Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
Deze wordt alleen ingenomen.
Roland
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Misschien een domme vraag maar ik ga ze toch stellen
Voor onze reis van afgelopen mei hebben we het Esta formulier netjes ingevuld en er werd (uiteraard
) ook toestemming verleend.
Nu wil ik onze reis van september gaan invoeren en klik daarvoor op het reeds ingevulde formulier op "bijwerken".
Dan vul ik de benodigde velden in (vliegmaatschappij en vluchtnummer, luchthaven van vertrek en adres van verblijf).
Ik krijg dan de melding: gegevens zijn aangepast.
Is dit dan voldoende? Hoef ik nergens een datum van vertrek in te vullen?? Het lijkt zo weinig zo??
Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes,
Reny

Voor onze reis van afgelopen mei hebben we het Esta formulier netjes ingevuld en er werd (uiteraard

Nu wil ik onze reis van september gaan invoeren en klik daarvoor op het reeds ingevulde formulier op "bijwerken".
Dan vul ik de benodigde velden in (vliegmaatschappij en vluchtnummer, luchthaven van vertrek en adres van verblijf).
Ik krijg dan de melding: gegevens zijn aangepast.
Is dit dan voldoende? Hoef ik nergens een datum van vertrek in te vullen?? Het lijkt zo weinig zo??
Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is zeker in orde Reny.
Maar ik heb me laten vertellen dat je ook altijd een nieuwe mag aanvragen, als je dat wil. Hierdoor kun je eventuele kleine foutjes uitsluiten, en je bent er ook onmiddellijk zeker van dat je binnen mag
Het is natuurlijk iets meer werk, maar ik heb er geen probleem mee.
Maar ik heb me laten vertellen dat je ook altijd een nieuwe mag aanvragen, als je dat wil. Hierdoor kun je eventuele kleine foutjes uitsluiten, en je bent er ook onmiddellijk zeker van dat je binnen mag

Het is natuurlijk iets meer werk, maar ik heb er geen probleem mee.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is zo voldoende. Na onze vakantie van afgelopen maart heb ik onze bestaande aanvraag ook aangepast voor onze vakantie in mei/juni. Je krijgt inderdaad geen bevestiging of zo maar alles wordt wel verwerkt. Een nieuwe aanvraag doen is dus helemaal niet nodig.Reny schreef:Is dit dan voldoende? Hoef ik nergens een datum van vertrek in te vullen?? Het lijkt zo weinig zo??

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
dank jullie wel voor de reacties!
Reny
Reny
Onze verslagen:
Esta formulier uitprinten
Is dat nodig? Heb gewoon toestemming gekregen, neem aan dat dat voldoende is?
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Esta formulier uitprinten
staat er toch bij, onderaan je aanvraag?
"DHS raadt u aan, dit scherm te printen voor uw eigen administratie maar u zal niet gevraagd worden een geprint afschrift van uw reistoestemming te overleggen.
"DHS raadt u aan, dit scherm te printen voor uw eigen administratie maar u zal niet gevraagd worden een geprint afschrift van uw reistoestemming te overleggen.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je hoeft er inderdaad geen uit te printen, maar ik neem voor de zekerheid toch altijd een kopietje mee, je kan nooit weten...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ik heb mn toestemming al eind april aangevraagd dus kan me niet meer precies herinneren wat er toen bijstond :p. Weet dat ik gewoon toegelaten werd, dus dan is het in orde. Hij is toch voor 2 jaar oid geldig?
Ik ga altijd op zeker. Vraag het voor iedere reis opnieuw aan en print het formulier uit en neemn het mee op reis
- Bushmaster
- Amerika-expert
https://esta.cbp.dhs.gov/Anneke_88 schreef:Ik heb mn toestemming al eind april aangevraagd dus kan me niet meer precies herinneren wat er toen bijstond :p. Weet dat ik gewoon toegelaten werd, dus dan is het in orde. Hij is toch voor 2 jaar oid geldig?
aan rechterzijde "inloggen" met "application number", "geboortedatum" en "paspoortnummer",
en je kan alle gevens raadplegen/wijzigen
@Bramster, ik denk dat het onzin is om elke keer een nieuwe aan te vragen.
Your ESTA authorization is generally valid for two years*. This means that as long as you received an ESTA authorization to travel, you do not have to re-apply for two years. You may update your travel information, however this information is optional and is not required.
Receiving ESTA authorization does not mean you may stay in the U.S. for two years. It only allows you to travel to the U.S. under the terms of the Visa Waiver Program, which only allows you to stay in the U.S. for 90 days or less. If you plan to stay for longer than 90 days, you must obtain a visa at the nearest U.S. Embassy or Consulate.
*If you obtain a new passport or change your name, gender or country of citizenship, you will be required to apply for a new travel authorization. This is also required if one of your answers to any of the VWP eligibility questions changes.
Dus alleen als je echt een ander paspoort hebt oid is het nodig om een nieuwe aan tevragen. En de kopie is alleen voor eigen administratie.
Your ESTA authorization is generally valid for two years*. This means that as long as you received an ESTA authorization to travel, you do not have to re-apply for two years. You may update your travel information, however this information is optional and is not required.
Receiving ESTA authorization does not mean you may stay in the U.S. for two years. It only allows you to travel to the U.S. under the terms of the Visa Waiver Program, which only allows you to stay in the U.S. for 90 days or less. If you plan to stay for longer than 90 days, you must obtain a visa at the nearest U.S. Embassy or Consulate.
*If you obtain a new passport or change your name, gender or country of citizenship, you will be required to apply for a new travel authorization. This is also required if one of your answers to any of the VWP eligibility questions changes.
Dus alleen als je echt een ander paspoort hebt oid is het nodig om een nieuwe aan tevragen. En de kopie is alleen voor eigen administratie.
Is makkelijker als updaten !Anneke_88 schreef:@Bramster, ik denk dat het onzin is om elke keer een nieuwe aan te vragen.
Ik heb vanavond ook ESTA ingevuld en aangevraagd.
Het ging gesmeerd.
Betekent dit nu dat we in het vliegtuig geen kaart meer hoeven in te vullen?
Of is deze vraag op de afgelopen 16 pagina's misschien al tig keer gesteld
Het ging gesmeerd.
Betekent dit nu dat we in het vliegtuig geen kaart meer hoeven in te vullen?
Of is deze vraag op de afgelopen 16 pagina's misschien al tig keer gesteld

