstochten door San Francisco op onze site staan, maar de Golden Gate Brug is zeker mijn eerste keuze!
In Tiburon heb je ook verschillende restaurants aan het water welke de moeite waard zijn.
Beide dorpjes staan bekend om de kunst die er te koop is. Je kan van gallery naar gallery lopen om de plaatselijke en internationale kunst te bekijken.
Zoals al eerder genoemd is hier, bedenk goed dat fietsen door San Francisco sterke benen vragen. De heuvels zijn erg steil.
Ook een goed fleece jack is niet overbodige luxe. Het kan zeer koud zijn, zeker op de Golden Gate brug als er mist is.
We hebben nog meer fietstochten door San Francisco op onze site staan, maar de Golden Gate Brug is zeker mijn eerste keuze!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Maar ga dat jack niet meeslepen. Op Fisherman's Warf koop je prachtige jacks voor minder dan €20,-. (oa bij die winkel met dat piratenbeeld ervoor).DennisG schreef: Ook een goed fleece jack is niet overbodige luxe. Het kan zeer koud zijn, zeker op de Golden Gate brug als er mist is.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Good point! Je kan al een Fleece jack voor onder de $20, soms zelf onder de $15 kopen. Dus niet mee slepen. Je kan deze altijd aan een homeless geven. Lopen er genoeg rond!Matrox schreef: Maar ga dat jack niet meeslepen. Op Fisherman's Warf koop je prachtige jacks voor minder dan €20,-. (oa bij die winkel met dat piratenbeeld ervoor).
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
OT: Ik had in San Francisco een heel duur fleecejack bij me van Pall Mall en daar heb ik heel veel plezier van gehad.
Waarschijnlijk heeft nu een of andere zwerver er plezier van, want in de Irish Pub in San Francisco is mijn fleecejack inclusief camera weg gehaald. (Dit overigens terwijl we er met 8 mensen omheen stonden, dus ze halen het weg voor je het door hebt.)
Dus je kunt inderdaad beter ergens in een winkeltje een dik jack scoren voor weinig.
Waarschijnlijk heeft nu een of andere zwerver er plezier van, want in de Irish Pub in San Francisco is mijn fleecejack inclusief camera weg gehaald. (Dit overigens terwijl we er met 8 mensen omheen stonden, dus ze halen het weg voor je het door hebt.)
Dus je kunt inderdaad beter ergens in een winkeltje een dik jack scoren voor weinig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 1948 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-
- 2 Reacties