16x USA / 30 staten
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De vraag is al een paar keer langsgekomen
maar je moet dus in het vliegtuig nog steeds de formulieren invullen.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vraag over ESTA-application?
Hallo allemaal,
Ik heb een week geleden de aanvraag op de ESTA-site ingevuld en ik heb nog altijd geen antwoord ontvangen. Is dit normaal? Duurt het altijd zo lang?
Wat ik gedaan heb:
1. Gekozen voor Nederlands
2. Doe een aanvraag voor reistoestemming naar de Verenigde Staten => knop 'Aanvragen'
3. Afstand van verantwoordelijkheid => 'Ja, ik heb de informatie gelezen en begrepen' en knop 'volgende'
4. Aanvraag: volledig ingevuld en dan knop 'volgende'
En toen kreeg ik terug de pagina van punt 1.
Nu vraag ik mij af of mijn aanvraag in orde is. Of moet ik gewoon nog eens opnieuw proberen? Mag je gewoon opnieuw proberen?
Ik heb een week geleden de aanvraag op de ESTA-site ingevuld en ik heb nog altijd geen antwoord ontvangen. Is dit normaal? Duurt het altijd zo lang?
Wat ik gedaan heb:
1. Gekozen voor Nederlands
2. Doe een aanvraag voor reistoestemming naar de Verenigde Staten => knop 'Aanvragen'
3. Afstand van verantwoordelijkheid => 'Ja, ik heb de informatie gelezen en begrepen' en knop 'volgende'
4. Aanvraag: volledig ingevuld en dan knop 'volgende'
En toen kreeg ik terug de pagina van punt 1.
Nu vraag ik mij af of mijn aanvraag in orde is. Of moet ik gewoon nog eens opnieuw proberen? Mag je gewoon opnieuw proberen?
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: Vraag over ESTA-application?
Ik denk dat je best eens terug probeert .Je moet namelijk ook toestemming krijgen 

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zou het gewoon nog een keer proberen. Want ik had dezelfde dag nog bericht terug dat het ok was namelijk.

Ik zou het ook nog een keer opnieuw doen!
Kan sowieso geen kwaad!
Kan sowieso geen kwaad!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi allemaal
Bedankt voor de snelle reacties. Het is ook pas voor half september dat ik ga maar ik dacht ik probeer het al eens.
Dacht ook wel dat opnieuw proberen geen probleem mag zijn maar je weet maar nooit.
Bedankt voor de snelle reacties. Het is ook pas voor half september dat ik ga maar ik dacht ik probeer het al eens.
Dacht ook wel dat opnieuw proberen geen probleem mag zijn maar je weet maar nooit.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015